iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Vodafone 3g-netwerk, Geen server (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/85188-vodafone-3g-netwerk-geen-server.html)

123 19-02-11 12:03

Vodafone 3g-netwerk, Geen server
 
Sinds 2 dagen heb ik problemen met het 3g netwerk van vodafone.
Ik krijg de melding dat de server niet reageert, terwijl het 3g "icoontje" gewoon aan staat.
Dit staat er letterlijk als ik een pagina laad in safari: "Safari kan de pagina niet openen, omdat de server niet meer reageert."

Dit zijn mijn netwerk instellingen:
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Aan- en uitschakelen heb ik ook al tevergeefs geprobeerd.

Ik heb al gezocht of er meer mensen met hetzelfde probleem zitten, maar kon niks vinden op het internet.

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Groeten,

123

iphoneEd 19-02-11 12:14

Ben je al over je data-limiet?

iWiefring 19-02-11 13:15

Heb ik zelf ook wel eens gehad, probeer eens je iPhone ten eerste te rebooten?

ballegooier 19-02-11 13:22

Heb je wel internet als je 3G uitschakelt, ofwel op GPRS?
Kan ook zijn dat Vodafone tijdelijk / lokaal een storing heeft.

123 19-02-11 13:26

Ik ben nog niet over mijn tegoed heen, want op de vodafone site staat dat ik nog 625.93mb tegoed over heb.
Verder heb ik een reboot en ook hard reset uitgevoerd. Beide geen resultaat.

Gprs doet het wel (dus als ik 3g uitschakel).
Maar ik kan niet op het internet vinden dat er meer mensen last van hebben.

iWiefring 19-02-11 13:28

Probeer eens te doen wat ballegooier gezegd heeft?

ballegooier 19-02-11 13:37

Het kan alsnog zijn dat die Vodafone paal waar jij mee verbonden bent stuk is of een storing heeft (het UMTS gedeelte)
Heb je er 1,2 km verderop ook last van?

123 19-02-11 13:47

@ballengooier dat zou best eens het geval kunnen zijn.
Ik zal ff mensen in mijn omgeving vragen of zij ook last hebben met het vodafone 3g netwerk.

Ik ga ook testen of ik elders wel 3g netwerk heb. Dat kan helaas vanavond pas.
Voorlopig doe ik het dus met Wi-Fi en tergend langzame gprs :)
Alvast bedankt voor de feedback allemaal

MoRaNi 19-02-11 14:01

Ik heb zelf ook vodafone en geen last van internet.Alles gaat zoals het hoort te zijn.

Grtz Ton

Typ 81 19-02-11 16:15

Ik heb dit probleem ook eerder gehad met mijn iPhone 4 en Vodafone. Ook een 3G icoontje in beeld, APN klopte, reboot, hard reset, deed allemaal niks. Ik heb de iPhone toen hersteld naar fabriekinstellingen, APN opnieuw ingevoerd en toen was het opgelost. Maar nog steeds een raadsel wat de oorzaak was.

iWiefring 19-02-11 17:51

Je kunt dan toch beter eerder proberen je APN instellingen terug naar fabrieksinstellingen in te stellen. Harde reset, instellingen opnieuw invoeren, en kijken of hij werkt, desnoods daarna nog een harde reset. En als ie het dan niet doet dan pas een volledige herstel procedure ondergaan.

123 21-02-11 10:29

Ik heb alles geprobeerd, niks werkt.
Ik heb zelfs mijn iphone hersteld naar fabrieksinstellingen, maar werkt nog steeds niet!
Heeft er iemand nog enig idee?

iWiefring 21-02-11 11:15

Vodafone bellen om te vragen of er een storing is oid?

mbuskens 21-02-11 11:24

Wat zegt Vodafone eigenlijk?
Nu hebben wij een zakelijke verbinding, maar een collega had ook problemen. Belde Vodafone op en toen moest er iets geactiveerd worden voor zijn datadundel.
Maar hij had totaal geen Internet verbinding. Ook niet via GPRS.

Wat je zou kunnen testen is je kaartje in een totaal ander toestel te plaatsen en daar eens mee te testen. Werkt het dan wel, dan ligt het aan je iphone.

succes verder.

juwlez 21-02-11 11:29

stop je simkaart in een andere toestel, geen geluk? bel even 1200, kunnen ze je netwerk resetten. Moet goed komen.

Leo Ruiters 21-02-11 11:49

3G werkt niet
 
Ik heb een sim only sms en web van Vodafone. Precies na de update naar 4.2.1 werkt mijn iPhone 4 alleen als ik 3G uitschakel. Resetten hielp ook niks. Wellicht de update naar 4.3 ???

iphoneEd 21-02-11 12:44

Heb ook zakelijke abbo bij VF. Bij mij geen problemen. Zat wel een keer in de klins met VF over internet. Eerst werd alles afgescheept omdat ik het helemaal niet snapte volgens die nette dame daar. Toen nog maar keer gebeld en met die ander aan de lijn was alles zo opgelost. In januarie in de klins over internet buitenland. Had iemand van VF zomaar iets in hun systeem gezet wat ik helemaal niet hebben wou. Toen ben ik flink gaan klagen en dat heeft mij zeker anderhalf uur gekost maar heb toen de juiste persoon uiteindelijk aan lijn gekregen. Die heeft alles opgelost (tot nu toe werkt alles zoals het hoort). Mijn advies: voet bij stuk houden aan de lijn en je niet af laten schepen. Suc6

123 21-02-11 12:48

Net gebeld met vodafone (1201).
Na twee keer bellen en een uur later zijn we gekomen op een storing in mijn regio.
Storing was nog niet eerder gemeld, vandaar lieten ze mij eerst weer van alles resetten.
Als het goed is moeten de problemen binnen 24 uur verholpen zijn.

Toch raar dat er niet eerder een melding was van storing terwijl ik er al 4/5 dagen last van heb.

Ik had dus beter eerst vodafone kunnen bellen voordat ik jullie kwam lastig vallen:)
Bedankt voor de hulp allemaal

Edit: Trouwens, storing heb ik in regio Lisse. Wellicht hebben mensen daar ook last van

Leo Ruiters 21-02-11 19:17

Toevallig dat toen ik november na de update naar 4.2.1 met 3G niet meer kon bellen en internetten men bij Vodafone zei dat er een storing was in de regio Amsterdam


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:29.