//

Slecht bereik vodafone iphone 3gs 4.1

Slecht bereik vodafone iphone 3gs 4.1 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bartha -70dBm betekend dat er een zendmast bijna in je huis staat ofwel bijna vol bereik. -116dBm is inderdaad erg laag, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23-10-10, 21:31
phsleutelberg phsleutelberg is offline
• iOS 4.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 4
Standaard slechte ontvangst 3GS en Vodafone

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartha Bekijk bericht
-70dBm betekend dat er een zendmast bijna in je huis staat ofwel bijna vol bereik. -116dBm is inderdaad erg laag, bij -120dBm is bellen bijna niet meer mogelijk. Technisch gezien kan dit niet veranderen in je iPhone... Kijk even of het bereik zo slecht blijft ook dat het tijdelijk is. Komt ook nog wel eens voor dat er een zendmast uit ligt.
Ik heb in NoordHolland ook slecht ontvangst, Als ik 3G uitschakel heb ik gelijk goede ontvangst en bij uitschakelen gelijk weer slechte ontvangst.
Kan je de I-phone terug zetten naar 3.* wat er bij aankoop opstond? Bij reset krijgt hij uit mijn i-tunes weer 4.1
Peter S
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #22  
Oud 23-10-10, 22:25
phsleutelberg phsleutelberg is offline
• iOS 4.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartha Bekijk bericht
-70dBm betekend dat er een zendmast bijna in je huis staat ofwel bijna vol bereik. -116dBm is inderdaad erg laag, bij -120dBm is bellen bijna niet meer mogelijk. Technisch gezien kan dit niet veranderen in je iPhone... Kijk even of het bereik zo slecht blijft ook dat het tijdelijk is. Komt ook nog wel eens voor dat er een zendmast uit ligt.
Als ik 3g uitzet is de ontvangst veel beter.
Peter S
  #23  
Oud 23-10-10, 22:37
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phsleutelberg Bekijk bericht
Als ik 3g uitzet is de ontvangst veel beter.
Peter S
Dat truucje werkt alleen als het gsm/gprs netwerk sterker is op dezelfde plek. In mijn geval (thuis) is de dekking min of meer hetzelfde als het 3G netwerk. Bij mij werkt deze oplossing dus niet / helpt niets aan het bereik.
Het is nl. NIET zo dat je de dekking of de ontvangst van het gsm/gprs netwerk kunt verbeteren op je iphone. Je kunt hooguit je iPhone 'forceren' uitsluitend met het gsm/gprs netwerk te verbinden, door 3G uit te zetten.
Het zijn 2 fysiek verschillende netwerken, met eigen zendmasten en dekking.
  #24  
Oud 24-10-10, 13:43
roboele roboele is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartha Bekijk bericht
Streepjes kan je niet met elkaar vergelijken. Apple maakt tegenwoordig een andere berekening voor het signaal dan andere merken zoals Nokia. Door *3001#12345#* in te toetsen in dan de bel toets indrukken kan je het aantel dBm zien (field test mode). Tussen de -75dBm en -90dBm is normaal.
Zo dat is nuttige info!
  #25  
Oud 25-10-10, 01:54
DaMeastro DaMeastro is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 423
Standaard

Dat doet het bij mij niet, geen netwerk voorziening zegt die.
  #26  
Oud 25-10-10, 08:00
passievrucht's schermafbeelding
passievrucht passievrucht is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 65
Standaard

zoals bartha als eerder vermeld heeft kan je aan de hand van de code die invoert
zien hoe sterk je signaal is (links in het hoekje)

maar ik ben nog steeds van mening dat je Iphone generatie 3
in Firmware 3.xxx moet houden. voor optimaal gebruik.

zoals je al eerder heb kunnen lezen in dit forum
een hoop mensen klagen na de 4.1 update met o.a. dat ie traag is geworden, slecht bereik, etc etc. maar zodra ze een downgrade hebben gedaan naar 3.xx is het weer opgelost.

dus kijk daar even naar
  #27  
Oud 04-11-10, 00:44
Jensvh Jensvh is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Standaard

Hallo,

Ik ben nieuw hier dus ken niet zoveel van dit forum. Heb nog maar pas een tweedehands Iphone 3G (16GB) zwart van iemand overgekocht. Ik ben zelf aangesloten bij Mobistar (België) en heb direct mijn sim-kaart erin gestoken. Hij heeft dan 1 dag gewerkt (volledig signaal). Maar dan daarna, soms wel bereik. Soms geen bereik. Als 3G opstaat helemaal geen bereik. 3G af geeft hij al beter bereik.

Ik had ook direct ge-update naar versie 4.1 dus deze software staat er bij mij momenteel op. Bij mobistar wilden ze hem al direct opsturen naar Apple omdat ze dachten dat de ontvanger stuk was. En dat ging 200€ kosten. Maar aangezien ik soms wel soms geen bereik heb, heb ik dat toch maar niet gedaan!

