iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Email met vodafone Op de iphone! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/294-email-vodafone-op-de-iphone.html)

bblauw 19-05-09 22:02

Ik dacht dat je met vodafone abo. ervoor moet zorgen dat de uitgaande server die van vodafone is.. zowel bij Wi-Fi als 3g gaan de mails er nu vetraagd uit..

Kan mobile me er mee te maken hebben?

DikkeWim 19-05-09 22:12

Vodafone is de 'carrier', de bekabelaar zogezegd. Planet is je provider. Daar moet je je email ophalen en via versturen. Dus je moet echt je uitgaande server en inkomende server "op planet" zetten!
Mobile Me heeft er niets mee te maken. Maar mocht je daaraan twijfelen, zet dan het controleren van je email etc. van MobileMe account even uit via "Instellingen/Mail, Contacten, Agenda's".

Bij mij werkt MobileMe en Planet gewoon naast elkaar met een Vodafone SIM kaart ("de bekabelaar").

Wederom succes.

bblauw 19-05-09 22:21

Hi wim,
Begin aan mijzelf te twijfelen...;-)

Waar heb je dan de vodafone instellingen voor nodig?
Maakt nog iets uit of je via Wi-Fi of 3g werkt?

Gr
Bart

Zie dat jij gejailbreakte versie hebt... Kan dat er mee te maken hebben?

DikkeWim 19-05-09 23:42

vodafone heb je nodig om het het internet te kunnen bereiken via 3G. Planet zorgt voor je email. Als je via Wi-Fi een verbinding kunt maken heb je vodafo niet nodig voor je Planet email.voor telefoneren heb je uiteraard vodafone nodig.
y

nardus 31-05-09 16:09

Stap 1: inloggen op my.vodefone.nl
Stap 2: ga vervolgens naar webmail https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone/email#
Stap 3: klik op instellingen en noteer het emailadres dat je bij Vodafone hebt
Stap 4: het deel voor @vodafone.nl is je inlognaam voor de mailserver van Vodafone.Het wachtwoord dat je moet gebruiken is hetzelfde als voor myvodafone (deze kun je ook veranderen binnen myvodafone).

Stap 5: pak je iphone: ga naar instellingen en zet vliegtuigmodus aan
Stap 6: ga naar instellingen > mail > voeg account toe > anders
Stap 7: vul je gegevens in:
Naam : je naam
Adres: het email adres dat je gebruikt voor je iphone
Wachtwoord: het wachtwoord voor je inkomende mailserver
Stap8: stel server inkomende post in
Hostname: hostname van je pop3 server of imap server
Gebruikersnaam: gebruikers naam
Wachtwoord:
Stap 9: server uitgaande post:
Hostname: authsmtp.vodafone.nl
Gebruikersnaam: de naam die je bij stap 4 gevonden hebt
Wachtwoord: je myvodafone wachtwoord
Stap 10: antwoord de volgende vraag met “Ja”
Stap 11: klik op bewaar en nomaals op bewaar.
Stap 12: selecteer het account dat je net hebt aangemaakt en klik op server uitgaande post
Stap 13: klik op de hoofdserver als dit de server is die je net hebt gemaakt en controleer of ssl uit staat en of de server poort op 25 staat.
Stap 14: deactiveer vliegtuig modus, en probeer te mailen.

om er zeker van te zijn dat je de juiste gebruikersnaam gebruikt kan je via telnet inloggen op de mailserver van vodafone
stap 1: telnet authsmtp.vodafone.nl 25
stap 2: login auth
stap 3: stuur je loginnaam (let op dit moet in base64 encoding)
stap 4: stuur je wachtwoord (ook dit moet in base64 encoding)
stap 5: de server zegt je of je een goede user bent en of je wachtwoord klopt.

Wat me is opgevallen is dat de smtp server van vodafone af en toe wel erg traag is... ik heb af en toe een uur moeten wachten totdat mijn mail overkwam....

Guest-20200120124252 25-06-09 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nardus (Bericht 290729)
Stap 1: inloggen op my.vodefone.nl
Stap 2: ga vervolgens naar webmail https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone/email#
Stap 3: klik op instellingen en noteer het emailadres dat je bij Vodafone he
<KNIP>

Het lijkt er op of webmail bij vodafone niet meer bestaat... Zo kan je dus ook niet meer controleren of naam/wachtwoord ok is... Iemand een oplossing?

kaartjes 10-07-09 08:39

Email Vodafone 3G Instellingen....???
 
Beste Hulptroepen,

Na tijden gezocht te hebben in dit forum en vele en vele vragen gelezen te hebben ben ik vooral tot de ontdekking gekomen dat er meerdere mensen last hebben van het verzenden van mail met 3G van (oa) Vodafone.

Volgens mij zit er tussen al die vragen geen één waar de vraag van opgelost is en dat er iemand tevreden kan mailen met 3G van Vodafone.

