//

Persé Vodafone, wat is het goedkoopste?

Persé Vodafone, wat is het goedkoopste? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb gister contact gehad met vodafone en dit is wat ze zeiden: Medewerker: Een microsim meneer? nee die verkopen we niet los maar die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24-06-10, 10:21
Xionax Xionax is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 34
Standaard

Ik heb gister contact gehad met vodafone en dit is wat ze zeiden:

Medewerker: Een microsim meneer? nee die verkopen we niet los maar die kunt u wel bij een computer zaakje kopen. Tegenwoordig zijn die dingen al 32GB
Ik: Ik heb het niet over een SD kaart, ik heb het over MicroSim voor de iPhone 4
Medewerker: Nee daar is mij niks van bekend
Ik: Heeft u eventueel een collega die hier meer over kan vertellen?
Medewerker: Nee sorry, is hier niet bekend.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-06-10, 10:28
thirs. thirs. is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Harderwijk
Berichten: 60
Standaard

Hahaha, lekker slimme vogels daar weer. Je moet het net treffen met die medewerkers daar dat je wel een goeie te pakken krijgt volgens mij.
  #23  
Oud 24-06-10, 12:33
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redondo1982 Bekijk bericht
Net ook besteld. Geweldige actie van de Anwb en Vodafone. Is gewoon echt 24 maanden tegen het actietarief! Nu kan ik rustig op zoek naar een simlockvrije Iphone 4...

Door jullie ben ik voordelig uit! Mijn dank daarvoor...
Heb jij de voorwaarden gelezen? Ik vind het zelf vervelend dat het beltegoed slechts 1 maand geldig is. Dus je kan het niet meenemen naar de volgende maand. Wat blijkt dan dat je toch wel ietsje 'duurder' uit bent als je je minuten niet 'opmaakt'.
  #24  
Oud 24-06-10, 12:54
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Dit is bij veel Vodafone abonnementen zo..
Hij maakt eerst de minuten van de vorige maand op en dan pas die van de maand zelf.
Normaal gezien, bij een passend abonnement, ga je iedere x hoogstens 1 maand mee door nemen.

Vodafone heeft mij gezegd dat ze een micro-sim konden leveren.
Ik had iemand aan de telefoon die de iPhone 3GS aanbood, ik neem aan dat die wel wist waar ze het over had. Ik kon gewoon bellen en de volgende had ik er 1 in huis.
  #25  
Oud 24-06-10, 14:36
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Vervelende message weg:
Ik iemand de instructies in bijgaande link? Vodafone/KPN/Telfort settings voor je iPhone 3G/GS met firmware 3.0 en 3.1
Stap 1 is gelukt: bij regidit die C:|Pgram Files etc invullen
Alleen wanneer ik dat via verkennen dat opzoek kan ik 't niet meer vinden
Stap 2: shift ingedrukt houden. Die toets kan ik niet vinden op mijn laptop. En
Update kan ik in iTunes ook niet vinden.

Ik hoor graag
__________________
....i.c.m. een Tele2 sim only 1GB en 100 bel/sms
  #26  
Oud 25-06-10, 13:43
grietbroek grietbroek is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

ik heb contact gehad met vodafone en ze hebben geen mirco-sim en weten niet of ze die ooit gaan leveren, net zoals de iPhone 4...

Zelf knippen kan ook, maar het is maar dat jullie het weten
  #27  
Oud 25-06-10, 14:24
punt83 punt83 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 29
Standaard

hebben jullie al respons van vodafone op de anwb aanbieding? Ik heb enkele dagen geleden alles ingevuld, maar nog niks terug.
  #28  
Oud 25-06-10, 14:49
Redondo1982 Redondo1982 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 Bekijk bericht
Heb jij de voorwaarden gelezen? Ik vind het zelf vervelend dat het beltegoed slechts 1 maand geldig is. Dus je kan het niet meenemen naar de volgende maand. Wat blijkt dan dat je toch wel ietsje 'duurder' uit bent als je je minuten niet 'opmaakt'.
Uiteraard heb ik die gelezen. Ik heb alles meegenomen in mijn besluit. Ik betaal nu voor een 300 bundel plus web € 12,95 per maand. Ik heb ze nog niet scherper kunnen vinden en aangezien ik alleen nog maar een Iphone wil, ben ik aangewezen op een creatieve manier om de juiste combinatie te vinden. Ik had ook graag gezien dat de bundel ietsje langer houdbaar bleef, maar aan de andere kant word je nu wel bewuster met het kiezen van het juiste abo...
Hoeveel mensen nemen er wel niet een hogere bundel om zo hun toestelprijs te drukken? Nu is dat bij mij goed geregeld. Ik neem rustig de tijd om te zoeken naar een Iphone 4 en als ik hem niet kan vinden voor de juiste prijs, dan blijft mijn 3GS voorlopig lekker dienst doen.

