//

Vodafone datalimiet

Vodafone datalimiet discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik gebruik al een tijdje mijn iPhone 3GS i.c.m een Vodafone prepaid simkaart + BloX Internet. De eerste 2-3 maanden ging het super, geen geklaag, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-02-10, 23:24
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard Vodafone datalimiet

Ik gebruik al een tijdje mijn iPhone 3GS i.c.m een Vodafone prepaid simkaart + BloX Internet. De eerste 2-3 maanden ging het super, geen geklaag, kon gewoon onbeperkt internetten (zat rond de gigabyte) en elke maand opnieuw aansluiten. Nu sluiten ze me af na +/- 250MB dataverbruik (na ongeveer een week), lijkt mij niet normaal? Het lijkt mij érg sterk dat dat het limiet is.

Denk dat ik er binnenkort maar eens een brief heen stuur, want via de mail krijg je van die standaard antwoorden terug.

Meer mensen met dit probleem? Vind het erg vervelend aangezien Vodafone een van de beste providers is.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-02-10, 08:46
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Ik heb gisteren weer eens een speedtest (speedtest.net) gedaan (na de 3.1.3.) en kwam tot mijn verbazing tot zeer lage waardes t.o.v. vroeger. D/load 250kbps en u/load steeds slechts 55! Bij de Vodafonewinkel in Almere tesste een medewerker met zijn BlackBerry en kwam tot 1117 kbps en 250. Op zijn advies HD gebeld naar datasupport. Eerste wat die juffrouw wist te melden was dat zij ook een iPhone had maar dat de appli Speedtest voor geen meter werkte bij haar. Bij mij dus wel!
"Oh mijnheer, dan is het gewoon druk op het netwerk...."
"Uw abonnementje....". Wat een arrogantie:
Maar zij beweerde ten stellingste dat er niet aan de hand was en dat het morgen wel weer in orde zou zijn. Slechts vage reacties i.v.m. harde feiten die je van een medewerker van datasupport zou verwachten.
Maar mijn "oude" snelheden van 2461/272 etc heb ik ook vandaag nog niet terug.
Ik verdenk Vodafone ervan dat ze wel degelijk rommelen met mijn snelheden.
Totdat het tegendeel blijkt...
(Duidelijk dat die mevrouw allemaal 1tjes heeft gekregen bij het kwaliteitsonderzoek!)
__________________
....i.c.m. een Tele2 sim only 1GB en 100 bel/sms
  #3  
Oud 04-02-10, 16:11
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Vandaag toch maar weer de HD van Vodafone (datasupport) gebeld en nu kreeg ik
echt een deskundige aan de telefoon. Er is op dit moment een UMTS mast in Almere
-1326- buiten gebruik. Dus lagere snelheden.. Tijdelijk.
  #4  
Oud 07-02-10, 21:55
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Nog steeds lagere down- en upload snelheden bij Vodafone met Super Sim.
Nou zei een medewerker van HD Vodafone dat ik anders maar een nwe simkaart
moet aanvragen?
  #5  
Oud 07-02-10, 22:31
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

1117 lijkt me ook nogal snel hoor kom zelf nooit boven de 300 a 400 kbps. 1MBps met een telefoon is in theorie mogelijk maar nog niet meegemaakt.

Cheerio
  #6  
Oud 08-02-10, 14:19
Hoton Hoton is offline
• iOS 2.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Chrome OS
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: GB
Berichten: 80
Stuur een bericht via ICQ naar Hoton Stuur een bericht via Instant Messenger naar Hoton Stuur een bericht via Yahoo naar Hoton
Standaard

ik weet niet hoeveel mb gebruik ik,maar had nooit waarshuwing,ik gebruik elke dag met mijn vodafone abo. met internet blox,regelmatig safari surfen,emails kijken versturen,email auto. opgehald per 15 min.weer kijken,im plus beetje kletsen soms,facebook bladeren, soms youtube kijken ,tot nu toe heb geen last van.
  #7  
Oud 08-02-10, 15:36
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Wel kom net terig van de Vodafonewinkel Almere! Een nieuwe simkaart erin. En?
Heeft wonderen gedaan. Heb in ieder geval de oude downloadsnelheid terug.
  #8  
Oud 08-02-10, 22:07
J0HAN85's schermafbeelding
J0HAN85 J0HAN85 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam Bekijk bericht
1117 lijkt me ook nogal snel hoor kom zelf nooit boven de 300 a 400 kbps. 1MBps met een telefoon is in theorie mogelijk maar nog niet meegemaakt.

