//

Vodafone hotspot functie (4.3)

Vodafone hotspot functie (4.3) discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd Probeer eens bij mobiele data "stel opnieuw" in. Bij mij werkt alles nog als voorheen. vertel, zakelijk/prive abonnement, welke carrier ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 12-03-11, 17:52
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd Bekijk bericht
Probeer eens bij mobiele data "stel opnieuw" in. Bij mij werkt alles nog als voorheen.
vertel, zakelijk/prive abonnement, welke carrier versie heeft je iPhone momenteel? Kun je bij je apn gegevens? Welke apn data gebruik je? Zit je itt je profiel aangeeft, wel op iOS 4.3 ?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 12-03-11, 18:12
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Zakelijke ABO, carrier 10.0. APN live.vodafone. Telefoon staat op 4.3 (want weet niet hoe ik profiel aan moet passen)
  #43  
Oud 12-03-11, 20:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd Bekijk bericht
Zakelijke ABO, carrier 10.0. APN live.vodafone. Telefoon staat op 4.3 (want weet niet hoe ik profiel aan moet passen)
Dank!
Ps. Voor profiel wijzigen moet je op je eigen naam klikken.

Kortom sommige zakelijke abonnementen ondersteunen tethering tot 4.2.1 en sommige blijkbaar ook de hotspot functie in 4.3.... Ik vind het er niet duidelijker op worden, dit. Het lijkt wel volslagen random bij welke Vodafone klant er werkt. Meeste kans de zakelijke abo's.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 12-03-11 om 20:05.
  #44  
Oud 12-03-11, 20:29
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Als ik op mijn naam klik kan NIET mijn profiel veranderen. Met VF heb ik toen ook zeker een uur aan de lijn gehangen met "welles en nietes" omdat Tethering niet meer werkte. Toen zei hij dat ik "opnieuw instellen" moest doen. Toen was probleem verholpen. Maar eerst wilde hij mij ook een extra abbo laten afsluiten voor €15 p/m. GEKKEWERK!!!!!!
  #45  
Oud 12-03-11, 23:39
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd Bekijk bericht
Als ik op mijn naam klik kan NIET mijn profiel veranderen.
...
Ja eh ik ga het NIET tot aan de naad uitspellen, je moet nog wel iets doorklikken enzo, magoed. maakt niet uit.
Ontopic.
Lijkt er dus op dat die Vf medewerker de hotspot functie uiteindelijk aan heeft gezet voor jou, na dat telefoontje.....
Na zo'n wijziging moet je nl. netwerk instellingen herstellen.
Dat zal bij een ander waarschijnlijk niet tot een olossing leiden, dan.
En wat bedoel je dan met 'bij mij werkt alles nog als viorheen' - daar heb je dan toch eerst hemel en aarde voor moeten bewegen bij Vf? Lijkt mij niet alsof het 'vanzelf' ging... Of interpreteer ik het verkeerd...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 12-03-11 om 23:41.
  #46  
Oud 12-03-11, 23:53
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Bij 4.2 werkte het niet meer. De apn stond toen niet meer op office en heb ik dingen veranderd. Naar aanleiding van dat hebik toen gebeld. Toen die discussie. Toen opnieuw instel gedaan en alles werkte weer. Update naar 4.3 gedaan en hotspot functie werkt gewoon. Ik heb geen extra abbo ervoor afgesloten.
  #47  
Oud 13-03-11, 00:14
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Idd vreemd dat aanbieders zo moeilijk doen. Lijkt erop dat bewust weigeren voor zowel grootverbruikers die moeten hun databundel of abb aanpassen ..lees bijbetalen. Mensen die weinig data gebruiken, betalen dus zelfde maar gebruiken veel minder.. En onderweg gaat niet

Heb vandaag maar een Mifi 2352 aangeschaft. Dit zou de oplossing moeten bieden. Al kom ik niet online met dat ding .
Dat voor ruim 200 euro en nog niet met de iPad onderweg online
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #48  
Oud 13-03-11, 12:46
Peter Villevoye Peter Villevoye is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 6
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter Villevoye
Standaard

Het wordt echt hoog tijd dat Apple haar eigen telco-boontjes gaat doppen, want de mentaliteit van die telco-cowboys sluit totaal níet aan bij de marketing van Apple.

Prachtige nieuwe producten, maar hun abonnement houdt je tegen. Uitstekende diensten, maar hun marketing en support dwarsboomt het gebruik. Iedere keer is het weer hommeles met die toko's. Of het nou om Visual Voice Mail of Personal Hotspot gaat, ze doen niet wat Apple belooft. Zelfs een simpele app voor het nakijken van je tegoed kost teveel moeite. Als ze niet blunderen in hun primaire capaciteiten (zoals de vage dekking van T-Mobile) dan laten ze het wel weer afweten in de secundaire diensten en service.

