iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   vodafone als provider (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/78165-vodafone-provider.html)

nance30 22-11-10 16:40

vodafone als provider
 
ik heb een simlock vrije iphone 4 en heb nu de overstap gemaakt van t-mobile naar vodafone met nummerbehoud dit gaat in februari in.

nu vraag ik me af pakt de iphone de sms en internet instellingen vanzelf op van vodafone wanneer ik de nieuwe sim er in doe? of moet ik handmatig dingen veranderen?

wie heeft er een idee ?

NivramRa 23-11-10 19:20

Ik heb sinds deze week ook een iPhone 4 gekocht. Had al een abbo bij Vodafone dus had nog mijn oude simkaart. Na snel langs een vodafone-winkel te zijn geweest micro-sim gehaald (was gratis tot mijn verbazing) en kon gelijk aan de slag. Je zult wel alles denk ik handmatig in moeten stellen maar dat is zo gefixt omdat alles uitgelegt staat op de website van vodafone. (Algemene instellingen -Toestel instellen)

djbosanac 24-11-10 01:42

Slechte ervaringen met VodaFone.

Onterecht een boete van 650 euro moeten betalen.
Alleen jammer genoeg niet genoeg bewijs voor hun zogenaamd.

En als ik niet deed, kreeg ik dus een juridisch persoon achter me aan.

NivramRa 24-11-10 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djbosanac (Bericht 604466)
Slechte ervaringen met VodaFone.

Onterecht een boete van 650 euro moeten betalen.
Alleen jammer genoeg niet genoeg bewijs voor hun zogenaamd.

En als ik niet deed, kreeg ik dus een juridisch persoon achter me aan.

Meen je dat nou? Heb eigenlijk juist alleen maar goede ervaring.. overal goed bereikbaar, service goed..

Waarvoor had je die boete gekregen?

djbosanac 24-11-10 01:57

Het ging om een bedrag, wat ik volgens hun heb overschreden.
Ik heb die hele week niet maand niet gebeld, maar ook echt letterlijk niet gebeld.

Krijg factuur van €650,- ik ging naar me bel status kijken, staat er iets van bij alle vorige afbetalingen bleek er een fout te zijn gemaakt. Waar door je dus een rekening hebt open staan van €650,-. Alleen ik had 2 factures niet meer, en zo kon ik dus niet bewijzen dat het ook echt een onterecht was :S . Terwijl had toen een hoge bel minuten pakket ivm redelijk veel bellen per maand. (Maar was nooit, maar ook nooit over me bel minuten heen)

Mja nu zit ik dus bij KpN

nance30 25-11-10 21:38

@nivramra is het nog gelukt je iphone werkent te krijgen op het vodafone netwerk?

Damys4 25-11-10 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djbosanac (Bericht 604470)
Het ging om een bedrag, wat ik volgens hun heb overschreden.
Ik heb die hele week niet maand niet gebeld, maar ook echt letterlijk niet gebeld.

Krijg factuur van €650,- ik ging naar me bel status kijken, staat er iets van bij alle vorige afbetalingen bleek er een fout te zijn gemaakt. Waar door je dus een rekening hebt open staan van €650,-. Alleen ik had 2 factures niet meer, en zo kon ik dus niet bewijzen dat het ook echt een onterecht was :S . Terwijl had toen een hoge bel minuten pakket ivm redelijk veel bellen per maand. (Maar was nooit, maar ook nooit over me bel minuten heen)

Mja nu zit ik dus bij KpN

Vaag verhaal, je kan tot een maand of 6 terug online je rekeningen nog van de my Vodafone site halen, en als je zeker van jezelf bent ga je de juridische strijd wel aan.

psvu2 25-11-10 23:00

Krijg as maandag iPhone 4 maar abbo wat ik nu heb loopt nog een tijdje door (5mnd) maar betaal daar maar 13€voor (super iPhone sim), ik wilmdeze de komende mnd nog even gebruiken voor mijn nummer kan ik dan een microsim halen bij een winkel en deze om laten zetten? Gratis?

vuurvreter 25-11-10 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psvu2 (Bericht 605596)
Krijg as maandag iPhone 4 maar abbo wat ik nu heb loopt nog een tijdje door (5mnd) maar betaal daar maar 13€voor (super iPhone sim), ik wilmdeze de komende mnd nog even gebruiken voor mijn nummer kan ik dan een microsim halen bij een winkel en deze om laten zetten? Gratis?

