iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Geen Duo SIM voor iPhone 5 bij Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/133722-geen-duo-sim-voor-iphone-5-vodafone.html)

JanSr 22-01-13 12:10

Geen Duo SIM voor iPhone 5 bij Vodafone
 
Vodafone kan mij nog steeds geen Nano duo SIM kaart leveren voor mijn iPhone 5 en erger nog, ook niet aangeven wanneer wel.
Overstappen naar een andere provider is dus (na ca 25 jaar) de enige optie.

Mijn huidige zakelijke SIM Only contractje loopt nog tot oktober.
Overstappen met nummerbehoud loopt vast op dat contractje.
De dame van klantenservice kon mij op geen enkele wijze van dienst zijn inzake mogelijkheden om dat proces te versnellen.
Zelfs afkopen behoorde niet tot haar assortiment.

Wie weet een list?

putnik 23-01-13 11:21

Ze zijn te hebberig geworden.Mij lukt het niet om mijn abbo te verlengen omdat ze bij VF meer geld willen voor minder belminuten. Dat wordt in mij geval een sim only en de toestel koop ik los. Dan kan het allemaal weer wel.

bjk28 23-01-13 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanSr (Bericht 870248)
Vodafone kan mij nog steeds geen Nano duo SIM kaart leveren voor mijn iPhone 5 en erger nog, ook niet aangeven wanneer wel.
Overstappen naar een andere provider is dus (na ca 25 jaar) de enige optie.

Mijn huidige zakelijke SIM Only contractje loopt nog tot oktober.
Overstappen met nummerbehoud loopt vast op dat contractje.
De dame van klantenservice kon mij op geen enkele wijze van dienst zijn inzake mogelijkheden om dat proces te versnellen.
Zelfs afkopen behoorde niet tot haar assortiment.

Wie weet een list?

Duo sim aanvragen en de simkaarten laten knippen naar gewenst formaat?

mrboolean 23-01-13 13:29

Dat is wel raar. Bij T-Mobile konden ze me in oktober vorig jaar al een duo nano sim leveren. En als service leverden ze hem zelfs kostenloos, omdat ik al een duo sim had. Vodafone zou dat dan toch zeker moeten aanbieden zou je zeggen.

Tja, je hebt een contract dus dat wordt wel lastig. Je kan proberen om nogmaals contact op te nemen met de klantenservice. Misschien dat een andere medewerker wat meegaander is. Of je zou ze via een andere manier kunnen benaderen. Via twitter bijvoorbeeld lijken medewerkers wat makkelijker te zijn.

JanSr 24-01-13 08:07

Nano SIM kaarten zijn anders van opbouw dan SIM en micro-SIM. Dus niet te knippen.

bjk28 24-01-13 15:18

Dat dacht ik wel!
Ik gebruik zelf een iphone 4 & 5 als duo
ik kan ze wel regelen voor je + sim wisselen bij de provider zelf

JanSr 24-01-13 16:32

Benieuwd.
Vodafone beweert dat een duo als paar wordt verkocht en geactiveerd.
Ik kan dus wel met een nanokaart aan komen zetten (die ze zelf ook hebben, en een gewone SIM kaart, die ze ook hebben, maar in tegenstelling met hun concurrenten kunnen of willen ze die niet koppelen.

vuurvreter 24-01-13 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanSr (Bericht 870711)
Benieuwd.
Vodafone beweert dat een duo als paar wordt verkocht en geactiveerd.
Ik kan dus wel met een nanokaart aan komen zetten (die ze zelf ook hebben, en een gewone SIM kaart, die ze ook hebben, maar in tegenstelling met hun concurrenten kunnen of willen ze die niet koppelen.

Dat zou wel handig zijn, als dat kon.

JanSr 24-01-13 18:08

De kogel is door de kerk.

