iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Vodafone onbepert toch redelijk beperkt (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/7472-vodafone-onbepert-toch-redelijk-beperkt.html)

Corally 15-02-08 13:23

Vodafone onbepert toch redelijk beperkt
 
Beste mensen,

Ik weet dat het al vaker aan het daglicht is gekomen op het forum: Hoe onbeperkt is de vodafone internet blox. Ik ben er vandaag achtergekomen.

Hier een brief van Vodafone

Binnenkort krijg ik Wi-Fi in huis dus dan zal het verbruik een stuk omlaag gaan. Toch jammer dat ik nu moet gaan opletten op mn verbruik.

Nikooos 15-02-08 13:45

Tja.. 10 keer het verbruik van de gemiddelde gebruiker. Als iedereen het nou een stuk meer zou gebruiker, zou het geen probleem zijn :p

Jochem 15-02-08 14:20

Maar dan alsnog, hier ga je toch niet vanuit:p

Spete 15-02-08 14:55

Toch jammer dat dat gemiddelde verbruik niet wordt genoemd. heb ooit een data'limiet' van 50 Mb horen noemen. Kan me niet voorstellen dat de gemiddelde gebruiker maar 5 Mb per maand zou verinternetten

Corally 15-02-08 15:06

Het datalimiet van 50 mb is geloof ik in november 2007 geschrapt, nu hebben ze dus dat 10 x gemiddeld verhaal. Ik ben het met psychonikeo eens.. Ik roep bij deze alle internet blox gebruikers op massaal te gaan internet om mijn telefoon rekening betaalbaar te houden ;)

Stiruam 15-02-08 15:10

Tja waneer zou ik die brief krijgen :p

Greetz, Stiruam

Shelldass 17-02-08 00:48

Hmm
Typisch iets waar je als je formeel pissed wordt makkelijk onder uit kan komen.
"Hoezo zorgeloos internet? Er zit gewoon een limiet aan..."

dengine 17-02-08 13:59

Ik heb sinds drie dagen ook de Blox aangezet. Heb daarvoor Vodafone gebeld met de vraag of er een limiet is. Het was er wel maar ze konden geen getallen noemen. Beetje vreemde gang van zaken. Ik hoefde me vooral geen zorgen te maken werd me verteld want ik zou volgens hun zeggen nooit aan die (onbekende) limiet komen ..... Ik wacht geduldig op de eerste brief.

Zo heb ik ook een UMTS kaart voor mijn MacBookPro. Aangezien de door vodafone geleverde software nog niet echt lekker liep op een mac werd ik voor de eerste 3 weken met een rekening van 1200 euro verblijd. Na een hoop gezeur, ergernis en kwaadheid is dit wel keurig opgelost maar zet je toch aan het denken als je weer mobiel internet bij vodafone afsluit .....

Amp. 17-02-08 14:03

Heb vernomen dat het nu 20mb = 200mb limiet ;)
Maar wat is je dataverbruik geweest dan?
Ik heb gem 50mb per maand en ben nog niet op de hoogte gebracht

@Dengine, aan Corally, maar ik ben ook wel benieuwt wat het verbruik is van de anderen :)

dengine 17-02-08 14:05

Aan wie is die vraag?

darkmanx 17-02-08 15:19

echt neppe actie van vodafone. Maak dan bijvoorbeeld 3 verschillende tarieven.
1* tot 50 mb per maand (4,50 euro)
2* tussen de 50 en 200 mb per maand (10,00 euro)
3* tussen 200 en 500 mb per maand (15,50 euro )

alles daarboven extra betalen

Weet je ook waar je aan toe bent.

pevi 17-02-08 15:34

Altijd nog goedkoper dan mijn eerste 1,5 maand met mijn iPhone abbo bij Vodafone!

