//

Micro-sim Vodafone

Micro-sim Vodafone discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat ik me dan afvraag... Ik heb inmiddels al een geruime tijd een duo sim van vodafone. Als ik daar nu 1 van omruil voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #201  
Oud 17-10-10, 02:29
razzle razzle is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 7
Standaard

Wat ik me dan afvraag...

Ik heb inmiddels al een geruime tijd een duo sim van vodafone.
Als ik daar nu 1 van omruil voor een microsim, zal de ander dan nog wel werken?

Naja, ik loop morgen wel even een vodafone winkel binnen om te vragen..
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #202  
Oud 17-10-10, 19:13
ronald89 ronald89 is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Westland
Berichten: 87
Standaard

Ben ik ook wel benieuwd naar, kun je het even laten weten?
  #203  
Oud 18-10-10, 14:53
razzle razzle is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 7
Standaard

Ik heb eens gebeld met de telefonische verkoopafdeling van Vodafone.. Had geen tijd om langs een winkel te gaan.

Allereerst werd mij door een dame van Vodafone verteld dat er voor de micro sim eigenlijk bij alle winkels betaald zou moeten worden, maar dat is -lees ik hier- dus niet overal het geval. Maar dat terzijde dus.

Verder vroeg ik dus, wanneer ik 1 van mijn duo sims omruil voor een micro sim, of de andere sim ook nog zou werken. Dit was NIET het geval.
De enige mogelijkheid voor nu zou zijn om een van de sims te knippen.

Ze kon ook niet bevestigen dat zulke combinaties op korte termijn beschikbaar komen.

Dus ik heb uiteindelijk maar 1 van de sims op maat geknipt
  #204  
Oud 21-10-10, 01:43
jorispeeters jorispeeters is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 52
Standaard

Zitten er eigenlijk performance verschillen tussen een 'oude' eigen geknipte microsim en een 'nieuwe' microsim?

Mijn huidige simkaart is toch al geruime tijd oud. Heb hem nu succesvol geknipt tot microsim. Maar ik vraag me af of er verschillen in performance zijn? Of is het beetje het principe "het werkt of het werkt niet, snelheid maakt niet uit dan"
  #205  
Oud 25-10-10, 18:10
Meau Meau is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 22
Standaard

Betalen voor een microsim? Ik kreeg zowel mijn oude 'normale' sim gratis mee toen mijn iPhone 3GS gestolen was alsmede de microsim voor mn nieuwe iPhone 4...
  #206  
Oud 25-10-10, 19:06
woestewillem woestewillem is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Amersfoort
Berichten: 37
Standaard

Ik kon bij Vodafone een gratis micro sim krijgen maar heb nu ook duo sim dus heb 1 van mijn sim kaartjes geknipt werkt perfect!

En nee je kan niet 1 micro sim krijgen en je andere sim nog gebruiken.
Als je duo sim heb heb je namelijk gewoon 2 gelijke sim kaarten!
  #207  
Oud 25-10-10, 19:18
musiqman musiqman is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 133
Standaard

Je kan de duo sim wel tegelijk beruiken als je bijv. een iPad hebt en je data (niet je netwerk anders kan je sms niet meer ontvangen) op je telefoon uit zet. Heb ik ook gedaan en werkte perfect.
  #208  
Oud 26-10-10, 19:48
Santiago's schermafbeelding
Santiago Santiago is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Amersfoort
Berichten: 51
Standaard

Heb een zakelijke abonnement bij Vodafone, erg dom dat er geen duo microsim bestaat. Dus je kan er niet een gebruiken in je auto en een in je iPhone, knippen was bij mij ook de enige oplossing. Dit werd ook doodleuk verteld door de medewerker.
  #209  
Oud 27-10-10, 21:04
ronald89 ronald89 is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Westland
Berichten: 87
Standaard

Vandaag is mijn Vodafone-abonnement ingegaan. Vanochtend dus eerst van de normale simkaart een microsim gemaakt, dat ging allemaal goed.

Maar aangezien ik graag een duosim wilde ben ik vanmiddag even langs de Vodafone shop geweest en een duosim aangevraagd. Ik kon niet 1 microsim en 1 normale sim krijgen, dus toen maar gekozen voor twee normale simkaarten en dan zelf maar weer aan de slag met de schaar.

Eerst in een 'normale' telefoon gedaan om te kijken of ze beiden werkten, dat deden ze dus begonnen met het knippen. In de iPhone gedaan, deed het niet. In de iPad gedaan, deed het niet. De andere kaart geknipt, werkt ook niet....

Iemand een idee hoe zoiets kan? Ik heb de chip bij beiden kaarten niet geraakt en de oude Vodafone en T-Mobile kaart werken wel gewoon
  #210  
Oud 27-10-10, 21:17
rietjuh rietjuh is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

hoi via de phoneshop heb ik een iphone4 gekocht met ab. van vodafone (micro sim)
  #211  
Oud 29-10-10, 20:07
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Liep gisteren een Vodafone winkel in Utrecht binnen, ik kreeg zo een micro-sim mee. Koste niets (moest alleen ID laten zien) en de kaart was meteen actief!
n.b. ik had al een sim-only abonnement.
  #212  
Oud 30-10-10, 15:31
Twinky Twinky is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 61
Standaard

krijg je bij het halen van je microsim ook een adapter? ik wil natuurlijk wel mijn oude telefoon kunnen gebruiken als mijn iphone het niet doet ofzo.
  #213  
Oud 30-10-10, 18:50
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twinky Bekijk bericht
krijg je bij het halen van je microsim ook een adapter? ik wil natuurlijk wel mijn oude telefoon kunnen gebruiken als mijn iphone het niet doet ofzo.
Ik niet, maar ik heb er ook niet om gevraagd. Misschien krijg je die desgevraagd ook zo mee.
  #214  
Oud 01-11-10, 17:31
Twinky Twinky is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 61
Standaard

iemand anders?
  #215  
Oud 01-11-10, 18:29
mona mona is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 9
Standaard

