iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   uitgaande mail vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/26839-uitgaande-mail-vodafone.html)

naturel00 12-12-08 09:31

uitgaande mail vodafone
 
Hallo

Ik heb een iphone 3g 8g
En maak gebruik van een vodafone simcard.
Maar het lukt me niet om mail te versturen via vodafone ( ik zit gewoon bij zeelandnet) en kan mail wel ontvangen maar niet verzenden. Heb al meerdere malen contact gehad met klantenservice vodafone en heb alles goed ingevuld maar kan nog steeds geen mail verzenden.
smtp: authsmp.vodafone.nl
gebruikernaam : mail06...........
wachtwoord:.......

wie heeft nog meer deze problemen en heeft meaby een oplossing
Alvast bedankt

Mwfadebeer 12-12-08 09:48

Het is van belang om te weten welke foutmelding je krijgt. dat helpt om vast te stellen wat er fout gaat.
Wat in elk geval belangrijk is is om er voor te zorgen dat je SSL uitzet en dat je de goede poortnummers specificeert.

iScorpio 12-12-08 09:49

Waarom gebruik je niet de instellingen van je gewone Internet provider om mail te gebruiken :confused:

Mwfadebeer 12-12-08 09:52

omdat vodafone het niet toestaat om je mail te versturen via het netwerk zonder VF account. "relaying" error.

iScorpio 12-12-08 09:55

APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Daarnaast kan je je gewone instellingen van je internet provider instellen om een mail account in te stellen. Heb bij mij daar een chello account staan. Werkt goed.

Mwfadebeer 12-12-08 10:12

in mijn geval is de APN office.vodafone.nl
echter bij gebruik van 3G krijg ik mooi een relay error als ik niet de uitgaande server als een Authsmtp etc configureer.
dat geldt voor de mailboxen die niet "exchange" zijn. Directe exchange werkt wel zonder authsmtp etc.

naturel00 12-12-08 10:31

email vodafone
 
Hallo

Bedankt voor de snelle reacties...
Ik krijg geen foutmeldingen met vodafone en heb super veel naar de klantenservice maar het lukt gewoon niet
Maar ik zou dus ook gewoon zeelandnet als uitgaande mailserver kunnen gebruiken ???

iScorpio 12-12-08 10:38

Probeer het gewoon eens.

naturel00 12-12-08 11:28

Nou ik heb zeelandnet als smpt ingesteld en dat lukt dus niet.
Ik dit ingesteld als APN
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

King1987 12-12-08 11:41

Heb je bij zeelandnet wel de goede instellingen gebruikt als mailbox e.d?
Het is namelijk: mail.zeelandnet.nl. Je email adres is je inlog naam (volledig dus x @ zeelandnet.nl) Heb hem zelf ingesteld als Imap. Je smpt moet zijn mail.zeelandnet.nl voor uitgaande post.

Werkt perfect voor mij :D

naturel00 12-12-08 12:16

Hallo king1987

Ik heb als
pop mail.zeelandnet.nl
smtp mail.zeelandnet.nl
gebruiker mijn naam voor @.zeelandnet.nl
port 25

King1987 12-12-08 12:18

Ik heb serverpoort (als je die bedoeld) 143
En ik denk dat het een type foutje is, maar je moet die . tussen @ en zeelandnet weghalen ;)

naturel00 12-12-08 12:41

Hallo King
Bedankt voor je snelle recatie

Ik gebruik pop3 ( moet dat imap kiezen )
pop3 : mail.zeelandnet.nl
smtp: mail.zeelandnet.nl
gebruiker : zimmer
serverpoort : 25
en maak gebruik van een vodafone simcard

King1987 12-12-08 13:05

Ik gebruik Imap: waarom ik haal mn mail ook nog op met outlook op mn pc, dan blijft de mail ook op de server van Zeelandnet staan.

Bij gebruiker moet je zimmer @ zeelandnet.nl
ik gebruik serverpoort 143 (heeft hij zelf gedaan, zal met de Imap te maken hebben)

Dat je vodafone simcard gebruikt maakt niets uit!

naturel00 13-12-08 16:37

Hallo ben ik weer en kan nog steeds niet mailen met mijn vodafone simcard, kan dus wel mail ontvangen via mijn zeelandnetaccount , maar versturen lukt dus echt niet ...
Wie kan mij hier aub mee helpen

King1987 14-12-08 09:44

Het ligt echt niet aan je vodafone simcard. Probeer het gewoon thuis in te stellen met Wi-Fi. Daarna kan je altijd kijken of het via 3G werkt. (en dit werkt) Gewoon een Imap account gebruiken en de instellingen die ik je gaf. Dit geeft zeelandnet namelijk zelf op.

eddeped 20-12-08 23:25

Hallo,
Ik heb het zelfde probleem met zonnet.
Kan wel mail ontvangen op mijn 2G iphone, maar niet versturen.
Ook ik heb Vodafone.
Wie heeft er raad.??

libia 21-12-08 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eddeped (Bericht 233072)
Hallo,
Ik heb het zelfde probleem met zonnet.
Kan wel mail ontvangen op mijn 2G iphone, maar niet versturen.
Ook ik heb Vodafone.
Wie heeft er raad.??

