//

Onverklaarbaar geen bereik thuis met iOS6

Onverklaarbaar geen bereik thuis met iOS6 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Technici, help! Sinds 20 sept, 1 dag na de upgrade naar ios6, heb ik thuis geen bereik meer met mijn iPhone 4s. Met "bereik" bedoel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-10-12, 23:12
Dijkzandt Dijkzandt is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 48
Standaard Onverklaarbaar geen bereik thuis met iOS6

Technici, help!

Sinds 20 sept, 1 dag na de upgrade naar ios6, heb ik thuis geen bereik meer met mijn iPhone 4s. Met "bereik" bedoel ik dat ik niet kan bellen of gebeld kan worden, ook al zie ik Vodafone en streepjes links bovenin. Alles al getest en geprobeerd:
- 50 meter buitenshuis (en overal behalve thuis): gewoon bereik
- 3G uitschakelen: direct volle bak bereik
- mijn sim in een andere iPhone 4s (ios6): nog steeds geen bereik
- mijn sim in een HTC One X: gewoon bereik
- andere sim (T-mobile) in mijn telefoon: gewoon bereik
- andere Vodafone gebruikers (iPhone 3gs, ios5, HTC) bij mij thuis hebben gewoon bereik
- soms "zoekt" mijn telefoon alleen maar, soms heb ik vier streepjes Vodafone, maar ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden (alleen thuis dus)
- ios6 opnieuw geïnstalleerd, geen verschil
- netwerkinstellingen hersteld, geen verschil
- nieuwe simkaart van Vodafone ontvangen, geen verschil
- Aanbieder Automatisch uitgeschakeld: toestel vindt geen enkel (andere) aanbieder. De andere iPhone in huis vindt wel onmiddellijk alle aanbieders. 50 meter buitenshuis echter vindt ook mijn telefoon ineens alle aanbieders. En kan ik weer bellen.

Enerzijds lijkt het aan mijn toestel te liggen, maar waarom speelt het probleem dan alleen bij mij thuis? In een HTC werkt het wel, in twee verschillende iPhone4s'en niet. Maar buiten weer wel. Dus zou je denken dat Vodafone het probleem is, maar waarom kunnen andere Vodafone klanten dan wel bellen bij mij thuis? Ik begin te denken dat er iets is in ios6 in combinatie met de 3G ontvanger, maar ben niet technisch genoeg om te bedenken wat. Vodafone helpdesk helpt niet, ik krijg geen reactie en ben nu al drie weken met ze bezig over dit probleem. Wie kan helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-10-12, 11:29
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Wanneer de andere vodafone gebruikers wel bereik hebben is dit dan met 3G?
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #3  
Oud 12-10-12, 20:36
Dijkzandt Dijkzandt is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 48
Standaard

Goeie vraag, hebben we net een discussie over. We hebben hier nu twee smartphonegebruikers zonder internetabonnement (te jong ). Bellen zij nu wel of niet over 3G? De ene kan namelijk niet bellen, dus raadde ik hem aan z'n 3G uit te zetten. Maar dat staat dus altijd al uit.
Gisteren was hier iemand met een iPhone3gs, ook op iOS6, met Vodafone, die kon bellen en gebeld werd.

Kan het zijn dat ik met mijn toestel op een andere Vodafone frequentie zit, weet ik het, die in huis te zwak is?
  #4  
Oud 01-11-12, 21:05
Maarten2000 Maarten2000 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik heb bij de introductie door Vodafone de iphone 5 aangeschaft, vandaag is hij opgehaald door de koerier ik wordt constant van het 3 G netwerk gepleurd, en het toestel kan geen andere apparatuur detecteren (Bluetooth )

Iemand met dezelfde problemen?
  #5  
Oud 01-11-12, 21:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten2000 Bekijk bericht
..... en het toestel kan geen andere apparatuur detecteren (Bluetooth )
Dat is normaal omdat iOS maar een beperkt aantal Bluetooth profielen ondersteunt:

iOS: Supported Bluetooth profiles
Reageren

Labels
geen bereik, ios6, iphone 4s, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen 3G met ios6 pdrijv iPhone algemeen 4 13-10-12 22:05
geen bereik thuis kastenbart Odido (T-Mobile) 7 27-12-10 21:02
geen bereik thuis kastenbart Odido (T-Mobile) 18 28-09-10 01:16
Wi-Fi thuis crasht zodra iphone buiten bereik is suzanne79 Wi-Fi 0 08-08-10 17:33
Een tip voor mensen met lan thuis: Internetten op iPod zonder Wi-Fi thuis DeathSpace Wi-Fi 0 20-05-10 20:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.