iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Vodafone: voert datalimieten in voor smartphones (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/68303-vodafone-voert-datalimieten-voor-smartphones.html)

Mandarijntje 13-08-10 17:14

Vodafone: voert datalimieten in voor smartphones
 
Vodafone voert per 6 september datalimieten in voor zijn internetabonnementen voor smartphones. Klanten met het goedkoopste abonnement krijgen een limiet van 250MB per maand, duurdere abonnementen krijgen een maandlimiet van 1GB, laat de provider weten.
Ook gaan we voor het bellen weer betalen in hele minuten.

Bron: Vodafone voert datalimieten in voor smartphones | Mobile | Tweakers.net Nieuws

Nou daar ben je lekker mee als nieuwe klant. We gaan weer terug naar hoe het 5 jaar geleden was.
Gelukkig ben ik sinds een week over naar Vodafone. Dus ik heb er zelf de komende 2 jaar nog geen last van.

Michel15 13-08-10 17:23

Wijziging van de voorwaarden, dan kun je ook weer opzeggen volgens mij

EDIT zie net alleen voor nieuwe klanten geldt dit, hmmm

hekimoglu 13-08-10 17:31

Ja maar alsnog, over een jaartje ben ik dus weg bij vodafone.

Heb niet voor niks een iPhone 4 gekocht.

Mandarijntje 13-08-10 17:32

Inderdaad. Als het over 2 jaar nog zo is, dan ben ik ook weg bij vodafone.

dammie 13-08-10 17:45

Ik ben benieuwd wat een abonnement nu gaat kosten en wat elke GB meer moet kosten. Als je er niet overheen mag of wanneer dit erg veel gaat kosten, dan verwacht ik een leegloop bij Vodafone.

Ik heb dan liever de wat slechtere verbinding van T-Mobile.

FME 13-08-10 18:05

iedereen zegt ik stap over op die of die. maar wat nou als de andere partijen ook hierop overgaan? als consument zijnde doe je er geen ene fok tegen. als straks exclusiviteit afloopt van tmobile dan heb je kans dat zij het ook gaan invoeren...

Tjuust 13-08-10 18:08

Dus nu tot 6 september de tijd om over te stappen?

arvid74 13-08-10 19:30

Toch maar weer blij dat ik toch maar een abbonement heb genomen bij t mobil met de iPhone 4, zat te twijfelen maar heb nu toch weer 2jaar onbeperkt . Trouwens goede ontvangst in Apeldoorn.

Hermadrid 13-08-10 20:14

Shit,
Heb net besteld bij Vodafone en morgen krijg ik binnen. Dus wat houd dit in geld het voor iedereen? Is dat veel 250 mb?

Bubbly 13-08-10 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FME (Bericht 530004)
iedereen zegt ik stap over op die of die. maar wat nou als de andere partijen ook hierop overgaan? als consument zijnde doe je er geen ene fok tegen. als straks exclusiviteit afloopt van tmobile dan heb je kans dat zij het ook gaan invoeren...

Ze gaan het ook allemaal invoeren, dat jullie dit niet eerder wisten... ;)

Wanneer je 10 keer zoveel data verbruikt als de gemiddelde Tele2 klant, dan zal Tele2 de dienstverlening buitengebruik stellen en krijg je van Tele2 het verzoek je gebruik te beperken.

http://se.tele2.nl/files/Fair_Use_Po...ondiensten.pdf

Hermadrid 13-08-10 20:28

Ja, dit had vodafone ook eerst maar nu is het 250 mb voor mensen die onder x aantal euro per maand betaald:mad:

Bubbly 13-08-10 20:37

Triest... In plaats van meer geld te pompen in innovatie, besluiten ze om ons terug te gooien naar het jaar 2003. Imode, iemand? Zucht.

Hermadrid 13-08-10 20:39

indd, ik heb een vraag. Als ik App store open via Iphone, gaat dat dan ook via internet? Anders ga ik nog makelijker over die 250 MB heen

Bubbly 13-08-10 20:41

Ja de App Store (en ook de iTunes Store app) maakt verbinding met de servers van Apple ;)

Hermadrid 13-08-10 20:42

Shit, 250 MB is nix toch?
Heb gisteren trouwens nieuwe abbo afgesloten was nog geen klant geld deze actie dan ook voor mij.
Want staat vanaf 6 september voor nieuwe klanten? DUs geld dit ook voor mij of niet

Bubbly 13-08-10 20:49

Weet niet wat jij allemaal op je iPhone doet? Als je bijv. alleen Hyves/Facebook apps gebruikt en dat ook niet intensief, zul je niet snel over de 250 MB heen gaan. Zeker niet als je vaak een Wi-Fi verbinding hebt.

Maar 250 vind ik persoonlijk maar weinig ;)

Kijk eens bij Instellingen > Algemeen > Gebruik

Hermadrid 13-08-10 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 530240)
Weet niet wat jij allemaal op je iPhone doet? Als je bijv. alleen Hyves/Facebook apps gebruikt en dat ook niet intensief, zul je niet snel over de 250 MB heen gaan. Zeker niet als je vaak een Wi-Fi verbinding hebt.

Maar 250 vind ik persoonlijk maar weinig ;)

Kijk eens bij Instellingen > Algemeen > Gebruik

ik weet niet heb nog nooit Iphone gehad heb nu 2 dagen mijn Iphone 4 maar moet wachten op microsimkaart.
Maar deze actie geld toch niet voor mij heb gisteren mijn abbo aangevraagd en zou die morgen krijgen? Dus ik zit toch 2 jaar met FUP?

Bubbly 13-08-10 20:54

Ja. Dit wordt pas in september ingevoerd voor alle abonnementen vanaf dan.

http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20...el+Sms+Web.pdf

Indien Contractant een datagebruik heeft dat tien keer zoveel (of meer) per maand is dan het gemiddelde van alle gebruikers, zal Vodafone contact opnemen met Contractant om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik echter drie maanden binnen een periode van 12 maanden, dan behoudt Vodafone zich het recht voor om de Overeenkomst te beëindigen en Contractant een passend aanbod te doen.

Hermadrid 13-08-10 20:55

Mooi, dus ik zit 2 jaar goed of niet? Hoe zit het met jou?

FridgeNL 13-08-10 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hermadrid (Bericht 530251)
Mooi, dus ik zit 2 jaar goed of niet?

Dat is maar hoe je het bekijkt, het gemiddelde gebruik gaat bij een limiet van 250MB natuurlijk ook naar beneden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.