iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   vodafone blox traag (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/10977-vodafone-blox-traag.html)

nobody79 10-04-08 01:05

vodafone blox traag
 
hallo iphone gebruikers

ik heb pas vandaag de vodafone blox aangezet. De verbing is heel traag voor 1 pagina duurt het 1 min om tegaan openen is dat normaal, wat voor tips kunnen jullie mijn geven.

iBasIx 10-04-08 02:02

1 minuut is wel erg traag, bij mij duurt het 10 a 20 seconden. Misschien ligt het aan de websites waar je heen gaat..

nighttrain 10-04-08 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nobody79 (Bericht 96159)
hallo iphone gebruikers

ik heb pas vandaag de vodafone blox aangezet. De verbing is heel traag voor 1 pagina duurt het 1 min om tegaan openen is dat normaal, wat voor tips kunnen jullie mijn geven.

Bij mij ook tussen de 10 en 20 seconden. Geen idee wat de oorzaak kan zijn, sorry.

cantona911 21-04-08 10:21

Zit er ook aan te denken om blox te nemen. Ben net van T-Mobile naar Vodafone geswitched i.v.m. bereiksproblemen.

Heeft er al iemand contact met Vodofone gehad over dit probleem. Ga nu toch ff twijfelen als het allemaal zo lang duurt?!

cypher21 21-04-08 10:23

Oorzaak is dat GPRS gewoon traag is!

Zeker voor "gewone" internet pagina's.
Hier kun je niets aan doen!

PauluS87 21-04-08 12:49

Nou daar geef ik je ongelijk in hoor ;) Sorry geen persoonlijke aanval hoor...

Je bent helemaal afhankelijk van hoe veel mensen ingelogt staan op de dichtstbijzijnde gprs antenne. Ik heb het al vaker gezegt, maar bij mij is het soms lekker snel en dan weer langzaam. Als ik sochtends op mijn werk gprs ga gebruiken, gaat het erg snel (10 sec voor een site) maar als ik smiddags ga dan is het een ramp en duurt het 25-30 sec voor 1 enkele site. Tja je bent gewoon afhankelijk van anderen :)

cypher21 21-04-08 13:27

Oh tuurlijk, dat heeft zeker invloed op de snelheid!

Het scheelt natuurlijk wel als je in de spits op een druk station staat, of midden in de nacht in een boerendorp met vol ontvangst.

Maar bottom line is zeker wel dat GPRS gewoon erg traag is! en zeker voor "normale" internetpagina's

@hieronder: Zeker weten ;)

PauluS87 21-04-08 13:35

Dan begrijpen wij elkaar ;)

Joost91 23-04-08 20:29

Ik heb ook Vodafone Blox op m'n iPhone, maar werkt prima hoor! Wel traag ja, maar ik zit voor mijn gevoel op maximaal haalbare GPRS snelheid.

Destiny 23-04-08 23:50

Dalijk wordt het pas leuk als iPhone 2.0 komt met UMTS of HSDPA :)
En zeker met Vodafone, want die zijn lekker snel :p

Joost91 24-04-08 16:07

Vodafone is inderdaad de enige die zo'n hoge snelheid (theoretisch 1800 Kbps) heeft bij de goedkoopste internetbundel. T-Mobile heeft volgens mij een stuk lager en de andere providers laten alleen GPRS snelheid toe voor een tientje per maand.

nobody79 30-04-08 22:17

Als ik bijvoorbeeld AutoWeek.nl - alles over uw volgende auto (nieuwe auto's, occasions, tests, gebruikersreviews) wil bekijken duur 3 min of meer vandaar dat ik wil weten of het aan de instelling ligt of is er iets anders dat ik moet upgraden zit nog steeds op 1.1.2 tnxxx

yingie 30-04-08 23:52

Autoweek even getest bij mij, duurt zeker 3 minuten voordat ie volledig geladen is. Maar goed, als je kijkt hoeveel gifjes op die homepage staan, en buttons en links... Zelfs als ik op wi-fi zit en ik wil een iPhoneclub-pagina laden doet ie daar lang over. Waar het meestal om draait, even afgezien van gprs-masten en het spitsuur op internet (onwaarschijnlijk aangezien vrijwel alle mobieltjes behalve iPhone inmiddels umts aankunnen of meer), is de zwaarte van de internetpagina: staan er veel plaatjes op, veel grafische buttons, dat soort dingen. Hoe eenvoudige een pagina, hoe sneller ie laadt.

nobody79 01-05-08 00:23

kan ik ook gebruik maken van umts?

yingie 01-05-08 00:31

Nope, iPhone kan alleen EDGE of het langzamere GPRS aan. EDGE wordt in Nederland niet meer ondersteund dus zijn we aangewezen op GPRS. Volgens alle geruchten is de nieuwe iPhone, die in juni verwacht wordt, wél geschikt voor umts.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:59.