//

Email met vodafone Op de iphone!

Email met vodafone Op de iphone! discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn andere simkaart in mijn iphone gedaan en bel dus nu lekker met vodafone. Nu zit ik alleen met het volgende.. Ik krijg ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-09-07, 21:01
ivoborkus ivoborkus is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 63
Standaard Email met vodafone Op de iphone!

Ik heb mijn andere simkaart in mijn iphone gedaan en bel dus nu lekker met vodafone.

Nu zit ik alleen met het volgende.. Ik krijg mijn e-mail niet aan de praat met vodavone. Ik heb een pop 3 account en ik kan mijn mail wel binnen halen alleen ik kan het niet versturen. Dus mijn vraag is heeft iemand zijn eigen pop3 account al aan de praat gekregen op zn iphone! Zo ja kan iemand mij helpen dit in te stellen want van de klantenservice zijn ze een beetje kortaf omdat ze nog niks in de computer hebben staan over de iphone! Dus laat ff weten als je me kan helpen, heel graag!!

met vriendelijke groet!

Ivo Borkus
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-09-07, 22:55
dhm dhm is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 70
Standaard

klinkt misschien ***lig maar heb je de accountinstellingen wel goed ingevoerd?
eneeh.. mail op een iphone is volgens velen een drama dus wat dat betreft ben je niet de enige...
  #3  
Oud 26-09-07, 23:00
ivoborkus ivoborkus is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 63
Standaard

zeker heb ik de account goed geinstaleerd... althans volgens het enige speurwerk via google.. binnenhalen lukt wel maar versturen niet! En tot twee dagen geleden gebruikte ik t-mobile en dat werkte echt vlekkeloos!

maar jij hebt dus geen idee?
  #4  
Oud 27-09-07, 16:34
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Waarschijnlijk blokkeert Vodafone (net als sommige andere telecomoperators) het verbinden op de SMTP-poort (25). Wellicht dat je een beveiligde verbinding met de uitgaande mailserver kunt maken (zoals bij GMail)? Die poort wordt over het algemeen niet tegengehouden.
  #5  
Oud 27-09-07, 17:25
Nikos1984's schermafbeelding
Nikos1984 Nikos1984 is offline
• iOS 8.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 135
Standaard

Is het ondertussen al gelukt ivoborkus?
Krijg mijn iPhone over ruim 1 week ook binnen en heb ook Vodaphone, dus ben wel benieuwd!
  #6  
Oud 27-09-07, 17:32
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard

Dit vond ik op de Vodafone-website en zou het probleem moeten oplossen:

Citaat:
Hoe kan ik e-mail versturen via mijn toestel/PDA/notebook?

Dat kan door in het e-mailprogramma de uitgaande e-mailserver van Vodafone te gebruiken: authsmtp.vodafone.nl Voer je MyVodafone gebruikersnaam en wachtwoord in bij de verificatiegegevens van deze verzendende server. Bij het reply- of antwoordadres kun je het e-mailadres opgeven waar je het antwoord op de e-mail wilt ontvangen, als dat een ander adres dan je Vodafone adres moet zijn.
  #7  
Oud 28-09-07, 18:39
whitehouse whitehouse is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 29
Standaard aha

- verwijderd

EDIT
GEEN dubbelposts s.v.p! -- iPhoneclub.nl

  #8  
Oud 01-10-07, 01:47
ivoborkus ivoborkus is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 63
Standaard

ja het is zeker gelukt.. ik heb het alleen op een andere manier moeten oplossen.. Ik heb een account gekocht voor 22 dollar per jaar bij smtp.com. Erg makkelijk ook voor mijn laptop in het buitenland.. kan gewoon overal mailen zonder gedonder over uitgaande mailservers!!
  #9  
Oud 17-10-07, 18:47
marqw marqw is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 66
Standaard

wie weet nu de instelling van de uitgaande post bij vodafone, de instelling hierboven werkt bij mij niet??
  #10  
Oud 18-10-07, 16:59
shorty's schermafbeelding
shorty shorty is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 282
Standaard

Ik kan met mijn Planet mail account alleen mail versturen vanaf een Planet IP adres, de rest is geblokkeerd. Misschien is dit met vodafone ook zo? Ik kan dus niet via mijn GPRS verbinding iets sturen via de SMTP server van Planet.

Wel kan ik via GPRS iets versturen via een andere SMTP server dus probleem opgelost. Dit werkt dan wel alleen met GPRS en niet via Wi-Fi omdat mijn Planet Wi-Fi niet wil connecten naar de andere SMTP server.

Dit is denk ik dus puur een provider probleem in plaats van een iPhone probleem. Mail werkt perfect verder!
  #11  
Oud 01-12-07, 00:03
MikeyMike MikeyMike is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 36
Standaard

Ik heb hier ook een planet account.
Ontvangen werkt prima, echter verzenden doet ie niet. (via GPRS)

Ik heb de standaard account gegevens van mijn planet gebruikt.
Ook de truc met authsmtp voor vodafone heb ik geprobeerd.

