iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Slecht bereik vodafone iphone 3gs 4.1 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/71443-slecht-bereik-vodafone-iphone-3gs-4-1-a.html)

Rated 10-09-10 14:22

Slecht bereik vodafone iphone 3gs 4.1
 
Hallo allemaal,

Sinds vorige week ben ik van mijn HTC overgestapt naar een Iphone 3gs met vodafone.

Nu heb ik het probleem dat ik heel vaak slecht bereik heb thuis en op mijn werk, normaal had ik rond de 4/5 of 5/5 streepjes, maar met de iphone heb ik met een beetje geluk net 1/5 of 2/5 streepjes, op mijn werk valt mijn bereik en 3g vaker helemaal weg.

De telefoon werd geleverd met 4.0.1 en heb hem vrijwel direct naar 4.0.2 geupdate (toen had ik het ook) en nu met 4.1 ook nog steeds.

Zijn er meerdere mensen die last hebben van het bereik met vodafone?
Ben opzettelijk niet naar t-mobile overgestapt door het bereik verhaal, maar nu constateer ik bij vodafone hetzelfde.

AeronNL 13-09-10 22:54

Ik ben vorige week overgestapt van KPN hi naar vodafone.
Waar ik met hi 4 tot 5 strepen bereik en altijd 3G had binnen in huis, heb ik met Vodafone 0 3G en 1 streepje bereik. Zodra 3G uitvalt heb ik 3 streepjes bereik (gsm).

ik had niet verwacht dat Vodafone slechter zou zijn dan KPN...:(

cyber2001 15-09-10 00:31

Hier hetzelfde probleem, sinds het moment dat ik van 3.1.3 naar 4.0/4.0.1/4.0.2/4.1. Het is heel vervelend maar ook blijkt op de iphone dat de HDSPA snelheid behoorlijk omlaag gaat, inplaats van omhoog.

wikkes123 16-09-10 15:25

Ik heb het zelfde probleem. Belabbert ontvangst.

Oplossingen hiervoor?

Superoffie 20-09-10 16:31

Hier hetzelfde probleem, ben in juli overgestapt van Tmobile naar Vodafone met een simlockvrije 3GS. Sinds de 4.0 update alleen maar slecht bereik in de randstad en dan met name als ik ergens binnen zit. Draai nu de 4.1 software maar probleem is er nog steeds.

Ik had het toestel al bijna teruggestuurd voor garantie, maar dit is volgens mij echt een probleem tussen IOS 4.** en het netwerk van Vodafone. Met Vodafone hooguit 1 of 2 streepjes bereik, terwijl als ik er weer een tmobile sim inplaats, dan heb ik weer vol bereik. Laatst Vodafone sim in een iphone 3G met 3.1.3 software van een vriend geprobeerd, en meteen weer een vol bereik.

Probleem aangemeld bij Vodafone, ik hoop dat ze er snel wat mee gaan doen, want hiervoor ben ik niet overgestapt. Nog slechter dan T-Mobile.

wil 20-09-10 17:16

Ik heb dit ook gemeld bij Vodafone. Krijg bericht dat er volgens hun geen probleem is. Ik moet goede dekking hebben zowel binnen als buiten.
Ik had altijd een veel beter bereik dan met T-Mobile. Nu blijkt het andersom te zijn. Mijn buren met T-Mobile hebben nu een betere ontvangst dan ik.
Lijkt erop dat de combinatie 4.0 of hoger met Vodafone niet meer goed is.

Superoffie 20-09-10 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 565445)
Ik heb dit ook gemeld bij Vodafone. Krijg bericht dat er volgens hun geen probleem is. Ik moet goede dekking hebben zowel binnen als buiten.
Ik had altijd een veel beter bereik dan met T-Mobile. Nu blijkt het andersom te zijn. Mijn buren met T-Mobile hebben nu een betere ontvangst dan ik.
Lijkt erop dat de combinatie 4.0 of hoger met Vodafone niet meer goed is.

Precies, en is er dus wel degelijk een probleem, en ik ga er vanuit dat ze deze binnen een korte termijn oplossen. Anders laat ik mijn contract ontbinden. Last van wegvallende gesprekken in Utrecht en Amsterdam, dat soort grappen zijn we niet van gediend : )

jrmrsdal 21-09-10 23:04

Problemen Vodafone ontvangst
 
Ook hier hetzelfde probleem. Sinds 4.1 regelmatig dat ik na verloop van tijd het bericht krijg dat ik een gesprek heb gemist. Ook laatst in Duitsland gedurende een langere tijd helemaal geen ontvangst meer. Ook niet na meerdere reboots. Plotseling weer connectie en vervolgens melding dat ik meerdere gesprekken had gemist.

groet
Jeroen

jael 07-10-10 08:30

Ook hier problemen met SO Bel + SMS + Wem190 van Vaodafone. Na einde abo T-Mobile over op Vodafone maar het bereik is belabberd. Vodafone sim-kaart gewisseld zonder enig resultaat. Dame van Vodafone klanten Service durfde te beweren dat het dan aan de Iphone 3GS lag en niet aan het Netwerk nadat ik haar duidelijk had gemaakt dat het bereik van T-Mobile op dezelfde locatie beter was.

Ik rijd veel in Noord en Zuid Holland maar zie nu vaker het 3G weg vallen dan bij T-Mobile. Voorheen werd er veel drukte over T-mobile gemaakt, geloof dat Vodafone nu ook maar aan die muur genageld moet worden.

wil 07-10-10 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jael (Bericht 578576)
Dame van Vodafone klanten Service durfde te beweren dat het dan aan de Iphone 3GS lag en niet aan het Netwerk nadat ik haar duidelijk had gemaakt dat het bereik van T-Mobile op dezelfde locatie beter was.

