//

Vodafone BloX Internet

Vodafone BloX Internet discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) geen idee het zou goed kunnen maar het lijkt me eigenlijk niet. volgens mij heb je 1 login, en kan je telefoon via die 3 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #181  
Oud 22-07-08, 19:25
Drag0n Drag0n is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: localhost
Berichten: 25
Standaard

geen idee
het zou goed kunnen maar het lijkt me eigenlijk niet. volgens mij heb je 1 login, en kan je telefoon via die 3 verbindingen verbinding maken met dezelfde apn gegevens.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 09-08-08, 12:42
Messiah Messiah is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 20
Standaard

Ik heb een simlock vrije Iphone 3g 16GB Wit gescore in Italie en hij werkt goed met mijn Vodafone kaart. Ik krijg ook alleen Vodafone Blox niet aan de gang. Als ik de instellingen op mijn 1.1.4 instel doet hij het wel, maar op mijn 3G toestel niet. Ik krijg doodleuk dat hij niet werkt. Iemand nog ervaringen hiermee?

APN: live.vodafone.com
pass: vodafone
ww: vodafone
  #183  
Oud 09-08-08, 12:48
musiqman musiqman is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackherrie Bekijk bericht
Word pas interessant als we weten wat de gemiddelde gebruiker verbruikt.
misschien verstookt de gemiddelde gebruiker maar 30 mb ?

ik merk wel dat ik minder internet op de iphone na een paar maanden(via gprs). gebruik van een paar honderd mb is drastisch terug gelopen naar een bescheiden 15 mb.
En thuis ga ik niet op de iphone browsen als ik een groot scherm heb
Heb ergens gelezen dat dit 25mb is op dit moment.
  #184  
Oud 09-08-08, 12:53
musiqman musiqman is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drag0n Bekijk bericht
Oke dit was wat ik wilde horen
je mag dus die 3 netwerken gebruiken.

Die fair use policy. Staat toch nergens dat het 50mb is? Op de website van vodafone staat dat je niet meer dan 10x het gemiddelde mag gebruiken:
Citaat:
Ook Vodafone komt met flatfee-internet voor mobieltjes

Door Olaf van Miltenburg, woensdag 23 mei 2007 16:27
Bron: Vodafone, submitter: Schrijver, views: 18.061

Vodafone komt met een flatfee-abonnement voor hsdpa-internetten met de mobiele telefoon. De telecomaanbieder hanteert daarbij echter een fair use policy van slechts 50MB per maand en verklaart dat deze niet snel overschreden zal worden dankzij een 'netwerkoptimalisator'.

Abonnees van 'Zorgeloos Mobiel Internetten' kunnen voor 9,50 euro per maand internetten via hsdpa, dat met een theoretische snelheid van 1,8Mbps vier keer zo snel is als 'standaard'-umts. Volgens de voorwaarden mogen ze hun mobiele telefoon daarbij niet gebruiken als modem voor de laptop, voor mobiel internetten in het buitenland en voip en smsoip. Een belangrijkere omissie in het persbericht is dat klanten volgens de 'normaal gebruik'-clausule niet meer dan 50MB mogen verstoken. Door webpagina's te comprimeren met een 'netwerkoptimalisator' denkt Vodafone het dataverbruik van de klanten binnen de perken te houden. Wie over de limiet gaat krijgt een waarschuwing; rekeningen voor 'overmatig' gebruik verstuurt de telecomaanbieder 'indien overschrijding van het normaal gebruik gedurende drie maanden plaatsvindt binnen een periode van 12 maanden. 'De vraag is natuurlijk of de limiet van 50MB bij een dienst als hsdpa niet veel te laag is.

Yvonne Koks, woordvoerster van Vodafone, laat weten dat het bedrijf denkt met 50MB een veilige marge te hebben aangehouden: 'De dienst is bedoeld voor het bezoeken van webpagina's op je telefoon. Als je dat een paar keer per dag doet is 50MB way out of your league.' Het gemiddelde verbruik zou volgens Koks een factor lager liggen, de gemiddelde gebruiker zou zelfs nog niet eens 20MB verstoken. 'We hebben dit goed onderzocht, we verzinnen niet zomaar een getal', aldus Koks. Ook met het beluisteren van streaming radio zouden klanten volgens haar 'nog niet in de buurt komen' van de limiet. De dreiging met rekeningen bij overschrijding is volgens Koks puur om juridische redenen opgenomen: 'Dat is niet de manier waarop we met klanten omgaan'. Als blijkt dat de limiet inderdaad te laag is ingeschat en massaal overschreden wordt, zal deze aangepast worden, laat de woordvoerster weten.