Cheerio
300 a 400 kbps met Vodafone??

Dan zit je in een "slecht" gebied. Ik haal makkelijk 1200/270 kbps.

Citaat:
Maar mijn "oude" snelheden van 2461/272 etc heb ik ook vandaag nog niet terug.
Dit lijkt me wel wat veel. Dit soort snelheden haal ik ook niet.
__________________
HTC Shift Windows 7 - Palm Treo 500v WM6 - HTC TyTN II WM6.1 - HTC Touch PRO WM6.1 - Samsung i780 WM6.1 - iPhone 4 16GB
  #9  
Oud 25-02-10, 12:22
Smarzzz Smarzzz is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 77
Standaard

ik trek met mijn KPN abbo via tethering (over Wi-Fi) een speed van 2,3 mb met mijn laptop. Lijkt mij ook best rap?
  #10  
Oud 11-04-10, 13:01
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Het blijkt trouwens dat Vodafone een streng limiet van 250MB heeft vastgezet. Aangezien vele prepaid-gebruikers misbruikt maakten van de BloX Internet service. Bummer...
  #11  
Oud 20-04-10, 11:57
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Ik heb mijn telefoon nu 8 maanden en pas precies 3,0GB gedownload. Dus gemiddeld bijna 400MB per maand. Ik heb nog nooit problemen of een waarschuwing gehad.

Mijn snelheid ligt altijd tussen de 300 en 400KB/s download en 40KB/s upload. Oftewel rond de 3000kbps.

En ik heb geen supersim, maar een normale. Maar denk niet dat het daar aan kan liggen..
  #12  
Oud 08-05-10, 21:15
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Ik heb nu het zelfde "probleem" heb voor een maand vodafone genomen omdat ik de heletijd over mijn bundel zat en voor ik op vakantie ging mijn t-mobile abbo niet naar relax + 1000 smsjes kon overzetten en we geen internet daar hadden dus kon ik mooi sms contact houden..

Ben ik net terug van vakantie krijg ik een smsje of ik wil matigen met mijn gebruik ik heb in 11 maanden tijd 2,6 gig verbruikt en ik heb nou niet bepaald meer gebruikt dan dat ik normaal doe... ironie is zelfs dat ik in het huisje helemaal geen 3g bereik had.

Weet iemand of er mogelijkheid is om je geld terug te krijgen? Want ik voel me een beetje genaaid aangezien meneer zei dat je voor 10 euro een hele maand kon internetten zonder extra kosten... hij zei zelfs dat het een must was omdat je bij de iPhone niet kon uitzetten dat hij contact zocht met het internet.. onzin voor zover ik weet
  #13  
Oud 09-05-10, 13:10
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I Bekijk bericht
Ik heb nu het zelfde "probleem" heb voor een maand vodafone genomen omdat ik de heletijd over mijn bundel zat en voor ik op vakantie ging mijn t-mobile abbo niet naar relax + 1000 smsjes kon overzetten en we geen internet daar hadden dus kon ik mooi sms contact houden..

Ben ik net terug van vakantie krijg ik een smsje of ik wil matigen met mijn gebruik ik heb in 11 maanden tijd 2,6 gig verbruikt en ik heb nou niet bepaald meer gebruikt dan dat ik normaal doe... ironie is zelfs dat ik in het huisje helemaal geen 3g bereik had.

