//

iPhone 3G met Vodafone - ervaringen?

iPhone 3G met Vodafone - ervaringen? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Chakir Nog niemand gevraagd of dit kan of het zelf heeft? Geen Vodafone store hier in Meppel dus moet ik naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 14-09-08, 00:29
Abu's schermafbeelding
Abu Abu is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chakir Bekijk bericht
Nog niemand gevraagd of dit kan of het zelf heeft?
Geen Vodafone store hier in Meppel dus moet ik naar Zwolle gaan wil ik dit doen.
Ik citeer uit de voorwaarden:

Citaat:
Indien het Abonnement tenminste tweemaal gebruikt wordt in een periode van 2 aaneengesloten maanden in combinatie met een ander IMEI-nummer, dan zoals door Vodafone geregistreerd, dan behoudt Vodafone zich het recht voor het Abonnement
om te zetten in een ander regulier Vodafone abonnement.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 14-09-08, 12:19
Chakir's schermafbeelding
Chakir Chakir is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abu Bekijk bericht
Ik citeer uit de voorwaarden:
Ja dat wist ik, maar er zijn mensen die 2 simkaarten hebben met hetzelfde nummer en ik wou weten of dat kon met de iphone zodat ik als ik een ander telefoon gebruik om wat voor reden dan ook dat ik dan niet wordt omgezet naar een ander abbo. Die extra sim hoeft van mij geen 3g te hebben.
  #63  
Oud 14-09-08, 12:48
Prodigy Prodigy is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 14
Standaard

Nu weet ik dat Supersim een marketingkreet is en het in principe een "gewoon" abbo is. Maar weet iemand nou precies wat deze abbo-vorm nou zo goedkoop maakt en/of speciaal?

Vind 200 minuten namelijk erg weinig en ben aan 't overwegen te gaan voor een hogere abbo-vorm (wat dus niet mogelijk is bij deze Supersim), maar wil weten of er een verschil zit in internetvorm/snelheden.

Bij voorbaat dank.
  #64  
Oud 14-09-08, 15:45
Yasp0 Yasp0 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Emmen, Nederland
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chakir Bekijk bericht
Ja dat wist ik, maar er zijn mensen die 2 simkaarten hebben met hetzelfde nummer en ik wou weten of dat kon met de iphone zodat ik als ik een ander telefoon gebruik om wat voor reden dan ook dat ik dan niet wordt omgezet naar een ander abbo. Die extra sim hoeft van mij geen 3g te hebben.
Bel of mail?
  #65  
Oud 14-09-08, 21:56
Thiele Thiele is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chakir Bekijk bericht
Ja dat wist ik, maar er zijn mensen die 2 simkaarten hebben met hetzelfde nummer en ik wou weten of dat kon met de iphone zodat ik als ik een ander telefoon gebruik om wat voor reden dan ook dat ik dan niet wordt omgezet naar een ander abbo. Die extra sim hoeft van mij geen 3g te hebben.
Nee, dat kan niet. Dan wordt de simkaart met een ander IMEI nummer gebruikt dan de iPhone. Heb het in de winkel nagevraagd. Het is een erg groot nadeel aan dit abonnement. Stel, je sluit dit abonnement af en je iPhone wordt volgende maand gestolen of gaat kapot, dan zit je dus nog twee jaar aan dit abonnement vast en mag de simkaart nog steeds niet in een ander toestel worden gebruikt!
  #66  
Oud 14-09-08, 23:29
CPW CPW is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Helmond/Eelde
Berichten: 32
Standaard

hee, ik heb nu net 1.5 dag mijn iPhone 3g geunlocked. Heb gewoon mijn oude vodafone abbo en werkt perfect. Internet, bellen, mail alles behalve visual voicemail! Gewoon goede dekking en ook al staat er maar 1 streepje, is het internet nog steeds erg snel! Dit kan ik meerdere mensen aanraden!
  #67  
Oud 14-09-08, 23:52
Chakir's schermafbeelding
Chakir Chakir is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thiele Bekijk bericht
Nee, dat kan niet. Dan wordt de simkaart met een ander IMEI nummer gebruikt dan de iPhone. Heb het in de winkel nagevraagd. Het is een erg groot nadeel aan dit abonnement. Stel, je sluit dit abonnement af en je iPhone wordt volgende maand gestolen of gaat kapot, dan zit je dus nog twee jaar aan dit abonnement vast en mag de simkaart nog steeds niet in een ander toestel worden gebruikt!
Dat is wel een groot nadeel! Nu moet ik met 2 simkaarten werken met verschillende nummers. Heeft KPN geen abbo's die net zo aantrekkelijk zijn als deze?
  #68  
Oud 19-09-08, 11:42
iSander iSander is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSander Bekijk bericht
Het regent klachten over de 3G dekking van T-Mobile. Veel mensen overwegen over te stappen naar Vodafone om daar het Super SIM abonnement af te sluiten:

