//

Vodafone sms "25MB OP REIS" naar 4000

Vodafone sms "25MB OP REIS" naar 4000 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Vodafone maakt sinds kort groot reclame voor internet op reis. Het enige wat je hoeft te doen is "25MB OP REIS" te smsen naar 4000. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-02-11, 19:13
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard Vodafone sms "25MB OP REIS" naar 4000

Vodafone maakt sinds kort groot reclame voor internet op reis.

Het enige wat je hoeft te doen is "25MB OP REIS" te smsen naar 4000. Hierdoor krijg je een bundel van 25MB voor €10,- dat 7dagen geldig is. Na 7 dagen vervalt je tegoed. Als je 20MB hebt verbruikt krijg je een (gratis) smsje dat het binnenkort op is. Wanneer je de 25MB overschrijdt kost het je €1,- per 1MB.

Zondag vertrek ik naar Oostenrijk en ga ik het uitproberen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Gaat je tegoed er snel doorheen en wat doe je dan allemaal met je telefoon?

Ik ben voornamelijk benieuwd hoeveel MB het bijvoorbeeld kost om een foto op je facebook wall te posten. Whatsapp kan naar mijn mening nooit veel dataverkeer kosten.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-02-11, 19:31
MoRaNi's schermafbeelding
MoRaNi MoRaNi is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Volendam
Berichten: 148
Standaard

Ik wil wel weten wat je ervaring is na jou vakantie
__________________
Respect als je dat hebt krijg je er ook wat voor terug....................respect
  #3  
Oud 17-02-11, 20:14
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Om gewoon wat tekst op je wall zetten of te sms'en met Whatsapp is 25MB zeker genoeg. Ik twijfel echter of dat genoeg is om foto's te uploaden. Ik zou het niet doen in elk geval.

€10 voor 25MB is trouwens wel heel duur. Je kan beter een hotel met Wi-Fi zoeken dan.
  #4  
Oud 20-02-11, 02:28
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Ja in het hotel heb ik Wi-Fi, maar op de piste niet. Terwijl ze hier wel dan reclame voor maken. Ik vraag me dus af tot hoever zoiets mogelijk is..
  #5  
Oud 23-02-11, 19:17
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Kostenplaatje foto uploaden: iPhone heeft een 5 mp lens, dus zou de foto ong 2 mb zijn: reken ff 500kb voor Facebook. En we zijn 2,5mb verder, grove berekening maar zoiets moet het zijn. Ik weet natuurlijk niet wat FB allemaal berekend.
  #6  
Oud 07-03-11, 17:09
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Nou ik ben binnen drie dagen door die 25MB gegaan en ik kreeg geen smsje wanneer ik 80% van mijn tegoed had gebruikt. Bedankt voor de fantastische sprookjes die de callcentermedewerkers vertellen vodafone!
  #7  
Oud 07-03-11, 22:21
padvinder padvinder is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 10
Standaard

Tip voor de volgende keer: Internetbundels -Internet op je mobiel in het buitenland Dan betaal je 2 euro per dag, voor 35 MB per dag. Maar het grote voordeel: wanneer je het niet gebruikt, kost het het je niets. Ik gebruik dit regelmatig als ik voor werk een dag in België moet zijn. Geen zorgen over e-mail en whatsapp.
  #8  
Oud 08-03-11, 12:55
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door padvinder Bekijk bericht
Tip voor de volgende keer: Internetbundels -Internet op je mobiel in het buitenland Dan betaal je 2 euro per dag, voor 35 MB per dag. Maar het grote voordeel: wanneer je het niet gebruikt, kost het het je niets. Ik gebruik dit regelmatig als ik voor werk een dag in België moet zijn. Geen zorgen over e-mail en whatsapp.
Ik vroeg Vodafone hier ook naar vanwege de reclame die ze ervoor maakte, maar dat kon volgens de telefoniste niet met mijn BSW abbo. Ik kon alleen die van €10,- voor 25MB. Echt een belachelijke afzetterij als ik het zo bekijk! Ik betaalde op vakantie €0,40 per MB terwijl je buiten je bundel €0,30 per MB betaalt??? En jij betaalt €0,06 per MB?

Nou, als ik nu iemand naar de guillotine op het marktplein mocht begeleiden wist ik het wel
  #9  
Oud 08-03-11, 13:28
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov Bekijk bericht
Ik vroeg Vodafone hier ook naar vanwege de reclame die ze ervoor maakte, maar dat kon volgens de telefoniste niet met mijn BSW abbo. Ik kon alleen die van €10,- voor 25MB. Echt een belachelijke afzetterij als ik het zo bekijk! Ik betaalde op vakantie €0,40 per MB terwijl je buiten je bundel €0,30 per MB betaalt??? En jij betaalt €0,06 per MB?
Loop ik nu ook tegen aan. Gisteren een SMS gestuurd om het te activeren en vandaag krijg ik een SMS terug met de melding "U kunt zich voor deze Vodafone BloX niet aanmelden. Bel 1200 en vraag naar een adviseur." Nou, dat is mooi... NOT!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #10  
Oud 11-03-11, 10:30
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov Bekijk bericht
Nou ik ben binnen drie dagen door die 25MB gegaan en ik kreeg geen smsje wanneer ik 80% van mijn tegoed had gebruikt. Bedankt voor de fantastische sprookjes die de callcentermedewerkers vertellen vodafone!
Dit geldt voor je 1 GB webbundel....

