iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Vodafone datalimiet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/53430-vodafone-datalimiet.html)

aaifone 02-06-10 00:41

Thanks, nou dat hoop ik dan maar. Ik heb zelf een Vodafone abonnement genomen om van het gezeur met internet af te zijn, dan heb ik geen zin in belachelijk lage datalimieten...

cyber2001 02-06-10 01:03

Het gemiddelde gebruik bij vodafone internet blox / mobiel internet is: ~500 mb x 10 = 5GB.
Echter in mijn werk heb ik meegemaakt, en dit is niet gelogen, een mobiele verbinding waar 100GB gedownload was in 20 dagen. Vodafone heeft hier echter niets over gezegd. Wel hebben wij dat betreffende nummer stil gezet, voor een periode van een maand om problemen te voorkomen.
Prive heb ik een abo 100 euro + internet blox. Hier ga ik vaak over de 5 GB data verkeer per maand en ik heb nog nooit iets gehoord. Wel heb ik toch maar wat extra informatie vergaard bij vodafone. De afdeling Data geeft aan dat er niet op datalimieten wordt gelet. Waarom niet? Omdat dit een onbegonnen werk is. Wel wordt er gelet op het soort gebruik, dwz als je je particuliere simkaart gebruik in een HSDPA modem of router en je wordt gesnapt wordt je verbinding uit gezet en contact met je gezocht.

Kleine tip van Jip: Als je als zakelijke gebruiker een mobiele dataverbinding hebt van Vodafone wordt je verbinding geknepen en gecomprimeerd. De zakelijke " mast" die vodafone gebruikt: office.vodafone.nl. De snelheid die je maximaal ontvangt is: 0,5mbit down om 0,2mbit up. Vind je deze verbinding te traag kan je bij vodafone het verzoek indienen om de verbindingsmast te wijzigen naar: live.vodafone.com. Deze mast is ongelimiteerd en geeft je maximaal: 7,2Mbit download om 1,5Mbit.

Voor degene die tetheren via de iphone: De iphone 3GS komt op het vodafone netwerk op het live.vodafone.com niet hoger uit dan 3 Mbit down en 0,5Mbit up. Nogsteeds snel maar een Nokia E72 komt gemiddeld op op 6Mbit down en 1Mbit up.

De snelheid van 3G/HSDPA hangt af van de volgende punten:

- Drukte op de paal
- Afstand tot de paal
- APN (naam van de zendmast)
- Hardware ( oude(re) hardware is/zijn gelimiteerd en zullen dus nooit sneller kunnen gaan, ook niet via een firmware update)
- Richting waar de zendpaal en ontvangst antenne naar toe richten.

aaifone 02-06-10 02:15

Geweldige info, thanks! Als ik op jouw verhaal af ga zal ik met mijn abonnement niet snel in de problemen komen wat betreft datagebruik! ;)

Ruben Verhoef 08-06-10 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Recycle Bin (Bericht 458162)
Na 460MB ben ik er zonder pardon of melding afgeflikkerd. Ik had ineens geen internet via 3G meer en dus is m'n beltegoed ook direct op.

Voor alle prepaid gebruikers, houd hier rekening mee. ~460MB is het limiet.


Dit is mij vandaag ook overkomen na 420 MB.
ik zat op de fiets en opeens kreeg ik een smsje dat ik nog heel weinig beltegoed had :O ik had die ochtend nog 19.10 :O
ik op school kijken hebben ze me blox uitgeschakeld en m'n beltegoed geplundert :O

dit vind ik echt niet kunnen ik ga vodafone hierover bellen.

PS: weet iemand een goed alternatief voor vodafone? ik wil graag prepaid blijven gebruiken voor sms en bellen (omdat ik dat niet vaak doe) en een vast bedrag per maand voor internet.
alvast bedankt!

Ruben

TrOjAn. 09-06-10 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Verhoef (Bericht 461473)
PS: weet iemand een goed alternatief voor vodafone? ik wil graag prepaid blijven gebruiken voor sms en bellen (omdat ik dat niet vaak doe) en een vast bedrag per maand voor internet.
alvast bedankt!

Ruben

mobile vikings

Bomans 09-06-10 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TrOjAn. (Bericht 462328)

En daar is een Nederlander nu eens helemaal niets mee.

TrOjAn. 09-06-10 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 462337)
En daar is een Nederlander nu eens helemaal niets mee.

Verhuis dan naar Belgie? Mooi land hoor ;-)

Ok nee sorry, had niet gezien dat je niet in Belgie woonde :rolleyes:

Ruben Verhoef 10-06-10 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Verhoef (Bericht 461473)
Dit is mij vandaag ook overkomen na 420 MB.
ik zat op de fiets en opeens kreeg ik een smsje dat ik nog heel weinig beltegoed had :O ik had die ochtend nog 19.10 :O
ik op school kijken hebben ze me blox uitgeschakeld en m'n beltegoed geplundert :O

dit vind ik echt niet kunnen ik ga vodafone hierover bellen.

PS: weet iemand een goed alternatief voor vodafone? ik wil graag prepaid blijven gebruiken voor sms en bellen (omdat ik dat niet vaak doe) en een vast bedrag per maand voor internet.
alvast bedankt!

Ruben



Vodafone gebeld heb 10 euro teruggekregen ze bellen morgen terug of ik de rest terugkrijg.

ik ga misschien een abbo nemen maar t-mobile heeft lage snelheden en slecht netwerk.
vodafone heeft een goed netwerk goede snelheden maar de FUP.
weet iemand of het bij een abbo minder gezeik geeft?

cyber2001 10-06-10 20:01

@Ruben verhoef lees iets hoger naar mijn commentaar over hoe het bij de abbo geregeld wordt.