Super SIM Only

Ik zie alleen bijna geen ervaringen met dit abonnement. Heeft iemand dit al afgesloten en zoja hoe bevalt het? Werkt streaming radio (bijv. via nederland.fm) stabiel en zonder wegvallen onderweg? En wat geeft de dekkingsindicator meestal aan?
Misschien toch wel ff goed om mezelf nog te quoten nu ik al een tijdje met Vodafone in m'n iPhone rondloop. Tsja, als alles eenmaal goed werkt kom je nooit meer klagen op een forum

Maar even voor kiritische gebruikers die de overstap overwegen van T-Mobile naar Vodafone: absoluut doen! De zwaarste test van een 3G netwerk vind ik altijd het streamen van online muziek naar je phone terwijl je bijv. in de auto zit: dan test je zowel de 3G dekking, de downstreamcapaciteit als de cell handovers.

Dit was echt een DRAMA bij T-Mobile, langer dan een paar minuten tijdens autorijden hield 'ie bij mij nooit vol. Sterker nog, ik ken niemand bij wie die wel goed werkt (tenzij je stilstaat op een plek).

Inmiddels heb ik dus een officieel geunlockte iPhone en alle problemen zijn over, ik overdrijf niet. Een ritje van Haarlem via Amsterdam naar Schiphol en de muziek (en dus 3G dekking) viel niet 1 x weg! En dat geldt eigenlijk op alle plekken waar je dat verwacht in Nederland.

Conclusie van alle dekkings- en ontvangstproblemen is voor mij nu helemaal duidelijk. Ja, de iPhone 3G is een van de zwakste 3G ontvangers op de markt (vergeleken met mn oude Nokia), maar icm een (volwassen) netwerk als Vodafone wordt dat helemaal opgevangen en heb je dus overal toch bereik.

Laatst gewijzigd door iSander; 19-09-08 om 11:46.
  #69  
Oud 26-09-08, 12:32
ElleniPhone ElleniPhone is offline
• iOS 3.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Ik heb wilde ook het super-sim abo van Vodafone, maar vond het belachelijk dat ik dat abo alleen in m'n iPhone mag gebruiken. Af en toe (naar sporttraining bv) wil ik gewoon een simpele telefoon mee. Verder vond ik het waardeloos dat ik direct voor 2 jaar aan het abo vastzit.

Ik ben even verder gaan zoeken en heb nu een prima abo bij Telfort gevonden. Dat werkt gewoon op het ijzersterke KPN-netwerk en... de kosten zijn veel lager dan bij Vodafone. Ik heb nu een abo voor 300 belminuten, 90 sms-jes en onbeperkt internet (FUP die hoog genoeg ligt) voor maar E18 per maand. Bij Vodafone had me dat zeker E45 gekost.

Bovendien heb ik bij Telfort gewoon een abo voor 1 jaar en kan ik m'n sim in alle telefoons gebruiken. Was voor mij een veel betere oplossing dan die supersim van Vodafone.
  #70  
Oud 26-09-08, 12:48
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

ElleniPhone:
Je hebt ook Vodafone Sim Only abonnementen hoor.

Die zijn goedkoper dan jij noemt

Ik heb een abo van 350 belmins en 100smsjes voor €12,95 per maand komt alleen nog een Blox van 9,50 bij voor onbeperkt internet. dus zit je op € 21.45 p/m
  #71  
Oud 26-09-08, 12:54
ElleniPhone ElleniPhone is offline
• iOS 3.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Ja, klopt. Ik vergelijk mijn prijzen met de 'gewone' abo's van Vodafone, omdat ik gewoon per se meerdere telefoons wil kunnen gebruiken en ik wil niet 2 jaar aan een abo vastzitten. De supersim is daardoor al geen optie voor mij. Telfort is voor mij wel een prima oplossing, omdat ik daar wel een abo voor 1 jaar kan nemen, meerdere telefoons kan gebruiken en ook nog eens minder duur uit ben dan bij de supersim van Vodafone (al scheelt het dan maar een paar euro per maand).

Bovendien kan ik bij Telfort ook gewoon m'n oude nummer meenemen en daar lijkt Vodafone soms moeilijk over te doen met de supersim.

