iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Slecht bereik Vodafone. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/111972-slecht-bereik-vodafone.html)

Le0nard 12-02-12 21:57

Slecht bereik Vodafone.
 
Hallo,

Ik heb nu sinds anderhalve week Vodafone ongeveer i.c.m. iPhone 4S, echter heb ik er spijt van dat ik ben overgestapt van KPN naar Vodafone.

Het bereik is zeer slecht in de omgeving waar ik woon en dus ook werk, alleen in andere gebieden is het dan soms wel weer goed maar ook zeer vaak erg slecht. En nog erger is dat als thuis redelijk vaak gewoon Geen service heb, en geen 3G op de beneden verdieping alleen 2/3 streepjes bereik met gprs. 3G is echter alleen haalbaar op zolder maar dan is de snelheid nog steeds onder de 2 mbit.

Ook ben ik zeker niet te spreken van de internetsnelheden ik betaal dus voor een snelheid van max 14.4 mbit echter is mijn gemiddelde snelheid op straat tussen de 1 en 3 mbit. Hoogste snelheid ooit gemeten is 8.59 Mbps, en dit was binnen 100 meter van een zendmast.

Nu is mijn vraag wat zou ik hier tegen kunnen doen, moet ik een klacht gaan inbrengen bij Vodafone of zijn er andere mogelijkheden.
Helaas kan ik niet overstappen anders had ik direct terug naar KPN gegaan.

Of moet ik er maar gewoon mee proberen te leven dat het bereik uitermate slecht is en ik mij moet gaan aanpassen op de Vodafone leefstijl i.p.v. andersom.

Mvg,
Leonard

*Off topic,
Hoe kom ik erachter als ik gebruik maak van HSDPA, Of kun je hier niet achter komen?

debroei 12-02-12 22:31

Neem even contact op met forumlid "simlockvrij" hij heeft hier over in meerdere topics gereageerd .Maar ook op andere fora.
Hij komt ook uit de omgeving Katwijk Leiden.

Le0nard 12-02-12 22:34

Ok bedankt voor de snelle reactie, ik ga zeker contact opnemen.

Gr.

juwlez 12-02-12 23:35

1 Bijlage(n)
Wat even belangrijk is, er zijn met de iPhone 4s problemen met sommige simkaarten. Ofwel bekend bij Vodafone als de oude en nieuwe micro sim.

Ga even langs een VF shop om, dien jij een 'oude' variant hebt, het te verwisselen. En anders kun je vragen wat voor oplossing ze voor je hebben.

Le0nard 12-02-12 23:43

Als de simkaart die los bovenop ligt de oude variant is, dan heb ik ook de oude variant in mijn toestel zitte. Dit heb ik namelijk net bekeken, ik ga zeker langs bij de vodafone winkel. Ik ben al bij bel company langs geweest maar daar lachten ze mij en de problemen bijna uit.

Gr.

mvveelen 13-02-12 10:29

Dat is inderdaad wel even handig om te weten: de SIM kaart die bovenop ligt, is dat de "foute" ? Want ik heb ook zo'n kaartje en de ontvangst houdt soms inderdaad wel te wensen over. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

yoast.1957 13-02-12 11:59

Mijn ervaringen met Vodafone zijn juist uiterst positief en inderdaad werkt ook mijn 3GS met de nieuwe kaart (die kosteloos wordt vervangen) beter als voorheen. Voor mijn werk zit ik door heel Europa en vaak vragen collega's of ze mijn iPhone met Vodafone mogen gebruiken omdat hun toestel of netwerk geen bereik heeft. Met name T.Mobile en Telfort laten te wensen over en ja als je zo dom bent om een "Blekberrie of Keleksi" te kopen heb je helemaal spijt als je eenmaal een iPhone in je handen hebt gehad.

cyber2001 13-02-12 12:48

Even simpel, ik herken de klachten en vodafone kent ze ook. Heb er namelijk 3 maanden met hun onderzoek naar gedaan. Wellicht ligt het aan je simkaart. De 4S werkt alleen goed met een micro sim en een kleine chip. Met grote chip geeft hij veel problemen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 februari 2012 om 12:49 ----------

Ook wil ik erbij zeggen dat Vodafone mij heel netjes heeft geholpen en mij zeer netjes gecompenseerd heeft omdat ze mij niet wouden laten gaan! Bij een KPN of T-mobile zouden dezelfde klachten ook terug kunnen komen

Denekamp 20-08-12 12:28

hoe kan ik zien of ik een oude of nieuwe simkaart heb van vodafone.?

iphoneEd 20-08-12 12:42

Zelf heb ik de kaartjes van VF zelf geknipt voor de 4 en 4S. Heel soms "geen service". Maar dan telefoon herstarten en doet weer. Zijn die sim kaarten (duo-sim) kosteloos om te ruilen dan bij VF ??

cyber2001 20-08-12 12:54

Hieronder is te zien hoe een nieuwe type micro simkaart eruit ziet ( linker chip), de oude chip is rechts te zien op de afbeelding. De oude micro simkaart is geschikt voor de iPhone 4 maar niet voor de 4S. Hier krijg je vaak de melding geen service. De kaart is gemakkelijk om te wisselen bij Vodafone ( kosten 0,01 euro om de authenticatie te waarborgen), let wel voor duokaart houders: Deze kaart bestaat ( nog ) niet als duo kaart. Nieuwe duokaart aanvragen kosten volgens de winkel 20 euro!

http://www.macnotes.de/gimages/micro...uschneiden.jpg


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:24.