iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Vodafone prepaid micro-sim 1GB (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/79490-vodafone-prepaid-micro-sim-1gb.html)

pdw75 07-12-10 14:54

Vodafone prepaid micro-sim 1GB
 
Heeft iemand al ervaring met die prepaid SIM van Vodafone?
http://www.vodafone.nl/shop/category/prepaid/cat16170015/prepaid-sim-only/cat18012008/

Ze hebben een "Smartphone Prepaid 1GB sim" voor 20 Euro. Echter, er staat nergens wat extra verkeer nu precies gaat kosten. Ik heb de vraag bij de klantenservice daar neergelegd (toegegeven, gevraagd ivm mijn iPad), die zeggen dat ik hem vanaf mijn iPad niet kan upgraden, alleen vanaf een smartphone. Op zich geinig, maar ik kreeg dus geen antwoord op mijn vraag :(

Iemand een idee hoe dat zit? Ik ga wederom een vraag inschieten bij Vodafone, maar de klantenservice is daar niet extreem snel ;)

macq 05-01-11 10:43

Ik heb hier ook met belangstelling naar zitten kijken en ben benieuwd naar ervaringen / meer gegevens van anderen.
Mbt het upgraden: kan me voorstellen dat je dat doet met een code die je moet intoetsen nadat je een nummer gebeld hebt. Zou dus wel moeten kunnen als je het kaartje even in een smartphone stopt.

mvveelen 05-01-11 10:58

* haakt aan omdat hij dit ook wel wil weten....

Heb deze ook al een poosje in mijn favorieten staan omdat over een kleine 2 maanden mijn huidige abonnement afloopt. Misschien dat ik voor deze ga of toch voor een abonnementje icm. een iPhone4.....

Wolffmen 09-01-11 22:21

Telefonisch contact met de klantenservice van vodafone gehad. Volgens de medewerker ging het bij de databundel om de internetblox die je voor 9,50 per maand kan aanzetten.
Ik kreeg echter niet het idee dat hij bekend was met het produkt....
Van de week nog maar een keer bellen.

Knop 19-03-11 01:27

En,al wat wijzer gevonden ? Lijkt mij ook erg interessant voor m'n iPad

ballegooier 19-03-11 08:30

Ik heb 2 jaar geleden al eens begrepen dat als je een prepaid van Vodafone hebt, je gratis internet hebt erbij. Ja, ik vond het toen ook ongeloofwaardig en dacht: nee, het word heus wel van je tegoed afgeschreven. Maar het klopte wel. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar als ik dit lees...

pdw75 19-03-11 09:20

We hebben hem inmiddels een paar maanden in de iPad zitten, gebruiken hem erg sporadisch (omdat we eigenlijk altijd Wi-Fi hebben). Een collega gebruikt hem ook in zijn iPad, en daar werkt het ook prima. We moeten alleen kijken, wanneer we de bundel moeten vernieuwen.

Weet iemand of je dat online kunt zien bij Vodafone?

Operafreak 19-03-11 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdw75 (Bericht 653134)
We hebben hem inmiddels een paar maanden in de iPad zitten, gebruiken hem erg sporadisch (omdat we eigenlijk altijd Wi-Fi hebben). Een collega gebruikt hem ook in zijn iPad, en daar werkt het ook prima. We moeten alleen kijken, wanneer we de bundel moeten vernieuwen.

Weet iemand of je dat online kunt zien bij Vodafone?

Misschien als je je hebt aangemeld voor MyVodafone...?

Jazzamataz 19-03-11 11:30

Met een VF prepaid kaart kan je toch gewoon blox aanzetten. Pre paid kaart van 20 euro. Activeren internet blox 9.50 voor 1 maand. 11.50 tegoed om te bellen. Of om de volgende maand weer je blox te activeren.

Knop 19-03-11 11:40

Lijkt mij een beter alternatief dan de data sim only van TM. € 20 voor 200 mb

joost1234 19-03-11 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzamataz (Bericht 653157)
Met een VF prepaid kaart kan je toch gewoon blox aanzetten. Pre paid kaart van 20 euro. Activeren internet blox 9.50 voor 1 maand. 11.50 tegoed om te bellen. Of om de volgende maand weer je blox te activeren.

Je kunt inderdaad een blox activeren. De pre-paid-tarieven zijn:

Citaat:

Welke Prepaid BloX voor internet zijn er?
Internet in Nederland
Met Internet Basis BloX kun je voor een vast bedrag per maand tot 250 MB internetten. Internet Basis kost € 9,50 per 30 dagen.
Wil je een grotere databundel? Dan is er de Smartphone BloX. Met deze 1 GB internetbundel kun je dag en nacht surfen, chatten en e-mailen. De Smartphone Blox kost € 14,50 en is 30 dagen geldig.
De Internet Dagbundel is een prepaid databundel van 20 MB waarmee je 1 dag binnen Nederland kunt internetten. Internet Dagbundel kost € 1,50 per dag en wordt automatisch vernieuwd. Je betaalt alleen op de dagen dat je mobiel internet gebruikt. Ga je een dag niet online, dan betaal je ook niets.
Internet in het buitenland
Met de Internet op Reis Dagbundel kun je tot 20 MB e-mailen, pingen en internetten voor een vast bedrag per dag. De dagbundel kost € 2 en is geldig op alle netwerken in de 16 Vodafone Europe landen. De bundel geldt van 00:00 uur tot 23:59 uur Nederlandse tijd. Je ontvangt een sms'je als je tegoed bijna op is.
De Internet op Reis BloX is een buitenland databundel van 25 MB voor mobiel internet. De bundel kost € 10 en is één week lang geldig in de 42 Vodafone Passport landen. Heb je niet zo vaak internet nodig dan is er ook een BloX van 5 MB. Deze kost € 5 en is drie dagen geldig. Is je tegoed bijna op, dan ontvang je hiervan een sms-bericht.

