//

Vodafone: wel bellen, niet gebeld worden

Vodafone: wel bellen, niet gebeld worden discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb 2 weken geleden in een iphone 3g gekocht in Hong kong, deze is simlock vrij en werkte ook perfect met de sim ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-08-09, 02:29
ssteve ssteve is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard Vodafone: wel bellen, niet gebeld worden

Hallo,

Ik heb 2 weken geleden in een iphone 3g gekocht in Hong kong, deze is simlock vrij en werkte ook perfect met de sim kaart van een provider uit Hong Kong.

Eenmaal terug gekomen in nederland wou ik graag mijn vodafone sim kaart in de iphone gaan gebruiken, maar nu blijkt dat ik niet gebeld kan worden en geen smsjes kan ontvangen, maar wel kan bellen en smsjes kan versturen.

Ik heb al wat gezocht en kwam een aantal dingen tegen over rebel sims, is het niet mogelijk om gebruik te maken van mn vodafone sim kaart zonder een rebel sim?

bij voorbaat dank.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-08-09, 09:44
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Als het toestel van zichzelf simlockvrij is hoef je geen unlock-kaarten zoals rebelsim te gebruiken. Gewoon je Vodafone SIM erin zou moeten werken.

Doe anders voor de zekerheid even een restore, en kijk of hij dan op het netwerk komt. Dat is de enige manier om er 100% zeker van te zijn dat hij simlockvrij is (en niet simlockvrij gemaakt, wat problemen kan geven).
  #3  
Oud 12-08-09, 14:22
ssteve ssteve is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Restore heeft het opgelost.

dank u.
  #4  
Oud 12-08-09, 15:13
ssteve ssteve is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Te vroeg gejuigd, na de jailbreak kreeg ik weer hetzelfde probleem..

Kan wel bellen en smsen, maar kan niet gebeld worden of smsjes ontvangen.
  #5  
Oud 12-08-09, 17:24
raymee's schermafbeelding
raymee raymee is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Lelystad
Berichten: 46
Standaard

Kijk eens bij je aanbieders onder de instellingen, staat je provider wel aangevinkt? Had hetzelfde na de jailbreak, toestel herkende de sim wel dus gaf de provider aan maar had hem nog niet aangevinkt....
  #6  
Oud 12-08-09, 19:46
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Doe anders SIM even in andere telefoon en dan weer terug in je iPhone.
  #7  
Oud 12-08-09, 20:32
ssteve ssteve is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Heb de sim al in mn SE t1i gehad, daar handmatig 2g proberen in te stellen(las dit bij de rebelsim problemen), maar maakte geen enkel verschil. Het aparte is dat het voor de Jailbreak gewoon wel werkte.

Onder providers staat er Vodafone NL, T Mobile en KPN. Ik had hem eerst op automatisch staan, daarna handmatig op vodafone, maakte geen verschil.

Heb al flink gezocht, het probleem komt wel vaak terug, maar er wordt nooit een oplossing genoemd. Gelukkig loopt mn Vodafone Abbo binnenkort af, als het blijkt dat de iphone wel goed werkt met een andere provider, dan stap ik over.
  #8  
Oud 31-08-09, 23:30
marcov321 marcov321 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 1
Standaard

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem. Ik zit met het zelfde. Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden. HEt rare is dat als ik zelf naar buiten bel, dan kan ik wel gebeld worden. Zodra ik gebeld ben dan lijkt of hij inkomend verkeer uitzet.

Wie kan mij hierbij helpen?
  #9  
Oud 01-09-09, 13:31
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

Klinkt misschien lullig ..

Maar kijk eens of je de rekening betaald hebt .. Bij een te late betaling blokkeert Vodafone namelijk inkomend verkeer ... betaal je nog niet blokkeren ze ook uitgaand verkeer.

Is dit niet het geval dan kan het nog steeds dat het aan het netwerk ligt. ( Ik heb er zelf gewerkt : ) Even bellen naar de klantendienst en dan vragen of ze je ff opnieuw willen registreren op het netwerk. Lukt dit niet .. dan een simwissel proberen.

Na de registratie ff sim eruit en weer in het toestel. dan is het waarschijnlijk opgelost.

Suc6!
  #10  
Oud 01-09-09, 15:16
ssteve ssteve is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

De sim werkt gewoon prima in mijn SE P1i.

