//

T-Mobile vs Vodafone: Gebruikerservaringen

T-Mobile vs Vodafone: Gebruikerservaringen discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Het leek mij handig om een overzichtje te hebben van alle voor- en nadelen van een Nederlandse, gelockte iPhone i.c.m. een T-mobile abo ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-07-09, 19:19
Wokkel2 Wokkel2 is offline
 
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard T-Mobile vs Vodafone: Gebruikerservaringen

Hallo allemaal,

Het leek mij handig om een overzichtje te hebben van alle voor- en nadelen van een Nederlandse, gelockte iPhone i.c.m. een T-mobile abo en een Belgische, simlockvrije iPhone i.c.m. het Vodafone Super SIM abo, zoals ondervonden door de gebruikers hier op het forum. Het is namelijk zoals ik het zie niet alleen maar zonneschijn als je eenmaal een simlockvrije iPhone met vodafone hebt (geen visual voicemail, geen garantie in NL, geen hotspots etc.).

Helaas kan ik mijn ervaringen nog niet hier posten aangezien ik nog op zoek ben naar een iPhone. Ik stel echter voor dat de bereidwillige mensen die wel zo gelukkig zijn hun provider op de volgende punten een cijfer van 1 t/m 10 geven (zet er even bij welke provider je hebt!) + eventuele motivatie van je oordeel.

  1. 3G en GPRS bereik (heb je op veel plaatsen bereik, en hoe sterk is het signaal).
  2. Internetten via het mobiele netwerk (snelheid, is de snelheid constant of ook vaak erg laag, heb je last van een fair use policy, zijn er veel hotspots waar je gebruik van kunt maken)
  3. Het aantal belminuten en sms'jes/mms'jes die je hebt.
  4. Kosten per maand van je abo.
  5. Service van je provider als het gaat om je iPhone.
Hiernaast zijn overige ervaringen/meningen/problemen en op- of aanmerkingen aan dit lijstje natuurlijk altijd welkom!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-07-09, 01:52
Mazereeuw Mazereeuw is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 104
Standaard

Heb zelf nog geen iPhone, maar al wel wat testen gedaan.

1: VF perfect bereik, dus een 10. TM totaal geen bereik een 0 (ik ben er dus al uit).
2: Heb Xs4all i-net abbo, dus kan op alle KPN hotspots en heb thuis ook Wi-Fi.
3: Bel niet zo veel, dus n.v.t.
4: Het verschil in kosten na 24 maanden is wat mij betreft te verwaarlozen.
5: Nog niet bekend
  #3  
Oud 11-07-09, 01:02
Harm133 Harm133 is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik heb sinds gister een iPhone 3GS met i-150 t-mobile

1: Perfect bereik tot nu toe
2: Woon in gouda en heb je veel hotspots dus dat is top, geen fup gewoon onb. internet in bundel. Werkt zeer goed en heb nog geen écht lage snelheden gezien.
3: 150 om 150 is prima
4: Vergeleken met mijn eerdere abbo met de 3G i.c.m. KPN is dit stukken beter
5: Eerste was poep, ze hadden ze niet meer op voorraad dus heb ik hem bij een telecom winkeltje besteld. ( Had eerst t-mobile gebeld om te vragen of ze direct leverbaar waren en dat werd toegezegd dus was beetje zuur )
  #4  
Oud 30-01-10, 17:21
T.Verhoeven T.Verhoeven is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 44
Standaard

zijn er nog nieuwe ervaringen? ik twijfel erg om een iphone 4g uit belgie te importeren als die uitkomt
  #5  
Oud 11-03-10, 19:20
Mypod Mypod is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 71
Standaard

Toch wil ik hier nog even reageren, ik heb met beide ervaring. Een 3G heb ik ooit met T-Mobile gehad. Vreselijk! Nergens bereik buiten de grote steden, internet trager dan die van Vodafone (mijn mening). Uiteindelijk na een aantal keer bellen en uren aan de tel. gehangen toch de Iphone terug mogen sturen en een deel van mijn geld teruggekregen, de helft heb ik daarna nooit meer gezien. Heb nu sinds een aantal weken een 3Gs met Vodafone en ben echt SUPER tevreden. Internet is SUPER snel, internet tethering werkt ook prima! Overal bereik en ook bijna overal 3G dekking. Persoonlijke keus zou voor mij dus Vodafone zijn. Om nog even op je vragen te reageren:

  1. 3G en GPRS bereik (heb je op veel plaatsen bereik, en hoe sterk is het signaal). Overal met Vodafone bereik, T-mobile maar weinig bereik en zwak signaal.
  2. Internetten via het mobiele netwerk (snelheid, is de snelheid constant of ook vaak erg laag, heb je last van een fair use policy, zijn er veel hotspots waar je gebruik van kunt maken). Vodafone is erg snel en sneller dan T-Mobile heb ik het idee.
  3. Het aantal belminuten en sms'jes/mms'jes die je hebt. Ik heb het Web+SMS+Bel 275 abbonement van Vodafone.
  4. Kosten per maand van je abo. Bij Phoneshop.nl 35,-, normaal 40,- maar heb 24 maanden 12,5 procent korting.
  5. Service van je provider als het gaat om je iPhone. Nog geen ervaring met de service, juist goed want dat betekent dat ik ook geen klachten heb.
  #6  
Oud 21-04-10, 18:27
chicoleo chicoleo is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: den haag
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mypod Bekijk bericht
Toch wil ik hier nog even reageren, ik heb met beide ervaring. Een 3G heb ik ooit met T-Mobile gehad. Vreselijk! Nergens bereik buiten de grote steden, internet trager dan die van Vodafone (mijn mening). Uiteindelijk na een aantal keer bellen en uren aan de tel. gehangen toch de Iphone terug mogen sturen en een deel van mijn geld teruggekregen, de helft heb ik daarna nooit meer gezien. Heb nu sinds een aantal weken een 3Gs met Vodafone en ben echt SUPER tevreden. Internet is SUPER snel, internet tethering werkt ook prima! Overal bereik en ook bijna overal 3G dekking. Persoonlijke keus zou voor mij dus Vodafone zijn. Om nog even op je vragen te reageren:

