iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Email met vodafone Op de iphone! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/294-email-vodafone-op-de-iphone.html)

Admiraal 20-09-09 22:53

Bij mij heeft het altijd gewerkt met deze instellingen:

http://img199.imageshack.us/img199/4699/fotohc.jpg

rwientjes 22-09-09 22:06

klopt helemaal. Ik heb hem aan de praat gekregen. Allen bedankt voor de reacties.

ahagting 08-10-09 18:48

Is hier nu echt niets aan te doen????
 
Hoe is het toch mogelijk dat er zo veel mensen lijken te zijn die geen email kunnen versturen vanaf de iphone (met oa vodafone maar ook andere providers)??
Overal zie ik het terugkomen, allerlei suggesties maar niets lijkt te werken. :mad: Dat is toch te gek?:mad::mad:
Het is mij ook niet duidelijk waar het door komt, ligt het aan de iphone of aan vodafone en zo lang dat niet duidelijk is weet je ook niet bij wie je moet zijn om er iets aan te laten doen.
Graag suggesties, want ik zou toch wel graag email willen kunnen versturen.

ajongebreur 11-10-09 18:47

Mij werkt alles prima. Dit zijn de instellingen via: instellingen, mail
accounts: mail pop.gmail.com, klik er daarna op en op de volgende pagina kom je bij je naam en emailadres/wachtwoord en bij beschrijving staat: pop.gmail.com.Klik op geavanceerd: serverpoort 993. Bij uitgaande smtp staat smtp.gmail.com. Klik hierop en op het volgende blad staat bij hoofdserver: smtp.gmail.com en het woordje Aan. Klik daarop en server moet aanstaan en SSL ook en bij serverpoort staat 587

ahagting 11-10-09 19:07

Hallo ajongebreur,

Bedankt voor je reactie maar het is mij helaas nog niet helemaal duidelijk.
Ik heb nu als mail account op mijn iphone pop.planet met als uitgaande server mail.planet.nl. Dan heb ik daarna als hoofdserver mail.planet.nl en dan heb ik als Andere smtp server smtp.gmail.com, waarbij ik mijn eigen gmail adres heb opgegeven en verder dezelfde instellingen die jij geeft.
Begrijp ik nu uit jouw bericht dat ik het hele account pop.planet.nl dan weg moet doen? Dan krijg ik toch geen mail binnen? Niemand gebruikt nl mijn gmail adres.
waarschijnlijk hele stomme vragen van mij maar ik ben hier echt een leek mee

Admiraal 11-10-09 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ahagting (Bericht 362724)
Het is mij ook niet duidelijk waar het door komt, ligt het aan de iphone of aan vodafone en zo lang dat niet duidelijk is weet je ook niet bij wie je moet zijn om er iets aan te laten doen.

Volgens mij ligt het aan de gebruiker. De instellingen zijn al een meerdere keren genoemd in het forum en het werkt goed. Ik hoop dat je wat aan onderstaande hebt.

Voor vodafone gebruikers zoals het bij mij altijd heeft gewerkt,
gmail:
inkomend: imap.gmail.com (+gebr. naam + ww)
uitgaand: smtp.gmail.com (server:aan, gebr. naam + ww, ssl: aan, poort: 587, id controle: ww (andere smtp servers: uit))
pop mail:
inkomend: de instellingen van je email (bv pop.chello.nl, gebr. naam + ww)
uitgaand: authsmtp.vodafone.nl, gebr. naam = mail+telefoonnummer (zie plaatje in mijn vorige bericht), ww=eigen my vodafone ww, ssl: uit (andere smtp servers: uit))

Uitgaande pop berichten gaan over de Vodafone server, de ontvanger krijgt wel jou email adres te zien.

bbgt 23-10-09 16:02

Hotmail met Vodafone uitgaand lukt wel maar
Inkomend:
E-mail ophalen mislukt.
De verbinding met de server 'pop3.live.com' is mislukt. OK...

Mijn instellingen:
Server inkomende post
Hostnaam: pop3.live.com
Gebr. naam: mijn emailadres
W/woord: mijn w/woord
Geavanceerd:
Gebruik SSL: actief
Identiteitscontrole: w/woord
Verwijder van server: nooit
Serverpoort:25

Iemand die correcties heeft of advies?

Admiraal 23-10-09 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbgt (Bericht 373028)
Hotmail met Vodafone uitgaand lukt wel maar
Inkomend:
E-mail ophalen mislukt.
De verbinding met de server 'pop3.live.com' is mislukt. OK...

Mijn instellingen:
Server inkomende post
Hostnaam: pop3.live.com
Gebr. naam: mijn emailadres
W/woord: mijn w/woord
Geavanceerd:
Gebruik SSL: actief
Identiteitscontrole: w/woord
Verwijder van server: nooit
Serverpoort:25

Iemand die correcties heeft of advies?

ik heb serverpoort 995 staan, waarschijnlijk ligt het daar aan.

bbgt 23-10-09 17:45

Werkt ook niet met serverpoort 995. Krijg ook het idee
dat ie maat blijft zoeken naar email met alle stroom gebruik van dien.
Van dat poort gedoe snap ik ueberhaput nix.
Iedere emailclient lijkt wel een andere poort te hebben.
UPC: poort 110 (Gebruik SSL is daar uit)
Gmail:poort 993 (Gebruik SSL aan)
Yahoo: kan nix vinden... Maar ontvangt en verzendt prima

Admiraal 24-10-09 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbgt (Bericht 373096)
Werkt ook niet met serverpoort 995. Krijg ook het idee
dat ie maat blijft zoeken naar email met alle stroom gebruik van dien.
Van dat poort gedoe snap ik ueberhaput nix.
Iedere emailclient lijkt wel een andere poort te hebben.
UPC: poort 110 (Gebruik SSL is daar uit)
Gmail:poort 993 (Gebruik SSL aan)
Yahoo: kan nix vinden... Maar ontvangt en verzendt prima

Zowel poort 995 als 25 werkt bij mij. Heb je het email adres/wachtwoord goed ingevuld? Zou anders ook niet weten waar het aan ligt.

