//

Vodafone: voert datalimieten in voor smartphones

Vodafone: voert datalimieten in voor smartphones discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door iphone4user Voor jouw, als het voor jouw maar voldoende is he. als jij maar 100 mb gebruikt is dat hartstikke fijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 14-08-10, 15:12
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone4user Bekijk bericht
Voor jouw, als het voor jouw maar voldoende is he. als jij maar 100 mb gebruikt is dat hartstikke fijn voor JOU. geweldig dat JIJ maar 100 mb gebruikt. egoïstische nerd
Wat ballegooier zegt is ZIJN mening en daar heeft hij recht op, net zo goed als jij een mening mag hebben. Met een beetje gezond verstand kunnen mensen er een andere mening op nahouden en toch een normale discussie met elkaar voeren. Blijkbaar ben jij zo erg met JOU belang bezig dat je niet kan accepteren dat iemand er anders over denkt
Ik ben het trouwens wel grotendeels met ballegooier eens, vind een stabiel en snel 3G netwerk belangrijker dan onbeperkte data.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 14-08-10, 15:44
martjee martjee is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 23
Standaard

Nu snel overstappen naar andere providers heeft weinig zin, dit is enkel uitstellen, vroeg of laat gaan alle providers met dit systeem werken, vodafone per 6 september en kpn/hi voor eind 2010. De problemen die T-mobile op het moment heeft nemen waarschijnlijk ook af wanneer ze hierop overstappen omdat de consument de iphone niet meer gebruikt als youtube "watcher" of als modem (wat ook super veel gebeurt) waardoor het netwerk beter en stabieler wordt en de provider gewoon extra verdient wanneer dit wel gebeurt. Ik zelf heb geen benul van wat ik gebruik per maand, maar ik mag hopen dat wanneer je niet steeds youtube kijkt en niet online muziek streamt dat je niet aan de 1GB komt. De apps maken enkel gebruik van internet wanneer je ze opent, en juist de apps verbruiken veel minder omdat buttons en teksten gewoon uit het toestel komen. We kunnen er weinig aan doen, dus gewoon meegaan en de beste keus maken voor jezelf, Snel en betrouwbaar netwerk dus
  #43  
Oud 14-08-10, 16:14
loller loller is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 76
Standaard

Gelukkig (maar logisch natuurlijk) geldt het niet voor mensen die net een contract hebben ondertekend.
  #44  
Oud 14-08-10, 16:18
martjee martjee is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 23
Standaard

Indirect geld het voor iedereen, door de bundels gaan mensen minder verbruiken waardoor je 10 x gemiddelde verbruik ook omlaag gaat
  #45  
Oud 14-08-10, 17:38
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone4user Bekijk bericht
Voor jouw, als het voor jouw maar voldoende is he. als jij maar 100 mb gebruikt is dat hartstikke fijn voor JOU. geweldig dat JIJ maar 100 mb gebruikt. egoïstische nerd
Trieste reactie dit...
Voor de 1 is het voldoende, voor de ander niet. Heeft totaal niets met egoïsme te maken.
Voor mij is het waarschijnlijk ook voldoende, lullig dat het voor sommige mensen te weinig is maar daar kan ik persoonlijk dan niet wakker van liggen, aangezien IK de gebruiker ben van mijn abbonement en niet een ander.
Dus een beetje respect naar elkaar toe kan geen kwaad...
  #46  
Oud 15-08-10, 09:52
16MRB06 16MRB06 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Wat ballegooier zegt is ZIJN mening en daar heeft hij recht op, net zo goed als jij een mening mag hebben. Met een beetje gezond verstand kunnen mensen er een andere mening op nahouden en toch een normale discussie met elkaar voeren. Blijkbaar ben jij zo erg met JOU belang bezig dat je niet kan accepteren dat iemand er anders over denkt
Ik ben het trouwens wel grotendeels met ballegooier eens, vind een stabiel en snel 3G netwerk belangrijker dan onbeperkte data.
Als je koeienletters gebruikt schrijf dan op z'n minst het woord goed, het is jouw ipv jou....
  #47  
Oud 15-08-10, 10:19
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 16MRB06 Bekijk bericht
Als je koeienletters gebruikt schrijf dan op z'n minst het woord goed, het is jouw ipv jou....
Doe het eens over en probeer het nu eens inhoudelijk, triest om zo te reageren op een typo
  #48  
Oud 15-08-10, 10:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone4user Bekijk bericht
Voor jouw, als het voor jouw maar voldoende is he. als jij maar 100 mb gebruikt is dat hartstikke fijn voor JOU. geweldig dat JIJ maar 100 mb gebruikt. egoïstische nerd
*egoistische nerd meld zich

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat
1. dergelijke maatregelen misschien wel nodig zijn, voor behoud van een goed/betere mobiele internet ervaring voor iedereen.
en
2. dat in mijn geval, ik kan leven met dergelijke maatregelen (ik ben idd geen grootgebruiker denk ik)

