Ik heb een simlock vrije iphone met een vodafone abbonnement dus hoef niet te unlocken...en wat heeft jailbreak te maken met de instelling van mijn email en het versturen van email? Vodafone netwerk gaat prima en internet is uitstekend, het gaat om email versturen (en dan niet gmail!). Welke provider gebruik jij en wat zijn je instellingen? Bedankt.
|
Ik gebruik o.a. Planet en MobileMe. Ik begrijp niet wat de problemen kunnen zijn.
Welke provider gebruik jij? |
Ik heb kpnplanet en gebruik voor uitgaande mail de server mail.kpnplanet.nl met mijn gebruikersnaam en wachtwoord die hetzelfde zijn als voor mijn inkomende mail wat wel gewoon werkt. Ik snap het gewoon niet. Wat zijn je instellingen voor uitgaande mail voor je planet account?
|
Mijn instellingen bij Planet zijn als volgt:
Server inkomende post: pop.planet.nl Gebruikersnaam: xxxx Wachtwoord: xxxx SMPT: mail.planet.nl via SMTP verder kiezen: Hoofdserver: mail.planet.nl <aan> Andere SMTP servers: niets gekozen via geavanceerd: Gebruik SSL: uit Identiteitscontrole: Wachtwoord Ik heb nog niet geprobeerd of het ook met iMAP instellingen kan. Eigenlijk is dat fijner dan POP3. |
Bedankt voor die info en mijn instellingen zijn dus precies hetzelfde, behalve dat ik kpnplanet heb ipv planet. Onbrgrijpelijk dus dat het bij jou werkt. Welke poort gebruik jij bij je smpt? En gebruik je Wi-Fi?
|
Net even gebeld met Planet. Blijkt dat ze geen IMAP ondersteunen.
Jammer, ik zal het dus met POP3 moeten blijven doen.:( De serverpoort staat op 25 |
Het gekke is dat er nu zo nu en dan wel en dan weer niet berichten worden verstuurd. Dus zonder aanpassingen in de iphone, verstuurd deze ineens (niet gmail) email berichten die ik had gemaakt en maar in de nog te versturen map bleven staan en ineens naar de verstuurd map gingen en dus verstuurd zijn. Zo wordt het natuurlijk lastig zoeken waarom de ene keer wel en de andere keer niet met dezelfde instellingen.
Zou toch handig zijn als er iemand hier was die een oplossing had voor ons allemaal... |
met het T-mobile netwerk heb ik hetzelfde probleem gehad bedenk ik nu. Dit vanwege hetvslechte netwerk.
Kijk eens of je ontvangst goed is. Is veel gebouwen is die ruim onder de maat!! |
Ik heb ook problemen met het versturen van mail bij Vodafone.
Ik heb het volgende ingevoerd: smtp server: authsmtp.vodafone.nl Gebruikersnaam: mijn mobiele nummer wachtwoord: **** --> 3 keer gecheckt of dat goed ingevoerd was :-) (gegevens ingevoerd na het bellen met vodafone, er werd niets gezegd door vodafone-medewerker over het niet ondersteunen van email op het 3g netwerk, alleen ik had wel twijfels over het invoeren van mijn mobiele nummer als gebruikersnaam) Vraag aan degene bij wie het wel is gelukt: komen de ingevoerde gegevens overeen? Zo nee; wat dan wel?? Bij voorbaat dank. Hans |
zoek even in de fora. Eerder heb ik mijn settings voor vodafone zakelijk opgeschreven. Twee berichten daarboven staan de settings van vodafone live.
Suc6 |
Het heeft even geduurd maar ik ben er uit met vodafone (en letterlijk met behulp van de vodafone helpdesk). Hans-Wouter wat je vergeten bent is om voor je mobielenummer het woordje 'mail' te zetten dus mail06xxxxx en dan daarna je password. Ben net terug uit UK en daar werkte het ook prima...dus totaal geen problemen meer.
Ik hoop dat het je ook lukt....suc6 |
het blijft vreemd en volgens mij is er nog geen echte oplossing:
Ik heb ook een iphone 3g en een kpn(planet) email account. sinds kort vodafone abo. Voor de inkomende mails geen enkel probleem. uitgaand dus wel. Heb alle instellingen voor de smtp server goed staan. (authsmtp etc...) De mails worden uiteindelijk wel verzonden maar het gaat tergend langzaam.. Helpdesk kan mij niet helpen, noch de mensen in de vodafone winkel... Wat nu.... |
Op de website van vodafone staat een handleiding. Zoek op de site naar iPhone en dam verschijnt de handleiding.