Bovendien zou ik bij Hi minimaal € 26,- kwijt zijn voor een soortgelijk Abo. Dan heb ik zelfs 25 minder minuten en traag internet. Ook daar is het beltegoed één maand houdbaar. Bij elke andere operator kom je ook veel duurder uit en is eigenlijk elke euro die je er aan uitgeeft er één teveel. Kijk maar naar dat brakke T-Mobile! Ik ben hoe dan ook altijd goedkoper uit en ook nog eens tegen de beste kwaliteit.

Ik hoop dat ik je zo een goed inzicht heb gegeven. Enige kanttekening is dat ik de prijs van Hi van de site heb en die is vast op internet wel ergens goedkoper te vinden. Echter bij lange na niet zo goedkoop als mijn bundel.
  #29  
Oud 25-06-10, 14:54
Redondo1982 Redondo1982 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door punt83 Bekijk bericht
hebben jullie al respons van vodafone op de anwb aanbieding? Ik heb enkele dagen geleden alles ingevuld, maar nog niks terug.
Ja, dezelfde dag nog een bevestiging en de dag daarna nog iets uit mijn hoofd. Ik zou maar even gaan bellen!
  #30  
Oud 25-06-10, 14:56
Redondo1982 Redondo1982 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grietbroek Bekijk bericht
ik heb contact gehad met vodafone en ze hebben geen mirco-sim en weten niet of ze die ooit gaan leveren, net zoals de iPhone 4...

Zelf knippen kan ook, maar het is maar dat jullie het weten
Reken maar dat ze die micro-sim wel gaan leveren. Anders kunnen ze net zo goed het bedrijf opdoeken! Het is de toekomst...
  #31  
Oud 27-06-10, 11:57
4nuts 4nuts is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 27
Standaard

Na 2 jaar supersim abbo bij Vodafone prima tevreden. Maar dit verkopen ze niet meer. Nu weer voor Vodafone gegaan. Prima ontvangst , bijna overal.
  #32  
Oud 27-06-10, 12:03
grietbroek grietbroek is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redondo1982 Bekijk bericht
Reken maar dat ze die micro-sim wel gaan leveren. Anders kunnen ze net zo goed het bedrijf opdoeken! Het is de toekomst...
Ik zeg gewoon wat die medewerker zei. En ik denk inderdaad dat dit een groot probleem voor hun gaat zijn als ze hier niet aan mee werken.
  #33  
Oud 27-06-10, 13:39
spakenburg220805 spakenburg220805 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Hilversum
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xionax Bekijk bericht
Ik denk dat met service ook wordt bedoeld wat je precies kunt doen als je iphone defect raakt. Ik weet niet of het mogelijk is maar het zou 't mooist zijn dat je bij tmobile een simlock vrije iphone kunt komen. Voor support issues kun je dan bij tmobile terecht.

Ik heb namelijk begrepen dat de apple store je niet helpt als er iets met je iphone is. Die verwijst je door naar t-mobile en die zeggen op hun beurt waarschijnlijk; "je hebt de iphone niet bij ons gekocht dus kunnen hem niet repareren voor je"
Als dat echt zo is, dan is de wereld van de GSM zéér klant onvriendelijk. Als ik een auto van een willig keurig merk koop, kan ik hem bij elke garage ter reparatie aanbieden !
  #34  
Oud 27-06-10, 18:50
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spakenburg220805 Bekijk bericht
Als dat echt zo is, dan is de wereld van de GSM zéér klant onvriendelijk. Als ik een auto van een willig keurig merk koop, kan ik hem bij elke garage ter reparatie aanbieden !
Uh.. Terecht hoor.. T-Mobile maakt geen winst op de reparaties die uitgevoerd worden.. de winst maken ze op het toestel dat ze aan jou verkopen.

Overigens kun je je iPhone ook bij elke 3rd party reparateur aanbieden..
  #35  
Oud 27-06-10, 19:22
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redondo1982 Bekijk bericht
Net ook besteld. Geweldige actie van de Anwb en Vodafone. Is gewoon echt 24 maanden tegen het actietarief! Nu kan ik rustig op zoek naar een simlockvrije Iphone 4...

