//

Vodafone NL Configuratie (Met Tethering en MMS)

Vodafone NL Configuratie (Met Tethering en MMS) discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Na zelf erg lang zoeken en proberen heb ik een voor mij perfect werkende oplossing. Wat doet dit bestand? Het activeert Internet, MMS, Tethering en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-02-10, 18:12
Werner85 Werner85 is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 30
Standaard Vodafone NL Configuratie (Met Tethering en MMS)

Na zelf erg lang zoeken en proberen heb ik een voor mij perfect werkende oplossing.
Wat doet dit bestand? Het activeert Internet, MMS, Tethering en veranderd de operatornaam in "Vodafone" zodat de naam niet meer scrolled.

100% zeker werkend op een simlockvrije iPhone 3GS uit België.
Grote kans dat het ook op de simlockvrije 3GS uit Italië werkt, maar kan ik niet bevestigen.

LET OP: Ik heb in dit stappenplan geen rekening gehouden met een eventuele Jailbreak. Aangezien ik die zelf niet gebruik. Maar mensen met Jailbreak zullen dit ook niet nodig hebben.
LET OP 2: Ik ga ervan uit dat je computer is voorbereid op het installeren van IPCC bestanden via iTunes. Mocht je dit nog niet gedaan hebben: doe dit dan voor je begint. De MAC oplossing op de volgend site werkt zeker. Windows oplossing heb ik niet kunnen proberen. How to Enable Carrier Bundle Support in iTunes 8.2 in Mac, Windows | iPhone

Download voordat je begint eerst het benodigde IPCC bestand van: http://www.wvstudios.nl/webdrive/VodafoneNL.ipcc

Zorg ervoor dat je alles stap voor stap in de juiste volgorde uitvoert. Alleen dan zal het werken.
  1. Maak een backup van al je belangrijke informatie op je iPhone.
  2. Restore je iPhone via iTunes. Dit is om er zeker van te zijn dat je schoon start. Zodat er geen oude instellingen in de weg kunnen zitten.
  3. Na de Restore zal de iPhone opnieuw opstarten en zal iTunes proberen de iPhone te unlocken. Mensen met een pincode op de simkaart moeten die eerst invullen voordat iTunes verder kan gaan.
  4. Na het unlocken zal iTunes vragen een naam aan je iPhone te geven en of je een backup wilt herstellen. Geef alleen een naam op en deselecteer beide selectievakjes. Je iPhone zal dan even een paar seconden "Syncen".
  5. Sluit je iPhone weer aan op je computer als je dat nog niet hebt gedaan. En installeer "VodafoneNL.ipcc" welke je eerder hebt gedownload. (Hoe je dit doet staat beschreven op de site die in LET OP 2 staat.)
  6. Als dit goed is gegaan zul je merken dat de operatornaam van "vodafone NL" is veranderd in "Vodafone". Weg scrollende operatornaam
  7. Als laatste stap dien je je iPhone opnieuw op te starten om alle instellingen toe te passen. Controleer nu of alles werkt. Als het niet werkt, begin opnieuw bij Stap 1.
  8. Sluit je iPhone vervolgens weer aan om je muziek, contacten en apps te syncen. (Dit moet je nu eenmalig handmatig selecteren omdat we dit bij Stap 4 hebben overgeslagen.)

Mocht het niet lukken, doe het dan een tweede keer vanaf stap 1 om er zeker van te zijn dat je geen stap hebt overgeslagen. Als het daarna nog niet lukt plaats dan een reactie.
Het kan ook zijn dat ik een foutje heb gemaakt in één van de stappen. Als dat zo is vraag ik je ook om een reactie te plaatsen zodat ik het kan verbeteren.

Als alles wel gelukt is: Gefeliciteerd met je volledig werkende iPhone op het Vodafone netwerk.

Het stappenplan is een stuk korter geworden. Je hoeft namelijk geen profiel meer te installeren. Het installeren van het IPCC bestand is voldoende! Mede mogelijk dankzij scorpiosoft waarvan ik de IPCC tethering instellingen heb gebruikt.

