//

Vodafone sim voor iPhone 4

Vodafone sim voor iPhone 4 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Er zijn diverse templates beschikbaar voor het knippen van een simkaart naar het formaat van een microsim. Bij de meeste templates wordt uitgegaan dat je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-07-10, 01:31
El Krono El Krono is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 56
Standaard Vodafone sim voor iPhone 4

Er zijn diverse templates beschikbaar voor het knippen van een simkaart naar het formaat van een microsim. Bij de meeste templates wordt uitgegaan dat je de chip op de simkaart niet "verknipt". Echter bij Vodafone werkt dit niet waardoor je een melding krijgt dat je een simkaart moet plaatsen en verschijnt er links boven in het scherm de melding "geen simkaart".
Om de Vodafone sim te herkennen moet je wel in de chip van de simkaart knippen om te zorgen dat de contactpunten op de juiste plaats contact maken met je sim. In de PDF op Dropbox (http://dl.dropbox.com/u/5839924/Voda...%20%281%29.pdf)heb ik geprobeerd e.e.a. uit te leggen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-07-10, 19:24
punt83 punt83 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 29
Standaard

Volgens mij is er geen enkel probleem als je deze template gewoon gebruikt:

http://www.buy-microsim.com/pub/How%...M%20-%20EN.pdf

Want als je daar je vodafone simkaart op legt knip je aan de linkerkant inderdaad vlak langs de eerste zwarte streep van de chip.

Ja toch?

Ik moet zometeen gaan knippen en ben van plan dat met die template te gaan doen.
  #3  
Oud 03-07-10, 23:04
El Krono El Krono is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 56
Standaard

Zo te zien wel. Maar je kan ook "uit losse pols" knippen, zolang je boven, links en onder de uiterste aanhoudt. De rechterkant kan je dan op maat bijknippen. Ik heb inmiddels ook een simknipper, dus mocht je in Amsterdam wonen, kan je die ook ff lenen.
  #4  
Oud 04-07-10, 09:52
punt83 punt83 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 29
Standaard

Dank voor het aanbod! Maar tis gelukt met de boven geposte template!
  #5  
Oud 15-07-10, 20:12
RHochstenbach RHochstenbach is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Kerkrade
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar RHochstenbach Stuur een bericht via Yahoo naar RHochstenbach
Standaard

Ik heb ook een Vodafone SIM kaart, maar het koperen plaatje zit veel te ver aan één kant. Als ik die op het template leg, zou ik in principe een stukje van het koper plaatje afknippen. Moet ik het toch volgens het template doen, of die SIM verschuiven?



Volgens de template, maar door het koper plaatje:


OF niet door het koper plaatje knippen maar niet volgens de template:
  #6  
Oud 16-07-10, 10:14
El Krono El Krono is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 56
Standaard

Je moet inderdaad door het koperen plaatje knippen, anders gaat de Vodafone sim niet werken.
  #7  
Oud 16-07-10, 11:17
RHochstenbach RHochstenbach is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Kerkrade
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar RHochstenbach Stuur een bericht via Yahoo naar RHochstenbach
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Krono Bekijk bericht
Je moet inderdaad door het koperen plaatje knippen, anders gaat de Vodafone sim niet werken.
Bedankt voor de tip, zal ik dat op die manier doen
  #8  
Oud 16-07-10, 11:39
Geronimo85 Geronimo85 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 127
Standaard

Ik heb zelf ook door het metaal geknipt, en dit was voor mij geen probleem. Had ook getwijfeld of dit wel ok was.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone sim abonnement naar Vodafone prepaid toestel mvo72 Koopinformatie Nederland 1 13-02-11 11:51
iPhone 1e gen.: Iphone 2g no sim alleen met vodafone wel sim timarea51 Unlock 5 20-01-11 23:03
iPhone 3G: Unlock sim voor vodafone besteld bij rebel-sim.nl iPhone3G-er Unlock 7 16-06-09 21:58
Sim kaart knippen voor Turbosim (vodafone) lhy Unlock [archief] 2 12-01-08 15:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:36.