//

Tethering onder firmware 4.2.1

Tethering onder firmware 4.2.1 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Alleen niet bij de 3G dus...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 23-11-10, 22:23
jos123 jos123 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 12
Standaard

Alleen niet bij de 3G dus
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 24-11-10, 00:19
Alireza Alireza is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 45
Standaard

Juistem, niet bij de 3GS dus... Heeft iemand hiervoor wel een oplossing die eventueel zou kunnen werken?
  #63  
Oud 24-11-10, 00:22
KoenCows KoenCows is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Kan iemand het bestand nog een keer online zetten. Hij is te vaak gedownload;-).
  #64  
Oud 24-11-10, 05:00
lakes lakes is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjpaul Bekijk bericht
Ik heb onderstaande uitgevoerd, werkt weer prima!!




1) download het volgende bestand http://rapidshare.com/files/43260223...nl_iPhone.ipcc
2) Zet de carrier testing mode aan voor iTunes (weet je niet hoe dit moet, via google kun je dit gemakkelijk terugvinden)
3) Installeer de bovenstaande .ipcc


hier nog ff de link voor carrier testing mode:
Itunes in de carrier testing mode zetten:

How to enable carrier testing mode in iTunes

zodra bovenstaande is uitgevoerd heb je weer tethering, alleen meld itunes nog steeds dat er een update is van de provider....niet doen dus!!

succes

Alles netjes gedaan zoals beschreven. Maar itunes 10.1 laat het niet toe dat ik een ipcc bestand selecteer. Kan het dus gewoon niet aanklikken. Iemand nog suggesties?
  #65  
Oud 24-11-10, 07:50
postduif postduif is offline
• iOS 4.2
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lakes Bekijk bericht
Alles netjes gedaan zoals beschreven. Maar itunes 10.1 laat het niet toe dat ik een ipcc bestand selecteer. Kan het dus gewoon niet aanklikken. Iemand nog suggesties?
In iTunes bij je Iphone op Herstel klikken met alt toets ingedrukt.
  #66  
Oud 24-11-10, 08:38
pjpaul pjpaul is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Zeeland
Berichten: 61
Standaard

Jawel, je moet eerst itunes in de carrier testing mode zetten, dan laat itunes het wel toe!!
  #67  
Oud 24-11-10, 09:52
lakes lakes is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 46
Standaard

Alles gedaan volgens de beschrijving. Itunes afgesloten, terminal geopend en defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE ingetikt + enter,iTunes geopend, iphone 4 eraan, alt+herstel, krijg ik het keuze menu ala finder om het ipcc bestand te selecteren, en dan blijft het ipcc bestand lichtgrijs.......

Welk formaat moet het ipcc bestand zijn? Ik heb het gedownload zoals deze, Vodafone_nl_iPhone.ipcc, en dan is de soort een HTML document.....

Hmmz. Opgelost.... De laatste zin die ik net typte bracht me op het idee om de naam+extensie is na te kijken.....


Sorry en bedankt voor het meedenken. Alles klopt nu

Laatst gewijzigd door iScorpio; 24-11-10 om 09:57. Reden: volgende keer de edit knop gebruiken!
  #68  
Oud 24-11-10, 09:59
KoenCows KoenCows is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Unassigned file limit of 10 downloads reached.

Kan iemand hem nog een keer online zetten...?
  #69  
Oud 24-11-10, 10:27
Dis Dis is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 23
Unhappy Geen abo op mobiel datanetwerk?

Ik heb Vf zakelijk. Bij upgrade zijn de instellingen bijgewerkt. Stonden toen op live.vodafone, dit heb ik veranderd in office.vodafone. Nu komt er alleen maar de melding dat ik geen abonnement heb op een mobiele dataservice??? Vf gebeld, volgens hen is er een storing in het 3g netwerk. Als ik 3g uitzet, ook geen verbinding. Kon via live.vodafone wel verbinding maken, maar dit geeft extra kosten. Heb immers abo voor mobiel internet via zakelijk abo.
Iemand hier ook problemen mee, of een oplossing?

Disregard! Opgelost!

Laatst gewijzigd door Dis; 24-11-10 om 10:47. Reden: probleem opgelost
  #70  
Oud 24-11-10, 11:02
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dis Bekijk bericht
Ik heb Vf zakelijk. Bij upgrade zijn de instellingen bijgewerkt. Stonden toen op live.vodafone, dit heb ik veranderd in office.vodafone. Nu komt er alleen maar de melding dat ik geen abonnement heb op een mobiele dataservice??? Vf gebeld, volgens hen is er een storing in het 3g netwerk. Als ik 3g uitzet, ook geen verbinding. Kon via live.vodafone wel verbinding maken, maar dit geeft extra kosten. Heb immers abo voor mobiel internet via zakelijk abo.
Iemand hier ook problemen mee, of een oplossing?