Je krijgt bij mijn weten geen adapter mee bij Vodafone,
even zelf zoeken op internet dus..
  #216  
Oud 01-11-10, 19:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mona Bekijk bericht
Je krijgt bij mijn weten geen adapter mee bij Vodafone,
even zelf zoeken op internet dus..
Of natuurlijk gewoon zelf even binnenlopen bij een VF shop oid en navraag plegen.
  #217  
Oud 02-11-10, 21:18
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorispeeters Bekijk bericht
Zitten er eigenlijk performance verschillen tussen een 'oude' eigen geknipte microsim en een 'nieuwe' microsim?

Mijn huidige simkaart is toch al geruime tijd oud. Heb hem nu succesvol geknipt tot microsim. Maar ik vraag me af of er verschillen in performance zijn? Of is het beetje het principe "het werkt of het werkt niet, snelheid maakt niet uit dan"
Ook ik was hier al geruime tijd benieuwd naar en zat maar te wachten of er een reactie kwam, dat gebeurde niet dus ben ik zelf maar op stap gegaan

Conclusie tot nu toe is dat het er zeker niet beter van wordt, voorheen had ik thuis altijd 5 streepjes en nu 9/10 keer 4 streepjes.

Overigens ging het omwisselen zonder enkel probleem, je loopt de winkel binnen geeft je telefoonnummer en laat je legitimatiebewijs zien, medewerker neemt de code van de nieuwe simkaart over en direct is het omgewisseld. Afhankelijk van de drukte in de winkel sta je dus echt binnen een paar minuten weer buiten met een 'echte' micro-sim
  #218  
Oud 04-11-10, 20:28
mr-3gs mr-3gs is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 103
Standaard

weet iemand toevallig hoe je een telfort simkaart kan bijknippen tot een micro simkaart heb een oude sim van 5 jaar terug, heb gelezen dat je een stuk moet knippen van het gouden connector.
  #219  
Oud 04-11-10, 20:55
Twinky Twinky is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Of natuurlijk gewoon zelf even binnenlopen bij een VF shop oid en navraag plegen.
heb 'm gewoon gehaald, je kreeg er geen adapter bij. Ben nog een beetje gaan rondkijken maar die hebben ze eigenlijk nergens. Tot ik vandaag hoorde dat ze ze hebben bij de mediamarkt. Daar moet ik dus ook nog even kijken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rowinvd Bekijk bericht
Ook ik was hier al geruime tijd benieuwd naar en zat maar te wachten of er een reactie kwam, dat gebeurde niet dus ben ik zelf maar op stap gegaan

Conclusie tot nu toe is dat het er zeker niet beter van wordt, voorheen had ik thuis altijd 5 streepjes en nu 9/10 keer 4 streepjes.

Overigens ging het omwisselen zonder enkel probleem, je loopt de winkel binnen geeft je telefoonnummer en laat je legitimatiebewijs zien, medewerker neemt de code van de nieuwe simkaart over en direct is het omgewisseld. Afhankelijk van de drukte in de winkel sta je dus echt binnen een paar minuten weer buiten met een 'echte' micro-sim
Mijn Samsung had meestal maar 2 of3 streepjes (voorheen Ben met vier of vijf). Dat was met de maxisim, iPhone met microsim zit meestal op vier, soms op drie.

Geen idee dus
  #220  
Oud 05-11-10, 13:04
Santiago's schermafbeelding
Santiago Santiago is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Amersfoort
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronald89 Bekijk bericht
Vandaag is mijn Vodafone-abonnement ingegaan. Vanochtend dus eerst van de normale simkaart een microsim gemaakt, dat ging allemaal goed.

Maar aangezien ik graag een duosim wilde ben ik vanmiddag even langs de Vodafone shop geweest en een duosim aangevraagd. Ik kon niet 1 microsim en 1 normale sim krijgen, dus toen maar gekozen voor twee normale simkaarten en dan zelf maar weer aan de slag met de schaar.

Eerst in een 'normale' telefoon gedaan om te kijken of ze beiden werkten, dat deden ze dus begonnen met het knippen. In de iPhone gedaan, deed het niet. In de iPad gedaan, deed het niet. De andere kaart geknipt, werkt ook niet....

Iemand een idee hoe zoiets kan? Ik heb de chip bij beiden kaarten niet geraakt en de oude Vodafone en T-Mobile kaart werken wel gewoon
Waarschijnlijk niet goed geknipt, ik zou als ik jou was zo'n microsimcutter kopen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone prepaid micro-sim 1GB pdw75 Vodafone 23 06-12-11 17:23
Sim kaart naar Micro sim Scooter Orange 10 11-11-10 17:46
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? s.keesen Odido (T-Mobile) 10 01-08-10 02:12
Micro Sim ligt al in winkels Vodafone.... BT73 iPhone accessoires en onderdelen 0 12-07-10 17:14
Van sim naar Micro-sim hilversum1981 iPhone algemeen 8 01-07-10 12:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.