Aangezien ik altijd bereikbaar moet zijn is dit geen doen, dan wel bereik dan geen bereik! Kent er iemand dit probleem en kan dit opgelost worden? Ik zou het erg op prijs stellen!

Thanks!
  #28  
Oud 04-11-10, 01:37
passievrucht's schermafbeelding
passievrucht passievrucht is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 65
Standaard

heb je al een ander fw geprobeerd? en kijken of het probleem zich nog voortdoet

Laatst gewijzigd door passievrucht; 04-11-10 om 01:41.
  #29  
Oud 04-11-10, 10:57
Jensvh Jensvh is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Standaard

Kan iemand mij dan even uitleggen hoe je je fw terugzet naar 3.*?
  #30  
Oud 04-11-10, 11:29
passievrucht's schermafbeelding
passievrucht passievrucht is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 65
Standaard

kijk eens naar mijn eerdere posts "downgrade"
daar heb ik alles uitgelegd met video linkjes etc.
  #31  
Oud 11-11-10, 13:02
Peanut394 Peanut394 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door passievrucht Bekijk bericht
kijk eens naar mijn eerdere posts "downgrade"
daar heb ik alles uitgelegd met video linkjes etc.

Heb ik gedaan maar ik kan niet vinden hoe je het terug zet

Verder zouden we met z'n allen naar kassa moeten gaan want dit slaat helemaal nergens op.
Je krijgt ook als je belt steeds te horen 'ja het ligt aan de mast in uw postcode', 'er is een probleem maar als u ergens anders bent moet het wel goed zijn'.
En dan zeggen ja dat is dan wel even pech hebben' GRRRRRRRRRRRR
maar ze doen er niets veel aan als jij de enige bent die belt alleen jouw postcode noteren :S

Veel reklame op tv over 'snelle' mobieleverbinding maar die is ver te zoeken .
  #32  
Oud 11-11-10, 14:53
passievrucht's schermafbeelding
passievrucht passievrucht is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 65
Standaard

Ik ben het helemaal met je eens
Het zou eigenlijk niet mogen voor een bv als Apple die eigenlijk staat voor het mooie en degelijke spul en zoals vele weten is de iPhone geen goedkoop toestel. Het is eigenlijk te bizar voor woorden dat er zoveel klachten zijn voor de iPhone zowel in de 3 en 4 serie ... Als het niet hardwaremarig is dan is het wel de software wat niet lekker functioneert daar bedoel ik mee dat het soms fout gaat met synq iTunes dat je alles weer kwijt bent oa agenda, contacten etc. Of nog veel erger dat je een officele firmware update doet en de iPhone niet meer lekker functioneert ... Dan kan je natuurlijk wel zeggen dan ga ik downgrade en de juiste firmware opzoeken in hoop dat ie het dan wel lekker doet maar, dat is niet waar je m voor koopt om maar
steeds weer alles op de gok te doen en hoe lang doet ie het dan voordat je alles weer kwijt bent (data)
Je mag tegenwoordig wel een schriftelijk adresboekje bij de hand houden bij de iPhone.verwacht gewoon voor zoveel geld dat je meteen een goed degelijk toestel krijgt die jaren belplezier geeft
En voldoet aan gebruikerseisen.

Dus met al helemaal eens
Ik heb een vermoeden dat het nog niet rijp was voor de markt
Zie alle updates die voorheen zijn uitgebracht
Een beetje te veel van het goede vind je ook niet!?

Leuk tof ding qua theorie
Maar in praktijk weten wij allemaal dat het niet zo is

Laatst gewijzigd door passievrucht; 11-11-10 om 15:00.
  #33  
Oud 11-11-10, 19:39
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

@passievrucht

Ik ben het niet helemaal met je eens... Apple geeft goede support en updates zullen altijd nodig blijven om lekken te dichten en nieuwe functionaliteit toe te voegen aan de iPhone zoals: multitasking en folders.

Fouten bij het synchroniseren komen amper voor nog geen 1% van de iPhone gebruikers heeft er last van gehad en in veel gevallen ligt het niet aan de iPhone maar aan de computer of usb kabel. bij het synchroniseren kan je ook een mooie reserve kopie maken en deze altijd terug plaatsen op je eigen iPhone of een nieuwe.. andere merken kunnen hier nog wat van leren.

Ook de dekking problemen vallen erg mee. Uit werk ervaring kan ik zeggen dat de meeste iPhone 4 hier weinig tot geen last van hebben, een schommeling van +/- 15dBm is normaal. Komt het bereik pas onder de -118dBm dan zou ik me zorgen gaan maken.

Het komt weinig voor dat een update problemen geeft aan de baseband, de laatste update maakt een andere berekening voor de signaal balkjes als de software hiervoor. Helaas denken veel mensen dat het bereik slechter is geworden na de update terwijl het aantal dBm het zelfde is gebleven.