Ik checkte mijn mail om het kwartier, en dat voor 0,65 eurocent per check.
Dat maal 4, en dat maal 24, maakt totaal 62,40 per dag!!!! ...en dat ongeacht of ik mail had. (ieder starttarief per connectie met internet kost dus 0,65)

Geloof me dat ik heb gevloekt na de eerste factuur die ik kreeg van Vodafone.
Ook kreeg ik die factuur pas op de helft van de daaropvolgende maand dus die eerste factuur kreeg nog een staartje.

Heb toen meteen Blox aangeschaft en ben tot nu gedekt voor 9,50 per maand!!

Een gewaarschuwd man/vrouw telt dus voor 2 dus doe er je voordeel mee!

Fresh 17-02-08 15:44

Gek word je van die FUP clausules (Fair Use Policy). Ik heb hetzelfde gezeur met mijn website host gehad.
Laat die lui maar eens duidelijk zijn over hun voorwaarden!

dengine 17-02-08 16:01

De bedragen voor mobiel internet hebben naar mijn idee meer te maken met mafiapraktijken dan met iets dat ook maar enigzins in de buurt komt van FAIR!

Amp. 17-02-08 16:25

ik heb zon kortingsactie :D 4.25 per maand voor zorgeloos internet ^^ big deal als ik 1x erover heen ga

Corally 17-02-08 16:53

@ Amp Mijn data verbruik op de iPhone zit wel rond de 200/250 mb per maand :rolleyes: Inderdaad no big deal als je er 1 keer overheen gaat. Maar ik heb geen zin om de waarschijnlijk belachelijke bedragen te betalen als ik er voor de 3de keer overheen ga! Morgen komt er Wi-Fi hier thuis. Dus dat zal al een hoop schelen :)

Maar ik ben het met jullie eens dat er gewoon duidelijkheid geschept moet worden. Ik kan niet ruiken hoeveel het gemiddelde is. Geen goede regeling van Vodafone!

Amp. 17-02-08 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Corally (Bericht 66394)
@ Amp Mijn data verbruik op de iPhone zit wel rond de 200/250 mb per maand :rolleyes: Inderdaad no big deal als je er 1 keer overheen gaat. Maar ik heb geen zin om de waarschijnlijk belachelijke bedragen te betalen als ik er voor de 3de keer overheen ga! Morgen komt er Wi-Fi hier thuis. Dus dat zal al een hoop schelen :)

Maar ik ben het met jullie eens dat er gewoon duidelijkheid geschept moet worden. Ik kan niet ruiken hoeveel het gemiddelde is. Geen goede regeling van Vodafone!

Je hoeft ook niets extras te betalen, ze geven alleen een alternatief aan dan. Tenminste, van wat ik heb gehoord :p

Corally 17-02-08 19:34

Ik citeer even uit de brief die ik gepost heb bovenaan de pagina. "En als je er drie maanden over heen gaat, kan het extra verbruik eventueel in rekening gebracht worden"

Amp. 17-02-08 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Corally (Bericht 66481)
Ik citeer even uit de brief die ik gepost heb bovenaan de pagina. "En als je er drie maanden over heen gaat, kan het extra verbruik eventueel in rekening gebracht worden"

Ja maar ik geloof niet dat ze dat zomaar kunnen doen, er staat ook geloof ik in de overeenkomst dat ze een alternatief aan bieden.
Ik denk dat ze dat pas na 3 maanden, kunnen gaan doen. Pas nadat jij ermee akkoord bent gegaan, aangezien dat niet in je contract staat vermeld (dat je extra moet betalen als je eroverheen gaat).

Ik kan het ook gruwelijk fout hebben hoor :o

Stiruam 17-02-08 19:38

Citaat:

Ik citeer even uit de brief die ik gepost heb bovenaan de pagina. "En als je er drie maanden over heen gaat, kan het extra verbruik eventueel in rekening gebracht worden"
Tja nou mooi dat ik dan met nummerbehoud naar T-Mobile ga amahoela!

Greetz, Stiruam


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.