Hmm m'n reisbundels werken prima en staan al weken aan...
  #11  
Oud 11-03-11, 10:47
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackoutzz Bekijk bericht
Dit geldt voor je 1 GB webbundel....

Hmm m'n reisbundels werken prima en staan al weken aan...
Ik heb geen 1GB limiet. Ik heb nog een FUP.

En het ging specifiek om de 25MB en bij 20MB zou ik een sms krijgen.

Ach, het verbaast me eigenlijk ook niks. Ze zijn allemaal duur en ze lichten allemaal op. Het enige wat je kunt doen is degene kiezen met de beste dekking en hoogste snelheid..
  #12  
Oud 11-03-11, 11:50
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Hmm tja... Wat is duur? Sommige mensen verwachten serieus waar nog dat abonnementen hetzelfde blijven kosten als 3/4 jaar geleden... Als je budget wil bellen, stap dan over op sim onlys via acties zoals de ANWB ofzoiets.

Ik ben niet pro VF, maar hoe moeilijk is je verbruik in te schatten op je iPhone? Er zijn zelfs in de app store div Apps beschikbaar om je data verbruik te traceren.

Internet in het buitenland is nu eenmaal prijzig, wees blij dat VF internationaal bezig is...

Ben zelf nog steeds van mening dat als ik aan het reizen ben dat ik niet nonestop op Facebook hoef te vermelden waar ik uithang of hoe mooi het wel niet is. Daar heb je bij thuiskomst nog altijd je mooie verhalen voor
  #13  
Oud 04-06-11, 12:29
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Even afstoffen dit Topic.

Ik wil deze zomer naar Frankrijk en wil graag internet in het buitenland. Tot op heden had ik dataroaming lekker uit staan, vanwege de hoge kosten.
Maar dit jaar zou ik het toch wel eens willen gebruiken om lokale info te googlen, gebruik te kunnen maken van Navigon's verkeersdienst, etc.
De camping waar ik hoop te kamperen heeft Wi-Fi, dus ik zal geen grootverbruiker zijn wat betreft de mobiele data dus.

Die 'internet op reis 25MB' heb ik dus niet nodig, zou liever die 'internet op Reis dagbundel' gebruiken, €2,- per 35MB, per dag te activeren.

Nu kan ik die Blox wel vinden op My Vodofone, maar het ziet er een beetje raar uit:



Er staat dus "Telefoon als modem Blox" en daaronder 'Internet op Reis dagbundel'

Ik las ook al dat niet alle Bel+sms+web bundels hiervoor in aanmerking (mogen) komen, dus wellicht dat ik ook de l*l ben (heb een directsales 400 sim only)

Edit: ha! de activerings sms naar 4000 resulteert in een antwoord dat de 'Internet op Reis Dagbunel' binnen 24 uur wordt geactiveerd.
Ehm.... Maar hij is toch uberhaupt maar 24 uur geldig?! Als je nou op safe wilt spelen, moet je dus eigenlijk een dag voor je vakantie al activeren, en dat daarna elke dag dat je die optie de daaropvolgende dag wilt gebruiken, activeren....?
Redelijk ondoorzichtige toestand...
Ik vertrouw het nog niet helemaal, dus voor de zekerheid zal ik deze ook maar telkens opnieuw activeren:

Door aanschaf van de Internet op Reis Dagbundel wordt de EU-datalimiet van € 59,50 per maand automatisch uitgezet. De limiet kun je weer activeren door datalimiet aan te smsen naar 5000

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door padvinder Bekijk bericht
Tip voor de volgende keer: Internetbundels -Internet op je mobiel in het buitenland Dan betaal je 2 euro per dag, voor 35 MB per dag. Maar het grote voordeel: wanneer je het niet gebruikt, kost het het je niets. Ik gebruik dit regelmatig als ik voor werk een dag in België moet zijn. Geen zorgen over e-mail en whatsapp.
@padvinder; krijg jij netjes een waarschuwings-sms als je de daglimiet dreigt te bereiken?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-06-11 om 12:43.
  #14  
Oud 04-07-11, 18:04
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Update: het lijkt in orde. Ik kan met een gerust hart op vakantie
Bel+SMS+Web Sim Only 400 Vodafone.