Dit is mijn opzegging:


Omdat Vodafone niet kan of wil ingaan op mijn verzoek om een Duo SIM kaart met een nanokaart voor een iPhone5 zie ik mij genoodzaakt na ca 25 jaar als klant op te zeggen.
De andere grote providers leveren deze mogelijkheid al maanden, zodat het niet te begrijpen is waarom Vodafone deze service niet wil leveren.

Nummerbehoud is voor mij essentieel, gezien het netwerk waarin mijn werk zich afspeelt.
Daarom verzoek ik u met klem de spoedigste opzegging te bewerkstelligen, zodat ik bij een andere provider verder kan.

Gezien de zeer beperkte abonnementskosten van mijn SIM only abonnementje ben ik bereid de resterende looptijd in één maal af te dragen als boete voor mijn klantentrouw.

Ik ga er daarbij wel van uit dat u de zaak zodanig afhandelt dat mijn nummer kan blijven gebruiken bij een andere provider.
Gaarne verneem ik van u per wanneer ik vrij kan zijn en wat dat kost.

bjk28 24-01-13 19:45

Je kan idd niet een sim met een andere sim koppelen dat klopt.
Ik kan voor jou een normale duo sim van vodafone knippen naar micro en nano.
Dit heb ik zelf ook bij Vodafone.
Als je interesse heb laat maar weten.

vuurvreter 22-04-13 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean (Bericht 870469)
Je kan proberen om nogmaals contact op te nemen met de klantenservice. Of je zou ze via een andere manier kunnen benaderen. Via twitter bijvoorbeeld lijken medewerkers wat makkelijker te zijn.

Via twitter vandaag 22-04-2013
@vodafoneNL Hebben jullie ook Duo sim (Nano sim) voor de iphone 5?
@vuurvreter63 Hoi Hielke, die bieden we vooralsnog niet aan helaas. ^JB
@vodafoneNL Gaat dit in de toekomst wel komen? Ik heb dit nodig ivm met mijn werk.
@vuurvreter63 Daar heb ik helaas nog geen antwoord op, maar ik vermoed van wel. Vraag het ons gerust nog eens over een aantal weken :) ^JB
@vodafoneNL Toch erg jammer te moeten vaststellen dat jullie erg achterlopen, andere providers leveren ze al vanaf oktober 2012!!

JanSr 23-04-13 00:18

Het is allemaal nog veel erger.
In de eerste plaats: Een Nano sim is niet te creeren door een gewone of een micro-sim nog verder te castreren. Het ding is anders van opbouw.

Vandaag een verkoper ongevraagd aan de lijn, of ik mijn abonnement wilde verlengen. Ik ontplofte bijna, want hoewel ik heb opgezegd MOET ik tot oktober wachten, want afkopen kan niet.
Wel waar, zei die vent. Sterker nog; volgens de consumentenwet kan je per telefoon opzeggen wat je per telefoon bent aangegaan.
Niet waar, zei ik, dat geldt alleen als je je nummer niet mee wilt nemen en dat wil ik nu juist wel. Zoveel weet ik inmiddels wel na uitgebreide e-mail wisseling. Je kan dus wel afkopen, maar dan ben ik mijn nummer kwijt, dat ik al 25 jaar heb. In verband met mijn werk en mijn netwerk onaanvaardbaar.

Na allerlei navraag moest de man erkennen dat hij me niet kon helpen.

Ik zei hem: jullie hebben nu een klant gecreëerd die NOOIT meer een abonnement zal verlengen. Kan niet schelen bij welke provider. Ik wil de kortst mogelijke opzegtermijn, bij welke provider ik ook ben. Dan maar een paar centen meer betalen.

Maar... hij bracht me wel op een idee. Ik ga per telefoon die verlenging opzeggen. Dan heb ik weer een standaard SIM only contract met een standaard opzegtermijn. En zodra dat zo is zeg ik op met nummerbehoud.
Benieuwd wat ze daar weer tegen verzinnen.
En aan de Consumentenbond heb je ook niets meer, die lezen dit soort berichten niet eens.

thepaddo 28-06-13 15:56

duo sim
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanSr (Bericht 870248)
Vodafone kan mij nog steeds geen Nano duo SIM kaart leveren voor mijn iPhone 5 en erger nog, ook niet aangeven wanneer wel.
Overstappen naar een andere provider is dus (na ca 25 jaar) de enige optie.

