//

iPhone 3G met Vodafone - ervaringen?

iPhone 3G met Vodafone - ervaringen? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Kan iemand mij vertellen of er inmiddels mogelijkheden gevonden zijn om de TV zenders op het Vodafone netwerk te bekijken op de iPhone?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #181  
Oud 14-06-09, 21:37
markiedam markiedam is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Appingedam
Berichten: 36
Standaard

Kan iemand mij vertellen of er inmiddels mogelijkheden gevonden zijn om de TV zenders op het Vodafone netwerk te bekijken op de iPhone?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 19-06-09, 18:24
markiedam markiedam is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Appingedam
Berichten: 36
Standaard

Zojuist het Super SIM abbo afgelosten voor mijn 3G, en ik moet zeggen... SUPERSNEL!

Zie screenshots... (test is gedaan buitenshuis in Appingedam, binnenshuis haal ik ongeveer 220 kb/s)



  #183  
Oud 21-06-09, 14:13
matthijs46's schermafbeelding
matthijs46 matthijs46 is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

Sinds 3 weken een iPhone 3G (16GB), deze komt zonder lock rechtstreeks uit Italië.
Ik wilde geen T-Mobile, dus met de "Italiaan" naar de Vodafone shop. (Ik had al sim-only van Vodafone) Ter plekke abonnement omgezet in Super Sim, bellend en internettend de deur uit. Abo voor 2 jaar, 200 minuten, onbeperkt internet/data verkeer, en dat voor €13,50 per maand. Van de week versie 3 erop gezet, ging perfect in een keer.
  #184  
Oud 21-06-09, 14:51
ndl ndl is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 31
Standaard

Ik heb een old skool Iphone, de eerste dus, gekocht in NY, simlock vrij gemaakt en heb al een jaar een sim-only abbonement bij Vodafone.... Slecht !! Telefoontjes komen soms niet door, terwijl men mij 3x belt, telefoon ligt gewoon naast mij op de bank !! Het is gebeurt dat ik anderhalf uur later pas een smsje krijg dat ik 3 oproepen gemist heb !! Ik baal hiervan... !! Vodafone weet van niks !!
  #185  
Oud 21-06-09, 14:56
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ndl Bekijk bericht
Ik heb een old skool Iphone, de eerste dus, gekocht in NY, simlock vrij gemaakt en heb al een jaar een sim-only abbonement bij Vodafone.... Slecht !! Telefoontjes komen soms niet door, terwijl men mij 3x belt, telefoon ligt gewoon naast mij op de bank !! Het is gebeurt dat ik anderhalf uur later pas een smsje krijg dat ik 3 oproepen gemist heb !! Ik baal hiervan... !! Vodafone weet van niks !!
Heb je toevallig ook Zorgeloos Internet?? Want als je op het internet gaat surfen via GPRS kun je NIET gebeld worden, de ander krijgt dan een in gesprek toon...En als je bijvoorbeeld hebt ingesteld dat je je mail automatisch checkt om de 15 min. bijv. betekent dat dat je om de 15 min. even niet bereikbaar bent

De iPhone classic heeft alleen GPRS. Bij GPRS is het niet mogelijk om te internetten en tegelijkertijd te bellen/gebeld worden...Bij 3G/HSDPA is dit echter wel mogelijk.
  #186  
Oud 21-06-09, 14:59
matthijs46's schermafbeelding
matthijs46 matthijs46 is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ndl Bekijk bericht
Ik heb een old skool Iphone, de eerste dus, gekocht in NY, simlock vrij gemaakt en heb al een jaar een sim-only abbonement bij Vodafone.... Slecht !! Telefoontjes komen soms niet door, terwijl men mij 3x belt, telefoon ligt gewoon naast mij op de bank !! Het is gebeurt dat ik anderhalf uur later pas een smsje krijg dat ik 3 oproepen gemist heb !! Ik baal hiervan... !! Vodafone weet van niks !!
Herken ik absoluut niet, alles werkt perfect. Maar ik heb geen simlock free gemaakt toestel. het is originele iPhone rechtstreeks uit Italië en daar heeft nooit een lock op gezeten, worden daar fabrieks-lock-free verkocht.

