iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Email met vodafone Op de iphone! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/294-email-vodafone-op-de-iphone.html)

mireille123 27-11-09 10:42

Hoi Marc,

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Kan wel ontvangen, maar niet versturen.
In je mail zie ik auth.smtpvodafone.com.
Maar moet daar niet authsmtp.vodafone.nl staan?
Welke poort heb je? Dat schijnt 25 te moeten zijn.

Maar maakt niet uit, bij mij werkt het ook niet.
Ik had eerst ook problemen met het versturen via Wi-Fi. Alle instellingen waren juist (echt 1000 x gecheckt :confused: en laten checken) , maar toch lukte het niet. In een vlaag van irritatie heb ik de hele mailaccount toen maar verwijderd. Daarna opnieuw ingevoerd, gek genoeg werkte het daarna wel.

Maar bij het mailen via Vodafone werkt de truc helaas niet. Vind het wel bizar dat zoveel mensen (met diverse providers) dit probleem hebben, het forum staat er vol mee.

Groet, Mireille

namastee 27-11-09 11:01

apn live.vodafone.com
gebruiksnaam vodafone
wachtwoord vodafone
dataroaming aan
vpn niet geconfigureerd
hoofdserver authsmtp.vodafone.nl

iKobus 27-11-09 11:10

'Gebruik SSL' moet uitstaan, 'identiteitscontrole' op wachtwoord en 'Serverpoort' is 587
Probeer anders ergens het Vodafone_nl.ipcc bestand te downloaden. Deze kun je via iTunes met alt-herstel op de iPhone zetten. Dan heb je alle juiste vodafone instellingen.
Ook voor MMS! Succes

mireille123 27-11-09 11:19

Hee Namastee,

Dank voor je antwoord! Dit was het probleem: ik had authsmtp.vodafone.nl niet als hoofdserver geselecteerd.
Ik had mijn Wi-Fi wel uitgezet voor wat betreft het versturen en ontvangen van mail, maar bij het netwerk had ik nog wel Wi-Fi aanstaan.

Marc, misschien is dit bij jou ook de oorzaak van het probleem.
Ga naar Instellingen --> Algemeen --> Netwerk --> onderaan Wi-Fi: uit.

Dank Namastee :),

Groet! Mireille

voice-veldkamp 27-11-09 19:10

Hee...ik ben blij dat het voor jullie wel is gelukt, ik blijf aanmodderen met Vodafone.
Ik heb alles nog een keer verwijderd maar het werkt nog steeds niet, nu komt er bij dat ik nu ook geen e-mails meer kan ophalen.

Mireille, dank voor je tip maar ik had de Wi-Fi al uitstaan,
Voor alle duidelijkheid want wellicht ben ik toch iets vergeten..\Server inkomende post - pop3upcmail.nl
Mijn e-mail adres
Wachtwoord
server uitgaande post authsmtp.vodafone.nl
Maarrrr hoe verander ik de hoofdserver want daar staat nog steeds smtp.upcmail.nl


Oehhhhhhh,.......wat een gedoe voor dat Vodafone zeg.

voice-veldkamp 27-11-09 19:19

Inmiddels heb ik alle instellingen kunnen invoeren inclusief de hoofdserver en de poort maar nu blijft het cirkeltje (verbinden) maar draaien, en komt er niet binnen en gaat er ook niets uit..
smtp authsmtp.vodafone.nl
hoofdservrer idem
Wi-Fi uit poort 587

maar e-mail ophalen mislukt ''de verbinding met de server pop3.upcmail is mislukt''

voice-veldkamp 27-11-09 19:29

Ikobus...
Ik las net dat je de Vodafone_nl.ipcc moet downloaden en dan via itunes met alt...
( i lost you there...)
Kan je mij vertellen en ik voel me echt heel dom hoe ik dat kan doen dat ipcc en hoe ik dat in hemelsnaam op mijn itunes krijg zodat ik dat kan sync met mijn iphone.


Sleepless in Hilversum

mireille123 27-11-09 20:28

@ voice veldkamp, heb je het al geprobeerd met een andere poort?
Ik heb daar poort 25 staan (ipv 587).

Groet, Mireille

iScorpio 27-11-09 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 388367)
Een .ipcc is niet meer te syncen met iTunes 9.

Correctie hierop. Een .IPCC bestand is heel goed te laden via iTunes 9 :)

Gewoon op de command prompt van de PC het volgdende commando uitvoeren: c:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe /setPrefInt carrier-testing 1

Controleer wel of dit pad ook de juiste is voor jou. Bij mij komt de (x86) er extra bij te staan omdat ik op een 64bit systeem werk ;)

Deze info is al veel vaker aan bod gekomen op dit forum ;)

lrvs 27-11-09 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voice-veldkamp (Bericht 388157)
Ik heb net een iphone abbo afgeloten bij Vodafone, bij de uitgaande server moet de idd de auth.smtpvodafone.com invoeren je vodafone inlogcode en wachtwoord invoeren.
Dit gedaan volgens de klantenservice van Vodafone maar het werkt nog steeds niet.
Ga nu naar de Vodafone winkel en lever anders mijn abbo weer in.
Vodafone heeft de laatste dagen wel veel last van storingen.

Ik kan wel de e-mail ophalen maar versturen lukt niet, wel met yahoo mail, maar daar hoef je de uitgaande server niet te veranderen.

