iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Dataverbinding valt regelmatig weg (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/117752-dataverbinding-valt-regelmatig-weg.html)

Roy1980 10-05-12 10:29

Dataverbinding valt regelmatig weg
 
Beste mensen,

Ik heb een iPhone 4S met een abonnement van Vodafone.

Ik woon in de grensstreek en het bereik in mijn huis is zeer matig. Vaak krijg ik de melding 'geen service'. Wanneer de iPhone dan weer opnieuw contact maakt met een telefoonmast, dan geeft hij aan dat er GPRS/3G verbinding is. Desondanks kan ik dan vaak niet op internet. Het lijkt alsof er geen data binnen komt. Pas als ik de telefoon opnieuw opstart, dan functioneert het weer.

Ook wanneer ik in een (Nederlands) gebied met vol bereik ben, doet zich soms hetzelfde probleem voor. Vol bereik en gewoon een dataverbinding. Het irritante is dat er dus gewoon GPRS/3G in beeld staat, zodat ik ervan uitga dat ik mailtjes e.d. ontvang. Als het dan naar mijn inschatting iets te lang stil blijft, start ik de telefoon voor de zekerheid opnieuw op, waarna de mailtjes binnenstromen :mad:. Ik moet dus als het ware uit voorzorg mijn telefoon af en toe helemaal opnieuw opstarten.

Tijdens het probleem kan ik echter wel gewoon bellen. Het is dus enkel een dataprobleem.

Gelet op het vorenstaande lijkt het erop dat de telefoon moeite heeft bij het switchen tussen telefoonpalen.

Iemand een oplossing voor mij?

Edit: ik heb het probleem zowel bij ios 5.1 als 5.1.1.

colliehome 10-05-12 11:06

Stel je netwerkinstellingen eens opnieuw in. Eventueel een herstel zonder terugzetten van je backup.

Roy1980 10-05-12 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 793404)
Stel je netwerkinstellingen eens opnieuw in. Eventueel een herstel zonder terugzetten van je backup.

Dank voor de snelle reactie. Ik zal eens beginnen met de netwerkinstellingen opnieuw instellen. Herstellen zonder backup moet ik (gelet op de inhoud van mijn telefoon) nog even niet aan denken:O

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 mei 2012 om 11:30 ----------

Even een vraagje aan de moderator. Waarom is mijn bericht naar 'Providers Nederland > Vodafone' verplaatst?

Mijn probleem heeft zeer hoogstwaarschijnlijk totaal niks met Vodafone te maken :confused:

colliehome 10-05-12 12:21

Je hebt een abo bij Vodafone dus ter goeder orde gaat je vraag in dat topic. En een slechte verbinding kan best aan Vodafone liggen.

Roy1980 10-05-12 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 793415)
Je hebt een abo bij Vodafone dus ter goeder orde gaat je vraag in dat topic. En een slechte verbinding kan best aan Vodafone liggen.

Ik wil je niet zozeer tegenspreken, maar die redenatie gaat volgens mij niet helemaal op. Louter voor de volledigheid heb ik vermeld dat ik een Vodafone abonnement heb.

Jouw tip om de netwerkinstellingen te resetten of zelfs de iPhone te restoren heeft natuurlijk niks met Vodafone te maken. Vooral omdat ik aangaf dat internet het na herstarten van de iPhone gewoon weer functioneert. Problemen met Vodafone zijn er dus niet. Problemen met ios des te meer.....
Los daarvan... ik heb het ook getest met een T-Mobile SIM en dat leverde hetzelfde probleem op........

Terugplaatsing naar 'iPhone algemeen' ligt - ook met het oog op zinvollere reacties - naar mijn mening voor de hand.

Groet,

Roy

Roy1980 11-05-12 13:05

Zojuist geprobeerd met een simkaart van KPN. Gewoon weer hetzelfde probleem......

colliehome 11-05-12 13:11

Heeft u reeds de netwerkinstellingen gereset? Heeft u reeds herstel uitgevoerd als het eerste niet hielp?
Zo ja, dan kunnen we dat uitsluiten Zo nee dan kan je dat eerst eens proberen ipv een ander "bakje" te vragen.

Roy1980 11-05-12 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 793651)
Heeft u reeds de netwerkinstellingen gereset? Heeft u reeds herstel uitgevoerd als het eerste niet hielp?
Zo ja, dan kunnen we dat uitsluiten Zo nee dan kan je dat eerst eens proberen ipv een ander "bakje" te vragen.

Gisteren telefoon volledig ge-restored zonder back-up terug te plaatsen :mad:

Vanochtend met KPN SIM dus hetzelfde probleem.........

Maar niemand die hetzelfde probleem heeft (gehad)?

colliehome 11-05-12 13:15

Mogelijks is je toestel dan stuk. Nog recht op garantie?

Roy1980 11-05-12 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 793653)
Mogelijks is je toestel dan stuk. Nog recht op garantie?

Ja, toestel is een half jaar oud.

Het kan natuurlijk ook een bug in iOS zijn. Benieuwd of meerderen dit probleem herkennen......


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:43.