Laatst gewijzigd door matthijs46; 21-06-09 om 15:03.
  #187  
Oud 21-06-09, 15:05
ndl ndl is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 31
Standaard

Ik hoor het anders ook van vrienden en collega's met een iphone hetzelfde probleem, ook simlock vrij gemaakt voor gebruik in Nederland, andere provider
  #188  
Oud 21-06-09, 15:12
matthijs46's schermafbeelding
matthijs46 matthijs46 is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ndl Bekijk bericht
Ik hoor het anders ook van vrienden en collega's met een iphone hetzelfde probleem, ook simlock vrij gemaakt voor gebruik in Nederland, andere provider
Ik ben geen techneut, maar mijn iPhone is niet simlock vrij gemaakt, deze Italiaan heeft nooit een lock gehad. (dacht ik)
Speelt de firmware nog een rol, bij aanschaf had ik 2... en nu dus 3
Bij 2 ook geen enkel probleem.
  #189  
Oud 29-06-09, 14:06
Niessie's schermafbeelding
Niessie Niessie is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: H-I-Ambacht
Berichten: 31
Stuur een bericht via MSN naar Niessie
Standaard

Ik zit heel erg te twijfelen tussen het verlengen van mijn huidige Sim Only of het omzetten van mijn abonnement naar een Super Sim abonnement. Ik heb momenteel een italiaanse simlock vrije iPhone 3G en ik ben van plan deze hoogstwaarschijnlijk tot volgend jaar te houden (als er weer een nieuwe iPhone wordt gepresenteerd). Op dit moment betaal ik €50,-- voor mijn abonnement: 1 jaar geldig, 450 minuten, Internet Blox en SMS Blox. Over de snelheid van het Internet ben ik tevreden. Voor een vergelijkbaar Super Sim abonnement zou ik dus 650 minuten moeten nemen à €44,95. Ik ben dan iets goedkoper uit. Echter zit je er dan wel twee jaar aan vast. Een ERG groot nadeel vind ik zelf! Stel je neemt een 3Gs, kun je dan wel meteen met je Super Sim abonnement van toestel switchen?

Weet iemand toevallig of Vodafone de contractduur van de Super Sim naar 1 jaar gaat verlagen? En is de snelheid van de Super Sim daadwerkelijk sneller dan van een gewoon Sim Only abonnement i.c.m. Internet Blox (gevoelsmatig)? Bij Vodafone zelf werd ik niet veel wijzer. Ik vind de voorwaarden ook vrij vaag!

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen, aangezien ik voor 9 juli moet beslissen... :$

Groetjes!
  #190  
Oud 29-06-09, 14:14
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

bij Supersim kun je geen telefoonnummer meenemen.

Wil je je nummer houden, dan zul je een sim-only moeten nemen (of huidige verlengen)

Voor de rest is de super-sim take it or leave it. Oftewel geen andere mogelijkheden/blox e.d.

Daarnaast naaien ze je een beetje, gesprekken worden afgetikt op HELE minuten (naar boven afgerond)

Het abonnement is trouwens ook aan je imei nummer gekoppeld, dus je kunt niet makkelijk van toestel veranderen

Dusch, kies zelf maar
  #191  
Oud 29-06-09, 15:17
matthijs46's schermafbeelding
matthijs46 matthijs46 is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

Ik heb wel mijn nummer kunnen meenemen naar super sim,
de eerste minuut wordt inderdaad naar 1 minuut afgerond, de sec. na die eerste minuut niet,
abonnement geldt inderdaad voor: 2 jaar vast,
mijn imei nummer is niet ingevoerd (lukte de shop niet , de verkoper zei dat dat wel meer voorkwam, onvolkomenheid in het systeem )dus dat probleem zal zich bij mij niet voordoen.
Toestel in combi met dit abonnement is wel supwer snel, en bereik oké, veel en veel beter dan dat verr..... T-Mobile
  #192  
Oud 29-06-09, 15:46
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

Over het meenemen van je nummer wordt erg verschillende info gegeven. Bij de ene kan het wel bij de andere niet.