Werkt prima met officiele unlock en met yellowsnow. |
zoek even op deze site. Ik heb ooit mijn settings op de site gezet.
Dus zoek op mijn naam i.c.m. vodafone. Veel succes. |
het gaat mij niet om de internetinstellingen maar om het e-mailen... en dan met name het verzenden..
grt Bart |
Welke provider heb je?
|
Zie 'm al, je hebt Planet.
Ik o.a. ook. Mijn settings zijn: - Hostnaam: pop.planet.nl - Gebruikersnaam: waarmee je ook kunt inloggen op de webmail bij planet (check naam!) - wachtwoord: idem - smtp: mail.planet.nl geavanceerd: - gebruik SSL: uit! - identiteitscontrole: wachtwoord - verwijder van server: maak je eigen keuze - Serverpoort: 110 Bij mij werkt dat prima. Veel succes. |
Hi Wim,
Ik heb dezelfde settings als jij, ik heb alleen als uitgaande server die van vodafone nml. authsmtp etc.etc. maar het gaat vreselijk traag... |
oh ja, vergeet nog te melden dat mijn mails ook weer opnieuw van de server worden verstuurd.. en dat ze dus soms 2 keer binnenkomen... rara hoe kan dat..
grt Bart |
volgens mij moet je voor de uitgaande server die van Planet nemen en niet die van vodafone. Dat vertraagd en is niet correct.
Probeer het eens! |
Ik dacht dat je met vodafone abo. ervoor moet zorgen dat de uitgaande server die van vodafone is.. zowel bij Wi-Fi als 3g gaan de mails er nu vetraagd uit..
Kan mobile me er mee te maken hebben? |
Vodafone is de 'carrier', de bekabelaar zogezegd. Planet is je provider. Daar moet je je email ophalen en via versturen. Dus je moet echt je uitgaande server en inkomende server "op planet" zetten!
Mobile Me heeft er niets mee te maken. Maar mocht je daaraan twijfelen, zet dan het controleren van je email etc. van MobileMe account even uit via "Instellingen/Mail, Contacten, Agenda's". Bij mij werkt MobileMe en Planet gewoon naast elkaar met een Vodafone SIM kaart ("de bekabelaar"). Wederom succes. |
Hi wim,
Begin aan mijzelf te twijfelen...;-) Waar heb je dan de vodafone instellingen voor nodig? Maakt nog iets uit of je via Wi-Fi of 3g werkt? Gr Bart Zie dat jij gejailbreakte versie hebt... Kan dat er mee te maken hebben? |
vodafone heb je nodig om het het internet te kunnen bereiken via 3G. Planet zorgt voor je email. Als je via Wi-Fi een verbinding kunt maken heb je vodafo niet nodig voor je Planet email.voor telefoneren heb je uiteraard vodafone nodig.
y |
Stap 1: inloggen op my.vodefone.nl
Stap 2: ga vervolgens naar webmail https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone/email# Stap 3: klik op instellingen en noteer het emailadres dat je bij Vodafone hebt Stap 4: het deel voor @vodafone.nl is je inlognaam voor de mailserver van Vodafone.Het wachtwoord dat je moet gebruiken is hetzelfde als voor myvodafone (deze kun je ook veranderen binnen myvodafone). Stap 5: pak je iphone: ga naar instellingen en zet vliegtuigmodus aan Stap 6: ga naar instellingen > mail > voeg account toe > anders Stap 7: vul je gegevens in: Naam : je naam Adres: het email adres dat je gebruikt voor je iphone Wachtwoord: het wachtwoord voor je inkomende mailserver Stap8: stel server inkomende post in Hostname: hostname van je pop3 server of imap server Gebruikersnaam: gebruikers naam Wachtwoord: Stap 9: server uitgaande post: Hostname: authsmtp.vodafone.nl Gebruikersnaam: de naam die je bij stap 4 gevonden hebt Wachtwoord: je myvodafone wachtwoord Stap 10: antwoord de volgende vraag met “Ja” Stap 11: klik op bewaar en nomaals op bewaar. Stap 12: selecteer het account dat je net hebt aangemaakt en klik op server uitgaande post Stap 13: klik op de hoofdserver als dit de server is die je net hebt gemaakt en controleer of ssl uit staat en of de server poort op 25 staat. Stap 14: deactiveer vliegtuig modus, en probeer te mailen. om er zeker van te zijn dat je de juiste gebruikersnaam gebruikt kan je via telnet inloggen op de mailserver van vodafone stap 1: telnet authsmtp.vodafone.nl 25 stap 2: login auth stap 3: stuur je loginnaam (let op dit moet in base64 encoding) stap 4: stuur je wachtwoord (ook dit moet in base64 encoding) stap 5: de server zegt je of je een goede user bent en of je wachtwoord klopt. Wat me is opgevallen is dat de smtp server van vodafone af en toe wel erg traag is... ik heb af en toe een uur moeten wachten totdat mijn mail overkwam.... |
Citaat:
|
Email Vodafone 3G Instellingen....???