EDIT
Gebruik dezelfde instellingen als jij


Desp 29-10-09 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Admiraal (Bericht 364680)
Volgens mij ligt het aan de gebruiker. De instellingen zijn al een meerdere keren genoemd in het forum en het werkt goed. Ik hoop dat je wat aan onderstaande hebt.

Voor vodafone gebruikers zoals het bij mij altijd heeft gewerkt,
gmail:
inkomend: imap.gmail.com (+gebr. naam + ww)
uitgaand: smtp.gmail.com (server:aan, gebr. naam + ww, ssl: aan, poort: 587, id controle: ww (andere smtp servers: uit))
pop mail:
inkomend: de instellingen van je email (bv pop.chello.nl, gebr. naam + ww)
uitgaand: authsmtp.vodafone.nl, gebr. naam = mail+telefoonnummer (zie plaatje in mijn vorige bericht), ww=eigen my vodafone ww, ssl: uit (andere smtp servers: uit))

Uitgaande pop berichten gaan over de Vodafone server, de ontvanger krijgt wel jou email adres te zien.

Hier prcs hetzefde probleem!
Ik heb vodafone gebeld en die melden dat het probleem bij de smtp instellingen van m'n iphone ligt. Never change the winning team zou ik zo zeggen. Dus ik heb geen instellingen gewijzigd en toch ligt het volgens vodafone helpdesk aan mij :S

Als ik een ping opzet naar authsmtp.vodafone.nl opzet timeouts ook een tracert loopt stuk.. Kan zijn dat dat dit dicht staat. al heb ik deze server eerder wel kunnen benaderen. Port 25 misschien geblocked zoals je veel hoort dat ISP's dat vaak ook doen. Zij melden daar geen problemen mee te hebben, en ik ben dus ook letterlijk met m'n kluit het riet in gestuurd. :eek:

Iemand suggesties verders??? pls

Ik gebruik de zelfde setting als Adminaal dit meldt.
uitgaand: authsmtp.vodafone.nl, gebr. naam = mail+telefoonnummer
ww=eigen my vodafone ww, ssl: uit (andere smtp servers: uit))

Thanks all!!

mireille123 24-11-09 22:48

kan maar geen e-mail verzenden via vodafone
 
Het lukt me nog steeds niet om mail te verzenden via Vodafone :confused: (via Wi-Fi lukt het wel).
Er is vast iets mis met mijn instellingen, dus die geef ik bij deze meteen door:
server: authsmtp.vodafone.nl
gebruikersnaam mail06xxxxxxxx
wachtwoord (zowel de gebruikersnaam als het wachtwoord heb ik doorgekregen van de intermediair tussen ons kantoor- Vodafone)
SSL: uit
Identiteitscontrole: wachtwoord
serverpoort: 587.

Ik heb het ook al geprobeerd zonder gebruikersnaam en wachtwoord, maar dat gaat ook niet.

Iemand een idee?
Dank alvast!
Mireille

iScorpio 24-11-09 22:51

serverpoort: 25

mireille123 24-11-09 23:04

Hee, dank voor het snelle antwoord. Maar helaas, ook met een andere poort lukt het nog niet.

Groet

iScorpio 24-11-09 23:09

Hmmm, vreemd. Onderstaande heb ik er staan en werkt prima.

Ik heb wel als hoofdserver smtp.upcmail.nl staan maar wel uitgeschakeld (werkte niet). Daarna als 'Andere SMTP-server' onderstaande toegevoegd en deze aan staan.

http://www.micheldeboer.nl/images/smtp.png

XIII 25-11-09 00:16

Hebben jullie allebei een abonnement bij Vodafone?

Als je namelijk een abonnement bij T-Mobile hebt zou het kunnen dat T-Mobile die server van Vodafone afschermt als je het via 3G netwerk van T-Mobile probeert (ik heb dat met de KPN server op het T-Mobile netwerk); via Wi-Fi zou het dan wel moeten werken...

iScorpio 25-11-09 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 387319)
Hebben jullie allebei een abonnement bij Vodafone?

Aan wie vraag je dit nu? Bij mijn afbeelding is duidelijk te zien welke provider ik gebruik :cool:

XIII 25-11-09 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 387344)
Aan wie vraag je dit nu? Bij mijn afbeelding is duidelijk te zien welke provider ik gebruik :cool:

Blijkbaar alleen aan de TS... ;)

Michel15 25-11-09 10:37

Discussies samengevoegd

voice-veldkamp 27-11-09 11:27

Ik heb net een iphone abbo afgeloten bij Vodafone, bij de uitgaande server moet de idd de auth.smtpvodafone.com invoeren je vodafone inlogcode en wachtwoord invoeren.
Dit gedaan volgens de klantenservice van Vodafone maar het werkt nog steeds niet.
Ga nu naar de Vodafone winkel en lever anders mijn abbo weer in.
Vodafone heeft de laatste dagen wel veel last van storingen.

Ik kan wel de e-mail ophalen maar versturen lukt niet, wel met yahoo mail, maar daar hoef je de uitgaande server niet te veranderen.

Mochten er nog suggesties zijn dan hoor ik het graag!!!

Marc


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:41.