iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   sms werkt niet meer vodafone na update 3.0 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/35983-sms-werkt-niet-meer-vodafone-na-update-3-0-a.html)

eddegroot72 18-06-09 21:54

sms werkt niet meer vodafone na update 3.0
 
Update uitgevoerd middels itunes. Simlockvrije iphone.

SMS werkt niet meer, mms ook niet. Alle instellingen gecheckt.

tevens sms centralenummer ingevoerd.

Iemand een idee?

Verder werkt alles goed (bellen, Wi-Fi, email, you tube etc(

appleerik 18-06-09 22:14

misschien helpt een reset van alle netwerkinstellingen in instellingen wel; ga naar instellingen -> algemeen -> stel opnieuw in en dan: herstel netwerkinstellingen dan kun je het ff resetten, dan ff reboot en probeer dan eens weer ;)

eddegroot72 18-06-09 22:17

re
 
reset/herstel uitgevoerd. apn etc opnieuw ingesteld.

geen effect jammergenoeg

appleerik 18-06-09 22:30

Tja dan zou ik het ook niet weten. Misschien ff opnieuw simkaart eruit en erin doen? Anders zou ik het echt niet weten. Misschien ff opnieuw 3.0 erop zetten.

eddegroot72 19-06-09 22:35

werkt weer
 
Problemen waren niet verooraakt door de update. Vodafone gebeld en deze heeft een storing waargenomen. Nu opgelost.

Groet,

edwin

ny1985 20-06-09 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eddegroot72 (Bericht 302676)
Problemen waren niet verooraakt door de update. Vodafone gebeld en deze heeft een storing waargenomen. Nu opgelost.

Groet,

edwin

Ik heb hetzelfde, kan wel sturen maar niet ontvangen.
Maar bij doet ie nog steeds niet, iemand een idee?

Kan een slot op, was storing van vodafone, kwamen net weer binnen.

cerezo 21-06-09 00:18

Hallo,

Ik heb ook een Iphone icm een vodafone abo. Vanochtend de update naar 3.0 uitgevoerd. In eerste instantie kon ik na afloop alleen een emergency call uitvoeren! Na wat prutsen, deed alles het gelukkig weer! Vanavond wilde ik even op internet en kreeg ik de volgende melding:
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk:PDP identiteit niet geaccepteerd.

Ik heb al het nodige geprobeerd:
Herstellen
Opnieuw 3.0 installeren

Wi-Fi en 3G alles doet het wel, maar geen internet?

Kan iemand mij helpen?

kareltjuh22 22-06-09 18:58

Dat probleem heb ik nu ook al een paar dagen Cerezo. Precies hetzelfde. Dat probleem met bellen heb ik niet gehad, heb alleen het internet probleem. Heb er in het andere topic ook al wat over gelezen van andere mensen, vreemd dus. Als je een oplossing hebt hoor ik het graag..

Mwfadebeer 22-06-09 19:31

soms is het nodig om je telefoon even van het netwerk af te halen en weer aan te laten melden.
zet daarom de telefoon eens even helemaal uit. enkele minuten wachten en weer aanzetten. check vooraf even of de APN settings juist zijn.
suc6

leroyj 22-06-09 19:32

Dit was geen storing bij vodafone want als mijn telefoon sim in een andere telefoon gaat is er niks aan de hand en ontvang ik gewoon alles. Alles op iPhone word geblokt heb ook vodafone.. Ik heb dus ook het probleem en het ligt aan de iPhone niet aan vodafone. Heb het nog steeds mensen. Please help me. Ik kom ook niet terug naar 2.2.1 heb de iPhone 1ste generatie.

kan ook dingen sturen maar NIKS ontvangen geen telefoontjes niks.

kareltjuh22 22-06-09 19:32

Bedankt voor je tip Mwdadebeer. Enkele minuten geleden is het me al gelukt om het internet te herstellen door inderdaad de APN settings weer opnieuw te doen, die waren vervallen ofzo door de firmware update.

teet 23-06-09 18:36

Geen SMS naar bep nr -ligt aan ontvanger
 
Het internet toegang probleem los je zo op:
instellingen- algemeen- netwerk- mobiel datanetwerk:
APN: live.vodafone.com
gebr: vodafone
ww: vodafone

daar zou je alles voor MMS ook in moeten kunnen stellen.

Wat bij mij echter niet werkt is sms versturen naar bepaalde nummers! Ik kan wel naar KPN nummers smssen maar schijnbaar niet naar T-mobiel!
Vodafone gebeld maar die zeggen: Neem contact op met Apple. Hmmm, lijkt m meer een carrier-probleem toch?

EDIT: wat blijkt: Er waren er meer die naar dezelfde ontvanger geen sms konden versturen... Ligt dus wrs aan ontvanger, niet aan iPhone of Vodafone!

Oplossingen welkom!

cerezo 23-06-09 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kareltjuh22 (Bericht 306776)
Dat probleem heb ik nu ook al een paar dagen Cerezo. Precies hetzelfde. Dat probleem met bellen heb ik niet gehad, heb alleen het internet probleem. Heb er in het andere topic ook al wat over gelezen van andere mensen, vreemd dus. Als je een oplossing hebt hoor ik het graag..

Kareltjuh22,
Mijn Iphone doet het gelukkig weer! Ik heb het volgende gedaan:
kies: Instellingen
kies: Algemeen
kies: Netwerk
kies: Mobiel datanetwerk
kies: Mobiele data:
kies: APN: live.vodafone.com
kies: Gebruikersnaam: vodafone
kies: Wachtwoord: vodafone

En toen deed alles het weer!

Succes ermee!

Th00mz 01-07-09 11:31

Ik heb precies het zelfde probleem, wordt er gek van!!

koop ik zo'n dure telefoon, heeft hij ineens kuren? Smsen werkt inderdaad niet.. verzenden wel maar ontvangen niet. Ontvang elke keer ineens 4 tegelijk ofzo.. en gebeld worden lukt ook niet :s krijg een sms met daar in oproep gemist.

Wat moet ik nu doen? :( hij werkt wel in me ouwe samsung, maarja dan heb je het ook over een telefoon..

dusun 05-07-09 21:04

Zelfde probleem hier, niet kunnen bellen / internetten middels het "normale" GSM netwerk van Vodafone, heb ik 3G ontvangst van Vodafone werkt alles correct. Erg vreemd, iemand al een oplossing? Heb nu de SIM kaart in mijn oude Sony Ericsson K750i gedaan en daar werkt alles correct.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:05.