iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   iPhone 4S fabricage fout (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/109485-iphone-4s-fabricage-fout.html)

nanoChip 12-01-12 11:04

iPhone 4S fabricage fout
 
Goedemorgen,

Ik ben sinds vandaar weer eens actief op dit forum nadat ik vorige week mijn iPhone 4S geleverd had gekregen.

Helaas bleek deze iPhone een aantal fabricagefouten te bevatten waaronder trillend beeld wanneer brightness boven de 50% kwam en het muteknop die blijft haken in het midden.

Ik ben terug gegaan naar de winkel van Vodafone en deze hebben hem opgestuurd.

Nu is mijn vraag: wat is jullie ervaring betreft Vodafone met reparaties. Ik wil namelijk gewoon een nieuw toestel, en niet een refurbished toestel (het betreft immers een fabricage fout waar ik niets aan kon doen). En hoelang gaat dit meestal duren?

Alvast bedankt voor het lezen ;)

wouter1981 12-01-12 11:06

Een refurbished iPhone is als een nieuwe. Wacht eerst af wat je krijgt voordat je je druk gaat maken.

kuotje 12-01-12 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nanoChip (Bericht 758833)
Goedemorgen,

Ik ben sinds vandaar weer eens actief op dit forum nadat ik vorige week mijn iPhone 4S geleverd had gekregen.

Helaas bleek deze iPhone een aantal fabricagefouten te bevatten waaronder trillend beeld wanneer brightness boven de 50% kwam en het muteknop die blijft haken in het midden.

Ik ben terug gegaan naar de winkel van Vodafone en deze hebben hem opgestuurd.

Nu is mijn vraag: wat is jullie ervaring betreft Vodafone met reparaties. Ik wil namelijk gewoon een nieuw toestel, en niet een refurbished toestel (het betreft immers een fabricage fout waar ik niets aan kon doen). En hoelang gaat dit meestal duren?

Alvast bedankt voor het lezen ;)

Na 1 week krijg je toch gelijk een nieuwe mee? Ivm 8 dagen niet goed geld terug voorwaarden?

Maar wss gaan ze eerst proberen te repareren he ;)

nanoChip 12-01-12 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 758856)
Na 1 week krijg je toch gelijk een nieuwe mee? Ivm 8 dagen niet goed geld terug voorwaarden?

Maar wss gaan ze eerst proberen te repareren he ;)

Ik heb hem op de 23'ste ontvangen en pas op de 8'ste uit de doos gehaald. Vandaar dat ik geen nieuwe mee kreeg.

Alleen ik vind het raar dat ze een telefoon gaan proberen te repareren welk een fabricage fout bevat. Wellicht zijn er nog meer fabricage fouten welk niet direct zichtbaar waren voor mij... ik dacht wellicht zijn er meer mensen op dit forum welk ook een iPhone hebben teruggestuurd en hem al hebben ontvangen o.i.d. en/of weten of je een nieuwe krijgt of dat ze hem gaan repareren.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 januari 2012 om 13:50 ----------

Status update:

Reparatie Intern - Wacht op omruil 12-1-2012 13:07:07 vrouw aan de telefoon van Vodafone zei dat ik een nieuw toestel kreeg...

simlockvrij 13-01-12 23:45

als jij een toestel van een week oud inruilt, zal deze krasvrij zijn, Apple zal deze dus gewoon omruilen voor een krasvrij toestel, of een toestel uit de schappen pakken die vol enorme krassen en butsen zit en hier een nieuwe voor en achterkant opzetten en je deze als nieuw opsturen, alsof jij daar ooit achter komt...:D

wouter1981 14-01-12 00:17

Je krijgt waarschijnlijk een refurbished toestel. Dat betekent dat de buitenkant van de iPhone en de accu nieuw zijn.
Dus die ga je niet onderscheiden van een nieuwe iPhone.

simlockvrij 14-01-12 01:13

dat vroeg ik me nog af, vervangt apple standaard de voor en achterkant? en hoe zit het dan met de bezel/ midden metalen frame?

nanoChip 14-01-12 01:19

Als ze dat zouden doen is dat totaal respectloos. Ik betaal 600 euro voor een telefoon welk defect is geleverd. Ze zouden een compleet nieuw toestel moeten toesturen, indien dit niet het geval is ga ik net zolang zeuren bij Apple tot ik een nieuwe heb. Dit heb ik een paar maanden terug ook gedaan met me ipad welk een dode pixel had toen ik hem aankocht. En toen kreeg ik ook netjes een nieuwe (na heel lang zeuren). Verder vroeg ik me af hoe ze het gaan doen met activeren en garantie via de website. Ik neem aan dat als ik het toestel in deze dagen activeer dat me garantie ingaat, mocht blijken dat het toestel al reeks is geregistreerd dan accepteer ik het toestel niet. Eens zien wat Dynafix dan gaat doen....

simlockvrij 14-01-12 10:48

dynafix doet alleen wat apple hen opdraagt, en ik neem aan dat wanneer apple een toestel uit de roulatie haalt ze hem wel deactiveren oid.

wouter1981 14-01-12 17:06

Een refurbished iPhone heeft uiteraard een nieuw uniek serienummer en IMEI nummer.

nanoChip 14-01-12 17:45

Zojuist van Dynafix gehoren gekregen dat ik een swap toestel krijg. Is dit een refurbished toestel?

nanoChip 18-01-12 16:19

Zojuist toestel ontvangen, serienummer geeft aan dat het toestel tussen 26 dec 11 en 1 jan 12 is geproduceerd. Gaat dus om een nieuw toestel lijkt mij :)

wouter1981 18-01-12 16:43

Dat zal voor een refurbished toestel niet anders zijn. Die krijgen immers ook een nieuw serienummer.
Maar ik ben blij dat je m weer hebt!

Merkie 21-01-12 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nanoChip (Bericht 761076)
Zojuist toestel ontvangen, serienummer geeft aan dat het toestel tussen 26 dec 11 en 1 jan 12 is geproduceerd. Gaat dus om een nieuw toestel lijkt mij :)

Waarmee begint je serienummer?

nanoChip 22-01-12 22:14

Serienummer begint met C36 kan je hieruit herleiden of het een refurbished telefoon is? iPhone doet het prima dus mocht het zo zijn ik ga er niet meer mee terug ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.