iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Vodafone weigert nanosim te verstrekken. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/127906-vodafone-weigert-nanosim-verstrekken.html)

zxcvbnm 20-10-12 19:09

Vodafone weigert nanosim te verstrekken.
 
Kom net van vodafone af, ze weigerden mij een nano simkaart te geven omdat mijn toestel niet bij vodafone aangeschaft is, omdat deze volgens vodafone zo schaars zijn geven ze bestaande abonees geen nanosim. (de la lag er vol mee!) Saillant detail is dat bij het vorige team (doordeweeks staat er een ander team in de winkel) gister nog afgesproken heb dat dit geen probleem zou zijn. Toen ik mijn verhaal gewoon op een vriendelijke manier uitlegde bij de manager van de winkel haalde hij z'n schouder op en zei letterlijk dat dat niet zijn probleem is.

Wat voor praktijken zijn dit!

Ik heb meteen aangegeven dat ik dit als contractbreuk van vodafone's zijde zie gezien ik nu moet betalen voor een dienst welke vodafone mij niet wil leveren, tevens kan vodafone een aangetekende brief van mijn advocatenkantoor verwachten waarin staat dat wegens rechtsgeldige redenen mijn contract per direct nietig verklaard dient te worden.

Vodafone, bah bah.

ballegooier 20-10-12 19:18

Vodafone was toch de 'beroerdste niet' 😝

Best kans dat als je maandag gaat, of naar een andere Vodafone winkel wél een nano sim krijgt, dus?

zxcvbnm 20-10-12 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 840514)
Vodafone was toch de 'beroerdste niet' ��

Best kans dat als je maandag gaat, of naar een andere Vodafone winkel wél een nano sim krijgt, dus?

Over het algemeen niet nee, het valt me wel op dat het team dat er altijd in het weekend staat geen sodemieter uitvoert, een klant niet normaal ter woord kan staan en net zo geintresserd is in hun werk als ik in het opruimen in de stront van iemand anders zijn hond.

Edit: Inmiddels heb ik contact met vodafone nederland opgenomen en ben ik benieuwd naar wat hun te zeggen hebben over het feit dat mensen in dit filiaal van vodafone zo te woord gestaan worden.

Vodafone klantservice geeft zelfs aan dat je voor een nanosim ten aller tijde gewoon naar een vodafone filiaal kunt gaan.

ballegooier 20-10-12 19:29

Die typische zaterdag hulpen attitude herken ik wel, ja. Daarom ga ik meestal doordeweeks winkelen ;)

mrboolean 20-10-12 20:03

Dat is wel apart. Op internet geven ze gewoon aan dat je een nanosim kan krijgen via de klantenservice of via een een winkel. Ik zou dus gewoon nog een keer gaan doordeweek en daarop wijzen. Of bel gewoon met de klantenservice en bestel daar eentje. Waarschijnlijk had je een manager te pakken die zijn eigen regels maakte.

Bij T-Mobile ging het trouwens reuze makkelijk. Een tweet naar de klantenservice en ik kreeg meteen de volgende dag een nanosim in de bus. Ik heb alleen mijn iPhone 5 nog niet binnen, maar ik kan alvast van mijn nanosim genieten :d

coffeeandprozac 20-10-12 20:34

Grappig, want een vriend van mij had precies hetzelfde probleem. In Dordrecht staan er gelukkig twee Vodafone winkels dus nadat hij met een kwaaie kop de ene Vodafone winkel uitliep, kreeg hij de nano sim bij het andere filiaal zo mee. Waarschijnlijk had jij ook gewoon met een manager te maken die met zijn been uit het verkeerde bed is gestapt en vervolgens een dikke ruzie met zijn vrouw had gekregen.

Poert 20-10-12 20:49

Je kan ook een Belcompany of Phone House of iets dergelijks inlopen, daar geven ze hem ook gewoon mee..

zxcvbnm 20-10-12 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Poert (Bericht 840551)
Je kan ook een Belcompany of Phone House of iets dergelijks inlopen, daar geven ze hem ook gewoon mee..

En belcompany / phone house is capabel om mijn nummer etc over te zetten op een nanosim?