Knop 19-03-11 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 (Bericht 653161)
Je kunt inderdaad een blox activeren. De pre-paid-tarieven zijn:

Ideaal voor de iPad . En stukken goedkoper dan de reguliere tarieven van de telco's

DeBar0n 25-03-11 00:26

je kan ook deze actie gebruiken:
https://directsales.vodafone.nl/veronica/orderform/177#

Alleen geen prepaid, kost maar 10,95

Knop 25-03-11 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzamataz (Bericht 653157)
Met een VF prepaid kaart kan je toch gewoon blox aanzetten. Pre paid kaart van 20 euro. Activeren internet blox 9.50 voor 1 maand. 11.50 tegoed om te bellen. Of om de volgende maand weer je blox te activeren.

Ik lees hier en daar dat VF de iPad heeft geblokkeerd voor gebruik met deze sim kaart, kan iemand dit bevestigen?

Plannet 28-03-11 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knop (Bericht 655250)
Ik lees hier en daar dat VF de iPad heeft geblokkeerd voor gebruik met deze sim kaart, kan iemand dit bevestigen?

zover ik weet niet, de medewerker bij de vodafone winkel gaf me deze kaart zelf in handen voor de iPad 2 3G

Knop 29-03-11 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plannet (Bericht 656775)
zover ik weet niet, de medewerker bij de vodafone winkel gaf me deze kaart zelf in handen voor de iPad 2 3G

Dank.

Wat is de houdbaarheid van de 1 gb bundel?

Sorry, antwoord inmiddels al gevonden

Plannet 29-03-11 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knop (Bericht 657263)
Dank.

Wat is de houdbaarheid van de 1 gb bundel?

Sorry, antwoord inmiddels al gevonden

Mooi :) Alleen ondervind ik problemen met die gratis 1GB die meegeleverd word. Na 40 MB kapt ie ermee :s
Vodafone klantenservice weet van niks, dus weer een ritje naar de vodafone winkel

Knop 29-03-11 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Plannet (Bericht 657314)
Mooi :) Alleen ondervind ik problemen met die gratis 1GB die meegeleverd word. Na 40 MB kapt ie ermee :s
Vodafone klantenservice weet van niks, dus weer een ritje naar de vodafone winkel

:confused: graag hoor ik hoe dit afloopt!

Plannet 01-04-11 12:11

Vandaag werkt het eindelijk. Standaard zal deze sim je niet 1 GB gratis internet geven maar gebruikt het alles van je beltegoed (wat in no-time op is ) . Na email wisselingen tussen de klantenservice hebben ze uiteindelijk eerst de verkeerde bundel aanhaligen, waardoor de elende door ging, maar werd later recht gezet. Ik bleek een "MCC" bundel nodig te hebben dus die hebben ze aangesloten en ook mijn verloren beltegoed terug gegeven. Nu werkt alles gelukkig en heb m'n beltegoed terug, kostte wel tijd, helaas

Hawker 24-05-11 18:19

Vodafone 1GB prepaid microsim, INS&OUTS !
 
Ik gebruik deze kaart al heel lang naar volle tevredenheid in m'n ipad, maar gek genoeg mag je als gebruiker bijna alles zelf uitvogelen. Het is echt mij totaal onduidelijk waarom alles zo vaag is rond dit kaartje. Ben ook al naar een Vodafone shop geweest. Daar belden ze de dealer helplijn en ook die hadden geen benul...

De kaart komt met 1GB data tegoed. Daar hoef je helemaal niets extra's voor te kopen of op te waarderen. Je moet echter wel de APN instellingen wijzigen. Als je deze microsim in je ipad steekt komt hij zelf met de APN: office.vodafone.nl

Maar voor die (snellere) APN geldt de 1GB bundel dus helemaal niet ! Met als gevolg dat je beltegoed wat standaard op de kaart zit zal verdampen als sneeuw voor de zon !
(waarschijnlijk is dit bij poster Plannet uit dit topic gebeurd)

De APN moet je dus zelf veranderen in live.vodafone.com
(user/passw vodafone/vodafone)

Dan ben je meteen online en begin je aan je 1GB.

Maar dan wil je op een gegeef moment natuurlijk weten wat je nog over hebt.
Dit is normaal gesproken prima bij te houden met de datatellers in het instellingen menu. Als je echter zoals ik door werk bijvoorbeeld werk meerdere microsims gebruikt gaat dit niet. En voor zover ik weet kan je nergens zien wat je nog over hebt van de 1GB. Ook op myvodafone niet als je je microsim daar registreert.
Misschien via de prepaid klantenservice, maar die is bepaald niet snel zoals we allen weten en je mag er nog voor dokken ook.....

Nog een belangrijke valkuil. Als je simkaarten wisselt zet de Ipad automatisch weer die vervelende dure office.vodafone.nl terug. Als je daar niet bedacht op bent ben je je eventuele beltegoed dus binnen een mum van tijd kwijt.

Ook een "carrier update" via Itunes zorgt ervoor dat de live.vodafone.com APN verdwijnt met dezelfde kostbare gevolgen.


Als je bovenstaande info in acht neemt is de 1GB microsim een uitstekende oplossing en doe je er bij "normaal" gebruik maanden mee. Veel handiger dan het geklooi met Blox die maar beperkt "houdbaar" zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:30.