Door jullie ben ik voordelig uit! Mijn dank daarvoor...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AronNL Bekijk bericht
Hoi,
Ik heb het net ff opgezocht en dit kwam eruit:
Vodafone (iVoordeel)= €99+(6*17.25)+(18*34.50)= €823.50

T-Mobile = €99+(24*29.95)+26.25 =€844.05
Dus je ziet het, je bent goedkoper uit en je hebt beter bereik en je hebt sneller internet.

MVG Aron
Ik vroeg me ook af of dit inderdaad de handigste manier was, of een sim-only, of niet.
Ik kwam hier op uit:
(rekenvoorbeelden zowel voor een iPhone 4 als een 3GS, beide 16GB (volstaat voor mij)
Ik wilde ook alleen nog maar per-se Vodafone voortaan (vanwege het zeer waarschijnlijke betere netwerk)

Conclusie in dit geval: bestellen icm een abonnement is goedkoper.
Als ik zou gaan voor een sim-only, dan zou het moeten zijn om mijn 3G toestel te blijven gebruiken. Die is echter inmiddels wel aan vervanging toe. Ik zou hooguit een 1-jarige sim-only nemen. Je weet maar nooit of Vodafone zelf (ipv Phoneshop.nl of dat iVoordeel) de iPhone aan gaat bieden op termijn, met gunstiger prijzen/voorwaarden (Visual Voicemail, geen FUP) en garantie-ondersteuning etc. of dat de 3Gs veeeeeeel goedkoper aangeboden wordt op termijn.

Voor wat betreft de abonnementen: voor 800 euro totaal kan ik 2 jaar genieten van Vodafone icm iPhone 3GS. Voor nog geen 182,- euro meer heb ik een iPhone 4. Dat vind ik wel een no-brainer; ik ga dus waarsch. voor de optie 200 bel+web+SMS bundel van Phoneshop.nl met een iPhone 4 (als die ooit leverbaar is)

In mijn geval bel ik niet zoveel, dus 150 ~ 200 belminuten zijn voor mij (soms meer dan) voldoende. Dit rekenvoorbeeld heb je dus niet zoveel aan als je bijv. minimaal 400 minuten bundels wil vergelijken.
n.b. ik heb geen aansluitkosten vermeld, aangezien die voor elke variant erbij op komen (24,50) alleen bij de ANWB actie is dat mij niet bekend.

Alle opties zijn 2 jarige contracten.

ANWB Sim Only
190 belminuten + internet
24 maanden x 10,95 = 262,80
prijs los toestel:
iPhone 3GS 16 GB: ongeveer? 400,-
iPhone 4 16GB: 625,-
---------------------
Totaal:
iPhone 3GS: 662,80
iPhone 4: 878,- <------------ Voordeligste optie (toestel uit het buitenland (laten) halen)

iVoordeel iPhone 3GS 16 GB (LET OP: geen iPhone 4!)
200 bel (+ 400 SMS) + internet
6 mnd x 17,25 = 103,50
18 x 34,50 = 621,-
Prijs toestel: 99,-
-----------
totaal 823,50
(n.b. geen aansluitkosten, dus - 24,50 voor vergelijking met onderstaande opties)




Phoneshop: iPhone 3GS 16GB
200 bel + internet
12 X 17,25 = 207,00
12 maanden x 34,50 = 414,-
Prijs toestel: 245,-
-------
totaal = 1016,-

150 bel + internet
12 maanden x 14,75 = 177,-
12 maanden x 29,50 = 354,-
Prijs toestel: 340,-
---------------
Totaal: 871,-

250 bel + internet
12 maanden x 19,75 = 237,-
12 maanden x 39,50 = 474,-
Prijs toestel: 89,-
-----------
Totaal: 800,- <----- Voordeligste optie in NL


Phoneshop: iPhone 4 16GB
275 bel + internet
12 mnd x 19,75 = 237,-
12 mnd x 39,50 = 474,-
prijs toestel: 312,-
--------------
totaal: 1.023,-

350 bel + internet
12 mnd x 23,- = 276,-
12 mnd x 46,- = 552,-
Prijs toestel: 294,-
--------------
totaal: 1.122,-

200 bel + internet
12 mnd x 17,25 = 172,50
12 mnd x 34,50 = 414,-
Prijs toestel: 395,-
----------
totaal: 981,50 <----- Voordeligst

150 bel + internet
12 mnd x 14,75 = 177,-
12 mnd x 29,50 = 354,-
Prijs toestel: 490,-
-----------
totaal: 1.021,-