Ik rijd veel in Noord en Zuid Holland maar zie nu vaker het 3G weg vallen dan bij T-Mobile. Voorheen werd er veel drukte over T-mobile gemaakt, geloof dat Vodafone nu ook maar aan die muur genageld moet worden.

Misschien heeft de dame van Vodafone wel gelijk. Sinds de update naar 4.0 zijn er problemen met het bereik. Voor de update had ik geen problemen met bereik Vodafone, dat was beter dan T-Mobile.
Ik krijg ook bericht van Vodafone dat op mijn huisadres goed bereik is binnen en buiten. Echter na de update is dit niet meer het geval. Mensen met ander merk telefoon met vodafone hebben wel goed bereik op mijn huisadres.

_Morris_ 07-10-10 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 578599)
Misschien heeft de dame van Vodafone wel gelijk. Sinds de update naar 4.0 zijn er problemen met het bereik. Voor de update had ik geen problemen met bereik Vodafone, dat was beter dan T-Mobile.
Ik krijg ook bericht van Vodafone dat op mijn huisadres goed bereik is binnen en buiten. Echter na de update is dit niet meer het geval. Mensen met ander merk telefoon met vodafone hebben wel goed bereik op mijn huisadres.

Ik vermoed dat het een combinatie van 4.0 én 3GS én vodafone is. Begrijp van vrienden met een 3GS dat sinds update naar 4.0 of 4.1 alles veel trager is. Bereik probleem lijkt daar in te passen (bijv. dat 4.0 zoveel power weg dat weg neemt dat dit ook invloed heeft op contact met netwerk zoeken?)

Heb zelf een IPhone 4 met Vodafone en geen enkel probleem met bereik. Woon zelf in de Randstad (A'dam), veel vrienden en familie in Limburg, maar overal voldoende of goed bereik.

jael 07-10-10 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door _Morris_ (Bericht 578616)
Ik vermoed dat het een combinatie van 4.0 én 3GS én vodafone is. Begrijp van vrienden met een 3GS dat sinds update naar 4.0 of 4.1 alles veel trager is. Bereik probleem lijkt daar in te passen (bijv. dat 4.0 zoveel power weg dat weg neemt dat dit ook invloed heeft op contact met netwerk zoeken?)

Heb zelf een IPhone 4 met Vodafone en geen enkel probleem met bereik. Woon zelf in de Randstad (A'dam), veel vrienden en familie in Limburg, maar overal voldoende of goed bereik.

Je zou helemaal gelijk hebben, alleen heb hier van mijn zoon nog een 3G met T-mobile sim-kaart. Als ik deze in de 3GS doe heb ik meer bereik.
Het ligt dus duidelijk aan Vodafone.

Casartelli 08-10-10 16:22

Volgens mij is het de combinatie Iphone 3(GS) en IOS4.
Ik heb er met KPN namelijk ook last van. Als ik mijn werktelefoon (Nokia) naast mijn Iphone leg heeft mijn IPhone op KPN 1 streepje en mijn Nokia vol bereik.
Als ik midden in het huis sta (echt niet zo heel groot) ben ik met Iphone zelfs onbereikbaar (je komt dan direct in mijn voicemail).

bartha 08-10-10 19:56

Streepjes kan je niet met elkaar vergelijken. Apple maakt tegenwoordig een andere berekening voor het signaal dan andere merken zoals Nokia. Door *3001#12345#* in te toetsen in dan de bel toets indrukken kan je het aantel dBm zien (field test mode). Tussen de -75dBm en -90dBm is normaal.

marcel73 08-10-10 21:29

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 3GS en Vodafone sim van de zaak. Het uitschakelen van de optie 3G ontvangst lost het wegvallen van het netwerk op maar dan heb je helaas geen snel dataverkeer... Bij het inschakelen van het 3G netwerk blijft de telefoon continue zoeken naar het netwerk... er zijn meer mensen met dit probleem:

Apple - Support - Discussions - 3G Signal Loss after upgrading to ios ...

darude 09-10-10 18:01

Ik heb vanavond mijn 3gs van ios4.0 naar 4.1 geupgrade en ik heb nu met telfort het zelfde probleem, ik heb nu bv bij field test mode -116 in huis terwijl dit altijd rond de 70 zat..
Als ik 3g uitgeschakelt heb ik zit ik wel weer rond de -70.
Het lijkt toch te liggen aan de firmware update.

bartha 09-10-10 19:55

-70dBm betekend dat er een zendmast bijna in je huis staat:) ofwel bijna vol bereik. -116dBm is inderdaad erg laag, bij -120dBm is bellen bijna niet meer mogelijk. Technisch gezien kan dit niet veranderen in je iPhone... Kijk even of het bereik zo slecht blijft ook dat het tijdelijk is. Komt ook nog wel eens voor dat er een zendmast uit ligt.

brom38 12-10-10 16:21

hallo, hier het zelfde probleem slechte ontvangst met zowel iphone 4 als de 3gs, geen ontvangst of heel weinig. Op de motorola van mijn vrouw (ook vodafone netwerk) dan prima ontvangst. Het ligt dus zonder enige twijfel aan de iphone.

bartha 12-10-10 20:55

@ brom38
Hoeveel dBm meet u met de field test?!

Dennis.223 22-10-10 20:56

Ook ik heb dit irritante probleem! Met 3G uitgeschakeld geen probleem, maar ingeschakeld geeft problemen; maar dan alleen waar het 3G bereik toch al niet zo top was (bij mij thuis). Op het werk heb ik goede en snelle 3G, daar heb ik geen probleem met het wegvallen van de telefoonservice...

Ben benieuwd of dit opgelost gaat worden in de volgende update..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:21.