Uiteraard kunnen er problemen ontstaan met je iPhone door verschillende dingen zoals: foutieve update's , gebruikers fouten en fabrieksschade.. Voor de meeste gevallen kan je altijd aanspraak maken op je garantie die binnen NL 2 jaar is (t-mobile).
__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl
  #34  
Oud 16-12-10, 11:40
my00 my00 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 78
Standaard

Heb zojuist bij een collega die klaagde 3G uitgezet en nu het max. bereik en met 3G varieerend tussen de 1 en 2 streepjes.
  #35  
Oud 26-12-10, 13:06
bartmanbla bartmanbla is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 25
Standaard

Ik heb ook Vodafone en een 3Gs en m'n bereik in Amsterdam Oost is echt heel slecht.
3G is bij mij thuis binnen en in de tuin niet aanwezig en GSM is binnen 1 a 2 streepjes.
Net heb ik die tool gebruikt en dan geeft ie -100db aan, maar als ik 'm oppak word dat -107db.
Het was tot de zomer beter, maar sinds Augustus/September is Vodafone hier niets meer waard.
Inmiddels heb ik er een t-mobile kaartje bij en daarbij heb ik wel goed bereik, maar onderweg is dat ook niet alles.
  #36  
Oud 26-12-10, 13:43
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Bij mijn Vader thuis heb ik 2 streepjes 3G bereik.
Bij mijn Moeder thuis heb ik 5 streepjes GPRS bereik.
Ik denk dat er eigenlijk helemaal niets aan de hand is met het bereik van Vodafone (tenminste bij mij dan)!
Ik heb een iPhone 3Gs 32GB FW: 4.2.1
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #37  
Oud 29-12-10, 00:54
iPatphone iPatphone is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 29
Standaard

Ik heb het probleem ook, het is wel afhankelijk van de locatie maar met 3G is het telefoonbereik aanzienlijk minder. Ik hoop net als velen dat dit wordt opgelost want heb bewust gekozen voor Vodafone icm de iPhone.
  #38  
Oud 01-02-11, 18:28
MiMi MiMi is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 27
Standaard

Net overgestapt van Telfort naar VF en zoals vele van jullie ervaar ik ook hetzelfde probleem, zodra ik 3G uitschakel schieten mn streepjes van 1 naar 4 streepjes en ben ik telefonisch beter bereikbaar, zodra ik 3G weer inschakel verzwakt het direct terug tot 1 streepje en krijg ik om de haverklap smsjes van gemiste oproepen.

Zwaar irritant, want ben naar VF overgestapt om het snelle internet wou geen T-Mobile omdat ik daar veel slecht bereik over hoorde, maar nu hoort VF er ook bij.
  #39  
Oud 01-02-11, 20:08
16MRB06 16MRB06 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MiMi Bekijk bericht
Net overgestapt van Telfort naar VF en zoals vele van jullie ervaar ik ook hetzelfde probleem, zodra ik 3G uitschakel schieten mn streepjes van 1 naar 4 streepjes en ben ik telefonisch beter bereikbaar, zodra ik 3G weer inschakel verzwakt het direct terug tot 1 streepje en krijg ik om de haverklap smsjes van gemiste oproepen.

Zwaar irritant, want ben naar VF overgestapt om het snelle internet wou geen T-Mobile omdat ik daar veel slecht bereik over hoorde, maar nu hoort VF er ook bij.
Je moet ook niet op verhalen van anderen afgaan, ik heb namelijk prima bereik met T-Mobile. Oke ik heb thuis geen 3G bereik maar dat ligt aan de bouw van de woning (veel gewapend beton) want met kpn/hi en vodafone heb ik helemaal geen bereik thuis.
  #40  
Oud 02-02-11, 10:13
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

Beste Mensen,
ik heb ook een abbo bij vodafone soms valt het bereik ineens weg ook al heb een bumper rondom me iphone zitten maar naar 5 sec heb ik weer goed bereik het is vreemd allemaal ik had wel beter verwacht bij vodafone dacht ik eindelijk van die stomme t-mobile af te zijn....
__________________
Als je het zeker weet hoef je niet te twijfelen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Slecht bereik Iphone 4g,ook nog na update 4.2 dunjapunja iPhone algemeen 6 02-07-11 00:22
iPhone 4 slecht bereik sinds 4.1 Vishan07 iPhone algemeen 18 28-03-11 16:37
slecht bereik tmobile iphone 3GS bibitheone Odido (T-Mobile) 2 03-06-10 15:44
1G iPhone met verschrikkelijk slecht bereik.. AceHighHugo iPhone algemeen 3 28-08-09 18:28
G2 met plotseling slecht bereik via Vodafone Guest-20171129104752 Vodafone 10 13-11-08 20:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:01.