iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   bereik vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/74799-bereik-vodafone.html)

ALB 12-10-10 05:59

bereik vodafone
 
Goedemorgen,

wat zijn jullie ervaringen met het bereik van jullie VFkaart?
Ik heb het abo van de tv-gids.. Iphone 4, gister jailbreak.... dat is allemaal prima alleen het bereik is niet echt denderend (valt soms weg... en dat in huis, dus laat staan zometeen buiten).
Hebben meer mensen diezelfde ervaring of juist niet?
Overigens was het bereik ook al zo slecht bij gebruik van deze simkaart in een andere telefoon, dus het ligt niet aan de JB.

super bedankt

KK001 12-10-10 08:33

Altijd goed geweest bij VF, echter valt het bij mij ook de laatste tijd tegen... last van wegvallend bereik e.d misschien tijdelijk??

ballegooier 12-10-10 08:56

Lastig iets over te zeggen, want sinds 4.0.1 zijn de reception-bars indeling veranderd, ongeveer tegelijk toen ik overstapte op Vf. Met t-mobile had ik altijd wel volop GPRS bereik, af en toe 3G (zeer instabiel, viel steeds weg áls ik het had) maar dat was allemaal nog met de oude indeling.
Ik heb sinds 2 maandjes Vf en heb thuis en op mijn werk beroerde dekking (resp. -90dB en -120dB) af en toe geen service. Met t-mobile had op beide plekken prima (gprs) ontvangst (ong -70dB)

Buiten en onderweg merk ik de meerwaarde van Vf; lekker stabiel 3G bereik, heerlijk. Dat ik op mijn werk af en toe niet bereikbaar ben, vind ik wel irritant. Maar het licht ook aan de iPhone, hoor. Mijn collega met een dumb-phone nokia nogwattes heeft met Vf 2 streepjes bereik op het werk, en die verbinding valt al helemaal niet weg.

Bij de iPhone is het allemaal zo gevoelig, je hoeft het toestel in een zwak gebied bijv. maar 45 graden te draaien en je hebt geen bereik meer. Hier thuis merk ik dat ook: ligt ie in de lengte van de woonkamer dan heb ik -120dB, leg ik hem dwars dan heb ik -90dB) en kan ik zelfs het geluk hebben dat ik eventjes met het 3G netwerk verbinding heb (wat meestal meteen weer wegvalt)

wil 12-10-10 09:32

Ik heb ook veel minder bereik sinds de update naar 4.1 met vodafone. Heel vaak geen service in beeld. Gek want het was altijd veel beter dan T-Mobile.
Ik krijg ook steeds meer de indruk dat de iphone technisch gezien eigenlijk een slechte telefoon is. Als ik geen service heb kunnen anderen gewoon bellen met andere merken telefoons met vodafone.

myi 12-10-10 10:55

slecht bereik
 
ik heb sinds kort een iphone 3G en bij mij valt het bereik in huis heel vaak weg. Ik kan niet bellen of smssen en ook niet gebeld worden. Heel vervelend, aangezien in thuis werk. Met Nokia nooit ergens last van.
Wie heeft tips?

ballegooier 12-10-10 19:48

Ik vrees op basis van jouw bericht en die boven jou, downgraden naar 4.0.1/2 en/of wachten, zeg maar hopen, op eventuele verbetering in 4.2?
Uiteraard is dat natuurlijk geen optie, zeker als je een 3G hebt. Dan heb je misschien weer aardig bereik, maar een verder totaal kreupele telefoon...

Guest-20180925190238 12-10-10 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 583024)
Ik heb sinds 2 maandjes Vf en heb thuis en op mijn werk beroerde dekking (resp. -90dB en -120dB) af en toe geen service. Met t-mobile had op beide plekken prima (gprs) ontvangst (ong -70dB)

Ik weet niet wat en hoe jij meet want je geeft dB aan. Maar als je op een UMTS carrier:

RX Power Level = -90 dBm
RSCP = -90 dBm
Ec/N0 = -8dBm

hebt dan kan je de volledige bandbreedte gebruiken. Hoeveel "streepjes" dat op een bepaalde telefoon zijn hangt gewoon van het gebruikte algoritme af.

In ieder geval, ontvangstveldsterkte wordt niet in dB gemeten maar in dBm.

Davernl 12-10-10 21:53

Wegvallen bereik
 
Heb er ook last van bij mij iPhone 4.

Als ik het kaartje in mijn iPhone 3g doe dan gewoon overal vol bereik???

Toch raar.

jorispeeters 12-10-10 23:32

Ik heb sinds 4.1 waarbij ze de verbetering hebben doorgevoerd m.b.t. antenne ontvangst weergave minder ontvangst dan voorheen.

Ik zie nu heel vaak 1 streepje 3G ontvangst, welke voorheen vaak hoger was. Nu maakt dat opzicht niet uit omdat er altijd wel ontvangst is. Geen service zie ik nooit eigenlijk. Een heel enkele keer valt 3G wel even weg.

Heb sinds deze week wel last in Haarlem van een storing (denk ik). Kreeg geen/lastig verbinding bij telefoongesprekken. Soms geen service / blijft zoeken naar netwerk en dataverbinding werkt ook niet altijd even soepel. Hebben meer mensen daar last van? Sinds deze week last van in Haarlem.

Overigens ben ik erg tevreden over Vodafone. Bevalt prima eigenlijk.

Boes40 12-10-10 23:38

Ik had afgelopen weekend ook last van weg vallende verbinding in Haarlem (omgeving station). Ik heb dit al een keer vaker gehad maar na 1 of 2 dagen was het weer o.k. Sinds gisteren is de verbinding weer goed. Ik had hier een mail over gestuurd naar Vodafone en hier het antwoord:


Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan problemen te ervaren met de UMTS verbinding op de betreffende postcode.

Dit is uiteraard vervelend. Helaas is er een defecte mast op de betreffende locatie, waardoor u deze hinder ondervindt. Er zal een nieuwe mast geplaatst worden. Dit neemt echter enige tijd in beslag. Naar verwachting zal deze mast over 2 maanden geplaatst worden. Onze excuses voor het ongemak

Dus........

Mr_recci 13-10-10 00:19

Nergens last van.. en ik woon in een boerendorp in de middle of nowhere

markjan 13-10-10 14:51

ik heb ook nergens last van.. alleen op 1 plek op school geen 3g (maar dat heeft niemand dan, t-mobile niet en vodafone ook niet)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:27.