Flatfee-abonnementen voor internet met de mobiele telefoon van Vodafone's concurrenten Hi en T-Mobile kennen eenzelfde prijs, maar ook een veel lagere snelheid. Daar staat weer tegenover dat die diensten geen verbruikslimiet hanteren. De vraag is dan ook in hoeverre 50MB voldoende zal blijken en wat de reactie van Vodafone werkelijk zal zijn bij overschrijding.
Bron: Tweakers.net
  #185  
Oud 09-08-08, 13:01
Messiah Messiah is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Messiah Bekijk bericht
Ik heb een simlock vrije Iphone 3g 16GB Wit gescore in Italie en hij werkt goed met mijn Vodafone kaart. Ik krijg ook alleen Vodafone Blox niet aan de gang. Als ik de instellingen op mijn 1.1.4 instel doet hij het wel, maar op mijn 3G toestel niet. Ik krijg doodleuk dat hij niet werkt. Iemand nog ervaringen hiermee?

APN: live.vodafone.com
pass: vodafone
ww: vodafone
UPDATE

Probleem inmiddels opgelost. 2x een reset van netwerkinstellingen en reboots heeft het probleem opgelost.
  #186  
Oud 18-08-08, 13:34
Chinar Chinar is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

Hallo ,
Ik ben pas nieuw met de Iphone dus sorry als ik een rare vraag stel !.
Anyway gisteren heb ik besloten ominternet op me iphone aan te sluiten dmv zorgenloos internet aan te smsen naar 4000.
Nou kreeg ik WEL een sms terug dat em internet geactiveerd is , maar ik kan het internet niet op :S

Ook heb ik gelezen dat ik ergens bij instellingen , algemeen , Wi-Fi en daar naar EDGE ofzo moet ? Maar dat heb ik daar helemaal niet staan
Bij mij staat er alleen Wi-Fi en daaronder KIES EEN NETWERK ( als ik dan thuis ben he)
  #187  
Oud 18-08-08, 16:13
zepperd zepperd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 30
Standaard netwerk

ga naar instellingen -> algemeen -> netwerk -> data. Daar moet je gegevens invullen.
  #188  
Oud 23-08-08, 18:22
Dennis² Dennis² is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Ik draai voor mijn iPhone een Hi Prepaidkaart + Eindeloos internet.
Echter heeft HI pop/smtp toegang geblokkeerd, daarom wil ik overstappen naar Vodafone prepaid. (incl. nummerbehoud)


Geeft vodafone ondersteuning voor (push) mail?
  #189  
Oud 27-01-09, 13:41
knaapjen knaapjen is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 35
Standaard

Ik zit er over te denken vodafone internet Blox af te sluiten voor mijn Iphone 1e generatie.

Ik zou graag willen weten hoe snel (kb/sec) GPRS nu werkelijk is in nederland op de iphone? Is het nu echt zo langzaam als mensen zeggen en of het wel de moeite waard is om dit abbonement af te sluiten voor een 1G

groeten,
  #190  
Oud 27-01-09, 13:52
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Voor € 9.50 valt die Blox qua prijs reuze mee en dat is ook nog onafhankelijk van gprs of hdspa. Verder blijft de eerste generatie iPhones natuurlijk langzamer dan de 3G. Qua chatten maakt het niet veel uit maar websites met veel plaatjes gaan wel langzaam. Ook daar is inmiddels een hack voor om het laden van plaatjes uit te schakelen.

Gewoon doen dus
  #191  
Oud 27-01-09, 14:19
symbiot symbiot is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 8
Standaard

@Knaapjen,

mijn ervaring met de iphone 2g (1st gen) in combinatie met vodafone blox was niet heel slecht, vodafone heeft immers een zeer goede gprs verbinding, maar de iphone 2g was daarin wel de klink in de kabel!

houd er dus wel rekening mee dat je nooit optimaal gebruik kunt maken van de verbinding! (ik weet zo ook niet wat de doorvoersnelheid is)

ik zit inmiddels bij Tmobile en moet zeggen dat zonder 3g ik een minder snelle internetverbinding heb, dan toen ik bij Vodafone zat.

conclusie: gewoon doen!
__________________
iPhone 2g [8GB], 1.1.4 [Jailbreak] & iPhone 3g [16GB], 2.2 [Jailbreak] [knippen & plakken]
  #192  
Oud 31-03-09, 23:05
Stephen Cena Stephen Cena is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 10
Standaard

Mensen,

Ik had een kleine vraag. Ik heb Vodafone als netwerk en heb een Draadloos internet (Zorgeloos online) blox van vodafone. Nou was ik dat aan het instellen op M'n iphone alleen ik kreeg het niet helemaal aan de praat.

