iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Email vodafone GPRS (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/1979-email-vodafone-gprs.html)

erikdirven 10-10-08 08:54

iphone instellingen vodafone
 
iemand enig idee?

iphone 16G met vodafone;

instellingen:
APN: office.vodafone.nl
uid: vodafone
ww: vodafone

email account netjes ingesteld
SSL: staat uit
poort: 110 ==> krijg het niet werkend (email ontvangen)
poort: op 25 gezet (zoals acraoch aangeeft in maart 2008)

dan werkt email ophalen plotseling wel

ECHTER: op mijn iMac krijg ik plotseling geen mail meer binnen ('unable to lock mail drop'), totdat ik de poort op de iPhone weer op 110 zet. Maar dan krijg ik weer niets binnen op de iPhone.


????? wie weet hoe dit verholpen kan worden?

chris_kooij 12-10-08 01:53

iPone e-mail instellingen... het is me gelukt.

Begin met een 'schone' iPhone. Wi-Fi netwerk en/of Mobile Me account mogen al aanwezig zijn.

Eerst vodafone (zakelijk) mobiele netwerk invullen:
APN: office.vodafone.nl
Gebruiker: vodafone
Wachwoord: vodafone

Voor particulier is het live.vodafone.com (let op: hier dus .com)

Daarna vodafone e-mail account geheel invullen
Ophalen: pop3.vodafone.nl
Verzenden: authsmtp.vodafone.nl
Serverpoort: 110

Om account (bijvoorbeeld) 'eigennaam.com' te maken, was het bij mij nodig om eerst alle accountgegevens in te voeren, en heb ik voor smtp poort 587 ingevuld. Weet niet of dat uiteindelijk wat doet, maar baat 't niet...

Dus instellingen maken (bijvoorbeeld):
karel@mijnnaam.com
pop.mijnnaam.com
smtp.mijnnaam.com
Gebruikersnaam, wachtwoord en poort 587

Komt er bij bewaren een melding 'SSL uitzetten Ja/Nee' kies dan voor 'Nee' zodat het nieuw aangemaakte (weliswaar niet werkende) account meteen wordt bewaard. Melding dat het niet zal werken negeren. Als je die SSL vraag hebt gekregen, ga dan vervolgens in de pop en in de smtp instellingen handmatig SSL uitzetten.

Nu de verzending vanuit 'mijnnaam.com' account testen... effe wachte... nog effe wachten... duurt lang, maar dan: verzonden!

Als je vervolgens in de 'mijnnaam.com' instellingen terugkijkt, dan is smtp.mijnnaam.com vanzelf uitgeschakeld en staat daar voor in de plaats authsmtp.vodafone.nl

Daarom duurde het zolang. De iPhone werkte niet via smtp.mijnnaam.com, schakelde die uit en koos automatisch voor de volgende smtp server: authsmtp.vodafone.com en die werkte wel. En dat onthoudt je iPhone. Dus met het 'mijnnaam.com' account verzend je uiteindelijk alles automatisch via de vodafone smtp server.

In instellingen dus altijd laten staan: Hoofdserver: authsmtp.vodafone.nl
Andere servers: als daar nogmaals authsmtp.vodafone.nl in staat, dan gewoon 'Aan' laten staan. De smtp.mijnnaam.com staat 'Uit'.

Zo, nu eerst een Bavaria :)

blndo74 20-11-08 21:57

iphone vodafone mail versturen
 
Ik heb hem gevonden door een soort van buck in de iPhone:

Stel eerst je Pop mail in zo als je dat normaal zou doen in mij geval met een uitgaande server mail.chello.nl laat de mailtjes binnenkomen en ga weer naar settings vervolgens vul je weer je inkomende pop mail in en benoem je alles voor de rest het zelfde behalve de uitgaande server die is dan van vodafone authsmtp.vodafone.nl, mail0621XXXXXX@vodafone.nl, je myvodafone.nl wachtwoord. dan ga je naar je email en zie je waarschijnlijk twee de zelfde mail accounts met evenveel mailtjes. daarnaa is het een kwestie van het even uit en aan zetten van de accounts en plotseling ziet de iPhone het als 1 account waar je mail mee kan versturen via Wi-Fi en gprs of 3G. Vraag me niet hoe ik er achter ben gekomen. Gr.

blndo74 20-11-08 21:59

sorry vergeten als je weer naar settings gaat dan bedoel ik maak een nieuw account

chris_kooij 21-11-08 11:56

Wellicht was Serverport 110 al in gebruik (gekozen) voor een ander e-mail account op je iPhone. Als je je e-mail op je iPhone ook op je computer wilt blijven ontvangen, dan moet je voor het betreffende e-mail account in de iPhone instellingen / Geavanceerd / Verwijder van de server: 'NOOIT' instellen. De met de iPhone opgehaalde berichten zullen dan ook op je computer worden binnengehaald. Schnappie?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:41.