//

Vodafone sim-only tv-gids/anwb actie

Vodafone sim-only tv-gids/anwb actie discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door M.C. ... Als ik het internet op wil krijg ik de volgende melding: Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk : U hebt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #201  
Oud 23-08-10, 20:45
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.C. Bekijk bericht
...
Als ik het internet op wil krijg ik de volgende melding:
Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk : U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice.
Dat is raar. Heb je wel een reboot gedaan (na apn wijziging)?
Misschien effe met KS bellen als je internet het na een dag nog niet doet...?
Wat laat je My Vodafone zien?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #202  
Oud 23-08-10, 21:58
Jeronimo88 Jeronimo88 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.C. Bekijk bericht
Ik had ook een abonnement afgesloten met die tv gids actie.Bel+SMS+Web 200 min/400 sms + HTC Legend die ik verkocht heb voor 300. Maargoed vandaag is het abonnement actief geworden. Ik heb netjes handmatig de internet instellingen gedaan zoals die op de VF site staan. Als ik het internet op wil krijg ik de volgende melding:
Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk : U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice.

Ja maar ik kan daar niet uit kiezen hoor? Alleen maar van die gare dingen? of kijk ik verkeerd?
  #203  
Oud 24-08-10, 10:37
chc chc is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Zwolle
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.C. Bekijk bericht
Ik had ook een abonnement afgesloten met die tv gids actie.Bel+SMS+Web 200 min/400 sms + HTC Legend die ik verkocht heb voor 300. Maargoed vandaag is het abonnement actief geworden. Ik heb netjes handmatig de internet instellingen gedaan zoals die op de VF site staan. Als ik het internet op wil krijg ik de volgende melding:
Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk : U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice.
Heb je geprobeerd om het wachtwoord veld <LEEG> te laten?
  #204  
Oud 25-08-10, 12:35
Yaratje Yaratje is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 8
Standaard

Ik heb even een vraag.
Mijn interesse gaat uit naar 400 bel of sms minuten inclusief internet voor 14,95 per maand.
Als ik dat abonnement nu afsluit dan geldt de regel van maximaal 10 keer het gemiddelde verbruik.
Door de aankomende datalimieten zal het gemiddelde verbruik omlaag gaan, wat betekent dat ik dan ook niet meer zoveel mag gebruiken.
Is het verstandiger om te wachten tot 6 september en dat je dan zeker weet dat je 250MB/1GB hebt per maand hebt om te verbruiken?
Want straks daalt die 10x regel tot onder de 250mb... Bij dit abonnement (voor 6 september) weet je niet hoeveel je mag gaan gebruiken en heb je dus ook de kans dat je het overschrijdt (lees: dat je meer gaat betalen).
Iemand advies?
  #205  
Oud 25-08-10, 14:37
Toet1 Toet1 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 60
Standaard

Als het goed is heb je met dit abbonnement idd nog gebruik te maken van de FUP (10x gemiddeld verbruik). Ik denk echter dat je niet bang hoeft te zijn dat het gemiddelde verbruik veel lager zal worden met de nieuwe regeling.. De mensen die veel Internetten zullen dit ongetwijfeld hebben gehoord en voor een groter abbo gaan (met 1GB dus).. Degenen die slechts 250 MB mogen gaan gebruiken, zijn waarschijnlijk ook degenen die dat nu dus ook al doen..

Ik verwacht dus niet dat er heel veel aan het gemiddelde verbruik zal veranderen.
  #206  
Oud 25-08-10, 19:17
LucasT LucasT is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Delft
Berichten: 11
Standaard

Waarschijnlijk zal je met de FUP regel altijd beter uitkomen. Want ook al word er een grens van 250 mb gesteld. Zal het gemiddelde echt niet verder dalen dan 150 mb, als het niet hoger zal zijn. En met 10x 150 mb zit je op 1,5 gigabyte. Of werkt het niet zo?
  #207  
Oud 26-08-10, 15:37
Bertje's schermafbeelding
Bertje Bertje is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 154
Standaard

