//

Dataverbinding valt regelmatig weg

Dataverbinding valt regelmatig weg discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb een iPhone 4S met een abonnement van Vodafone. Ik woon in de grensstreek en het bereik in mijn huis is zeer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-05-12, 10:29
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard Dataverbinding valt regelmatig weg

Beste mensen,

Ik heb een iPhone 4S met een abonnement van Vodafone.

Ik woon in de grensstreek en het bereik in mijn huis is zeer matig. Vaak krijg ik de melding 'geen service'. Wanneer de iPhone dan weer opnieuw contact maakt met een telefoonmast, dan geeft hij aan dat er GPRS/3G verbinding is. Desondanks kan ik dan vaak niet op internet. Het lijkt alsof er geen data binnen komt. Pas als ik de telefoon opnieuw opstart, dan functioneert het weer.

Ook wanneer ik in een (Nederlands) gebied met vol bereik ben, doet zich soms hetzelfde probleem voor. Vol bereik en gewoon een dataverbinding. Het irritante is dat er dus gewoon GPRS/3G in beeld staat, zodat ik ervan uitga dat ik mailtjes e.d. ontvang. Als het dan naar mijn inschatting iets te lang stil blijft, start ik de telefoon voor de zekerheid opnieuw op, waarna de mailtjes binnenstromen . Ik moet dus als het ware uit voorzorg mijn telefoon af en toe helemaal opnieuw opstarten.

Tijdens het probleem kan ik echter wel gewoon bellen. Het is dus enkel een dataprobleem.

Gelet op het vorenstaande lijkt het erop dat de telefoon moeite heeft bij het switchen tussen telefoonpalen.

Iemand een oplossing voor mij?

Edit: ik heb het probleem zowel bij ios 5.1 als 5.1.1.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-05-12, 11:06
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Stel je netwerkinstellingen eens opnieuw in. Eventueel een herstel zonder terugzetten van je backup.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 10-05-12, 11:28
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Stel je netwerkinstellingen eens opnieuw in. Eventueel een herstel zonder terugzetten van je backup.
Dank voor de snelle reactie. Ik zal eens beginnen met de netwerkinstellingen opnieuw instellen. Herstellen zonder backup moet ik (gelet op de inhoud van mijn telefoon) nog even niet aan denken

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 mei 2012 om 11:30 ----------

Even een vraagje aan de moderator. Waarom is mijn bericht naar 'Providers Nederland > Vodafone' verplaatst?

Mijn probleem heeft zeer hoogstwaarschijnlijk totaal niks met Vodafone te maken
  #4  
Oud 10-05-12, 12:21
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Je hebt een abo bij Vodafone dus ter goeder orde gaat je vraag in dat topic. En een slechte verbinding kan best aan Vodafone liggen.
  #5  
Oud 10-05-12, 13:51
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Je hebt een abo bij Vodafone dus ter goeder orde gaat je vraag in dat topic. En een slechte verbinding kan best aan Vodafone liggen.
Ik wil je niet zozeer tegenspreken, maar die redenatie gaat volgens mij niet helemaal op. Louter voor de volledigheid heb ik vermeld dat ik een Vodafone abonnement heb.

Jouw tip om de netwerkinstellingen te resetten of zelfs de iPhone te restoren heeft natuurlijk niks met Vodafone te maken. Vooral omdat ik aangaf dat internet het na herstarten van de iPhone gewoon weer functioneert. Problemen met Vodafone zijn er dus niet. Problemen met ios des te meer.....
Los daarvan... ik heb het ook getest met een T-Mobile SIM en dat leverde hetzelfde probleem op........

Terugplaatsing naar 'iPhone algemeen' ligt - ook met het oog op zinvollere reacties - naar mijn mening voor de hand.

Groet,

Roy
  #6  
Oud 11-05-12, 13:05
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Zojuist geprobeerd met een simkaart van KPN. Gewoon weer hetzelfde probleem......
  #7  
Oud 11-05-12, 13:11
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Heeft u reeds de netwerkinstellingen gereset? Heeft u reeds herstel uitgevoerd als het eerste niet hielp?
Zo ja, dan kunnen we dat uitsluiten Zo nee dan kan je dat eerst eens proberen ipv een ander "bakje" te vragen.
  #8  
Oud 11-05-12, 13:13
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Heeft u reeds de netwerkinstellingen gereset? Heeft u reeds herstel uitgevoerd als het eerste niet hielp?
Zo ja, dan kunnen we dat uitsluiten Zo nee dan kan je dat eerst eens proberen ipv een ander "bakje" te vragen.
Gisteren telefoon volledig ge-restored zonder back-up terug te plaatsen

Vanochtend met KPN SIM dus hetzelfde probleem.........

Maar niemand die hetzelfde probleem heeft (gehad)?
  #9  
Oud 11-05-12, 13:15
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Mogelijks is je toestel dan stuk. Nog recht op garantie?
  #10  
Oud 11-05-12, 13:19
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Mogelijks is je toestel dan stuk. Nog recht op garantie?
Ja, toestel is een half jaar oud.

Het kan natuurlijk ook een bug in iOS zijn. Benieuwd of meerderen dit probleem herkennen......
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3G valt weg Murdock24 iPhone algemeen 1 13-02-12 08:34
iphone 3Gs valt regelmatig uit arnoldk64 iPhone algemeen 0 03-11-11 09:50
3g valt weg... robeminem Archief 1 17-12-09 21:01
Wi-Fi valt weg ? Iphone_belgium Jailbreak apps en thema's 6 19-07-09 17:29
Wi-Fi valt weg iGitze Archief 2 02-03-08 17:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:18.