Ik snap er geen bal meer van in ieder geval, na 10x instellingen gecontroleerd te hebben op oa schrijffouten kan ik nog steeds niks en wordt alles wat ik wil versturen gezet in de map ''uitgaande mail'', waarin deze vervolgens nooit uitgaat...pfff :mad:

Met Wi-Fi trouwens gaat het prima, zodra ik thuis naar binnen loop, dan verstuurd de foon meteen de email zodra hij automatisch de Wi-Fi heeft aangenomen.......

De melding is :

Email versturen mislukt
Het adres van een van de geadresseerde is geweigerd door de server.
Het berich is in Uitgaand geplaatst.....


Het maakt overigens niet uit of je nu naar KPN/gmail/ of hotmail stuurt, hij doet niks!

Is er iemand die het werkend heeft en die zo vriendelijk is (evt met screenshots) deze met mij en zo te lezen (in dit top forum) velen anderen te willen delen???:)

Ik zou u zeer dankbaar zijn!!!


Bedankt alvast voor alle gedane moeite......

Oh ja, misschien handig te vermelden, ik mail niet via Gmail (wil ik ook niet) en gebruik een KPN Planet adres.

Ralpherrr 12-07-09 00:54

Kaartjes, ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Help!

kaartjes 13-07-09 14:32

Tja, volgens mij zitten er heel veel mensen met dit probleem en die lossen het op met Gmail.

Maar volgens mij moet het toch kunnen??????
Begin er langzamerhand wel een beetje aan te twijfelen, maar aan welke kant ik nou de ''schuldige'' moet aanwijzen????

:confused::confused::confused:

Np21 15-07-09 17:10

Ik kan ook geen email versturen, heb echter een anders probleem dan kaartjes.

Mijn instellingen voor uitgaande server zijn hetzelfde als op mn oude 2g iPhone. (authsmtp.vodafone.nl, gebruikersnaam: mail06xxxxxxx@vodafone.nl wachtwoord: xxxxxxxxxx)

Als ik nu een email verstuurd dan gaat dit zoals het moet, hij wordt gewoon verstuurd. Echter komt de email nooit aan! Iemand enig idee waar dit aan licht? Al velen malen geprobeerd.

matthijs46 24-07-09 22:43

kan mail verzenden
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaartjes (Bericht 321609)
Beste Hulptroepen,

Na tijden gezocht te hebben in dit forum en vele en vele vragen gelezen te hebben ben ik vooral tot de ontdekking gekomen dat er meerdere mensen last hebben van het verzenden van mail met 3G van (oa) Vodafone.

Volgens mij zit er tussen al die vragen geen één waar de vraag van opgelost is en dat er iemand tevreden kan mailen met 3G van Vodafone.

Ik snap er geen bal meer van in ieder geval, na 10x instellingen gecontroleerd te hebben op oa schrijffouten kan ik nog steeds niks en wordt alles wat ik wil versturen gezet in de map ''uitgaande mail'', waarin deze vervolgens nooit uitgaat...pfff :mad:

Met Wi-Fi trouwens gaat het prima, zodra ik thuis naar binnen loop, dan verstuurd de foon meteen de email zodra hij automatisch de Wi-Fi heeft aangenomen.......

De melding is :

Email versturen mislukt
Het adres van een van de geadresseerde is geweigerd door de server.
Het berich is in Uitgaand geplaatst.....


Het maakt overigens niet uit of je nu naar KPN/gmail/ of hotmail stuurt, hij doet niks!

Is er iemand die het werkend heeft en die zo vriendelijk is (evt met screenshots) deze met mij en zo te lezen (in dit top forum) velen anderen te willen delen???:)

Ik zou u zeer dankbaar zijn!!!


Bedankt alvast voor alle gedane moeite......

Oh ja, misschien handig te vermelden, ik mail niet via Gmail (wil ik ook niet) en gebruik een KPN Planet adres.

Lukt mij dus ook niet
ik heb een vodafone supersim
planet email account (nu dus kpn)
ontvangen gaat goed (Wi-Fi aan of uit doet er niet toe, ontvangen altijd oké)
verzenden, vergeet het maar
alleen via Wi-Fi, dan lukt het wel, maar je hebt niet altijd Wi-Fi beschikbaar
wie kan mij helpen, het is echt een probleem:confused:

matthijs46 25-07-09 09:48

het werkt nu:):):). zet alleen Wi-Fi uit en dan zoals al eerder op dit forum:

Stap 1: inloggen op my.vodefone.nl
Stap 2: ga vervolgens naar webmail https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone/email#
Stap 3: klik op instellingen en noteer het emailadres dat je bij Vodafone hebt
Stap 4: het deel voor @vodafone.nl is je inlognaam voor de mailserver van Vodafone.Het wachtwoord dat je moet gebruiken is hetzelfde als voor myvodafone (deze kun je ook veranderen binnen myvodafone).

