iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   TV kijken met Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/19977-tv-kijken-vodafone.html)

Tjedemich 25-08-08 18:53

TV kijken met Vodafone
 
Beste mensen,

Heb net een nieuwsbrief gekregen van Vodafone waarin werd gezegd dat je nu via Vodafone Live! het TV abonnement een maand lang gratis uit kunt proberen. Is dit ook mogelijk voor de iPhone en zo ja, waar kan ik het abonnement dan aan zetten? Op de site van Vodafone staat dat dit kan bij Vodafone Live!, maar weet niet precies wat hiermee bedoeld wordt eigenlijk..

Groetjes!

Stiruam 25-08-08 19:14

Ik denk niet dat dat zal gaan... Mischien als het een 3g of mp4 stream is alleen dat lijkt me sterk ik zal eens voor je kijken...

Hmm so far kan ik niks vinden... Probeer de klanten sevice eens bel 1200:D

Greetz, Stiruam

Tjedemich 25-08-08 22:21

Nee volgens mij gaat het niet lukken.. Jammer, want het zou wel aardig zijn in de trein of op school ;)

cypher21 25-08-08 22:23

LOL

Dit gaat ECHT niet werken via GPRS!
Als het al werkt op de iphone, dan heb je echt wel een 3G nodig

Stiruam 25-08-08 22:47

Nja gelukkig bevat de iPhone ook Wi-Fi

Greetz, Stiruam

cypher21 25-08-08 22:51

Van de site:

Met Mobile TV kun je je favoriete televisiezenders rechtstreeks op je mobiel bekijken. Mis nooit meer je favoriete programma's. Blijf op de hoogte met het NOS Journaal op Nederland 1, volg je favoriete soap op RTL4, bekijk MTV 24/7 en nog veel meer tv-zenders altijd en overal!
Wil je ook tv kijken op je mobiel?

Surf met je mobiel naar Vodafone live! en selecteer het Muziek en Video icoontje (2e tabblad) rechtsboven in je scherm. Kies vervolgens voor TV & Video voor een overzicht van alle zenders. Kies dan je favoriete zender. Om tv te kunnen kijken op je mobiel heb je een UMTS-toestel en UMTS-netwerkdekking nodig. Met het tv abonnement is tv kijken op je mobiel heel voordelig! Probeer het tv abonnement nu en kijk een maand gratis tv op je mobiel!



Gaat dus niet via Wi-Fi, en werkt dus ook niet op de 1e gen iphone

sjoeii 25-08-08 23:01

Klopt. Vodafone zal dat nooit toelaten aangezien ze dan geld verliezen.
Met UMTS en 3g werkt het overigens prima

Stiruam 26-08-08 10:56

Hmm interessant maar volgens mij verdienen ze omdat je per 10 minuten tv moet afrekenen... Maar misschien zit ik daar fout...

Greetz, Stiruam

HairyKanaree 02-09-08 09:58

Ik heb afgelopen zaterdag ook het Vodafone Super Sim only abonnement afgesloten. Het moet hiermee goed mogelijk zijn om ook TV te kijken op je iPhone. Het probleem is echter dat je dit via de portal Vodafone Live! op je iPhone moet activeren. En de vraag is hoe je je iPhone moet instellen om naar de portal van Vodafone Live! te gaan. Waarschijnlijk moet je dan je proxy instellingen aanpassen (IP 192.168.251.150 en port 8799). Maar waar kun je dit instellen?

Rawish 28-09-08 20:10

Ben zelf ook nog steeds op zoek naar een manier om deze proxy te kunnen instellen. Niet alleen voor het tv-kijken maar je mist ook heel vodafone live.