Groetjes

harriepopov 10-06-10 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyber2001 (Bericht 463286)
@Ruben verhoef lees iets hoger naar mijn commentaar over hoe het bij de abbo geregeld wordt.

Groetjes

Ik geloof dat dat ook alleen met prepaid zo is.

Maargoed, neem een abbo..for the love of god..

Ruben Verhoef 10-06-10 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyber2001 (Bericht 463286)
@Ruben verhoef lees iets hoger naar mijn commentaar over hoe het bij de abbo geregeld wordt.

Groetjes

Ik bedoel het bel+Sms+web abonnement van vodafone dus niet met een blox
weet iemand of je hier ook zoveel gezeik mee krijgt over datalimiet.
ik download ''max.'' 500MB P/m.
volgens I Xyzyx I:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I
Overigens is het bij abonnementen wel een stuk ruimer.. moest je nou een paar gig per maand gaan downloaden door tethering dan kan ik het me voorstellen dat je problemen krijgt.. maar over het algemeen hoor je over de abonnement houders niet zo heel veel over het internet.. Prepaid daarin tegen..

heeft iemand hier ervaring mee?

synnath 11-06-10 22:56

Heb nog nooit problemen gehad hiermee..

moose 12-06-10 23:57

Iphone en prepaid? Dat is een BMW met een scooter motor, iPhones horen bij abonnemeneten, Vodafone had tot een maand geleden de Super Sim Only 13,49 per maand 200 minuten bellen en 400 SMS/MMS + onbeperkt internet op 3.6 Mbps/down en 1.5 Mbps/up. Dit is dan toch goedkoper dan prepaid?

Er staat wel in sectie te koop bij accessoires een Super Sim gratis te overname.

samson1a 13-06-10 09:07

ik weet niet of ik een link verwijzing kan doen maar mop Tweakers staat een stuk over
het internetten mobiel, ook van vodafone,
die doen een limiet opleggen als je een paar keer 10 x gemiddeld overschrijd,

succes mij bevalt Vodafone goed met mijn Iphone,
ik had eerst ook prepaid met Blox maar abo is toch makkelijker.

moose 13-06-10 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door samson1a (Bericht 464182)
ik weet niet of ik een link verwijzing kan doen maar mop Tweakers staat een stuk over
het internetten mobiel, ook van vodafone,
die doen een limiet opleggen als je een paar keer 10 x gemiddeld overschrijd,

succes mij bevalt Vodafone goed met mijn Iphone,
ik had eerst ook prepaid met Blox maar abo is toch makkelijker.

1 halve Terrabyte of 500 Gigabyte is het data limiet. Ga je hier over heen dan krijgt men een brief of belletje met de vraag of een ander abonnement mischien beter is.

bbgt 05-07-10 14:53

Dataverkeer Vodafone:
In de rekeningspecificatie die ik vandaag ontving valt mee (wellicht beetje laat..)
dat er bij Data/Dataverkeer/Omschrijving allerlei ANP'S (?) worden gebruikt.
Ik ben gewoon nieuwsgiering:
live.vodafone.offnet
live.vodafone.onnet
high.vodafone.com
Why?
Ook word ik bij Content/Vodafone Live! Content belast voor Welcomes Tunes
Was is dat? Iemand?

moose 05-07-10 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbgt (Bericht 482939)
Dataverkeer Vodafone:
In de rekeningspecificatie die ik vandaag ontving valt mee (wellicht beetje laat..)
dat er bij Data/Dataverkeer/Omschrijving allerlei ANP'S (?) worden gebruikt.
Ik ben gewoon nieuwsgiering:
live.vodafone.offnet
live.vodafone.onnet
high.vodafone.com
Why?
Ook word ik bij Content/Vodafone Live! Content belast voor Welcomes Tunes
Was is dat? Iemand?

Welcomes Tunes zijn muziekjes of geluidjes tijdens de overganstoon als iemand jou belt.

Offnet en on net heeft te maken met je Internet verbinding

Bertje 09-07-10 11:52

Ik heb een vraagje mbt mijn vodafone abbo..

Ik heb nu MMS functie ingesteld op me iphone, maar wanneer ik nu naar mijn sms ga staat daar automatisch dat fototoestelletje. Stuurt hij nu elk smsje wat ik wil sturen door als MMS? (als ik een groeps sms wil sturen staat er nu ook groeps mms) Want dan zullen de kosten lekker hoog oplopen..

Arjan29 10-07-10 11:06

Ik heb ook een Vodafone abbonement afgesloten, deze gaat begin september van start.
Geen supersim maar een Vodafone 170 abb.
Ik krijg binnenkort mijn iPhone 4 dus dat zal wel lekker werken denk ik! :D
Iemand uit de buurt van Haarlem die mij kan vertellen welke snelheden er worden bereikt?

harriepopov 10-07-10 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan29 (Bericht 486555)
Ik heb ook een Vodafone abbonement afgesloten, deze gaat begin september van start.
Geen supersim maar een Vodafone 170 abb.
Ik krijg binnenkort mijn iPhone 4 dus dat zal wel lekker werken denk ik! :D
Iemand uit de buurt van Haarlem die mij kan vertellen welke snelheden er worden bereikt?

In Amsterdam ga ik niet lager dan 320kB/s en mijn hoogste is 439kB/s. In principe dus goed snel :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.