Apple komt vast volgend jaar weer met een nieuwe iPhone en dan wil ik natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om m'n abo dan te verlengen met die nieuwe iPhone erbij. Vandaar dat ik liever geen abo voor 2 jaar wil nemen

Laatst gewijzigd door ElleniPhone; 26-09-08 om 12:56.
  #72  
Oud 26-09-08, 13:12
gerlo gerlo is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 17
Standaard

Ik zie op de site van telfort een max data snelheid van 768kb/s. Bij vodafone is dat 3600 kb/s.
Verder zijn de prijzen moeilijk te vergelijken, omdat bij vodafone sprake is van een 'combibundel' (b.v. 200 min/sms-jes). Bij telfort heb je aparte bundels voor minuten en sms. Ik heb het idee dat het goedkope abbo (200 min/sms) ongeveer even duur is. De duurdere (450 en 650 ) zijn bij vodafone wat onvoordeliger.
  #73  
Oud 26-09-08, 13:47
ElleniPhone ElleniPhone is offline
• iOS 3.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Het gaf voor mij vooral de doorslag dat ik bij Telfort wel een abo voor 1 jaar kan nemen en wel meerdere telefoons kan gebruiken. Omdat de kosten dan vrijwel vergelijkbaar zijn, vond ik Telfort toch interessanter dan de supersim van Vodafone. En als je bij Vodafone dan ook je nummer niet kunt meenemen, is dat weer een nadeeltje tov Telfort.

Maar goed, ik wilde hier vooral aangeven dat er bij KPN/Telfort een prima alternatief is tov de supersim van Vodafone. Vodafone is dus niet de enige met een interessant aanbod als je een simlock iPhone hebt en een goed netwerk wilt
  #74  
Oud 04-10-08, 21:43
Rooligan's schermafbeelding
Rooligan Rooligan is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 28
Standaard

Wat ik wel merk is dat ik net bij vrienden was met niet zo'n sterke 3G dekking, waarbij mijn gesprekken met Vodafone dus haast niet te verstaan waren..
Daarna 3G uitgezet en even getest met naar Voicemail bellen:
Zonder 3G: voicemail afluisteren gewoon helder ondanks 1 streepje bereik
Met 3G aan: voicemail afluisteren heel hakkelig en slecht te verstaan.

Het zal toch niet zo zijn dat ik nu bij Vodafone steeds via mijn instellingen 3G aan/uit moet gaan zetten als ik even snel wil internetten? En uit laten staan de periodes er tussen om goed te kunnen bellen?
  #75  
Oud 05-10-08, 17:53
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Heeft iemand al ervaring met porteren van nummer van T-Mobile naar Vodafone ? Hoe lang duurt zoiets ?
  #76  
Oud 08-10-08, 00:45
Sander_K Sander_K is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 39
Standaard

Als ik zo'n supersim-abbonnement neem van 13,50 per maand, zit het internet dan ook al in de 13,50 verrekend, of komen de kosten daarvan nog eens bovenop die van het abbonnement?
  #77  
Oud 08-10-08, 08:02
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander_K Bekijk bericht
Als ik zo'n supersim-abbonnement neem van 13,50 per maand, zit het internet dan ook al in de 13,50 verrekend, of komen de kosten daarvan nog eens bovenop die van het abbonnement?
Super SIM Only

Neem even de moeite en lees die pagina even dan weet je wat je evt gaat nemen
  #78  
Oud 11-10-08, 16:34
Ropado Ropado is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 19
Standaard

Ik heb sinds 3 weken een supersim, en het bevalt best goed, alleen het bereik laat vaak te wensen over. Als ik in huis ben in Amsterdam heb ik vaak maar 1 streepje, en hoor ik van mensen dat ze mij niet kunnen bereiken.
Hebben meer mensen hier last van? Kan het liggen aan mijn Yessim?
  #79  
Oud 11-10-08, 16:41
4nuts 4nuts is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander_K Bekijk bericht
Als ik zo'n supersim-abbonnement neem van 13,50 per maand, zit het internet dan ook al in de 13,50 verrekend, of komen de kosten daarvan nog eens bovenop die van het abbonnement?
Komt alleen nog gebruik van voicemail bij, dus als je je voicemail wilt afluisteren betaal je wel extra. Voor de rest all in.
  #80  
Oud 11-10-08, 16:42
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Na het opzeggen van mijn T-Mobile abonnement en de aanschaf van een italiaanse iPhone heb ik eerst maar 'ns een Vodafone prepaid sim van 10 euro gekocht om te kijken hoe de 3G dekking in mijn regio is (Achterhoek) en om eerlijk te zijn...ik ben blij dat ik dit gedaan heb. De 3G dekking van Vodafone in de Achterhoek is niet geweldig, vaak overschakelen op GPRS etc.

ik blijf toch bij mijn Telfort abonnement. Het is weliswaar geen snelheidsmonster als Vodafone maar de 3G dekking is bij Telfort meer dan fatsoenlijk, eigenlijk het beste van allemaal.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen met iphone os 3.1 beta pieterwillems Ontwikkelen voor iOS 70 17-08-09 15:34
Ervaringen met iPhone OS 3.0 Destiny Archief 1439 17-06-09 19:21
iPhone OS 3.0 instelling MMS Vodafone en ervaringen? to_os Archief 1 13-06-09 15:08
Ervaringen met Iphone master? Niessie iPhone algemeen 3 18-02-09 11:05
iPhone 3G met telfort: Ervaringen Dennisf KPN 36 01-01-09 21:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:23.