iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   iMessage en vodafone. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/129456-imessage-vodafone.html)

zxcvbnm 10-11-12 21:00

iMessage en vodafone.
 
Hoi,

Zoals we allemaal weten bestaat er zoiets genaamd iMessage, dit programma kan onderling tussen 2 iphone gebruikers gratis berichten sturen, zoals whatsapp.

Mijn vraag is als volgt:

Bij berichten kun je zien dat dit een iMessage is want de ballon kleurt blauw, als dit een sms is kleurt deze groen.

Hoe zit dit met MMSjes / fotos of videos via iMessage?

Word media ten aller tijde als mms / sms gestuurd, (en dus betaald) of kan ook media via iMessage verzonden worden zodat dit BINNEN DE DATA BUNDEL valt?

Enkele buitenlandse providers brengen namelijk fotos en videos welke kennelijk via iMessage verzonden zijn gewoon in rekening, hoe zit dit met vodafone?

soCool 11-11-12 00:40

Volgens mij werkt iMessage via het internet (netwerk naast het telefoonnetwerk), terwijl SMS/MMS via het telefoonnetwerk gebeurd. Het lijkt mij dat Vodafone dus alleen eventuele internetkosten in rekening brengt.

CrimpyRex 13-11-12 06:03

iMessage zou hetzelfde principe hetzelfde moeten werken als WhatsApp. Zolang je ballontjes blauw kleuren bij het verzenden van foto's e.d zou het goed moeten zijn.

Citaat:

Volgens mij werkt iMessage via het internet (netwerk naast het telefoonnetwerk), terwijl SMS/MMS via het telefoonnetwerk gebeurd. Het lijkt mij dat Vodafone dus alleen eventuele internetkosten in rekening brengt.
Klopt. Er zal altijd worden geprobeert berichten te sturen via iMessage, als er echter geen mobiel datanetwerk actief is, worden deze berichten verstuurt via SMS.

zxcvbnm 14-11-12 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 851817)
Volgens mij werkt iMessage via het internet (netwerk naast het telefoonnetwerk), terwijl SMS/MMS via het telefoonnetwerk gebeurd. Het lijkt mij dat Vodafone dus alleen eventuele internetkosten in rekening brengt.

dat imessage via internet zou moeten werken is mij bekend, de vraag is echter of imessage ook capabel is fotos en videos te sturen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CrimpyRex (Bericht 852525)
iMessage zou hetzelfde principe hetzelfde moeten werken als WhatsApp. Zolang je ballontjes blauw kleuren bij het verzenden van foto's e.d zou het goed moeten zijn.



Klopt. Er zal altijd worden geprobeert berichten te sturen via iMessage, als er echter geen mobiel datanetwerk actief is, worden deze berichten verstuurt via SMS.

Dus imessage zal ten alle tijden mits imessage beschikbaar is fotos en video via data sturen en niet via mms?

zo ja, bedankt, dit was wat ik wilde weten zodat er niet ineens een schrikbarend hoge rekening binnen komt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:27.