//

Tethering Vodafone

Tethering Vodafone discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Als je een zakelijke abbo hebt bij Vodafone kan je gewoon je iPhone updaten naar de nieuwste stand. Heb ook lang gewacht met updaten omdat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-01-11, 18:41
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard Tethering Vodafone

Als je een zakelijke abbo hebt bij Vodafone kan je gewoon je iPhone updaten naar de nieuwste stand. Heb ook lang gewacht met updaten omdat ik Tethering niet kwijt wil. Op de site van Vodafone staat dat Tethering voor zakelijke abbo gratis is. Heb alles geupdate en alles werkt gewoon. Ook de carrier update.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-01-11, 19:27
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Maar hoe zit het dan bij particuliere abonnementen?
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #3  
Oud 09-01-11, 19:44
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Gratis is het nooit, je betaalt in je zakelijke of particuliere bundel altijd op een of andere manier voor datagebruik Ik tether particulier ook via Vf (iphone naar ipad) maar als het gebruik niet idioot hoog is zul je er niets extra's voor betalen. Dus liever geen films kijken of uitzending gemist.
  #4  
Oud 09-01-11, 20:37
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Ik bedoelde ook het gebruik van Tethering. Als je nog een abbo hebt met fup, kan je nog onbeperkt gratis internetten. Heb je een data-limiet, dan moet je wel uitkijken wat je allemaal doet. Kom je erboven, dan word het idd een dure grap. Daar heb je gelijk in. Maar ik wilde eigenlijk de mensen duidelijk maken die een "zakelijke" abbo hebben, NIET bang hoeven te zijn dat ze TETHERING kwijt raken als ze de iPhone updaten.
DIT STAAT OP DE SITE:

Hoe kan ik mijn telefoon als modem gebruiken? Heeft u een iPhone Zakelijk of OndernemersBundel Web abonnement, dan kunt u uw telefoon als modem gebruiken. Sluit de extra optie "Telefoon als Modem" aan op uw abonnement en stel uw toestel in voor modemgebruik. Maak een nieuw toegangs- of verbindingspunt aan in uw telefoon en vul de volgende gegevens in: - APN: office.vodafone.nl - Gebruikersnaam: vodafone - Wachtwoord: vodafone

Laatst gewijzigd door iphoneEd; 09-01-11 om 20:40.
  #5  
Oud 12-01-11, 21:28
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

Super dat je dit even meld! Ik zit ook al tijden de melding voor de carrier update weg te klikken om tethering niet te verliezen.

Met een Vodafone ondernemersbundel zit ik dus goed heh?

Dan heb ik iig die melding niet meer tot iOS 4.3 met Wi-Fi hotspot optie uitkomt. Dat is helemaal fantastisch en heb er goeie hoop op dat dit met een Vodafone zakelijk abonnement dus ook wel beschikbaar is!
  #6  
Oud 12-01-11, 21:40
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Dat zei VF tegen mij en is uiteindelijk ook op hun site te lezen. Ik heb dus uiteindelijk alles geupdate en ook de carrrier. Alles doet het gewoon!!!! Suc6 ook ermee.
  #7  
Oud 12-01-11, 21:58
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

Ok cool het werkt! De instellingen kun je niet meer aanpassen onder Mobiel datanetwerk, maar alle andere settings voor APN en MMS staan ingevuld en de Internet Tethering schakelaar staat er wel netjes en werkt!

Toppie thanks voor de tip en taking the plunge!
  #8  
Oud 13-01-11, 01:38
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Graag gedaan
  #9  
Oud 13-01-11, 01:52
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