Heb je het bovenstaande al geprobeerd?

eddeped 21-12-08 10:09

Ja,
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Alleen weet ik niet of ik ook een poortnummer moet opgeven, en zoja welke?
Ik kan toch wel ontvangen, dus moet dat toch goed zijn??
gr,
Ed

Mwfadebeer 21-12-08 10:55

poort 110 werkt bij mij niet. wel werkt poort 25 op vodafone. let op dit is via office.vodafone.nl en niet live.vodafone.com.

eddeped 21-12-08 15:21

Hallo, Of ik snap het niet, of ik ben in ieder geval niet goed bezig.
Ik haal mijn mail op met gewoon de instellingen van mijn computer,
dus pop3.zonnet.nl.
Dan moet ik toch ook mail kunnen versturen via smtp.zonnet.nl
Dit heeft toch niks met vodafone te maken??
gr,

erick12345678 21-12-08 16:25

Ik heb vodafone en Xs4all imap en dat werkt vlekkenloos, ik heb zelfs de pushmail er op dus als iemand mij mailt krijg ik het binnen 15 seconden via mijn Wi-Fi of 3G naar mijn iPhone toe gepushed en hoor ik het mailgeluidje.

Verzenden gaat gewoon via de Xs4all smtp server en dat doet het ook gewoon prima, 3G of Wi-Fi ik merk geen verschil in performance.
Ik gebruik outlook nauwelijks meer omdat de iPhone altijd meteen doorkrijgt dat ik nieuwe mail heb t.o.v. mijn PC die het elke 5 minuten moet checken en dan moet je ook nog outlook continu open hebben staan.

erick12345678 21-12-08 16:36

Wat ik er nog aan toe wil voegen is dat je vaak als je via een ander internet toegangspunt (in dit geval vodafone) gebruik wil maken van de smtp servers van een andere provider je je zelf moet identificeren m.b.v. je gebruikersnaam en wachtwoord.

Oftewel wachtwoordverificatie bij verzenden e-mail activeren.

Uitleg:

Jouw verzendopdracht komt via internettoegangspunt vodafone binnen op de smtp server van zeelandnet. Omdat die server ziet dat jij vanaf een ander ipadres dan het zeelandnet ipnet je mailopdacht aanbiedt vraagt hij om wachtwoordverificatie om de kijken of jij gemachtigd bent om hun serverpark te mogen gebruiken. Bij een zeelandnetaansluiting thuis ben je al bekend en hoeft dat niet, doch zal je dan geen problemen moeten ondervinden als je thuis op Wi-Fi zit met je iPhone. En zo wel? Weet je zeker dat je op je eigen Wi-Fi netwerk zit?

tvbleu 26-12-08 14:18

problemen versturen e-mail
 
Had ook probleem met versturen van e-mail, na upgrade versie 2.1 + jailbreak; zowel via GPRS als met Wi-Fi connectie; ( mijn ISP voor internet is XS4ALL (nu Evonet) en GPRS =Proximus ). Mail ontvangen was geen probleem.
De melding die ik kreeg bij versturen =" Mail kan niet worden verstuurd "Adres afzender is foutief"; bij controle instellingen SMTP poort 587 gebruikt; heb deze veranderd in 25 en nu werkt het opnieuw. Op mijn iphone wordt blijkbaar standaard poort 587 voorgesteld als standaard SMTP poort bij aanmaken account en dit lijkt het probleem te zijn.
Uitgebreide info over SMTP en POP te vinden in WIKI(Simple Mail Transfer Protocol - Wikipedia, the free encyclopedia) => verduidelijkt heel wat ....

Tuur 29-12-08 22:43

Hallo Vodafone gebruiker.

Bij mobiel datanetwerk moet wel staan live.vodafone.com en 2 x vodafone als gebr.nm en wachtwoord.

Bij het instellen van andere mailservers (in mijn geval UPCmail) gebruik je bij inkomende uiteraard je gewone eigen pop3 adres met gebr.naam en wachtwoord.

Bij uitgaande mail gebruik je dan:
authsmtp.vodafone.nl >>>>> en NIET . COM
via geavanceerd dan instellen 'zonder SSL'
Identiteitscontrole is 'wachtwoord'
Serverpoort 110

Dit zijn mijn instellingen voor Vodafone uiteraard.

Succes, het was voor mij ook even puzzelen, maar het werkt.

hans-wouter 25-01-09 13:24

Ik had ook dit probleem, werd er gek van, ben ik net bezig hier een vraag te stellen; lukt het me opeens eenmail te versturen via het 3g netwerk van vodafone. (via upc was het me al eerder gelukt), ik weet niet wat het geweest is, zal toch wel een instelling zijn geweestg.

Ik heb nu het volgende ingevoerd:

smtp server: authsmtp.vodafone.nl
Gebruikersnaam: mail06**** (mijn mobiele nummer)
wachtwoord: **** -->

Succes er mee!
Hans

Schoscha 25-06-09 10:17

ik heb ook hetzelfde probleem kan geen email versturen.
wat doe ik verkeerd?????????????
smtp: authsmtpvodafone.nl
gebrikers naam is optioneel dus niet ingevuld
wachtwoord is optioneel dus niet ingevuld
ssl staat uit
poort 25
als ik stuur komt het balk versturen tevoorschijn begint te bewegen darrna bericht email mislukt geadresseerde geweigerd door de server Advies aub:)

ab-gina 05-09-10 20:58

Ik had hetzelfde probleem. Bij Vodafone konden ze me niet helpen. Instellingen waren allemaal goed. Heb nu een gmail-account aangemaakt en dat werkt wel voor uitgaande mail.

judith.dijkstra 20-09-10 19:44

e-mailop iphone 3 gs
 
Ik heb een iphone 3 gs en ook problemen met het instellen van mijn e-mail. Ik krijg als foutmelding "PDP-indentiteit niet geaccepteerd" Wie kan mij helpen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:54.