//

sinds gisteren opeens geen service melding in huis

sinds gisteren opeens geen service melding in huis discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Gisteren ontedekte ik dat mijn iphone iedere keer op "geen service" springt. Binnen een minuuut dan weer vol bereik en zodra je maar een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-06-12, 10:27
ukkie76 ukkie76 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 5
Standaard sinds gisteren opeens geen service melding in huis

Goedemorgen,

Gisteren ontedekte ik dat mijn iphone iedere keer op "geen service" springt. Binnen een minuuut dan weer vol bereik en zodra je maar een toets aanraakt direkt weer "geen service", dit herhaalt zich constant. Na wat over een weer getwitter met vodafone webcare blijkt dat mijn toestel wel werkt zodra ik mijn 3G uitschakel. En onderweg naar mijn werk (dus zodra ik mijn woonplaats verlaat) werkt alles wel naar behoren met 3G aan. Tot gisteren nooit problemen gehad... Vodafone snapt het ook niet geloof ik, die vroeg of ik even mijn batterij uit mijn telefoon wilde halen....
Lijkt erop dat de oplossing nu is: bij thuiskomst maar mijn 3g uitschakelen... Terwijl dit nooit zo was.. Kan en mag toch niet de oplossing zijn.. Iemand de oplossing voor mij?????
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-06-12, 19:58
joey.niftrik joey.niftrik is offline
• iOS 5.1.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

Ik heb voor zover ik weet hetzelfde probleem.. tot voor kort (vorige week) een iPhone 4 gehad. Nooit geen problemen gehad. Nu via het werk een iPhone 4s en mijn verbinding valt continue weg!! Zodra ik de telefoon in de vliegtuigmodus heb gezet heb ik weer even een minuutje bereik en valt die weg.

Ongeacht waar ik ben verbinding valt steeds weg. Behalve als ik onderweg ben lijkt het wel of ik wel goed bereik heb. Ik heb gebeld met de klantenservice van KPN en zei zeggen gewoon meteen en heel simpel dat het aan mijn telefoon ligt! Dit kan volgens mij echt niet het geval zijn, heeft er iemand een oplossing? Heb alles al geprobeerd, pincode wijzigen, pincode uitzetten enzovoorts!
  #3  
Oud 21-06-12, 08:30
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Ik heb dit ook sinds een paar dagen met Vodafone. Regelmatig geen service en even vliegtuigmode aan en weer uit en er is weer verbinding. Gebruik geen 3G omdat er Wi-Fi verbinding is. Is thuis en op werk. Dan ga je toch denken dat het aan het toestel ligt.
  #4  
Oud 21-06-12, 15:01
jordy a te c jordy a te c is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 58
Standaard

Hoewel geen vodafone abonnement, had ik (me vriendin eigelijk) het zelfde maar dan met KPN. De iphone 4 8GB van mijn vriendin vertoonde ook steeds "geen service.....zoeken.... KPN NL, gors ipv 3G ". Zowel hier in de gemeente binnen en buitenshuis. Ook in andere delen van NL. Na een volledige herstel (ingesteld als nieuwe iphone) zijn de problemen opgelost.

De problemen ontstonden na OTA update van IOS 5.0.1 naar 5.1.1.

Misschien helpt dit ook bij jullie?
  #5  
Oud 23-06-12, 14:39
Skytiger Skytiger is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 3
Standaard

Ik ben in april in de USA geweest en heb daar gewoon nog op het datanetwerk van At&t kunnen zitten.
Bij terugkomst is de ipad 2 ter reparatie voor glasbreuk weggeweest en sinds ik hem terug heb krijg ik ook de melding linksboven "Geen service".

Gebeld met Vodafone, zij alles nagekeken; alles in orde.
Advies: kruistest in een vodafone winkel.

Advies heb ik opgevolgd, allereerst zelf met mijn t-mobile abonnement van m'n iphone in de ipad gestopt.
Resultaat: direct verbinding met het t-mobile netwerk.
Vodafone simkaart in iphone: direct verbinding met vodafone netwerk.

Dus thuis zelf al ondervonden dat zowel de ipad gewoon werkt, weliswaar met t-mobile simkaart.
En ook iphone met vodafone simkaart.
Simkaart van vodafone werkt dus ook.

Wat nu te doen?

Resume:

Iphone 4 met t-mobile simkaart: werkt.
Iphone 4 met vodafone simkaart: werkt.
Ipad 2 met t-mobile simkaart: werkt.
Ipad 2 met vodafone simkaart: werkt niet.

Alles geprobeerd, reset netwerkinstellingen, reboot, respring.
Niets werkt.
Voorheen waren er geen problemen...

Het vreemde: onderweg van stad naar huis: heeeeel even verbinding met ipad 2 en vodafone netwerk, en hopla weer weg.

Waar ligt dit aan? En wie kan mij helpen?

Het lijkt erop dat de ipad 2 gewoonweg niet meer met vodafone wil connecten.

Iemand een idee?
Ik hoor graag van jullie...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sinds vandaag Apps opeens verdwenen. devendra Jailbreak apps en thema's 2 16-01-11 11:52
Opeens "geen service" meer lottie41 iPhone algemeen 6 24-11-10 06:34
Geen service melding ikPhone iPhone algemeen 17 19-04-09 15:03
Sinds update naar 2.2 '"Geen Service'" asayaga iPhone algemeen 9 18-12-08 23:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.