//

Vodafone Blackberry abonnement + iPhone?

Vodafone Blackberry abonnement + iPhone? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Even een vraagje over datagebruik. Ik heb momenteel een Blackberry Bold in combinatie met een Vodafone Blackberry-abonnement. Vorige maand ben ik in het bezit gekomen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-07-09, 19:10
xrolfx xrolfx is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard Vodafone Blackberry abonnement + iPhone?

Even een vraagje over datagebruik.

Ik heb momenteel een Blackberry Bold in combinatie met een Vodafone Blackberry-abonnement. Vorige maand ben ik in het bezit gekomen van een (ge-unlockte) iPhone 3G. Ik blij, maar toch wel even Vodafone opbellen wat betreft het gebruik van mijn abonnement in een niet-blackberry. De dame aan de klantenlijn legde me uit dat ik dan echter buiten mijn bundel zou internetten. Ook zit ik nog een jaar vast aan dit abonnement en kan nog niet overstappen.

Nu zie ik hier op iPhone-club echter wel instellingen voor Vodafone Blackberry-abonnementen. Daarbij komt dat ik na het even uitproberen van mijn SIM in de iPhone vorige maand (waarbij ik wat websites heb opgevraagd en een app heb gedownload via 3G) niet bij hoefde te betalen (heb m'n rekening voor die maand gehad).

Mijn vraag is dus de volgende: kan ik gewoon mijn Blackberry-abonnement bij mijn iPhone gebruiken of gaat dat extra kosten opleveren? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?


NB: Ik zag één topic op het forum over ditzelfde onderwerp, alleen werd daarin nooit het antwoord op de vraag gegeven, vandaar dit topic.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-07-09, 16:40
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Ik denk dat het gewoon zal werken hoor, dat is tenminste bij KPN wel zo...En aangezien je Blackberry instellingen hebt gevonden, zou het bij Vodafone ook gewoon moeten werken..

Die Blackberry internet is gewoon normaal internet maar dan met extra Blackberry opties (zoals pushmail, ping etc...) Als je je simkaart in een non-blackberry telefoon steekt kun je prima internetten, alleen niet die extra opties gebruiken omdat het geen blackberry is...oftewel je betaal teveel, maar het zal wel gewoon werken

Bovendien staat het volgens mij niet in de voorwaarden dat je een Blackberry MOET gebruiken

Laatst gewijzigd door ASNNetworks; 28-07-09 om 21:49.
  #3  
Oud 05-08-09, 22:43
BigM's schermafbeelding
BigM BigM is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Hier heb ik afgelopen maandag contact over gehad met de klantenservice van Vodafone.
Je Blackberry abonnement loopt tot de einddatum van je abonnement en is niet eerder op te zeggen. Wel kun je gebruik maken van mobiel internet door de juiste instellingen in het toestel te zetten.
Het enige nadeel is dus dat je maandelijks vijf euro duurder uit bent (een 'normaal' data abonnement kost 10 euro p.m. en een Blackberry abonnement 15 euro p.m.).
__________________
De illusie van kennis is schadelijker dan onwetendheid.
  #4  
Oud 13-08-09, 12:31
xrolfx xrolfx is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

Dus als ik gewoon de BlackBerry-instellingen gebruik die hier op iPhoneclub staan, is er niks aan het handje?

Dat van die 5 euro extra is jammer, maar kan ik uiteindelijk niet heel erg mee zitten.