Beste Hulptroepen,
Na tijden gezocht te hebben in dit forum en vele en vele vragen gelezen te hebben ben ik vooral tot de ontdekking gekomen dat er meerdere mensen last hebben van het verzenden van mail met 3G van (oa) Vodafone. Volgens mij zit er tussen al die vragen geen één waar de vraag van opgelost is en dat er iemand tevreden kan mailen met 3G van Vodafone. Ik snap er geen bal meer van in ieder geval, na 10x instellingen gecontroleerd te hebben op oa schrijffouten kan ik nog steeds niks en wordt alles wat ik wil versturen gezet in de map ''uitgaande mail'', waarin deze vervolgens nooit uitgaat...pfff :mad: Met Wi-Fi trouwens gaat het prima, zodra ik thuis naar binnen loop, dan verstuurd de foon meteen de email zodra hij automatisch de Wi-Fi heeft aangenomen....... De melding is : Email versturen mislukt Het adres van een van de geadresseerde is geweigerd door de server. Het berich is in Uitgaand geplaatst..... Het maakt overigens niet uit of je nu naar KPN/gmail/ of hotmail stuurt, hij doet niks! Is er iemand die het werkend heeft en die zo vriendelijk is (evt met screenshots) deze met mij en zo te lezen (in dit top forum) velen anderen te willen delen???:) Ik zou u zeer dankbaar zijn!!! Bedankt alvast voor alle gedane moeite...... Oh ja, misschien handig te vermelden, ik mail niet via Gmail (wil ik ook niet) en gebruik een KPN Planet adres. |
Kaartjes, ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Help!
|
Tja, volgens mij zitten er heel veel mensen met dit probleem en die lossen het op met Gmail.
Maar volgens mij moet het toch kunnen?????? Begin er langzamerhand wel een beetje aan te twijfelen, maar aan welke kant ik nou de ''schuldige'' moet aanwijzen???? :confused::confused::confused: |
Ik kan ook geen email versturen, heb echter een anders probleem dan kaartjes.
Mijn instellingen voor uitgaande server zijn hetzelfde als op mn oude 2g iPhone. (authsmtp.vodafone.nl, gebruikersnaam: mail06xxxxxxx@vodafone.nl wachtwoord: xxxxxxxxxx) Als ik nu een email verstuurd dan gaat dit zoals het moet, hij wordt gewoon verstuurd. Echter komt de email nooit aan! Iemand enig idee waar dit aan licht? Al velen malen geprobeerd. |
kan mail verzenden
Citaat:
ik heb een vodafone supersim planet email account (nu dus kpn) ontvangen gaat goed (Wi-Fi aan of uit doet er niet toe, ontvangen altijd oké) verzenden, vergeet het maar alleen via Wi-Fi, dan lukt het wel, maar je hebt niet altijd Wi-Fi beschikbaar wie kan mij helpen, het is echt een probleem:confused: |
het werkt nu:):):). zet alleen Wi-Fi uit en dan zoals al eerder op dit forum:
Stap 1: inloggen op my.vodefone.nl Stap 2: ga vervolgens naar webmail https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone/email# Stap 3: klik op instellingen en noteer het emailadres dat je bij Vodafone hebt Stap 4: het deel voor @vodafone.nl is je inlognaam voor de mailserver van Vodafone.Het wachtwoord dat je moet gebruiken is hetzelfde als voor myvodafone (deze kun je ook veranderen binnen myvodafone). Stap 5: pak je iphone: ga naar instellingen en zet vliegtuigmodus aan Stap 6: ga naar instellingen > mail > voeg account toe > anders Stap 7: vul je gegevens in: Naam : je naam Adres: het email adres dat je gebruikt voor je iphone Wachtwoord: het wachtwoord voor je inkomende mailserver Stap8: stel server inkomende post in Hostname: hostname van je pop3 server of imap server