iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   FUP vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/28719-fup-vodafone.html)

Thomasikzelf 18-01-09 00:35

FUP vodafone
 
hallo allemaal,

ik dacht erover een iphone te kopen bij gsmtrack: GSMtrack.nl - de GSM site!

en dan krijg je dus zogenaamd onbeperkt internet, met fair use policy
ik heb wat rond gekeken en ik kan nergens iets vinden over wat het FUP op DIT moment is:O, dat hebben ze nergens vermeld...
en of het misschien heel erg schommelt

nouja alvast bedankt:)

Majestic 18-01-09 01:24

Staat wel op de website van vodafone maar ik geloof dat je 2gb mag gebruiken. En niet meerder malen meer dan 10x het gemiddelde gebruik van alle gebruikers. Wat dit is weet alleen vodafone :P


Zorgeloos Internet BloX
- Met “Zorgeloos Internet” kun je binnen Nederland op het internet vrijwel onbeperkt
surfen, chatten en e-mailen op je mobiele telefoon, dat wil zeggen dat het datagebruik
niet regelmatig tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het gemiddelde
datagebruik van alle gebruikers.
- Indien Contractant een datagebruik heeft dat tien keer zoveel (of meer) per maand is
dan het gemiddelde van alle gebruikers, zal Vodafone contact opnemen met
Contractant om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik echter drie maanden
binnen een periode van 12 maanden, dan behoudt Vodafone zich het recht voor om
Zorgeloos Internet te beëindigen en Contractant een passend aanbod te doen.
- Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon
te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.
- Vodafone behoudt zich het recht voor om ingeval van misbruik Zorgeloos
Internet per direct te beëindigen.
- Bij Zorgeloos Internet is datagebruik in het buitenland uitgesloten. Datagebruik in
het buitenland wordt apart in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende
tarieven.

Thomasikzelf 18-01-09 01:30

FUP
 
ja die voorwaarden had ik gelezen n van dat 10x enzo:P maar hoeveel is dat nou want ik hoor ook mensen dat het 250MB is totaal wat je max mag gebruiken:O (25MB x 10)

ArB 18-01-09 09:41

Ik heb zelf een zakelijke bundel en volgens de medewerker van vodafone zelf was de datalimiet 10 x 40MB

iMario 18-01-09 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 245442)
Ik heb zelf een zakelijke bundel en volgens de medewerker van vodafone zelf was de datalimiet 10 x 40MB

Is dat niet een beetje heel erg weinig?
Dat zegt dus dat de gemiddelde gebruiker 40MB verbruikt? Dat is dus echt onzin.

Majestic 18-01-09 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 245492)
Is dat niet een beetje heel erg weinig?
Dat zegt dus dat de gemiddelde gebruiker 40MB verbruikt? Dat is dus echt onzin.

Lijkt mij ook wel aan de lage kant. Bij T-Mobile is het volgens mij 2GB dus lijkt me sterk dat Vodafone daar zoveel onder zit.

Thomasikzelf 18-01-09 21:41

FUP
 
nouja dat bedoel ik dus, iedereen denkt iets anders.
maar zijn ze niet verplicht om dat aan te geven? je moet toch krijgen wat je koopt? in theorie staat er helemaal niet wat je krijgt voor 9,50 per maand.

en stel nou dat er een storing komt en iedereen kan een maand niet meer op internet (ik zeg maar wat), dan is het gemiddelde opeens heel laag en kun je dus maar heel weinig internetten... (dat is maar een voorbeeld natuurlijk ;))

en als een klant bij t-mobile al gemiddelt 2gb gebruikt (en ik denk niet dat iedereen de heletijd vanalles aan het downloaden is) dan lijkt 10 x 40MB al helemaal weinig.

en als het gemiddelde 2gb bij vodafone is dan is 10 x 2 gb = 20GB:D , dat noem ik echt zorgeloos:P

iMario 18-01-09 23:18

Ik internet gewoon...
Tijn heeft mij gezegd dat je onbeperkt kan internetten en dat je vanzelf een smsje krijgt dat je snelheid omlaag gaat.
Ik maak me geen zorgen. Er staat ook niks precies en duidelijkheid bij.