Bedankt voor de antwoorden!
  #5  
Oud 29-09-09, 17:38
jrg85 jrg85 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard

Is dit ook mogelijk als je een tmobile BB internet pakket afsluit en je het dan gebruikt op je iphone? Kan hier namelijk niet echt veel over vinden...
  #6  
Oud 29-09-09, 20:09
xrolfx xrolfx is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

Geen idee, maar bij mij is het uiteindelijk goed gekomen. Gewoon de instellingen voor mobiel internet gebruiken die ook op je blackberry gebruikt worden en er is niks aan het handje. Ik heb het eerst even een paar dagen uitgeprobeerd en toen gewacht op de rekening, voor de zekerheid. Zou je ook kunnen doen.
  #7  
Oud 30-09-09, 09:40
xrolfx xrolfx is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

En ja hoor, ik had m'n mond moeten houden natuurlijk. Heb sinds vanmorgen geen 3G of GPRS meer op m'n iphone. Safari geeft een PDP Authentication error. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Edit: zie net dat er een storing is bij Vodafone.

Laatst gewijzigd door xrolfx; 30-09-09 om 09:43.
  #8  
Oud 23-10-09, 12:38
marco_sire marco_sire is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: zuid-holland
Berichten: 170
Standaard

en werkt een normale vodafone blox internet ook gewoon in de iphone? vodafone biedt namelijk ook super sim only abonnementen speciaal voor de iphone aan: zijn die wezenlijk anders dan de vodafone blox-optie?
  #9  
Oud 24-10-09, 00:36
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marco_sire Bekijk bericht
en werkt een normale vodafone blox internet ook gewoon in de iphone? vodafone biedt namelijk ook super sim only abonnementen speciaal voor de iphone aan: zijn die wezenlijk anders dan de vodafone blox-optie?
Precies hetzelfde....Vodafone heeft (in tegenstelling tot T-Mobile en KPN) maar 1 type internet: Zorgeloos Internet Blox. Je betaalt hier altijd 9,50 per maand voor en hebt de maximale snelheid van 3,6Mb/s...

Er is mij echter wel 1 verschil opgevallen...Bij prepaid heb je echt een limiet Zodra die limiet is bereikt, is Zorgeloos Internet Blox weg, en betaal je gewoon van je prepaid tegoed...Dit terwijl ze adverteren dat ze met Fair Use Policy werken

Bij abo is dit limiet er niet, ik heb in 3 dagen tijd iets in de 3Gb gedownload (tethering) en heb geen melding gekregen dat ik moet minderen of afgesloten zal worden...
  #10  
Oud 31-03-10, 17:28
alexus1307's schermafbeelding
alexus1307 alexus1307 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 10
Standaard

Zo even een klein schopje om duidelijkheid te krijgen
ik heb een blackberry plus abbonement, als ik deze in m'n iphone stop kan ik dan gewoon internetten zonder extra kosten? Heeft iemand dit al geprobeerd?
  #11  
Oud 04-04-10, 15:30
BigM's schermafbeelding
BigM BigM is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Ja, ik heb voor ruim drie maanden een BlackBerry (BIS) abonnement (Vodafone) gebruikt i.c.m. met een iPhone 3GS. Alle kosten bleven gelijk.
  #12  
Oud 10-01-11, 17:15
evermore evermore is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

en hoe zit het als je een HI abbonement hebt met blackberry internet maar je verandert je internet in giga snel internet? en verder heb ik 1000 smsjes en 175 belminuten.
kan dat dan ook? ik ben zo desperate. mijn BB is helemaal kapot, ik ben helemaal klaar met de bb.
  #13  
Oud 27-07-11, 19:01
FRTOM FRTOM is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 1
Standaard

Weet een van jullie hoe het zit in het omgekeerde verhaal? Mijn iPhone is kapot en heb nu een blackberry, maar kan wel op internet etc alleen geen whatsapp/ping gebruiken. Kan dat hersteld worden?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Blackberry Instant Email naar Iphone abonnement? merryground Odido (T-Mobile) 4 11-01-11 15:12
Blackberry Vodafone abonnement icm I-Phone Markgoessens Vodafone 4 27-07-10 13:39
Iphone met Blackberry nationaal abonnement RBA Overige providers Nederland 1 01-04-10 19:45
Blackberry abonnement voor iPhone bij HI kelseymiley Overige providers Nederland 3 14-02-10 23:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:08.