Ook is dat verhaal van het IMEI nummer minder schokkend volgens mij. Het systeem registreert je IMEI als je het gaat gebruiken (dus maakt niet uit of ze het in de shop invoeren). Daarna geeft het systeem een melding als je 2 keer in de 2 maanden van IMEI wisselt. Dus je kunt wel degelijk wisselen over een jaar (elke 2 maanden zelfs). Zie de voorwaarden bij punt 5.

http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20...uper%20SIM.pdf
  #193  
Oud 29-06-09, 18:03
matthijs46's schermafbeelding
matthijs46 matthijs46 is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingster Bekijk bericht
Thx, weer wat geleerd. Voortaan zelf de voorwaarden maar wat beter lezen
  #194  
Oud 29-06-09, 18:56
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

@Mathijs46. Hoe bevalt verder jouw supersim. Nog wat gezegd over dat nummer porteren bij jou?
  #195  
Oud 29-06-09, 19:06
matthijs46's schermafbeelding
matthijs46 matthijs46 is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingster Bekijk bericht
@Mathijs46. Hoe bevalt verder jouw supersim. Nog wat gezegd over dat nummer porteren bij jou?
Alles ging probleemloos, maar ik had al een sim-only abonnement bij Vodafone.
stappen waren:
1) aanschaf Italiaanse sim-lock vrije iPhone
2) naar Vodafone shop
3) opvragen oude abonnement
4) was al 2 maanden verlopen, dus direct te wijzigen
5) inkloppen gegevens in de computer
6) iMei nummer kreeg de verkoper er niet in, maar hij zei dat dat niet gaf
7) oké, hantekeing, en ik kon bellen en internettend met eigen nummer de deur uit

groet
Matthijs
  #196  
Oud 05-07-09, 22:34
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingster Bekijk bericht
Over het meenemen van je nummer wordt erg verschillende info gegeven. Bij de ene kan het wel bij de andere niet.
Heb dit hele topic nu doorgelezen en krijg het idee dat bestaande vodafone klanten die over gaan op een supersim dus wel hun nummer kunnen meenemen naar dat abbo, maar overige klanten weer niet?

Is er iemand die dit kan bevestigen?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 05-07-09 om 22:37.
  #197  
Oud 06-07-09, 09:29
marruk71 marruk71 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik ben van T-Mobile overgestapt naar Vodafone. Ben hier overgestapt op supersimonly op een belgische iPhone. Heb mijn nummer kunnen behouden dat ik ook had bij T-Mobile, dus het is gewoon mogelijk om met supersimonly nummerbehoud te hebben ook als je van een andere provider afkomt.
  #198  
Oud 06-07-09, 11:20
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marruk71 Bekijk bericht
Ik ben van T-Mobile overgestapt naar Vodafone. Ben hier overgestapt op supersimonly op een belgische iPhone. Heb mijn nummer kunnen behouden dat ik ook had bij T-Mobile, dus het is gewoon mogelijk om met supersimonly nummerbehoud te hebben ook als je van een andere provider afkomt.
Helemaal helder Marruk71, thanks for the answer.
  #199  
Oud 06-07-09, 11:46
Mitch41 Mitch41 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik ben recent ook overgestapt van (prepaid) AH Mobiel (medewerkerskorting ) naar Vodafone Super Sim Only.

Nummerbehoud kon ik gewoon aanvragen en werkt ook.

Laatst gewijzigd door Mitch41; 06-07-09 om 11:49.
  #200  
Oud 06-07-09, 14:46
Mazereeuw Mazereeuw is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 104
Standaard

Weet iemand wat de reden is dat je een super SIM niet met een andere telefoon mag gebruiken? Vind het namelijk beetje vage actie. Heb nu nog een gewoon vodafone abbo en ik werk met dualsimkaarten, 1 voor werk en 1 voor thuis.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen met iphone os 3.1 beta pieterwillems Ontwikkelen voor iOS 70 17-08-09 15:34
Ervaringen met iPhone OS 3.0 Destiny Archief 1439 17-06-09 19:21
iPhone OS 3.0 instelling MMS Vodafone en ervaringen? to_os Archief 1 13-06-09 15:08
Ervaringen met Iphone master? Niessie iPhone algemeen 3 18-02-09 11:05
iPhone 3G met telfort: Ervaringen Dennisf KPN 36 01-01-09 21:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:03.