Als ik het vandaag nog afsluit heb ik dan voor 6 september me nieuwe abbo. Ik heb al vodafone
  #208  
Oud 26-08-10, 18:20
LucasT LucasT is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Delft
Berichten: 11
Standaard

Ik zou denken van wel, je moet namelijk bij het afsluiten van je abbonement kiezen waneer je het in wil laten gaan. Als je een datum voor 6 september neemt komt het wel goed denk ik.
  #209  
Oud 26-08-10, 18:23
Toet1 Toet1 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 60
Standaard

Die mogelijkheid werd mij dus niet gegeven toen ik een abbo afsloot via de anwb-actie.. In plaats daarvan kreeg ik binnen een uur na het afsluiten via internet de bevestiging dat mijn abbo was gewijzigd (dus dat de anwb-actie in was gegaan) (Ik had ook al Vodafone). Ik vermoed dus, dat je het prima redt voor 6 sept
  #210  
Oud 26-08-10, 18:35
Luukx Luukx is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 40
Standaard

Hmm ik zit nu ontzettend te twijfelen, heb een iPhone 4 gekocht in Parijs. Ik heb nog een Hi abonnement, maar wil hier van af en overgaan op sim-only. Heb ook al de prijzen van de ANWB actie bekeken, deze zijn natuurlijk gewoon super laag.

Als ik het nu bij Vodafone afsluit (voor 6 sept.) dan behoud ik toch de FUP? En geldt het maximale datalimiet van 1GB nog niet toch?

Edit: en is het mogelijk wanneer mijn Hi abonnement stop gezet is nog het oude Hi nummer naar het Vodafone over te zetten of misschien zelfs nog slimmer om Hi stop te zetten (en boete betalen) en dan meteen nummer mee te nemen naar Vodafone?
__________________
iPhone 4 16 GB/iPad 32 GB Wi-Fi
  #211  
Oud 27-08-10, 00:09
ronald89 ronald89 is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Westland
Berichten: 87
Standaard

Ik wil graag van deze actie gebruik maken maar ik zit nog even met het volgende:

Bij het sim-only Bel+sms+web abonnement van de tv-gids actie wordt alleen het aantal belminuten genoemd. Terwijl er bij hetzelfde abonnement van de ANWB-actie wel gesproken wordt over belminuten en sms'jes.

Tv-gids: https://directsales.vodafone.nl/tvgids/orderform/594
ANWB: https://directsales.vodafone.nl/anwb/orderform/582

Ik neem aan dat je met de tv-gids actie ook gewoon kan sms'en? Anders zou het geen bel+sms+web heten

Heeft iemand van hier misschien de tv-gids actie en kan bevestigen dat er ook sms'jes bijzitten? Just for sure
  #212  
Oud 27-08-10, 11:10
Toet1 Toet1 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 60
Standaard

1 belminuut = 1 sms.. De acties zijn gewoon identiek.. Behalve dat ze dus wat vergeten zijn neer te zetten
  #213  
Oud 27-08-10, 22:33
ronald89 ronald89 is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Westland
Berichten: 87
Standaard

Bedankt voor je antwoord! Het leek me ook al vreemd als het bij deze actie anders zou zijn
  #214  
Oud 29-08-10, 20:29
gus gus is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 8
Standaard nog geen internet op mijn I4

Opgelost!! foutieve code in gegeven.
alles werkt!

ik heb sinds gister mijn 1e Iphone4. mijn Vodafone abo was net afgelopen en heb zoals velen hier 2 jarig anwb 300 contract afgesloten. ook dit is binnen een kwartier gisteren geaccepteerd.
echter ik heb nog geen web verbinding. heb geprobeerd het handmatig in te stellen via de VF site, maar nee. ook heb ik een sms gestuurd naar 1300 met de inhoud INTERNET. krijg een sms terug: Uw toestel wordt niet ondersteund! u kunt geen gebruik maken van deze dienst!!
doe ik iets verkeerd of zou mij contract nog niet actief zijn?
wie helpt?