Na Wi-Fi uitgeschakeld te hebben en apn ingesteld te hebben:

Apn: live.vodafone.com
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone

Doet hij het nu met 3G ook aan. Alleen mijn vraag was zit dit wel binnen mijn blox en zijn dit niet overige kosten?
  #193  
Oud 31-03-09, 23:08
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephen Cena Bekijk bericht
Mensen,

Ik had een kleine vraag. Ik heb Vodafone als netwerk en heb een Draadloos internet (Zorgeloos online) blox van vodafone. Nou was ik dat aan het instellen op M'n iphone alleen ik kreeg het niet helemaal aan de praat.

Na Wi-Fi uitgeschakeld te hebben en apn ingesteld te hebben:

Apn: live.vodafone.com
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone

Doet hij het nu met 3G ook aan. Alleen mijn vraag was zit dit wel binnen mijn blox en zijn dit niet overige kosten?
Maak je geen zorgen, dat moet je juist invullen. Nu lekker genieten van je BloX!
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #194  
Oud 31-03-09, 23:39
Dutchskill Dutchskill is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 111
Standaard

Wanneer kom je nou echt aan die verbruikte Mb? Alleen met downloaden uit Itunes store of ook op sites gaan ofzo? Ik wil namelijk ook Vodafone mobiel internet nemen, maar als ik elke maand een hoge rekening erbij krijg schiet het nog niet echt op... Ik heb btw de Iphone 3G
  #195  
Oud 31-03-09, 23:41
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Je kan eigenlijk gewoon onbeperkt internetten. Mocht je over het limiet gaan dan word je snelheid verlaagt en/of je krijgt een sms'je met informatie.
  #196  
Oud 02-04-09, 14:20
Stephen Cena Stephen Cena is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Maak je geen zorgen, dat moet je juist invullen. Nu lekker genieten van je BloX!
Chill, niet dat ik straks met een billie zit van 600,-
  #197  
Oud 02-04-09, 14:22
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephen Cena Bekijk bericht
Chill, niet dat ik straks met een billie zit van 600,-
Zeker niet. Alhoewel, ze zeggen dat je een sms'je krijgt wanneer je BloX maand om is, maar die krijg ik nooit. Dan zit ik dus soms op 3G (heel duur) te internetten.
  #198  
Oud 03-04-09, 12:59
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

ik zie op mijn vodafone rekening online precies wanneer ik heb geconnect naar het internet en hoe lang en dan ook wat het kost.Ik zit standaard iedere maand rond de 100,- onderaan de rekening crediteren ze dat weer en uiteindelijk betaal ik maar 9,50.
Nog geen sms of iets ontvangen aaruit blijkt dat ze dat tevaal vinden.
Goed geregeld dus dat Blox.
  #199  
Oud 03-04-09, 16:56
linrulez linrulez is offline
• iOS 8.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik heb met een rebelsim m'n Iphone kunnen unlocken waardoor ik eindelijk kan bellen en smsen. Helaas lukt het me nog niet (als ik Wi-Fi heb uitgezet) om via mijn Vodafone abbonement (waarbij ik Vodafone Zorgeloos Internet heb) te internetten. Ik heb via: settings > general > network > edge het volgende ingesteld:

APN: live.vodafone.com
user: vodafone
pass:
vodafone

Toch lukt het me nog niet om te internetten. Wat kan er mis zijn? Alvast bedankt!
  #200  
Oud 04-04-09, 13:08
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linrulez Bekijk bericht
Ik heb met een rebelsim m'n Iphone kunnen unlocken waardoor ik eindelijk kan bellen en smsen. Helaas lukt het me nog niet (als ik Wi-Fi heb uitgezet) om via mijn Vodafone abbonement (waarbij ik Vodafone Zorgeloos Internet heb) te internetten. Ik heb via: settings > general > network > edge het volgende ingesteld:

APN: live.vodafone.com
user: vodafone
pass: vodafone

Toch lukt het me nog niet om te internetten. Wat kan er mis zijn? Alvast bedankt!
Ik zie dat je Jailbreak hebt, staat EDGE wel aan?
Als dit uitstaat gaat het ook niet werken.

Als je zakelijk abonnement hebt (kan niet zien of dat het geval is) moet je ipv life.vodafone.com, office.vodafone.com gebruiken.

Verder kan het zijn de de rebelsim wel werkt voor bellen en SMS maar dat GRPS/EDGE en 3G toch niet goed werkt waardoor je internet het ook niet doet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone blox minifreakje Vodafone 1 27-02-11 07:44
Vodafone zorgeloos internet blox probleem Cynt76 Vodafone 4 18-09-10 00:00
Vodafone blox,zorgeloos internet cesaf Vodafone 4 01-01-10 14:03
vodafone blox traag nobody79 Vodafone 14 01-05-08 01:31
EDGE Probleem Vodafone BloX Onbeperkt Internet hma Archief 9 23-04-08 19:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:44.