Ik kan me zo voorstellen dat Apple wat tijd en partners nodig had om in deze sector toe te treden. Maar ik hoop dat na het aanzwengelen van die server-farm en het opkrikken van diensten zoals MobileMe, ook een provider-taak op Jobs' verlanglijstje komt te staan.
__________________
Studea - advies training en begeleiding
  #49  
Oud 13-03-11, 22:40
tijn89 tijn89 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Villevoye Bekijk bericht
Het wordt echt hoog tijd dat Apple haar eigen telco-boontjes gaat doppen, want de mentaliteit van die telco-cowboys sluit totaal níet aan bij de marketing van Apple.
Gaat niet gebeuren. Ik heb liever dat Apple gewoon die 'exclusiviteits'-deals had voortgezet. Op die manier hadden ze over dit soort dingen meer controle. Ik heb ook nog steeds geen visual voicemail met vodafone...
  #50  
Oud 13-03-11, 23:45
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Villevoye Bekijk bericht
Het wordt echt hoog tijd dat Apple haar eigen telco-boontjes gaat doppen, want de mentaliteit van die telco-cowboys sluit totaal níet aan bij de marketing van Apple.

Ik kan me zo voorstellen dat Apple wat tijd en partners nodig had om in deze sector toe te treden. Maar ik hoop dat na het aanzwengelen van die server-farm en het opkrikken van diensten zoals MobileMe, ook een provider-taak op Jobs' verlanglijstje komt te staan.
Zal misschien wel op het verlanglijstje van Jobs staan.. maar of het dan alles is? Denk ook niet dat ze dit makkelijk en snel kunnen realiseren!

Wat betreft Tmobile iPhone abb zelf geen problemen mee, dus ook geen ervaring met de hulptroepen van Tmobile van ze. Persoonlijk merk ik weinig verschil in verbinding tussen beide allebei stabiel.

Wat ik op zich opmerkelijk blijf vinden, dat bij de iPhone onbeperkt internet abb zit vanaf nog geen 30 tientjes..wat bij vodafone niet het geval is. Maar erger nog.. voor de iPad kun je data bundels aanschaffen

Belachelijk, heb daarom nu maar de verbinding lopen via me Mifi en dat is stuk voordeliger en werkt perfect. Maak ik toch nog gebruik van onbeperkt
  #51  
Oud 13-03-11, 23:46
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tijn89 Bekijk bericht
Gaat niet gebeuren. Ik heb liever dat Apple gewoon die 'exclusiviteits'-deals had voortgezet. Op die manier hadden ze over dit soort dingen meer controle. Ik heb ook nog steeds geen visual voicemail met vodafone...

Dat vraag ik me af. Denk dat ze dat niet langer vol konden houden.
  #52  
Oud 14-03-11, 00:49
karindejong71 karindejong71 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkeWim Bekijk bericht
Zelfde ervaring als Jannock!

Gisteren had ik met mijn zakelijk Vodafone abonnement nog de mogelijkheid om een Personal Hotspot in te stellen..... vandaag is zelfs de optie "Personal hotspot" bij "de ïnstellingen" verdwenen.

Dus geen personal hotspot (meer) met office.vodafone.nl
Bij mij hetzelfde, hotspot werkte eerst. Maar ik kon zelf niet online. Apn verandert en ik kan weer online, maar hotspot en thetering is helemaal verdwenen!!!
  #53  
Oud 14-03-11, 01:17
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benBEN

Heb vandaag maar een Mifi 2352 aangeschaft. Dit zou de oplossing moeten bieden. Al kom ik niet online met dat ding .
Dat voor ruim 200 euro en nog niet met de iPad onderweg online
Waar heb jij die mifi 2352 gekocht? En hoe werkt dat eigenlijk? Ik heb nml zelf een iPad Wi-Fi en wil niet jailbreaken om mijn iPhone 4 als modem te gebruiken. Dat jailbreaken hoeft nml niet als je zo'n mifi ding koopt.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 14-03-11 om 08:01.
  #54  
Oud 14-03-11, 14:25
HanSolo HanSolo is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Regio Eindhoven
Berichten: 18
Standaard Personal hotspot niet te gebruiken

Ik heb één dag met een zakelijk Vodafone abo de p.hotspot kunnen gebruiken.