Lijkt me eigenlijk best sterk, hiervoor zouden ze in vodafone hun systeem moeten kunnen komen.

bjk28 21-10-12 02:42

Wat moeilijk doen om een simkaart...pffff
Mocht je een nano sim willen/en activeren graag PM.

ballegooier 21-10-12 03:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zxcvbnm (Bericht 840595)

Lijkt me eigenlijk best sterk, hiervoor zouden ze in vodafone hun systeem moeten kunnen komen.

Dat is toch niet zo sterk? Er worden ook Vodafone producten verkocht in dat soort winkels. Als men daar je abonnement niet kon activeren/ je door moet sturen naar een Vodafone winkel, zou lekker boel zijn :)
Trouwens is THE Phone House niet van Vodafone?
EDIT: ohnee dat was Belcompany (Vodafone neemt retailer BelCompany over voor 120 miljoen euro | Tablets en telefoons | Tweakers)

zxcvbnm 21-10-12 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bjk28 (Bericht 840620)
Wat moeilijk doen om een simkaart...pffff
Mocht je een nano sim willen/en activeren graag PM.

Bedankt voor het aanbod, ik vraag me alleen af wat jij met vodafone te maken hebt?

Overigens wacht ik eerst de reactie van vodafone zelf af.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 840627)
Dat is toch niet zo sterk? Er worden ook Vodafone producten verkocht in dat soort winkels. Als men daar je abonnement niet kon activeren/ je door moet sturen naar een Vodafone winkel, zou lekker boel zijn :)
Trouwens is THE Phone House niet van Vodafone?
EDIT: ohnee dat was Belcompany (Vodafone neemt retailer BelCompany over voor 120 miljoen euro | Tablets en telefoons | Tweakers)

Verder geen ervaring met andere winkels, ik dacht dat het wijzigen van bestaande abonnementen (overzetten op nieuwe simkaart bijvoorbeeld) altijd via de provider zelf moest.

bjk28 22-10-12 12:47

Ik zit in de telecombranche.
Ik denk even met je mee en dacht help je er mee..

zxcvbnm 22-10-12 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bjk28 (Bericht 841047)
Ik zit in de telecombranche.
Ik denk even met je mee en dacht help je er mee..

:) Bedankt, ik hou je aanbod open in het geval Vodafone mij een niet bevredigend antwoord stuurt morgen.

lqtran 23-10-12 18:18

liep net de vodafone winkel in utrecht binnen, scheelde misschien dat ik die jongen achter de balie kende van vroeger, hij gaf me er eentje mee zonder problemen en zei dat ze er nog duizenden hadden liggen achter, alleen wel dat ik terug moest komen als ik hem wilde activeren want dat kon alleen in de winkel, verwacht mijn iphone5 namelijk deze week binnen te krijgen

zxcvbnm 25-10-12 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lqtran (Bericht 842012)
liep net de vodafone winkel in utrecht binnen, scheelde misschien dat ik die jongen achter de balie kende van vroeger, hij gaf me er eentje mee zonder problemen en zei dat ze er nog duizenden hadden liggen achter, alleen wel dat ik terug moest komen als ik hem wilde activeren want dat kon alleen in de winkel, verwacht mijn iphone5 namelijk deze week binnen te krijgen

Heel mooi, hier lagen er ook enorm veel op voorraad. Het activeringsverhaal klopt echter niet, volgens vodafone.nl helpdesk kun je je sim via de telefonische helpdesk activeren als je je 06 doorgeeft, je klantennummer en je simkaartnummer.

Zie onderandere http://help.vodafone.nl/cgi-bin/cons...ted=1279884285 voor de activeringsprocedure.



even een kleine update van mijn kant uit:

Vodafone heeft inmiddels te kennen gegeven het probleem uit te gaan zoeken daar er over hetzelfde filiaal al meerdere klachten zijn geweest mbt het 'zaterdagteam'.

Vodafone heeft voorgesteld mij per direct een nanosim te versturen (dinsdag gedaan, helaas, nog altijd niet ontvangen) en 1 maand abonnementsgeld terug te storten voor het ongemak.

Nu is het afwachten of Vodafone zich aan de afspraak gaat houden, en of de sim überhaupt verzonden is.


Al met al goede service, echter had het in eerste instantie nooit moeten kunnen gebeuren dat een klant als een hond behandeld word in een 'service' winkel van Vodafone!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:08.