//

Bereik Vodafone in Noord Nederland - Groningen

Bereik Vodafone in Noord Nederland - Groningen discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben sinds eind oktober in het bezit van een 3GS 32GB, (volgens mij) uit Belgie, nieuw gekocht en zonder simlock en geen jailbreak, toestel bevalt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-01-10, 13:15
Birraio Birraio is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Zuidbroek
Berichten: 8
Standaard Bereik Vodafone in Noord Nederland - Groningen

Ben sinds eind oktober in het bezit van een 3GS 32GB, (volgens mij) uit Belgie, nieuw gekocht en zonder simlock en geen jailbreak, toestel bevalt goed maar dat zullen de meeste mensen vinden.
Heb een Vodafone 50 Euro abo met 1000 sms blox (10 euro) en onbeperkt internet (10 euro).
Woon zelf in de provincie Groningen (Zuidbroek) maar heb soms totaal geen bereik met Vodafone. Mis daardoor zakelijke telefoontjes (later voicemail bericht terwijl toestel aan stond) en dat is meer dan vervelend!

Zelf een simkaartwissel bij mijn telefoonleverancier (schijnt dat er verschil is in normale simkaarten en simkaarten voor data en internet) heeft eigenlijk niet veel geholpen.

Is er iets aan te doen? Kwam zelf bij het zoeken door het forum tegen dat 3G niet ingeschakeld hoeft te zijn maar gebruik het toestel juist voor email, internet maar ook om veel te bellen. Dus volgens mij moet 3G ingeschakeld zijn.

NB Heb diverse forums doorzocht maar niet echt een antwoord kunnen vinden. Mocht die er wel zijn dan graag de link hiernaar toe.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-01-10, 13:19
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Probeer over te stappen naar KPN, die heeft toch nog het beste bereik in groningen (eigen ervaringen). Tmobile kan ik je ook niet aanraden.
  #3  
Oud 13-01-10, 14:46
J0HAN85's schermafbeelding
J0HAN85 J0HAN85 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Je kunt op je toestel prima zien hoeveel bereik je hebt.
Wat ik zou doen is dat even in de gaten houden. Kom je op veel plaatsen waar je slecht 0 tot 1 streepje bereik hebt, zal het waarschijnlijk daaraan liggen.
Idd klopt het dat oudere SIM kaarten soms niet geschikt zijn voor UMTS/3G.
Daarom zal Vodafone je SIM omgewisseld hebben.

Heb je overal prima bereik en mis je nog steeds gesprekken, dan moet er iets anders aan de hand zijn.
Kan het dat je "wisselgesprekken" uit hebt staan?
Als je dan in gesprek bent en iemand belt je, krijg je ook een bericht van je voicemail dat iemand je heeft gebeld en iets heeft ingesproken.
__________________
HTC Shift Windows 7 - Palm Treo 500v WM6 - HTC TyTN II WM6.1 - HTC Touch PRO WM6.1 - Samsung i780 WM6.1 - iPhone 4 16GB
  #4  
Oud 13-01-10, 15:37
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J0HAN85 Bekijk bericht
Je kunt op je toestel prima zien hoeveel bereik je hebt.
Wat ik zou doen is dat even in de gaten houden. Kom je op veel plaatsen waar je slecht 0 tot 1 streepje bereik hebt, zal het waarschijnlijk daaraan liggen.
Idd klopt het dat oudere SIM kaarten soms niet geschikt zijn voor UMTS/3G.
Daarom zal Vodafone je SIM omgewisseld hebben.

Heb je overal prima bereik en mis je nog steeds gesprekken, dan moet er iets anders aan de hand zijn.
Kan het dat je "wisselgesprekken" uit hebt staan?
Als je dan in gesprek bent en iemand belt je, krijg je ook een bericht van je voicemail dat iemand je heeft gebeld en iets heeft ingesproken.
Er staat in z'n vraag toch dat ie geen bereik heeft
  #5  
Oud 13-01-10, 15:42
J0HAN85's schermafbeelding
J0HAN85 J0HAN85 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Er staat in z'n vraag toch dat ie geen bereik heeft
Hmm... je hebt gelijk. Misschien moet ik wat beter gaan lezen. Sorry.
  #6  
Oud 14-01-10, 23:13
Birraio Birraio is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Zuidbroek
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J0HAN85 Bekijk bericht
Je kunt op je toestel prima zien hoeveel bereik je hebt.
Wat ik zou doen is dat even in de gaten houden. Kom je op veel plaatsen waar je slecht 0 tot 1 streepje bereik hebt, zal het waarschijnlijk daaraan liggen.
Idd klopt het dat oudere SIM kaarten soms niet geschikt zijn voor UMTS/3G.
Daarom zal Vodafone je SIM omgewisseld hebben.

Heb je overal prima bereik en mis je nog steeds gesprekken, dan moet er iets anders aan de hand zijn.
Kan het dat je "wisselgesprekken" uit hebt staan?
Als je dan in gesprek bent en iemand belt je, krijg je ook een bericht van je voicemail dat iemand je heeft gebeld en iets heeft ingesproken.

Wisselgesprek staat uiteraard aan, bel al zo'n 15 jaar en ben ooit bij kpn begonnen en daarna nog libertel. Mijn telefoonleverancier heeft andere kaart voorgesteld, Vodafone is kwa service niet zo'n beste en vaak als je belt krijg je zo'n limbo dame die het ook niet snapt...
Streepjes heb ik ook in de gaten gehouden en die zijn soms dus vlak en geen service in beeld...
Zoals Harley ook zegt gaat het om geen bereik en probeer nu uit te vinden of het vodafone is of dat het aan het toestel ligt...
Zoals gezegd bevalt ie super maar niet bereikbaar kan geld kosten en dat is wel weer k.. Maar weet zo ook geen alternatief toestel...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone geen bereik vandaag !? gruttepier Archief 1 14-05-11 16:06
Slecht bereik vodafone iphone 3gs 4.1 Rated Vodafone 39 02-02-11 10:13
bereik vodafone ALB Vodafone 11 13-10-10 14:51
Iphone 4 bereik met Vodafone mrscheer Vodafone 2 19-07-10 19:15
G2 met plotseling slecht bereik via Vodafone Guest-20171129104752 Vodafone 10 13-11-08 20:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.