Laatst gewijzigd door gus; 29-08-10 om 20:44.
  #215  
Oud 30-08-10, 09:58
mailman001 mailman001 is offline
• iOS 5.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: zeist
Berichten: 52
Standaard

Ik vraag me af waarom iedereen zich druk maakt om een datalimiet van 1GB per maand. Ik gebruik de mijn iphone intensief zeker deze eerste maand en ik kom aan data verbuik nu op 387MB ontvangen en 73.1 mb verstuurd.

Ik weet alleen niet of hierbij ook het gebruik via Wi-Fi bij zit, op het moment dat ik thuis ben schakelt ie automatisch over naar Wi-Fi namelijk.
  #216  
Oud 30-08-10, 10:47
mailman001 mailman001 is offline
• iOS 5.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: zeist
Berichten: 52
Standaard

Misschien maakt dit voor sommigen wat duidelijker, een wat onduidelijke foto van mijn mobiele netwerkinstellingen. Als bijlage heb ik de foto bijgevoegd.


Kun je trouwens ook screenshots maken vanuit je iphone?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg VFinst.jpg‎ (34,2 KB, 54x gelezen)
  #217  
Oud 30-08-10, 12:18
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zoooo.... Vandaag mijn tv-gids sim-only in gebruik genomen. Schrok er wel even van dat ik vandaag maar voor 1,70 kan verbruiken (aangezien het tegoed blijkbaar per de 1e van de maand ingaat) zag ik vandaag op My Vodafone.
Ik hoop niet dat ik daar al overheen ben. Maar even nog niet bellen vandaag

Ik heb eerst mijn t-mob simkaart eruit gehaald, netwerk instellingen opnieuw in laten stellen op m'n iPhone: Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel Netwerkinstellingen. (Helaas verdwijnen dan ook je Wi-Fi sleutels/netwerken)

Daarna de VF simkaart erin, moest natuurlijk nog handmatig de APN instelling erin zetten. Gelukkig verscheen de knop 'mobiele data' gewoon in beeld bij mij, dus die kon ik handmatig instellen, inclusief tethering (Yaay!)

LET OP: je iPhone moet opnieuw opstarten na het wijzigen van de APN gegevens. (Even in vliegtuigmodus schijnt ook te werken)

Ervaringen: zelfde bereik thuis als met t-mobile; 2,3 streepjes en geen 3G. Verbinding lijkt wel stabieler: bij t-mob had ik nog wel eens dat er 1 streepje stond en af en toe juist 4 of 5.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 30-08-10 om 12:32.
  #218  
Oud 30-08-10, 12:20
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

-excuus- dubbelpost.
  #219  
Oud 30-08-10, 13:17
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ervaringen: zelfde bereik thuis als met t-mobile; 2,3 streepjes en geen 3G. Verbinding lijkt wel stabieler: bij t-mob had ik nog wel eens dat er 1 streepje stond en af en toe juist 4 of 5.
Al een paar jaar vodafone en helaas sinds OS 4.0 is het bereik een stuk minder. Regelmatig geen service op mijn scherm.
  #220  
Oud 30-08-10, 15:07
FilthyViper FilthyViper is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 19
Standaard

Even een vraagje. Mijn vriendin heeft haar huidige abonnement bij Vodafone, contract loopt in december af. Vanaf 4 (of 6) maanden voor einddatum mag je verlengen, dus dat kon inmiddels. Zo gezegd, zo gedaan en dus gister de tv-gids sim only besteld. Vandaag even nagevraagd bij VF of alles goed was doorgekomen. Kreeg ze te horen dat het sim only abonnement pas ingaat op de einddatum van haar oude contract?! Ik lees toch overal dat iedereen die verlengt direct wordt omgezet naar het nieuwe abonnement. Weet iemand hoe dat zit, of waar er iets op de VF site over is terug te vinden? Wat voor zin heeft het om 4 of 6 maanden van tevoren te kunnen verlengen als je nieuwe voorwaarden toch pas op de einddatum van het oude contract ingaan?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone - Simonly aanbieding ANWB WEG? ewaa Vodafone 2 14-06-11 17:16
Vodafone sim abonnement naar Vodafone prepaid toestel mvo72 Koopinformatie Nederland 1 13-02-11 11:51
Vodafone Blox in het buitenland actie KK001 Internet in buitenland (roaming) 7 16-08-10 14:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.