Stap 5: pak je iphone: ga naar instellingen en zet vliegtuigmodus aan
Stap 6: ga naar instellingen > mail > voeg account toe > anders
Stap 7: vul je gegevens in:
Naam : je naam
Adres: het email adres dat je gebruikt voor je iphone
Wachtwoord: het wachtwoord voor je inkomende mailserver
Stap8: stel server inkomende post in
Hostname: hostname van je pop3 server of imap server
Gebruikersnaam: gebruikers naam
Wachtwoord:
Stap 9: server uitgaande post:
Hostname: authsmtp.vodafone.nl
Gebruikersnaam: de naam die je bij stap 4 gevonden hebt
Wachtwoord: je myvodafone wachtwoord
Stap 10: antwoord de volgende vraag met “Ja”
Stap 11: klik op bewaar en nomaals op bewaar.
Stap 12: selecteer het account dat je net hebt aangemaakt en klik op server uitgaande post
Stap 13: klik op de hoofdserver als dit de server is die je net hebt gemaakt en controleer of ssl uit staat en of de server poort op 25 staat.
Stap 14: deactiveer vliegtuig modus, en probeer te mailen.

om er zeker van te zijn dat je de juiste gebruikersnaam gebruikt kan je via telnet inloggen op de mailserver van vodafone
stap 1: telnet authsmtp.vodafone.nl 25
stap 2: login auth
stap 3: stuur je loginnaam (let op dit moet in base64 encoding)
stap 4: stuur je wachtwoord (ook dit moet in base64 encoding)
stap 5: de server zegt je of je een goede user bent en of je wachtwoord klopt.

NA stap 11 werkte het bij mij al
suc6

plock 14-08-09 10:39

Ik had zelf sinds een aantal dagen het probleem dat ik geen e-mails meer kon versturen (via XS4all), en heb dat als volgt opgelost:

Ga naar Server Uitgaande Post (via instellingen, mail, contacten etc.)

Hostnaam: smtps.xs4all.nl
gebruik SSL aanzetten
gebruikersnaam : naam van je XS4all account
Wachtwoord: wachtwoord van je XS4all account
serverpoort : 465

Voorheen werkte de uitgaande post zonder verificatie van login en wachtwoord, maar klaarblijkelijk is er hier iets in veranderd. Bij mij werkt alles nu weer naar behoren.

Stefan19 16-08-09 12:39

Ik heb een hotmail account en die kan ik gebruiken op mijn iphone via mail.
Heb zelf een iphone 3gs uit belgie dus simlock vrij en heb vodafone.
Dit zijn mijn instellingen:

Pop-accountgegevens:

Naam: Je naam
Adres: voorbeeld@hotmail.com
Beschrijving: Hotmail

Server Inkomende Post:

Hostnaam: pop3.live.com
Gebruikersnaam: voorbeeld@hotmail.com
Wachtwoord: Je wachtwoord

Server Uitgaande post:

SMTP: smtp.live.com

Hoop dat je hier voldoende aan hebt.

rwientjes 03-09-09 20:31

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Vodafone abbonnement. Ik kan wel e-mail van mijn pop-3 server binnehalen, maar kan geen mail versturen. Ik krijg de melding dat het adres geweigerd is door de server. Ben vandaag bij een Apple store geweest. Hebben mij geadviseerd de IPhone te "herstellen" via ITunes en de nieuwste software 3.01 te installeren.
Volgens Vodafone moet ik de uitgaande server gegevens van Vodafone gebruiken (authsmpt.vodafone.nl).

Iemand hier ervaring mee?

iScorpio 03-09-09 20:39

Werkt inderdaad goed met "authsmpt.vodafone.nl"

Zie ook deze topic daarover.

wil 03-09-09 20:41

Ik heb een account bij xs4all. Geen probleem met mail en vodafone. Gewoon de accountgegevens van mijn popaccount ingevuld. Ook de uitgaande mail gaat via xs4all.
Het werkt via Wi-Fi, 3G en GPRS.

lrvs 04-09-09 13:11

Pop3 mail op het vodafone net werk moet je de pop3 van je mailserver gebruiken en de SMTP(verzenden) van Vodafone gebruiken datis:
AuthSMTP.vodafone.nl
login en password moet je aanmaken op de vodafonewebsite.....

rwientjes 04-09-09 22:44

Nou, ik heb alles weer geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.
Hetzelfde geldt trouwens voor MMS. Alles ingesteld volgens de Vodafone
"regels" , maar ik krijg het niet aan de praat.

namastee 07-09-09 17:49

via vodafone:
externe server
hostname:authsmtp.vodafone.nl
gebruiksnaam:mail06???????? (inlog myvodafone maar met mail voor je 06 nummer)
wachtwoord:als bij myvodafone

bij mij werkt het nu prima, succes


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:49.