Disregard! Opgelost!
Misschien wel fijn voor andere mensen die hetzelfde probleem hebben als je erbij vermeldt hoe dit opgelost is.
__________________
Hacking the iPhone since 07-09-'07
  #71  
Oud 24-11-10, 11:14
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Wink Link naar .ipcc bestand

Voor mensen die de .ipcc willen downloaden, hierbij een nieuwe link:

Vodafone_nl_iPhone.ipcc
  #72  
Oud 24-11-10, 11:20
Dis Dis is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Misschien wel fijn voor andere mensen die hetzelfde probleem hebben als je erbij vermeldt hoe dit opgelost is.
Sorry hoor!
Instellingen stonden niet helemaal goed. Had office.vodafone.com ipv office.vodafone.nl
  #73  
Oud 24-11-10, 11:51
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King1987 Bekijk bericht
De nieuwe carrier is voor 4.2.1 Maar ook die kan je weer aanpassen ik kan gewoon Tethering gebruiken met vodafone
Hoe heb jij hem aangepast, met andere woorden, welke oplossing heb jij gebruikt?
  #74  
Oud 24-11-10, 14:23
dusun dusun is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

carrier 9.0 verkregen middels het welbekende custom .ipcc bestand via iTunes erop te zetten maar de tethering optie is nog steeds niet terug, ook niet na een reboot. Dit is trouwens op een iPhone 3G 16GB (simlock-vrij / belgie), help!
  #75  
Oud 24-11-10, 14:29
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dusun Bekijk bericht
carrier 9.0 verkregen middels het welbekende custom .ipcc bestand via iTunes erop te zetten maar de tethering optie is nog steeds niet terug, ook niet na een reboot. Dit is trouwens op een iPhone 3G 16GB (simlock-vrij / belgie), help!
Zit je bij Vodafone privé en heb je trouwens tijdens het updaten via iTunes voor de optie "Bijwerken" in plaats van "Herstellen" gekozen. Misschien heeft het iets met dat laatste te maken.
  #76  
Oud 24-11-10, 14:32
dusun dusun is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Zit je bij Vodafone privé en heb je trouwens tijdens het updaten via iTunes voor de optie "Bijwerken" in plaats van "Herstellen" gekozen. Misschien heeft het iets met dat laatste te maken.
Het is een privé abonnement en ik heb het gedaan middels "restore" i.p.v. "update", zal het eens proberen middels "update".
  #77  
Oud 24-11-10, 14:41
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dusun Bekijk bericht
Het is een privé abonnement en ik heb het gedaan middels "restore" i.p.v. "update", zal het eens proberen middels "update".
Dat heeft nu geen zin meer, heb je met Carrier 9.0 de tethering APN ingevuld onder "Netwerk"? Of heb je deze optie niet onder aan het scherm?
  #78  
Oud 24-11-10, 14:43
dusun dusun is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Dat heeft nu geen zin meer, heb je met Carrier 9.0 de tethering APN ingevuld onder "Netwerk"? Of heb je deze optie niet onder aan het scherm?
Optie heb ik niet, ook nog even geprobeerd middels update i.p.v. restore en reset settings gedaan maar nog steeds geen succes. Ik kan altijd 9.1 nogmaals laden en dan via update terug naar 9.0 en dan opnieuw proberen....
  #79  
Oud 24-11-10, 14:48
dusun dusun is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dusun Bekijk bericht
Optie heb ik niet, ook nog even geprobeerd middels update i.p.v. restore en reset settings gedaan maar nog steeds geen succes. Ik kan altijd 9.1 nogmaals laden en dan via update terug naar 9.0 en dan opnieuw proberen....
Helaas ook dit zonder succes op de iPhone 3G 16GB (Simlock-vrij / Belgie)
Misschien kan iemand een werkend profiel van een 3GS met Vodafone posten en kan ik het hiermee proberen
  #80  
Oud 24-11-10, 14:56
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dusun Bekijk bericht
Ik kan altijd 9.1 nogmaals laden en dan via update terug naar 9.0 en dan opnieuw proberen....
Nah, heeft niet zoveel zin meer denk ik. Het verschil tussen de "Bijwerken" en "Herstel" optie is dat tijdens het "Bijwerken" enkel de systeembestanden worden bijgewerkt. Instellingen enz. worden bewaard. Ik gebruik altijd deze optie omdat het updaten dan veel sneller gaat. Mijn muziek enz. blijft op het toestel en hoeft niet nogmaals geladen te worden. Als je voor de "Herstel" optie kiest worden alle instellingen, apps, muziek enz. verwijderd en na de update wordt de laatste backup teruggezet. Duurt allemaal een stuk langer afhankelijk van hoeveel apps, muziek enz. op hebt staan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 21:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 21:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:06.