Ropado 29-09-08 20:16

Ik zit met hetzelfde probleem / vraagpunt: Is het al iemand gelukt om op Vodafone Live te komen? Zou anders natuurlijk wel suf zijn van Vodafone om wel een abonnement aan te bieden aan iPhoners, zonder Vodafone Live. Daar valt immers geld te verdienen door hen...

gerlo 02-10-08 21:14

Volgens mij zijn er 2 problemen op te lossen :
- vodafone live werkt via een proxy. Deze is niet in te stellen op de iphone zelf. Er is echter wel een app om dit te doen : netinfo , dus dit is op te lossen
- vodafone live werkt via WAP , en dit ondersteunt de iphone niet. Hier is geen oplossing voor , voor zover ik weet.

nibbit88 02-10-08 22:59

Ik heb ervaringen met tv kijken via vodafone live op mijn voorgaande toestel (Nokia N73).
Ik ging idd naar de vodafone live mobiele site en heb op het tv-icoontje gedrukt. Je kon dan zenders via 3g of gprs kijken voor €0,25 per tien minuten en je kon ook maandelijks €5,- betalen om alle zenders onbeperkt te bekijken.. Werkte prima, maar het ging via de realplayer van de nokia.. Maar goed, of dit op de iPhone ook werkt weet ik niet.. Het is iig wel mogelijk om te streamen via gprs of 3g.. Ik ga het even op mn iPhone 3g proberen;)

Ropado 06-10-08 15:55

Ik heb net Vodafone gebeld en het is vooralsnog niet mogelijk om tv te kijken op de iPhone omdat Vodafone Live nog niet ondersteund wordt door de iPhone.
Anders gezegd: de iPhone is nog geen Vodafone-telefoon dus ondersteunt het Vodafone Live niet. Of dat in de toekomst gaat veranderen konden ze niet zeggen...

jorispeeters 14-02-09 16:50

Weet iemand of het inmiddels mogelijk is de Vodafone Portal te bezoeken via je Iphone? Zodat het dus mogelijk wordt om van de functies (zoals tv kijken via je mobiel) gebruik te maken via Vodafone?

Gilliam 14-02-09 16:52

Ik denk van niet, anders zou het hier vast wel voorbij zijn gekomen...

markiedam 21-06-09 19:27

Ik wil dit topic toch even weer openbreken... dit omdat sinds de komst van iPhone 3.0 het mogelijk is geworden om HTTP streams te bekijken. Ook zijn er mogelijkheden om een proxy te gebruiken, wat volgens mij nodig is om Vodafone Live! te gebruiken.

Iemand hier al enige ervaringen mee?

groenlo 21-06-09 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markiedam (Bericht 305629)
Ik wil dit topic toch even weer openbreken... dit omdat sinds de komst van iPhone 3.0 het mogelijk is geworden om HTTP streams te bekijken. Ook zijn er mogelijkheden om een proxy te gebruiken, wat volgens mij nodig is om Vodafone Live! te gebruiken.

Iemand hier al enige ervaringen mee?


Ben ik ook heel benieuwd naar, heb het geprobeerd maar lukt niet, helaas.

markiedam 19-07-09 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markiedam (Bericht 305629)
Ik wil dit topic toch even weer openbreken... dit omdat sinds de komst van iPhone 3.0 het mogelijk is geworden om HTTP streams te bekijken. Ook zijn er mogelijkheden om een proxy te gebruiken, wat volgens mij nodig is om Vodafone Live! te gebruiken.

Iemand hier al enige ervaringen mee?

Ik kan inmiddels bevestigen dat dit (nog) niet werkt op de iPhone.

Ik heb via het iPhone-configuratieprogramma een 3G proxy ingesteld en ben toen naar de site http://mobile.vodafone.nl/videoaudio gegaan.

Daar kreeg ik de melding dat mijn telefoon niet ondersteunt werd. Via Cydia heb ik toen een User-Agent hack voor Safari gedownload en mijn iPhone zo ingesteld dat hij zich voordeed als een Nokia N96. Opnieuw naar de site gegaan, maar nu kreeg ik de melding dat hij een programma wou installeren welke helaas niet werkt op de iPhone.

Dus... helaas....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.