Stiruam 19-01-09 00:17

Moet ik het dan nog maar een keer uitleggen :p

Het datalimiet is 10x60mb (volgens mij of iets dergelijks) echter word je als je daar over heen gaat niet meteen gesms'd gebeld of gemaild of wat dan ook... Nee elke maand maken ze een top 1000 internet gebruikers... Zit jij bij deze lijst dan krijg je eerst een brief... Zit je er niet bij dan nergens om druk maken... krijg je wel een brief dan kan je er nog 2x overheen gaan tot ze bellen en dan vragen ze je nog een keer om te minderen... en dan? geen idee...?

Greetz, Stiruam

iMario 19-01-09 00:42

Dus eigenlijk komt het erop neer: je hoeft je helemaal niet druk te maken!
Ik doe het iig niet, gewoon lekker interneppen :D

Thomasikzelf 19-01-09 17:00

bedankt voor jullie reacties allemaal:), ik ben vandaag naar een telefoon winkel geweest en daar zijden ze dat het gemiddelde 20MB is dus 10 x 20 = 200MB

naja ik denk dat ik het maar gewoon erop ga wagen en dan zie ik het wel:P
P.S. ik heb geen link gevonden waar FUP letterlijk staat en volgens mij weet alleen vodafone dat..

iMario 19-01-09 17:05

10 x 20MB? Dat lijkt me niet... Dat will zeggen dat alle gebruikers samen gemiddeld 20MB per maand verbruiken? Grappig :D

Leonk 19-01-09 17:05

hoe meer iedereen gaat internetten hoe hoger de limiet komt te liggen.

Zolang het 10 x het gemiddelde is. Als iedereen gemiddeld meer gaat internetten.

Ach en je krijgt eerst nog een waarschuwing.

Thomasikzelf 19-01-09 18:00

maarja niet alle mensen kijken filmpjes als je alleen sites bekijkt dan is 20MB wel normaal, en op een iphone is dat natuurlijk makkelijker ;)

iMario 19-01-09 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasikzelf (Bericht 245998)
maarja niet alle mensen kijken filmpjes als je alleen sites bekijkt dan is 20MB wel normaal, en op een iphone is dat natuurlijk makkelijker ;)

Voor 1 hele maand vind ik 20MB bar weinig.

Thomasikzelf 19-01-09 22:30

nouja een website (op mobiel) is een paar kb.... als je het zo bekijkt is 20MB best wel veel eigenlijk:O

deze hele pagina is daarintegen (bij mij) iets van 700kb al :O dus met een volle internet browser (zoals de iphone) zou 20 MB zo vol zijn

SchaapOpJeHoofd 20-01-09 22:50

Ik heb in oktober nog een mailtje gestuurd naar de klantenservice, die antwoordde dat een gemiddelde gebruiker 250MB gebruikte.
De antwoorden lopen dus nogal uiteen, maar ik heb eigenlijk nog nooit gelezen dat iemand boetes ofzo kreeg.

Thomasikzelf 20-01-09 22:56

ik wou eigenlijk naar 2 winkels gaan en kijken of ze hetzelfde zijden :P, maar ik had geen tijd. maarja ik koop hem gewoon en dan vertel ik wel als ik een boette krijg ;)

Thomasikzelf 24-01-09 20:16

misschien een domme vraag, maar betaal je bij een abbonement aan het begin of het einde van de maand?

iMario 24-01-09 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasikzelf (Bericht 248151)
misschien een domme vraag, maar betaal je bij een abbonement aan het begin of het einde van de maand?

Ik betaal met Vodafone BloX Prepaid meteen aan het begin.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:51.