Gebruikersnaam: gebruikers naam Wachtwoord: Stap 9: server uitgaande post: Hostname: authsmtp.vodafone.nl Gebruikersnaam: de naam die je bij stap 4 gevonden hebt Wachtwoord: je myvodafone wachtwoord Stap 10: antwoord de volgende vraag met “Ja” Stap 11: klik op bewaar en nomaals op bewaar. Stap 12: selecteer het account dat je net hebt aangemaakt en klik op server uitgaande post Stap 13: klik op de hoofdserver als dit de server is die je net hebt gemaakt en controleer of ssl uit staat en of de server poort op 25 staat. Stap 14: deactiveer vliegtuig modus, en probeer te mailen. om er zeker van te zijn dat je de juiste gebruikersnaam gebruikt kan je via telnet inloggen op de mailserver van vodafone stap 1: telnet authsmtp.vodafone.nl 25 stap 2: login auth stap 3: stuur je loginnaam (let op dit moet in base64 encoding) stap 4: stuur je wachtwoord (ook dit moet in base64 encoding) stap 5: de server zegt je of je een goede user bent en of je wachtwoord klopt. NA stap 11 werkte het bij mij al suc6 |
Ik had zelf sinds een aantal dagen het probleem dat ik geen e-mails meer kon versturen (via XS4all), en heb dat als volgt opgelost:
Ga naar Server Uitgaande Post (via instellingen, mail, contacten etc.) Hostnaam: smtps.xs4all.nl gebruik SSL aanzetten gebruikersnaam : naam van je XS4all account Wachtwoord: wachtwoord van je XS4all account serverpoort : 465 Voorheen werkte de uitgaande post zonder verificatie van login en wachtwoord, maar klaarblijkelijk is er hier iets in veranderd. Bij mij werkt alles nu weer naar behoren. |
Ik heb een hotmail account en die kan ik gebruiken op mijn iphone via mail.
Heb zelf een iphone 3gs uit belgie dus simlock vrij en heb vodafone. Dit zijn mijn instellingen: Pop-accountgegevens: Naam: Je naam Adres: voorbeeld@hotmail.com Beschrijving: Hotmail Server Inkomende Post: Hostnaam: pop3.live.com Gebruikersnaam: voorbeeld@hotmail.com Wachtwoord: Je wachtwoord Server Uitgaande post: SMTP: smtp.live.com Hoop dat je hier voldoende aan hebt. |
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Vodafone abbonnement. Ik kan wel e-mail van mijn pop-3 server binnehalen, maar kan geen mail versturen. Ik krijg de melding dat het adres geweigerd is door de server. Ben vandaag bij een Apple store geweest. Hebben mij geadviseerd de IPhone te "herstellen" via ITunes en de nieuwste software 3.01 te installeren.
Volgens Vodafone moet ik de uitgaande server gegevens van Vodafone gebruiken (authsmpt.vodafone.nl). Iemand hier ervaring mee? |
|
Ik heb een account bij xs4all. Geen probleem met mail en vodafone. Gewoon de accountgegevens van mijn popaccount ingevuld. Ook de uitgaande mail gaat via xs4all.
Het werkt via Wi-Fi, 3G en GPRS. |
Pop3 mail op het vodafone net werk moet je de pop3 van je mailserver gebruiken en de SMTP(verzenden) van Vodafone gebruiken datis:
AuthSMTP.vodafone.nl login en password moet je aanmaken op de vodafonewebsite..... |
Nou, ik heb alles weer geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.
Hetzelfde geldt trouwens voor MMS. Alles ingesteld volgens de Vodafone "regels" , maar ik krijg het niet aan de praat. |
via vodafone:
externe server hostname:authsmtp.vodafone.nl gebruiksnaam:mail06???????? (inlog myvodafone maar met mail voor je 06 nummer) wachtwoord:als bij myvodafone bij mij werkt het nu prima, succes |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:06. |