Welke provider is dat?

NivramRa 26-11-10 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nance30 (Bericht 605555)
@nivramra is het nog gelukt je iphone werkent te krijgen op het vodafone netwerk?

Als je gwn alles volgt wat er op de website van Vodafone staat komt alles goed. Mij is het gelukt, stuur dit bericht vanaf m'n iPhone ;-)

Overigens kan je je oude (grote) sim-kaart gewoon bij je eigen provider gratis omruilen. Nummerbehoud etc. wordt allemaal geregeld. Ze zijn binnen paar seconden klaar. Als ze er geld voor vragen gewoon zeggen dat je 'm gratis hoort te krijgen... :-)

nance30 26-11-10 20:00

gisteravond het verlossende telefoontje gehad van t-mobile mag mijn contract ontbinden en per direct mijn nummer over zetten dus snel naar de winkel geweest en als het goed is ga ik vrijdag 3 december over naar mijn nieuwe provider! me happy

iPhoony 27-11-10 00:07

Als je jouw iphone aan itunes hangt met een vodafone sim krijg je via itunes de juiste instellingen van vodafone binnen. Dat is nu zo sinds ongeveer een week.

nance30 27-11-10 09:39

oke ook als hij al geactiveerd is met t-mobile? iphoony?

runner70 28-11-10 10:34

Heb in mijn woonplaats geen 3g dekking met vodafone, volgens vodafone omdat ze geen 3g masten mogen plaatsen (2 km van de grens met belgie)

MarkM 30-11-10 12:56

Zojuist een iPhone 4 opgehaald in de Vodafone winkel in Breda. Contract is al op 13-11-2010 getekend en daar staat een nieuw telefoonnummer op.
Men vertelde mij dat de telefoon pas actief wordt op 3-12-2010 maar dat ik al wel andere dingen kan doen.
Thuis de Sim-kaart erin en aangesloten op de iMac, krijg ik alleen een schermpje met een usb-stekker en een iTumes symbool erbij en daaronder een pijl voor een emergency call. Op de Mac wordt iTunes niet geactiveerd en verder kom ik niet en kan ik niets. Wilde alvast foto's maken en dat soort dingen.
Moet ik wachten tot 3 december of terug naar de winkel? Die is telefonisch alleen te bereiken via een 0900 nummer van Vodafone en daar is het heel druk vandaag.

Graf Zum Kotzen 30-11-10 13:17

activering vodafone
 
Ik heb vandaag de eerste levering iphone4 gekregen. Aangesloten op itunes, werkt verder prima. Maar 'geen service'. Er staat wel dat er moet geactiveerd worden. Heeft iemand ervaring hoe lang dat duurt?

GZK

Twinky 30-11-10 13:42

Mark: heb je hem al aangezet? Bovenaan knopje ingedrukt houden..

MarkM 30-11-10 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twinky (Bericht 608330)
Mark: heb je hem al aangezet? Bovenaan knopje ingedrukt houden..

Ja zo slim was ik nog wel;), maar volgens het boekje zou iTunes van zelf opstarten na een usb-verbinding. Dat gebeurde dus niet. Zelf iTunes gestart en daar was de iPhone in de linker kolom:), erop geklikt en toen kon ik verder.
Probeer nu muzieknummers van iTunes naar de iPhone te krijgen maar dat lukt nog niet.

MarkM 30-11-10 20:29

Lukt niet om foto's of muziek erop te zetten vanuit iTunes, heb voorbeeldfilm van Apple bekeken. Wel de inhoud van het Adresboek.
Onder Info > Netwerk staat: "Simkaart niet geprovisioneerd", zou dat de reden kunnen zijn? Zo ja, dan moet ik wachten tot vrijdag a.s.

xera 30-11-10 22:18

zou kunnen. als je muziek (mp3) sleept van je map naar itunes en dan loslaat op je iphone hoort het gewoon te werken!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:15.