iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   TIP: sim wissel naar nano-sim nog wel activeren via klantenservice (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/126261-tip-sim-wissel-naar-nano-sim-activeren-via-klantenservice.html)

johndoe73 28-09-12 18:11

TIP: sim wissel naar nano-sim nog wel activeren via klantenservice
 
Ik heb vandaag een iPhone 5 zonder abonnement gehaald bij de Apple store in Amsterdam. Prima service dat ik voor mijn lopende Vodafone contract wel een vervangende nano sim mee kreeg. Na een paar uur deed deze nieuwe sim het echter nog steeds niet.
Toen de Vodafone klantenservice gebeld (alleen voor doorzetters: 20 minuten wachttijd). Blijkt dat de nano-sim nog geactiveerd moest worden. Kunnen ze telefonisch doen als je je klantnummer (staat op je facturen) en wat andere persoonlijke gegevens hebt. Telefoon even uit en aan en alles werkt nu oo.

Wilde de tip even doorgeven voor andere Vodafone klanten dat je dus eerst jog even moet bellen om de nano sim te activeren

Soepgroente 29-09-12 00:19

Geweldige tip. Ik was hier al naar opzoek.

Ik had zelf al een iPhone 4 bij vodafone lopen, en na wat mazzel vandaag de iPhone 5 kunnen krijgen bij de Vodafone winkel in Groningen. Nieuwe sim erin gestopt maar werkt niet. Lijkt me logisch dat er nog een activatie proces bij komt kijken. Maar vreemd dat dit nergens gezegd wordt of vermeld staat.


Voor alle duidelijkheid, bij activeren van je nano-sim op de iPhone5: Bel met 1201 vanaf je mobiel, met 0900 0940 vanaf een vaste telefoon, of met +31 (0)6 54 50 01 00 vanaf het buitenland. De eerste 2 nummers kosten € 0,45 per gesprek.

Door het verwarrende keuzemenu kwam ik op de verkeerde plek terrecht. Ik heb gevraagd welke opties je het beste kunt pakken. In het hoofdmenu kies voor optie 9, aldus Vodafone klantenservice. Het activeren van je nano-sim kaart gaat uitsluitend via de klantenservice.

Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur of zaterdag van 8.00 tot 18.00 uur

Jean72 29-09-12 23:22

Kun je je andere simkaart wel nog blijven gebruiken in een andere foon ?

Soepgroente 30-09-12 10:56

Nee, je oude sim kaart is na de overdracht niet functioneel.

Als je bedoeld of je daarna je oude SIM kaart kunt heractiveren voor een ander telefoonnummer/toestel, daar durf ik geen antwoord op te geven. Kun je beter even aan vodafone vragen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:52.