Weet iemand of er mogelijkheid is om je geld terug te krijgen? Want ik voel me een beetje genaaid aangezien meneer zei dat je voor 10 euro een hele maand kon internetten zonder extra kosten... hij zei zelfs dat het een must was omdat je bij de iPhone niet kon uitzetten dat hij contact zocht met het internet.. onzin voor zover ik weet
Vodafone mailen.
  #14  
Oud 15-05-10, 13:08
DutchEvil DutchEvil is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 98
Standaard

Vorig jaar oktober haalde ik rond de 2,3MB/s op mijn iPhone 3G i.c.m. Vodafone prepaid + internet blox. Nu tot een magere 1MB/s.

Ik zit altijd rond de 300MB, iets meer waarschijnlijk. Heb pas 1 waarschuwing gehad maar toen was ik aan het tetheren
  #15  
Oud 15-05-10, 22:08
cyber2001 cyber2001 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 91
Stuur een bericht via MSN naar cyber2001
Standaard

Bij Vodafone wordt altijd gezegd dat er een fair use policy is. Je mag als particulier niet meer gebruiken dan 50 x het gemiddelde. Het gemiddelde is 50 mb geloof ik. Echter wordt ook toegegeven door Vodafone dat zij hier niet naar kijken.
Je wordt gewaarschuwd wanneer je extreem veel gebruikt maar dit gebeurd zelde tot nooit. Ooit een klant gehad die via 3g 100 gb gedownload had en zij gaven alsnog geen waarschuwing. Je zit dus altijd veilig. Je bent onveilig wanneer je in het buitenland gaat 3g-en maar zelfs dat gaat per 1-7-2010 een maximum krijgen van 60 euro ex btw geloof ik.

Je hebt 3 palen bij vodafone om internet te krijgen:
live.vodafone.com ( particulier, zakelijk ( niet standaard) en ongecomprimeerd) snelheden tot 7,2mbit. In de praktijk haal ik met mijn 3gs niet meer dan 3mbit.
office.vodafone.nl ( zakelijk en gecomprimeerd) snelheid vast gezet op 0,5mbit en stabiel overal.
wep.vodafone.nl ( zakelijk en minder gecomprimeerd) snelheid vas gezet op 1,5 mbit.

Alle palen hebben de gebruikersnaam: vodafone
Alle palen hebben het wachtwoord: vodafone

Zelf gebruik ik meer dan 5 gb per maand aan data via 3g en niemand die mij verteld dat ik te veel gebruik, zal misschien ook wel iets te maken kunnen hebben met het soort abonnement en klant status die ik heb bij Vodafone.

Met een HSDPA Router ( wat volgens mij met een particulieren lijn i.c.m. een internet blox niet is toegestaan, maar niemand ziet dat) haal ik zonder problemen 5,5 mbit tot zelfs 6 mbit op dezelfde locatie als de speedtest met de iphone 3gs. Het probleem zit in de Iphone 3gs.


Mijn advies is wel probeer het met een andere telefoon OF HSDPA ( moet echt een HSDPA modem zijn, die niet ouder is dan 5 maanden) en probeer met je eigen simkaart een speedtest bij speedtest.net op de locatie Amsterdam. Als de verbinding nogsteeds traag is dan ligt het vermoedelijk aan de drukte of zendpaal waar een storing in zit. Was hier ook laatst, na een juiste technische persoon op de data afdeling kon hij mij vertellen dat er een storing zat in de paal die nog niet gevonden was. Deze hebben ze binnen 1 week opgelost.