Zojuist 4.3 erop gegooid en de hotspot functie is aanwezig. APN settings gaan standaard naar live en niet office. Grappig genoeg dat na het aanpassen de optie lijkt te verdwijnen en na een herstel van de instellingen naar live en een reboot komt de hotspot feature weer terug. Internet gecheckt via live en werkt. Beetje vreemd maar what the hack het werkt en met hotspot. Cool!
  #10  
Oud 13-01-11, 17:36
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Michael, ben jij in het bezit van een dev account? Want ik wil 'm zonder dev account installeren maar wil uitsluiten dat ik dan niet m'n iPhone 3Gs kapotmaak.
  #11  
Oud 13-01-11, 21:18
HanslH HanslH is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Ik heb vorige week een particuliere vodafone iphone 4/16 gekocht met een iphone 200 abonnement. Ik heb tethering toen nog met de verkoper besproken en alleen te horen gekregen dat het kan. Niet dus (bekende probleem neem contact op met vf_nl).
Vandaag terug geweest en de zelfde verkoper viste uit te computer dat mijn abbo niet zwaar genoeg is voor tehering: moest een 15 euro duurder abbo hebben / cq 15 euro bijbetalen om het te mogen.
Een beetje boosjes heb ik deze verkoper duidelijk gemaakt dat ik het toch wel voor elkaar zou krijgen en inderdaad heb ik hier in de fora de truc met het ipcc bestand gevonden en aan de praat te krijgen.
Ik zou het wel leuk vinden dat als je bij verkoop aangeeft iets van belang te vinden, daar juiste info over te krijgen.
  #12  
Oud 21-01-11, 01:55
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HanslH Bekijk bericht
Ik heb vorige week een particuliere vodafone iphone 4/16 gekocht met een iphone 200 abonnement. Ik heb tethering toen nog met de verkoper besproken en alleen te horen gekregen dat het kan. Niet dus (bekende probleem neem contact op met vf_nl).
Vandaag terug geweest en de zelfde verkoper viste uit te computer dat mijn abbo niet zwaar genoeg is voor tehering: moest een 15 euro duurder abbo hebben / cq 15 euro bijbetalen om het te mogen.
Een beetje boosjes heb ik deze verkoper duidelijk gemaakt dat ik het toch wel voor elkaar zou krijgen en inderdaad heb ik hier in de fora de truc met het ipcc bestand gevonden en aan de praat te krijgen.
Ik zou het wel leuk vinden dat als je bij verkoop aangeeft iets van belang te vinden, daar juiste info over te krijgen.
Hans, zou je ook kunnen vertellen waar de oplossing te vinden is? Ik gebruik namelijk ook Vodafone (wel 1gb data limiet) en zou toch graag (bij noodzaak) gebruik willen maken van tethering.
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w
  #13  
Oud 21-01-11, 20:18
HanslH HanslH is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Zie deze thread:
http://forum.iculture.nl/f18/iphone-...4-2-1-a-2.html
en dan met name de posts van "bluevoice".
  #14  
Oud 22-01-11, 17:54
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Standaard

Bedankt Hans.
  #15  
Oud 24-01-11, 00:06
bopebrasil bopebrasil is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 8
Standaard Het is gelukt!

Voor particulieren die toch gebruik willen maken van tethering, zie deze post voor uitleg.
  #16  
Oud 24-01-11, 00:13
HanslH HanslH is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Voor alle duidelijkheid. De methode beschreven in de door mij eerder genoemde thread vereist geen jailbreak.
  #17  
Oud 24-01-11, 18:37
bopebrasil bopebrasil is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HanslH Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid. De methode beschreven in de door mij eerder genoemde thread vereist geen jailbreak.
Die methode werkte voor mij dus niet. Ik bleef de melding krijgen dat ik contact op moest nemen met Vodafone, waarschijnlijk omdat ik geen zakelijke gebruiker ben. Bovendien viel je dan terug op Carrier 9.0 waardoor de doorschakel-melding weer terug kwam en de voicemail knop niet meer werkte. En je krijgt bij t aansluiten op iTunes telkens de update voor aanbiedersinstellingen te zien. Maargoed, mocht je wel een jailbreak hebben dan is een custom IPCC de ideale oplossing.
  #18  
Oud 24-01-11, 20:11
HanslH HanslH is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Ik ben ook geen zakelijke gebruiker. Jij hebt echter een iphone 3 en dat is volgens die duscussie dacht ik een ander verhaal.

Laatst gewijzigd door HanslH; 26-01-11 om 09:26.
  #19  
Oud 26-01-11, 01:27
Muxje Muxje is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd Bekijk bericht
DIT STAAT OP DE SITE:

Hoe kan ik mijn telefoon als modem gebruiken? Heeft u een iPhone Zakelijk of OndernemersBundel Web abonnement, dan kunt u uw telefoon als modem gebruiken. Sluit de extra optie "Telefoon als Modem" aan op uw abonnement en stel uw toestel in voor modemgebruik.
Stomme vraag misschien, maar hoe sluit ik die extra optie aan? Ik kan het in My Vodafone Zakelijk nergens vinden.
  #20  
Oud 08-03-11, 11:39
tjr tjr is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Delft
Berichten: 42
Standaard

Is het eigenlijk ook mogelijk om zonder die extra "Telefoon als Modem" bundel te tetheren met een VF zakelijk abo?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tethering met Vodafone Hoppieee Vodafone 9 05-11-10 21:21
Vodafone tethering en mails versturen jvdv23 Vodafone 1 05-07-10 15:35
Vodafone + iOS4 = geen tethering meer VisionMaster Vodafone 4 21-06-10 21:49
tethering Vodafone werkt niet Hoppieee Vodafone 17 27-10-09 22:49
Tethering en MMS werkend met Vodafone groenlo Archief 1 23-06-09 01:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.