Dat jij dat niet kan, omdat je in tegenstelling tot egoitische nerds zoals ik, heel veel data wil verstoken voor zo min mogelijk geld, en daardoor baalt dat je misschien wel (veel?) meer zou moeten gaan betalen, kan ik begrijpen. Dat is overigens _not_ erg altruïstisch van je: voor een duppie op de eerste rang te willen (blijven) zitten.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 15-08-10 om 20:41.
  #49  
Oud 15-08-10, 10:26
16MRB06 16MRB06 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Doe het eens over en probeer het nu eens inhoudelijk, triest om zo te reageren op een typo
Hoezo triest? ik geef er alleen maar mee aan als je het doet doe het dan goed

cheers
  #50  
Oud 15-08-10, 11:12
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 16MRB06 Bekijk bericht
Hoezo triest?
Het gaat nu erg OT maar zal je wel van een antwoord voorzien. Je antwoord is namelijk niet van belang voor dit topic, dus onnodig, dus komt het (op mij) over als trollen.
  #51  
Oud 15-08-10, 15:04
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Offtopic: Als je een punt neer wilt zetten, doe het dan goed. Mee eens.

Ontopic: Een goed en stabiel 3G netwerk? Des te beter dat netwerk, des te meer je op dat netwerk zit, des te meer data je gebruikt en des te eerder je tegen dat limiet aan komt. Ben het dus niet met jullie eens, want aan het eind heb je er meer last van.
En waarom ga ik er vanuit dat je meer gebruikt? Omdat het kan

Sowieso, als je bijna niet hoeft te wachten omdat het netwerk zo goed is, heb je meer tijd om meer dingen te doen op je mobile net.

Overigens Martjee, veel apps maken ook gebruik van het internet zonder dat je ze actief hebt (of je moet dit uit hebben staan). Simpel voorbeeld zijn sociale media apps zoals Hyves of Facebook waarbij je aantal nieuwe inboxberichten weergegeven zijn als badge.
  #52  
Oud 15-08-10, 15:10
Damys4 Damys4 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Het Gooi
Berichten: 84
Standaard

Datalimiet geldt niet voor contractvrije gebruikers (zoals ik) indien ik me ABO verleng of wijzig geldt het wel... Poeh ben ik blij dat ik mijn ABO optijd heb aangepast afgelopen voorjaar.
__________________
Imac 3,2 Ghz 1TB, Iphone 3GS 32GB wit, Ipad 64GB 3G, Ipad 4 Retina 16GB Cellular (werk) Iphone 4 32GB. Apple TV 2 + Apple TV 3.
  #53  
Oud 19-08-10, 15:53
Mark-86 Mark-86 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Sassenheim
Berichten: 66
Standaard

Het is mij niet helemaal duidelijk, gaat dit nou wel gelden voor sim-only abbo's zoals de anwb/tvgids actie?
  #54  
Oud 19-08-10, 18:27
Sjord Sjord is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark-86 Bekijk bericht
Het is mij niet helemaal duidelijk, gaat dit nou wel gelden voor sim-only abbo's zoals de anwb/tvgids actie?
Voor alle abbo's die je na 6 september afsluit bij Vodafone geloof ik
  #55  
Oud 19-08-10, 22:10
Mr_recci Mr_recci is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 217
Standaard

Ik heb gister besteld, alleen nummerporterin is pas 9-9 dus heb ik dan een datalimiet of niet?
  #56  
Oud 20-08-10, 00:26
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr_recci Bekijk bericht
Ik heb gister besteld, alleen nummerporterin is pas 9-9 dus heb ik dan een datalimiet of niet?
Je hebt het geheel toch nu besteld onder de nu geldende voorwaarden? Lijkt me dus vrij eenvoudig
  #57  
Oud 20-08-10, 10:04
Bertje's schermafbeelding
Bertje Bertje is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 154
Standaard

Ik heb even op my.vodafone.nl gekeken hoe het met mijn abbo zit. Daar staat dat mijn contract op 17 september 2008 afgelopen was. Maar nu heb ik dus wel elke maand dat abbonement (sim only) lopen. Nu vraag ik me af of ik vanaf september aan de nieuwe voorwaardens voldoe, want dan ben ik het haasje. Heb me dataverkeer eens op zitten tellen en kom ver boven de 250mb uit.
Iemand die me hiermee kan helpen?
  #58  
Oud 21-08-10, 09:27
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

@Bertje. Nee: het geldt alleen voor nieuwe abonnees en huidige klanten die verlengen (na 6-9) Als jij je contract uit 2006 of 07 gewoon maandelijks door laat lopen, verleng je niet: je ondertekent immers geen nieuw contract etc.
  #59  
Oud 21-08-10, 11:31
synnath synnath is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Bij Eindhoven
Berichten: 92
Standaard

Maar het huidige datalimiet is toch ook zo nabij 250MB? Dan is de 1GB limiet juist wel mooi? Of zie ik dit verkeerd?
  #60  
Oud 21-08-10, 17:01
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door synnath Bekijk bericht
Maar het huidige datalimiet is toch ook zo nabij 250MB? Dan is de 1GB limiet juist wel mooi? Of zie ik dit verkeerd?
De huidige situatie is dat er geen datalimiet is, maar het zgn. fup (fair use policy). 250mb wordt de limiet vanaf 6 sept (..) of als je meer betaalt kun je upgraden naar 1Gb. Je krijgt dacht ik ook al standaard 1Gb als je een relatief duur abonnement hebt / veel belminuten hebt.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 22-08-10 om 22:25.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:03.