  1. 3G en GPRS bereik (heb je op veel plaatsen bereik, en hoe sterk is het signaal). Overal met Vodafone bereik, T-mobile maar weinig bereik en zwak signaal.
  2. Internetten via het mobiele netwerk (snelheid, is de snelheid constant of ook vaak erg laag, heb je last van een fair use policy, zijn er veel hotspots waar je gebruik van kunt maken). Vodafone is erg snel en sneller dan T-Mobile heb ik het idee.
  3. Het aantal belminuten en sms'jes/mms'jes die je hebt. Ik heb het Web+SMS+Bel 275 abbonement van Vodafone.
  4. Kosten per maand van je abo. Bij Phoneshop.nl 35,-, normaal 40,- maar heb 24 maanden 12,5 procent korting.
  5. Service van je provider als het gaat om je iPhone. Nog geen ervaring met de service, juist goed want dat betekent dat ik ook geen klachten heb.
hoi,
Vraagje is de snelheid van vf internet sneller dan de snelheid van w&w+ kan het namelijk nergens vinden hoe snel de snelheid is bij vf?

Gr,
  #7  
Oud 21-04-10, 19:56
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Vodafone internet is de snelste in NL momenteel: namelijk 3,6mbs...

T-Mobile heeft max 1Mbs voor Web 'n Walk gebruikers, voor de i-abo's (dus de iPhone abo's) geldt een max snelheid van 2mbs...
  #8  
Oud 21-04-10, 21:26
chicoleo chicoleo is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: den haag
Berichten: 26
Standaard

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie zit nu ook bij vodafone en ben daar zeer tevreden over maar heb geen internet. Nu heb ik overwogen een aanbieding van t-mobile te nemen maar als ik zie hoe veel mensen ontevreden zijn over t-mobile qua bereik en internet snelheid (wat erg veel scheeld vind ik) en hoe je behandeld wordt als er zich een probleem voordoet dan is het voor mij heel simpel. Betaal dan liever wat meer en blijf lekker zitten waar ik zit en ga morgen ff naar de phoneshop hier in Den Haag.Wat ik alleen wel raar vind is dat als je een nieuwe klant wordt is het goedkoper (bijbetalen toestel) of ik moet mijn abonnement opzeggen een nieuwe afsluiten alleen ben ik dan mijn nummer kwijt ff nachie overslapen...........

m.v.g.r.

Laatst gewijzigd door chicoleo; 21-04-10 om 21:29.
  #9  
Oud 21-04-10, 22:29
Mypod Mypod is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks Bekijk bericht
Vodafone internet is de snelste in NL momenteel: namelijk 3,6mbs...

T-Mobile heeft max 1Mbs voor Web 'n Walk gebruikers, voor de i-abo's (dus de iPhone abo's) geldt een max snelheid van 2mbs...
Bedankt! Niks meer aan toe te voegen.
  #10  
Oud 21-04-10, 22:39
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Ik heb een simlockvrije 3GS 32GB black gekocht in italie.

provider: Vodafone met basis abonnement 50,00e + internet 9,50e + sms blox 1000sms 10,00e

1. Bijna overal 3G bereik. Op de veluwe niet echt vaak, maar dat ik had ik met KPN(vorige provider) ook iet.
2. constante snelheid van ongeveer 350KB/s(2,8Mbps). En nee.. dan heb je geen hotspots meer nodig hoor!
3. 450belminuten en 1000sms.
4. 50,00e
5. geen service nodig. netwerk een keer landelijk down geweest. nooit klacht gehad over datalimiet.

opinie: vodafone is overduidelijk beter dan t-mobile, maar kost wat meer. en ik verkoop straks mijn 3GS weer en koop een 4G, want ik zit niet aan een 2jarig abonnement vast. Oftewel, ik krijg 400-500euro voor deze en leg 200-300 bij voor een nieuwe.. tadaa

edit: ik heb ook maar een 1jarig abonnement bij vodafone en de reden is, omdat ik bang ben dat vodafone haar umts masten niet gaat upgraden voor 4g dataverkeer zoals ze al in scandanavie doen. ik heb gehoord dat vodafone nog steeds niet winst heeft gedraaid met de umts palen, dus dat ze dat eerst willen maken. wellicht dat mijn volgende provider weer kpn wordt, omdat zij overduidelijk achterlopen met mobiel internet. enfin, met een 1jarig abonnement kun je dus ook sneller schakelen wanneer dat nodig is. jezus, je zou maar 2jaar aan t-mobile vastzetten.. may god have mercy on your soul!

Laatst gewijzigd door harriepopov; 21-04-10 om 22:50.
Reageren

Labels
bereik, ervaringen, t-mobile, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Navigon: T-Mobile en Vodafone Caroline17 iPhone Navigatie 6 28-07-12 23:03
Iphone 4 i.c.m. Hi / T-Mobile / Vodafone ??? Alex1984 Vodafone 22 10-12-10 10:49
T-mobile versus vodafone arie1961 Odido (T-Mobile) 7 21-05-10 09:45
Snelheidstest T-mobile, Vodafone, Hi, Wi-Fi mirsalimov Odido (T-Mobile) 42 12-09-09 16:58
T-mobile of Vodafone? univers11 Overige providers Nederland 0 25-09-08 20:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:36.