Mochten er nog suggesties zijn dan hoor ik het graag!!!

Marc

het is autsmtp.vodafone.nl!!!!:rolleyes:

rriessen 01-12-09 21:54

zakelijk vodafone abonnement
 
de oplossing voor het verzenden van email via vodafone werkt alleen bij prive abonementen van vodafone. Ik heb een zakelijk abonement en dan kan ik geen MyVodafone account aanmaken en dus werkt de authsmtp.vodafone.nl niet....

wie heeft de oplossing?

Hanvank 25-01-10 10:11

Zelfde probleem hier, IPhone 3G met een T-Mobile abonnement. Gebeld met hen en die geven aan dat bij SMTP smtp.gprs.t-mobile.nl moet worden ingevuld en bij Mailbox gewerkt moet worden met type POP3. Heeft nog niet tot oplossing geleid!

lrvs 26-01-10 11:20

Let wel als je exchange box kunt aanmaken is er niets aan de hand dit gaat alleen op bij het aanmaken van een POP mailbox

linda_menkhorst 09-05-10 18:21

Wel pop kiezen
 
Net op 2 ipads planet email via vodafone ingesteld, op de ene werkte het niet en de andere wel. Het zag er hetzelfde uit, alle instellingen zoals in vele berichten genoemd. Bleek dat bij het aanmaken van het niet werkende account niet gekozen was voor pop, maar de standaard instelling imap, dat kun je op het 2e scherm kiezen na aanmaken nieuw account.

Groetjes Linda

Beertjetwente 11-05-10 18:56

Het werkt!
 
Niet van mezelf maar van een andere site gehaald en eindelijk na ruim een jaar aan klungelen kan ik mailen op mijn Iphone met Vodafone!

Hier de gevonden instructie:

Ik heb me suf gezocht naar de instellingen van Vodafone voor het verzenden van e-mail, eindelijk is het gelukt.
bijvoorbeeld a jansen bij provider Telfort
POP-accountgegevens
Account: A. Jansen
Adres: a.jansen@telfort.nl)
Beschrijving: a.jansen@telfort.nl

Server inkomende post
Hostnaam: pop.telfort.nl
Wachtwoord: *****(je wachtwoord dat bij Online account hoort)

SMTP
Hostnaam: authsmtp.vodafone.nl
Gebruikersnaam: mail0612345678(je 06nummer)
Wachtwoord: *****(je wachtwoord dat bij My Vodafone account hoort)
Gebruik SSL: uit
Identificatiemethode: Wachtwoord
Serverpoort: 25

Dit werkt bij mij als een speer.

froit 03-06-10 11:39

Vodafone email settings instellingen outgoing mail
 
ja, nou hehe, en dan ten overvloede nog even alles onder elkaar:
authsmtp.vodafone.nl, PUNT-NL, ja!!? En niet PUNT-COM, ja!!?
'auth' en 'smtp' aan elkaar geschreven, ja, en dan een PUNT, en dan 'vodafone', en dan NL, NIET PUNT-COMMMMM.
En dan je gebruikersnaam 'mail0612345678' die bij de SIM-kaart hoort die in je iPhone zit.
En dat originele niet-te-kraken-password 'AbC1@3' dat je hebt bedacht, hoop ik.
Poort 25, SSL=aan, controle =password.
ZZZOEFFFF mail wechch

En qua inkomende mail kan je alle invoeren wat je aan mail-adressen hebt, met hun bijbehorende inlog-namen en wachtwoorden uiteraard.

Ik heb er nu twee weken op zitten puzzelen, en ben er uit, dank zij een meisje bij de vodafone-helpdesk die zelf ook iPhoont.
Maar dat ze dat bij Vodafone niet en beetje behoorlijk op de website zetten is een schande.

froit 03-06-10 11:44

AARRGHGGH, in mijn eigen valkuil gestapt:
Wou ik het zo luid en duidelijk doen, heb ik mezelf overschreewd:
SSL moet natuurlijk UITTTT, niet AANNN.

supersam 21-06-10 01:03

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, heb sinds gisteren een iphone en zoals iedereen hier had ik het zelfde probleem. Kon zonder Wi-Fi geen mail verzenden, wel ontvangen.
Pop mail via ziggo en mob via vodafone.
Alles hier boven al tig keer uitgetest, zonder resultaat.
Wat wel werkte, althans voor mij...
1. instellingen, mail contacten en agenda
2. accounts, server uitgaande post en daar de hoofdserver (in mijn geval ziggo) uitschakelen.
Vodafone stond reeds aan.
Onder de andere smtp servers staat nog dat wanneer de hoofdserver niet bruikbaar is, mail vervolgens de andere servers probeert
Heb nu een aantal mails verzonden, in sneltreinvaart.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan!!

suc6 allemaal

grtz,

Sam

samson1a 27-06-10 10:52

Bij mij staat de smtp van vodafone op

smtp-mob.vodafone.nl
en dit werkt bij mij ! ?

remundo7000 30-06-10 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door froit (Bericht 459450)
Maar dat ze dat bij Vodafone niet en beetje behoorlijk op de website zetten is een schande.

Zo te zien staat het nu wel op de website. Misschien door die helpdesk-medewerkster?

Algemene instellingen -Toestel instellen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:07.