  #15  
Oud 04-07-11, 19:13
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Ik heb een VF web ondernemersbundel met 1gb data. Voor het buitenland heb ik data-europe (zo heette het eerst) voor €4,20 p/m erbij. Voor alle passport-landen kan ik normaal internetten en dat gaat van mijn 1gb bundel af zonder roamingskosten. Voordat ik dit had, had VF mij eerst een soort blox van €25 berekend per abuis en was in Duitsland en kon na 20minuten niet meer internetten, HET WAS AL OP...!!!!!! Kreeg achteraf nog een naberekening van ongeveer €100 vanwege gebruikte MB's in buitenland. Heb toen met 1200 gebeld met deze "klacht" en zij hebben alles gecrediteerd toen. (was hun fout). Die blox die zij aanbieden is de reinste oplichting vind ik. Ben je zo doorheen en errug duur.
  #16  
Oud 04-07-11, 22:36
hanzan hanzan is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard

ik dacht ook even de internet in het buitenland dagbundel aan te zetten. kreeg ik meteen een sms dat mijn iphone 200 webbundel uitgezet is

wat nu?????
  #17  
Oud 05-07-11, 12:03
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd Bekijk bericht
Die blox die zij aanbieden is de reinste oplichting vind ik. Ben je zo doorheen en errug duur.
Mag dan duur zijn, maar veel keus heb je als consument niet.
Ik ga 14 dagen op vakantie en verwacht er 7 dagen max. gebruik van internet te maken (op verblijfplaats is ook nog Wi-Fi)
Kost me dan 2,- x 7= 14,-
Daarvoor koop ik nog geen prepaid lokale simkaart (ik reis door een aantal landen, dus dan zou ik er 3 moeten kopen)

Zon maandelijkse europa bundel is alleen aantrekkelijk als je regelmatig in het buitenland komt. Anders kost het al gauw 4,20 x 12 maanden. En dat voor die paar dagen dat je er gebruik van wilt maken...
  #18  
Oud 05-07-11, 12:50
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

@ballegooier
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zit elke week zakelijk in het buitenland, dus dan is het de enigste (goedkoopste) optie voor mij.

Maar ik zie dat veel mensen "de bomen door het bos" niet meer zien met deze Blox en Bundels die aangeboden worden.

Hebben ze een Blox of Bundel afgesloten, weten ze niet wat het verbruik is en dan achteraf toch nog een hoge rekening krijgen.
Een beetje goede service van de providers zou ook op z'n plaats zijn.

Want mijn ervaring is, als je de helpdesk of service belt van de provider, dat zij niet eens precies weten wat er allemaal is wat je echt nodig hebt.
In mijn geval moest ik hun uitleggen, dat wat ik nu heb, op hun site stond.
  #19  
Oud 05-07-11, 17:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Die 'gebrekkige' kennis en informatie voorziening herken ik wel. Providers hebben er alleen maar belang bij dat jij a) gedachteloos naar het buitenland vertrekt en lekker blijft internetten b) danwel voorbereid op vakantie gaat en een bundeltje aanschaft (waardoor je denkt: het zal nu wel loslopen) en daar vér overheen gaat (zie ook de melding dat je automatisch europese datalimiet van 50,- onklaar wordt gemaakt) In alle gevallen strijken ze veel geld op, al doen ze mee met coolance regelingen / gedeeltelijke kwijtschelding achteraf bij zgn. shock-bill's.
Aan mij verdiende een provider voorheen nooit wat, want ik liet Dataroaming lekker Uit op vakantie tot nu toe.
Nu voor het eerst met geknepen billen m'n 25 eh 35 MB in de gaten houden
  #20  
Oud 19-07-11, 19:04
hannie1012 hannie1012 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 4
Standaard

De mooie praatjes van Vodafone, 2 euro per dag. Data-verkeer wordt automatisch gestopt bij een hoogte van ong. 60 euro. NOT.
Helaas erin getrapt en ik zit nu met een rekening van 1100 euro vanwege internetkosten. Daarbij zijn nog mijn abonnementskosten erbij gerekend van de volgende 10 maanden, aangezien ik een betalingsregeling heb geregeld. Maar een deel ervan kan ook kwijtgescholden worden. Ik weet alleen niet hoe ik die brief moet indelen en wat ik erin moet zetten. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij wat richtlijnen te geven?=( (ik kan het niet aan mijn ouders vragen, want die snappen er al helemaal geen bal van). Ik zou het echt heel erg op prijs stellen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: bootloader downgrade "06.04" naar "05.08" AzNxJohnnii Unlock 11 10-05-10 19:02
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 19:28
"Checking Sources" duurt te lang en "Failed to Download Package" vvv91 Jailbreak apps en thema's 10 20-12-08 13:25
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 19:50
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 14:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.