iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Artikel 5, aanvullende voorwaarden Vodafone SuperSIM (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/43488-artikel-5-aanvullende-voorwaarden-vodafone-supersim.html)

kirvis 10-09-09 19:42

Artikel 5, aanvullende voorwaarden Vodafone SuperSIM
 
Hallo allemaal,

Afelopen week heb ik mijn iPhone van het balkon laten vallen: vier meter naar beneden op de tegels. De schade valt gelukkig mee, ik kan er nog mee bellen en smsen en zelfs het beeldscherm is nog heel.

Nu heb ik hem verzekerd bij ProAssist en wil ik hem wel graag laten repareren. Ik heb echter een Super SIM Only abonnement van Vodafone, waarvoor ik bij het afsluiten aanvullende voorwaarden heb moeten tekenen. Ook heeft Vodafone mijn IMEI nummer geregistreerd.

Artikel 5 van de aanvullende voorwaarden zegt het volgende:

"Indien het Abonnement tenminste tweemaal gebruikt wordt in een periode van 2 aaneengesloten maanden in combinatie met een ander IMEI-nummer, dan zoals door Vodafone geregistreerd, dan behoudt Vodafone zich het recht voor het Abonnement om te zetten in een ander regulier Vodafone abonnement."

Met andere woorden: als ik straks mijn iPhone twee weken kwijt ben en met een leentoestel ga bellen in afwachting van de reparatie, dan ziet Vodafone dat ik met een ander toestel bel. De kans is dan dus dat mijn abonnement wordt omgezet in een duurdere variant.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik neem toch aan dat Vodafone met dit soort situaties wel rekening houdt. Er zullen toch wel vaker telefoons kapot gaan en gerepareerd moeten worden.

Graag verneem ik jullie ervaringen met Vodafone in deze.

kingster 10-09-09 19:45

Ik heb ooit gevraagd wat ik in een dergelijke situatie moet doen. Gewoon naar een Vodafone-winkel gaan met je tijdelijke toestel en je kapotte toestel. En je probleem uitleggen. Moet wel heel raar lopen willen ze je niet helpen. Maar ga niet uit eigen beweging simkaarten wisselen.

kirvis 10-09-09 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kingster (Bericht 349682)
Ik heb ooit gevraagd wat ik in een dergelijke situatie moet doen. Gewoon naar een Vodafone-winkel gaan met je tijdelijke toestel en je kapotte toestel. En je probleem uitleggen. Moet wel heel raar lopen willen ze je niet helpen. Maar ga niet uit eigen beweging simkaarten wisselen.

Ik ben vanmiddag bij de Vodafone winkel geweest maar daar snappen ze blijkbaar de voorwaarden niet. Volgens degene die mij heeft geholpen mag ik op basis van artikel 5 maximaal twee maanden van een ander toestel gebruik maken met mijn abonnement. Dat lees ik er echter niet uit af. Ik kreeg het hem echter niet aan zijn verstand en ben uiteindelijk maar weg gegaan. Nu in de wacht bij de helpdesk.

Wordt trouwens moeilijk om met mijn kapotte toestel en de vervanging naar de winkel te gaan, aangezien mijn verzekering ervoor zorgt dat ie binnen vier uur overal in de Benelux wordt omgewisseld.. :confused:

remundo7000 30-01-10 16:24

Ik heb hetzelfde probleem, hoe is dit afgelopen?

In de winkel zeiden ze dat het geen probleem was om een ander toestel te gebruiken, maar ik geloof dat niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:00.