Mijn huidige zakelijke SIM Only contractje loopt nog tot oktober.
Overstappen met nummerbehoud loopt vast op dat contractje.
De dame van klantenservice kon mij op geen enkele wijze van dienst zijn inzake mogelijkheden om dat proces te versnellen.
Zelfs afkopen behoorde niet tot haar assortiment.

Wie weet een list?

Hi,
Loop tegen hetzelfde probleem aan, heb nu VF duosim waarvan 1 micro (iphone4)en 1 normaal (nokia 6310).

Zou graag de iphone 4 willen vervangen door een iphone5, met behoud van deze duosim waardoor ik de 6310 ook kan blijven gebruiken.
Welke provider biedt deze mogelijkheid wel?

Groeten Hans

thepaddo 24-07-13 11:07

Het wordt nog gekker, ze weten het zelf niet. VF beweert dat de nanosim ook dunner is zodat knippen af te raden is, de garantie zou vervallen van de iPhone5 als men er een te dikke sim in wringt. The Phonehouse beweert dat knippen WEL kan, maar de randen moeten gevijld worden. KPN wist het niet maar kwam later met de mededeling dat de nanosim idd dunner is. T-Mobile zegt dat knippen van micro naar nano wel kan MITS het een nieuwere microsim is. Daar zou de layout van de metaalkontakten kleiner zijn. Bij een ouder type microsim is dit groter waardoor knippen niet kan. Lijkt me sterk, 2 varianten microsim.
Maar goed, VF is de enige die de nanosim niet aanbiedt in duovariant.

vuurvreter 24-07-13 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thepaddo (Bericht 904779)
Het wordt nog gekker, ze weten het zelf niet. VF beweert dat de nanosim ook dunner is zodat knippen af te raden is, de garantie zou vervallen van de iPhone5 als men er een te dikke sim in wringt. The Phonehouse beweert dat knippen WEL kan, maar de randen moeten gevijld worden. KPN wist het niet maar kwam later met de mededeling dat de nanosim idd dunner is. T-Mobile zegt dat knippen van micro naar nano wel kan MITS het een nieuwere microsim is. Daar zou de layout van de metaalkontakten kleiner zijn. Bij een ouder type microsim is dit groter waardoor knippen niet kan. Lijkt me sterk, 2 varianten microsim.
Maar goed, VF is de enige die de nanosim niet aanbiedt in duovariant.

Ik heb het anders opgelost. Gewone duo kaarten aangeschaft bij VF. Een van de standaard simkaart laten knippen bij de plaatselijke Turk tot nanosim. Alleen knippen was voldoende en het werkt als een speer.

thepaddo 24-07-13 12:31

Goed te horen. Vraag is of mijn huidige microsim daar ook voor geschikt is, of zou die bewering van 2 typen microsim een broodje aap verhaal zijn...

vuurvreter 24-07-13 12:48

Ik denk een broodje aap. Ik heb vooralsnog alle normale sim kaarten kunnen (laten) verknippen. Micro en Nano.

Henkiehuisgevaar 07-08-13 14:16

Hallo mensen,


Ik had ook het probleem geen nano duosimkaart.
Probleem opgelost. Duo sim gehaald van 1 gewone en 1 microsim.
Naar de plaatselijke reperateur gegaan en de micro naar nano laten knippen.

Probleem opgelost.

Guest-20180919095403 01-10-13 15:40

Verdient geen schoonheidsprijs henkie. Blijft raar dat het niet geboden wordt door provider. Dingen bestaan al een jaar of langer.

thepaddo 01-10-13 16:45

Inmiddels levert VF de combi wel. Knippen kan, maar een nano is echt dunner dan een micro. Maar als het past en werkt dan is het goed hè.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:52.