Edit: aangepaste prijzen losse toestellen.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 20-07-10 om 10:11. Reden: Edit: aangepaste prijzen losse toestellen.
  #36  
Oud 28-06-10, 02:25
Boei Boei is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xionax Bekijk bericht
Ik heb gister contact gehad met vodafone en dit is wat ze zeiden:

Medewerker: Een microsim meneer? nee die verkopen we niet los maar die kunt u wel bij een computer zaakje kopen. Tegenwoordig zijn die dingen al 32GB
Ik: Ik heb het niet over een SD kaart, ik heb het over MicroSim voor de iPhone 4
Medewerker: Nee daar is mij niks van bekend
Ik: Heeft u eventueel een collega die hier meer over kan vertellen?
Medewerker: Nee sorry, is hier niet bekend.
Lekker weer, die deskundige figuren in die winkels. De meesten hier weten er meer over dan zij..
  #37  
Oud 29-06-10, 20:33
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Waarom 900euro voor een iPhone 4 betalen als je hem in Belgie, Frankrijk of Engeland kunt krijgen voor €625.. ??
Voor dat geld kun je wel op en neer rijden als het niet in de buurt is, of vragen of iemand die in de buurt woont van Belgie vragen of die de iPhone 4 voor je wilt halen en opsturen.

Dan komen de rekeningsommetjes namelijk heel anders uit.
Ik zelf heb die sommen ook allemaal gemaakt, en kwam het goedkoopste uit met simonly bij de ANWB in combinatie met de iPhone los kopen in Belgie (deze is ook al gereserveerd).
  #38  
Oud 29-06-10, 21:16
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vasco Bekijk bericht
Waarom 900euro voor een iPhone 4 betalen als je hem in Belgie, Frankrijk of Engeland kunt krijgen voor €625.. ??
Voor dat geld kun je wel op en neer rijden als het niet in de buurt is, of vragen of iemand die in de buurt woont van Belgie vragen of die de iPhone 4 voor je wilt halen en opsturen.

Dan komen de rekeningsommetjes namelijk heel anders uit.
Ik zelf heb die sommen ook allemaal gemaakt, en kwam het goedkoopste uit met simonly bij de ANWB in combinatie met de iPhone los kopen in Belgie (deze is ook al gereserveerd).
Je hebt wel een punt, maar naar Belgie of zelfs Frankrijk of Engeland rijden is ook niet gratis. Laat staan, dat ging zo met de 3GS ook niet zo, dat je hem in 1x te pakken hebt. Maar ik begrijp, dat jij een reservering hebt, dus dan weet je igg zeker dat je niet voor niets gaat.
Zo gezien is jouw manier toch net waarschijnlijk voordeliger. Maar ja, dan zit je weer met garantie: kan je naar het buitenland kachelen als je garantie wilt claimen. Dat vind ik ook niet echt voordelig.
  #39  
Oud 29-06-10, 21:40
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Ik ben met 15min. in Belgie.
Garantie is dus geen enkel probleem.
Wat andere doen is hem opsturen (is iets van 12euro) als er iets is.
  #40  
Oud 30-06-10, 18:31
mona mona is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 9
Standaard

@Ballegooier,
er zit helaas een rekenfoutje in je goedkoopste variant, 12X 17,25 = 207,00 ipv 172,50 ,totaal = 1016 euro. Nu scheelt het de wereld niet en het is inderdaad waar dat naar Belgie gaan ook niet gratis is, zeker als je er een eind vandaan zit...
Ik twijfel nog steeds tussen bestellen bij de Phoneshop of het ANWb/Vodafone abbo...Ik vind het ook wel lekker om 1x een grote uitgave te doen en m'n verdere maandlasten laag en overzichtelijk te houden...Maar ja, dan moet ik nog wel geduld hebben, en dat is ook niet m'n sterkste kant
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 besteld bij Vodafone Shop. Wat is jou gratis product op de orderbevestiging? Leonk Vodafone 0 11-01-11 12:54
Iphone 4 Freezed op het appeltje, maar itunes vind hem niet... Wat te wat te doen? tom91 iTunes 2 25-12-10 16:25
Mobile me : biedt het inmiddels wat het beloofd ? peppe21 iTunes 3 22-12-08 08:11
Iphone display kapot (niet het beeldscherm maar wat het weergeeft) sfenn Archief 7 06-12-08 12:57
Wi-Fi perse noodzakelijk voor unlocken ? Prime Unlock [archief] 2 26-10-07 15:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:35.