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, heb alleen nog geen sim van een andere provider geprobeerd.
  #11  
Oud 01-09-09, 15:16
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Verplaatst naar Overige telecomproviders Nederland en België.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #12  
Oud 01-09-09, 15:21
ssteve ssteve is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Uhm, het ligt toch echt aan de iphone..
  #13  
Oud 01-09-09, 15:32
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ssteve Bekijk bericht
heb alleen nog geen sim van een andere provider geprobeerd.
Je bent ook niet in de gelegenheid om dit uit te proberen? Wellicht dat het toch aan de provider ligt..
  #14  
Oud 01-09-09, 16:08
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
Wellicht dat het toch aan de provider ligt..
]

Yep daar zou ik mijn geld op inzetten ...
  #15  
Oud 04-09-09, 10:14
johnvanderlely johnvanderlely is offline
• iOS 4.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 6
Standaard

Ligt niet aan de provider ... Ik heb een iPhone met een Vodafone SIM zonder supersim of iets dergelijks, werkt perfect.
Mijn zoontje heeft in Amerika een iPhone gekocht met een hogere firmware-versie dan de mijne en hij is ook heel vaak onbereikbaar. Je krijgt dan een bandje met de opmerking dat dit toestel uitgeschakeld kan zijn.
We hebben dus beiden een iPhone en beiden een Vodafone abbonement.

Hij kan probleemloos 'uitbellen' en daarna is hij ook een tijdje bereikbaar ... om een lang verhaal kort te maken, elke keer lijkt het opgelost maar steeds maar voor korte duur ...

Ik neem aan dat het aan de firmware versie ligt maar dan zouden nog meer mensen dit probleem moeten hebben. Wie heeft hier ervaring mee en belangrijker ... een oplossing ...
  #16  
Oud 04-09-09, 12:12
profie profie is offline
• iOS 5.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 39
Standaard

Ik heb precies 't zelfde! Eerst doet ie 't weer en na een tijdje kan ik niet meer gebeld en gesmst worden. Ultrasn0w reinstall zorgt meestal voor een oplossing maar na eentijdje doet ie 't niet meer..behalve zelf bellen en smsen!
__________________
Groeten Profie
  #17  
Oud 04-09-09, 12:16
johnvanderlely johnvanderlely is offline
• iOS 4.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik ga eens lezen over dat Ultrasnow. Mijn toestel was al simlockvrij en gejailbraiked toen ik hem kocht en die van mijn zoon ook. Zelf nog nooit hoeven te doen .... Wel waardeloos dit zeg .... Hij heeft heel de vakantie hiervoor gewerkt, had het voordeel dat hij hem in Amerika voor $ 300,= (€ 234,=) kon kopen en nu dit .....
  #18  
Oud 04-09-09, 12:50
Zoetzuur Zoetzuur is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Delft
Berichten: 13
Standaard

Dit had ik ook meegemaakt, een gebruikte 3G/16GB gekocht, een NL toestel / T-Mobile lock, jailbroken met Redsnow en Ultrasn0w, daarna KPN sim gebruik, kon wel bellen, SMS'en, maar niks ontvangen.

...maar..als ik 3G aanzet..ging alles prima....???

Ik heb toen maar totale reset gedaan, ( duurde wel lang, ca 2.5 uur ), daarna opnieuw gejailbreak en unlock, nu werkt alles naar behoren.
  #19  
Oud 04-09-09, 13:47
johnvanderlely johnvanderlely is offline
• iOS 4.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 6
Standaard

Kan ik nog proberen, hij heeft geen data-abbo dus ik heb geen instellingen voor APN etc gemaakt, en ook 3g switch uitgezet ...

Kleine kans maar aan de andere kant heb ik ook niets te verliezen ... bedankt voor het meedenken, meer suggesties zijn welkom !
  #20  
Oud 09-09-09, 21:42
owen owen is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: limburg
Berichten: 41
Standaard

Je moet je EDGE aanzetten.
Ook al maken we in ned geen gebruik meer van edge.
Je kunt via sb settings je edge aan en uit zetten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden Martijnzzz iPhone algemeen 10 08-02-11 20:18
iPhone 3G: Niet kunnen bellen, wel gebeld worden en sms-en gruijtersrob Unlock 0 19-01-11 12:50
Ik kan niet bellen maar wel gebeld worden... koot0220 Archief 7 20-11-08 11:04
Wel gebeld worden en sms ontv. niet bellen in Aruba? davywag1 iPhone algemeen 0 02-11-08 15:07
kan niet gebeld worden, wel bellen superzemie Unlock [archief] 1 08-03-08 08:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:46.