Het kan zijn dat MMS niet gelijk werkt. Om dit op te lossen moet je even alle MMS instellingen nalopen(vakjes selecteren) MAAR NIET VERANDEREN. Vervolgens opnieuw opstarten en dan werkt het wel.

Laatst gewijzigd door Werner85; 08-02-10 om 19:59.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-02-10, 18:18
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Je geeft niet aan onder welke firmware dit alles getest is. Voor de 3.1.3 firmware is er ook al een werkende IPCC te downloaden Zie daarvoor dit bericht.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 08-02-10, 18:22
Werner85 Werner85 is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 30
Standaard

Sorry daarvoor, maar aangezien het om een Restore gaat dacht ik dat het duidelijk zou zijn dat het de meest recente is. Omdat je niet restoren kan naar een oudere versie. Het gaat dus inderdaad om 3.1.3.

En deze IPCC heeft als toevoeging MMS en een kortere operatornaam die niet scrolled (tekst, dus geen plaatje). Plus natuurlijk een volledige handleiding.

EDIT: Zoals jullie zien heb ik het één en ander aangepast. Graag feedback posten als je het geprobeerd hebt.

Laatst gewijzigd door Werner85; 08-02-10 om 20:00.
  #4  
Oud 20-02-10, 15:19
Mypod Mypod is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 71
Standaard

Vandaag mijn iPhone ontvangen en meteen dit uitgeprobeerd, werkt perfect! Bedankt.
Toch nog even een vraag, ik heb een Vodafone BEL+SMS+WEB 275 abbo, deze internet tethering zit dan dus toch in het abbo? Niet dat ik over een maand een dikke rekening krijg.

Laatst gewijzigd door Mypod; 20-02-10 om 15:49.
  #5  
Oud 20-02-10, 17:24
ihans ihans is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 46
Standaard

met deze ipcc werkt mijn sms niet meer krijg alleen nog mms
  #6  
Oud 30-05-10, 23:50
chacarron chacarron is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard

Ha Werner, ik heb de ipcc geinstalleerd, en tethering werkt inderdaad, helaas heel langzaam want ik heb na de installatie geen 3G meer, wel actief in het menu, maar geen symbool bovenaan, en dus een tergend langzame verbinding...
Hoe desinstalleer ik die ipcc nu, en is er eventueel een alternatief om alles wel werkend te krijgen met tethering?

grt, C
  #7  
Oud 05-06-10, 00:03
mavje mavje is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 12
Standaard

iemand dit recent nog getest? zie wel knop 'stel intetrnet-thethering in', settings staan ingesteld (live.vodafone.com - vodafone - vodafone) maar krijg melding 'om thethering... neemt u contact op met Carrier'
  #8  
Oud 07-06-10, 23:17
mavje mavje is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 12
Standaard

2x opnieuw gestart en opeens werkte het.

p.s. iemand iets gevonden in de algemene voorwaarden van Vodafone? Ik niet namelijk...
  #9  
Oud 12-10-10, 19:01
bacolover bacolover is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 1
Standaard

Link is helaas dood,, Jammer!
  #10  
Oud 13-10-10, 15:31
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Dit werkt helaas ook niet meer aangezien nu alle config's moeten worden voorzien van een codering die nog niet gekraakt is.
  #11  
Oud 25-10-10, 13:50
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Jammer idd dat de links dood zijn. Ik heb zojuist (toch maar weer) gedowngrade naar 3.1.2. Nu heb ik ineens last van een niet - native werkende tethering (terwijl ik vodafone heb) en de provider naam staat ook niet echt mooi: "Voda..." staat er in de hoek.

Edit: gelukkig werkt tethering wel op 3.1.3

Laatst gewijzigd door ballegooier; 25-10-10 om 13:56.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tethering met Vodafone Hoppieee Vodafone 9 05-11-10 21:21
3GS Geen G3 met Vodafone wel MMS homerraas Vodafone 8 14-10-09 16:02
Configuratie voor Vodafone live - Hulp gevraagd Kesse Archief 1 05-10-09 14:02
Tethering en MMS werkend met Vodafone groenlo Archief 1 23-06-09 01:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.