Nu heb ik net ff in mijn Nokia E65 gekeken hoe ik daar mail ontvang en verstuur. Hier staan mijn standaard planet gegevens in. Poort voor uitgaande mail staat op standaard. Met mijn E65 werd de mail via UMTS of GPRS binnengehaald en verzonden. Dit heeft altijd gewerkt en werkt nog steeds. Theoretisch zou dit dan dus ook bij de iPhone moeten werken, echter blijft het verzenden van mail via GPRS een probleem.

Zijn er nog mensen met tips?
  #12  
Oud 11-12-07, 23:20
MikeyMike MikeyMike is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 36
Standaard

Niemand een oplossing voor het versturen van mail via GPRS?

Greetz, Mike
  #13  
Oud 11-12-07, 23:34
Yannick Yannick is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 18
Standaard

Het versturen van mail via GPRS levert aan deze kant geen problemen op, ik maak echter gebruik van een Auth SMPT server behorende tot 1 van mijn domeinen.

Het verzenden via GPRS middels bijvoorbeeld de verzendserver van Multikabel lukt niet omdat deze verreist dat de verbinding wordt gelegd vanaf een Multikabel verbinding en dat is bij een GPRS verbinding natuurlijk niet het geval.

Er is in Nederland echter 1 server die hier minder streng mee omgaat (wordt dan ook vaak gebruikt voor spam'bommen', geraakt op een blacklist etc.), dit is de/een server van Planet:

mail.planet.nl

Mogelijk lukt het verzenden via de server wel.

En anders op zoek naar iemand die een Auth SMTP server ter beschikking wil stellen?
  #14  
Oud 11-12-07, 23:58
metck metck is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: A'foort
Berichten: 93
Standaard

Zoals eerder in deze thread al genoemd: is de smtp van Gmail geen mogelijkheid hier?
  #15  
Oud 12-12-07, 11:48
MikeyMike MikeyMike is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick Bekijk bericht
Het versturen van mail via GPRS levert aan deze kant geen problemen op, ik maak echter gebruik van een Auth SMPT server behorende tot 1 van mijn domeinen.

Het verzenden via GPRS middels bijvoorbeeld de verzendserver van Multikabel lukt niet omdat deze verreist dat de verbinding wordt gelegd vanaf een Multikabel verbinding en dat is bij een GPRS verbinding natuurlijk niet het geval.

Er is in Nederland echter 1 server die hier minder streng mee omgaat (wordt dan ook vaak gebruikt voor spam'bommen', geraakt op een blacklist etc.), dit is de/een server van Planet:

mail.planet.nl

Mogelijk lukt het verzenden via de server wel.

En anders op zoek naar iemand die een Auth SMTP server ter beschikking wil stellen?
Mail.planet.nl werkt dus niet, want die heb ik hier ingesteld.
Het vreemde is dat het op mijn Nokia E65 WEL werkt.
Geeft denk ik aan dat het toch met de iPhone te maken heeft.
  #16  
Oud 12-12-07, 19:24
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Dus als ik het goed begrijp ondersteund Vodafone mail versturen vanaf de iphone niet?
ik heb gmail, als dat wat uitmaakt?
  #17  
Oud 15-12-07, 13:19
marqw marqw is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 66
Standaard

hier ook dat vodafone verzend probleem.. het zou toch moeten kunnen.. het is me een paar keer gelukt, nu doet hij het weer niet...


wie weet meer??
  #18  
Oud 15-12-07, 13:50
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Ik heb sinds gisteren Vodafone, en ik kan nog gewoon met gmail ontvangen/verzenden.. niets aan de hand dus
  #19  
Oud 15-12-07, 22:37
Spooky Spooky is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 183
Standaard

E-mail met vodafone op de iphone is bij mij geen probleem, je moet nl bij de inkomende server zowel als bij de uitgaande mailserver (SMTP) je vodafone gegevens invoeren, zal wel bekend zijn, maar toch succes
  #20  
Oud 16-12-07, 11:30
MikeyMike MikeyMike is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spooky Bekijk bericht
E-mail met vodafone op de iphone is bij mij geen probleem, je moet nl bij de inkomende server zowel als bij de uitgaande mailserver (SMTP) je vodafone gegevens invoeren, zal wel bekend zijn, maar toch succes
Dit werkt alleen met mai lvan Vodafone.
Het gaat er juist om dat van Planet Internet de mail verzonden kan worden via GPRS.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Email werkt niet. Vodafone abonnement ClaudiaMeijer Vodafone 2 15-03-10 23:06
Email Casema op Iphone met vodafone abonnement arno191178 Vodafone 1 10-03-10 17:07
is 3G internetten op de iphone sneller met vodafone dan met t-mobile Amien Vodafone 3 16-12-08 22:26
Email vodafone GPRS lakes Vodafone 24 21-11-08 12:56
Iemand vodafone en email al werkend? lakes Archief 1 12-11-07 20:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:12.