//

iMessage en vodafone.

iMessage en vodafone. discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Zoals we allemaal weten bestaat er zoiets genaamd iMessage, dit programma kan onderling tussen 2 iphone gebruikers gratis berichten sturen, zoals whatsapp. Mijn vraag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-11-12, 21:00
zxcvbnm zxcvbnm is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 80
Standaard iMessage en vodafone.

Hoi,

Zoals we allemaal weten bestaat er zoiets genaamd iMessage, dit programma kan onderling tussen 2 iphone gebruikers gratis berichten sturen, zoals whatsapp.

Mijn vraag is als volgt:

Bij berichten kun je zien dat dit een iMessage is want de ballon kleurt blauw, als dit een sms is kleurt deze groen.

Hoe zit dit met MMSjes / fotos of videos via iMessage?

Word media ten aller tijde als mms / sms gestuurd, (en dus betaald) of kan ook media via iMessage verzonden worden zodat dit BINNEN DE DATA BUNDEL valt?

Enkele buitenlandse providers brengen namelijk fotos en videos welke kennelijk via iMessage verzonden zijn gewoon in rekening, hoe zit dit met vodafone?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-11-12, 00:40
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Volgens mij werkt iMessage via het internet (netwerk naast het telefoonnetwerk), terwijl SMS/MMS via het telefoonnetwerk gebeurd. Het lijkt mij dat Vodafone dus alleen eventuele internetkosten in rekening brengt.
__________________
Are you ready for this!
  #3  
Oud 13-11-12, 06:03
CrimpyRex CrimpyRex is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 45
Standaard

iMessage zou hetzelfde principe hetzelfde moeten werken als WhatsApp. Zolang je ballontjes blauw kleuren bij het verzenden van foto's e.d zou het goed moeten zijn.

Citaat:
Volgens mij werkt iMessage via het internet (netwerk naast het telefoonnetwerk), terwijl SMS/MMS via het telefoonnetwerk gebeurd. Het lijkt mij dat Vodafone dus alleen eventuele internetkosten in rekening brengt.
Klopt. Er zal altijd worden geprobeert berichten te sturen via iMessage, als er echter geen mobiel datanetwerk actief is, worden deze berichten verstuurt via SMS.
  #4  
Oud 14-11-12, 13:41
zxcvbnm zxcvbnm is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soCool Bekijk bericht
Volgens mij werkt iMessage via het internet (netwerk naast het telefoonnetwerk), terwijl SMS/MMS via het telefoonnetwerk gebeurd. Het lijkt mij dat Vodafone dus alleen eventuele internetkosten in rekening brengt.
dat imessage via internet zou moeten werken is mij bekend, de vraag is echter of imessage ook capabel is fotos en videos te sturen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CrimpyRex Bekijk bericht
iMessage zou hetzelfde principe hetzelfde moeten werken als WhatsApp. Zolang je ballontjes blauw kleuren bij het verzenden van foto's e.d zou het goed moeten zijn.



Klopt. Er zal altijd worden geprobeert berichten te sturen via iMessage, als er echter geen mobiel datanetwerk actief is, worden deze berichten verstuurt via SMS.
Dus imessage zal ten alle tijden mits imessage beschikbaar is fotos en video via data sturen en niet via mms?

zo ja, bedankt, dit was wat ik wilde weten zodat er niet ineens een schrikbarend hoge rekening binnen komt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 vodafone UK opnieuw activeren ! Met een vodafone UK prepaid kaart ? flyingdutchjan Vodafone 1 11-02-12 13:57
Vodafone sim abonnement naar Vodafone prepaid toestel mvo72 Koopinformatie Nederland 1 13-02-11 10:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:53.