Laatst gewijzigd door cyber2001; 15-05-10 om 22:17.
  #16  
Oud 15-05-10, 23:32
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Het is 10x het gemiddelde. En elke keer wanneer ik rond de 200Mb zat kreeg ik al een waarschuwing, met 250MB was het gebeurd.
  #17  
Oud 24-05-10, 11:41
Recycle Bin Recycle Bin is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 91
Standaard

Ik heb begin deze maand Vodafone Prepaid aangeschaft met die Zorgeloos internet BloX. Toen bleek dat ik na een week al 150MB had verbruikt en heb ik dus een email naar de klantenservice gestuurd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vodafone converstatie
17-05-2010 Uw vraagGeachte,

Onlangs heb ik de BloX "Zorgenloos Internet" ingeschakeld via prepaid. Ik ben hier zeer tevreden over, echter had ik een vraag over de Fair Use Policy die geldt. Dit nadat ik ondervond dat mijn data verbruik soms pieken heeft en dat ik na een viertal dagen al een verbruik had van ~140MB. Ik las is de voorwaarden dat het verbruik maximaal 10 keer het verbruik van een gemiddelde gebruiker mag zijn.
Mijn vraag is dan ook of u mij een ongeveer gemiddelde kunt geven zodat ik hiermee rekening kan houden.

Hartelijk dank voor uw moeite.

Met vriendelijke groet,


18-05-2010 Ons antwoordGeachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail, waarin u een vraag stelt over de fair use policy van de Vodafone BloX Zorgeloos Internet.

Deze wordt regelmatig bijgesteld. Dit komt omdat steeds meer mensen gebruik maken van een Vodafone360 toestel of smartphones. Zolang u het toestel niet maar niet als modem gebruikt hoeft u niet bang te zijn dat u de limiet zult overschrijden.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice

Duidelijk dus, gewoon onbeperkt internetten op m'n iPhone. Totdat ik gisteren bijna aan de 389MB zat, kreeg in een SMS van Vodafone:
"Matig je internetgebruik. Je hebt bijna de grens voor deze BloX bereikt."

Ik snap er nu niet veel meer van. Hoeveel verbruiken jullie? Hebben jullie al eens een "grens" ondervonden? Wat gebeurd er als je over "de grens" gaat? Kan je dan gewoon de BloX weer aanzetten, diezelfde maand nog?
  #18  
Oud 30-05-10, 21:47
Recycle Bin Recycle Bin is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 91
Standaard

Na 460MB ben ik er zonder pardon of melding afgeflikkerd. Ik had ineens geen internet via 3G meer en dus is m'n beltegoed ook direct op.

Voor alle prepaid gebruikers, houd hier rekening mee. ~460MB is het limiet.
  #19  
Oud 02-06-10, 00:21
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

OK, dat is dus bij prepaid. Weet iemand hoe het zit bij de abonnementen? Ook daar is de FUP 10 keer het gemiddelde, maar wanneer gaan ze in praktijk tot actie over.

10 keer het gemiddelde van wat vraag ik me trouwens af: ALLE gebruikers, dus ook degene die GEEN internet bundel hebben? Of alle mensen die ooit wel eens internetgebruiken? Of alle mensen met een internetbundel?

Wel lekker trouwens dat volgens deze methode de datalimiet afneemt naarmate ze meer onwetende aries overhalen een internetbundel erbij te nemen die ze vervolgens dan niet of nauwelijks gebruiken...
  #20  
Oud 02-06-10, 00:30
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Zal wel inclusief de mensen die per ongeluk een keertje hun internet aanzetten zijn... 46 mb aan internet gebruik gemiddeld per maand? Geen wonder dat hun internet zo snel is er wordt gewoon geen gebruik van gemaakt

Overigens is het bij abonnementen wel een stuk ruimer.. moest je nou een paar gig per maand gaan downloaden door tethering dan kan ik het me voorstellen dat je problemen krijgt.. maar over het algemeen hoor je over de abonnement houders niet zo heel veel over het internet.. Prepaid daarin tegen..
Reageren

Labels
blox internet, iphone 3gs, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Datalimiet sparky07 Odido (T-Mobile) 1 11-01-11 15:54
Datalimiet bij KPN ?? bramk KPN 3 29-11-10 19:24
Slim gebruik datalimiet eugje iPad algemeen 2 13-11-10 16:19
Vodafone datalimiet: hoe besparen joannawed Vodafone 2 15-10-10 10:45
Simonly met onbeperkt datalimiet joeprutgers Overige providers Nederland 2 18-07-08 19:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:01.