Als ik de netwerk instellingen reset gaat de APN naar live.vodafone.com (na even de flight modus activeren en vervolgens de-activeren)
De hotspot optie verschijnt dan onder network en onder het settings menu.
De internet verbinding over 3G is dan niet actief.
Om die te activeren pas ik de APN aan naar office.vodafone.nl

Soms blijft de hotspot dan even aktief, maar steeds vaker verdwijnt de optie direct na aanpassen van de APN.
  #55  
Oud 14-03-11, 20:55
i@nne i@nne is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 28
Standaard

Personal abbo Vodafone, iPhone 4 UK, zojuist geupdate naar 4.3. Heb de hotspotfunctie even in beeld gehad en aan kunnen zetten. Verdween na enkele tellen uit mijn menu. Thetering werkt nu helemaal niet meer. Misschien toch maar aan de jailbreak?

Ik sluit mij aan bij eerdere posts waarin wordt gesteld dat ik zelf wel uitmaak op welke manier ik mijn 1 GB verbruik.

Ik ga de blox ZEKER NIET afnemen (15 euro p/mnd zodat ik sporadisch in de rimboe mijn laptop kan gebruiken? Ha ha ha).

Mijn volgende abbo wordt ZEKER GEEN Vodafone. Ik zal er tot die tijd voor zorgen dat ik mijn maandelijkse 1 GB verbruik (kom normaal tot z'n 400 MB).
  #56  
Oud 15-03-11, 10:55
karindejong71 karindejong71 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 2
Smile Toch weer hotspot

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HanSolo Bekijk bericht
Ik heb één dag met een zakelijk Vodafone abo de p.hotspot kunnen gebruiken.

Als ik de netwerk instellingen reset gaat de APN naar live.vodafone.com (na even de flight modus activeren en vervolgens de-activeren)
De hotspot optie verschijnt dan onder network en onder het settings menu.
De internet verbinding over 3G is dan niet actief.
Om die te activeren pas ik de APN aan naar office.vodafone.nl

Soms blijft de hotspot dan even aktief, maar steeds vaker verdwijnt de optie direct na aanpassen van de APN.
Dit werkt!! Bedankt voor de tip!!!
  #57  
Oud 16-03-11, 15:23
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinokkia Bekijk bericht
Waar heb jij die mifi 2352 gekocht? En hoe werkt dat eigenlijk? Ik heb nml zelf een iPad Wi-Fi en wil niet jailbreaken om mijn iPhone 4 als modem te gebruiken. Dat jailbreaken hoeft nml niet als je zo'n mifi ding koopt.
Bij A-Mac Apple dealer is deze aangeschaft , inpakken en weg wezen. Online bestellen bij een shop is goedkoper, maar levering vond ik iets te lang duren.

Ben er zeer tevreden mee, werkt als een trein.
Hij is snel, betrouwbaar en met de juiste instellingen t.b.v provider (hier ging ik even de fout in) in 2 minuten in te stellen.

Mooie van dit apparaat is, dat je iemand even een tijdelijke toegang aan kan bieden, je hoeft andere dus niet je ww vrij te geven. Zelfs met 3 devies onderweg even aan het testen geweest . De snelheid is dan zeer goed. Uiteraard iets trager dan met 1 device.

Mocht je vraag hebben, hoor ik het wel
Sorry dat ik de reactie nu pas mee krijg.
  #58  
Oud 30-03-11, 21:29
mailman001 mailman001 is offline
• iOS 5.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: zeist
Berichten: 52
Standaard

wat ik bijzonder irritant vindt en wat volgens mij ook een vorm van rechtsongelijkeheid is is dat android gebruikers nog steeds hun telefoons als modem kunnen gebruiken
  #59  
Oud 04-04-11, 14:25
Diffuser Diffuser is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 6
Standaard

Net 4.3.1 op mijn iPhone 4 gezet en meteen gejailbreakt. Ik heb een normaal sim-only abo (dus geen zakelijk) bij vodafone en de persoonlijke hotspot functie werkt tot mijn ongenoegen dus ook niet.
Net even op wat forums rondgekeken en uiteindelijk via cydia TetherMe geinstalleerd, iPhone opnieuw opgestart, en de persoonlijke hotspot functie werkt !!
  #60  
Oud 04-04-11, 14:41
mailman001 mailman001 is offline
• iOS 5.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: zeist
Berichten: 52
Standaard

Dat is mooi om te horen als ik zo thuis kom dan ga ik em meteen jailbraken. Ik bepaal zelf wel waar ik mijn onbeperkt internet voor gebruik


Vraag me trouwens af of ze dat zomaar mogen blokkeren. Ik heb nog een abbo met onbeperkt internet dat mogen ze toch niet zomaar beperken in de mogelijkheden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TetherMe Hotspot functie ballegooier Jailbreak apps en thema's 30 26-07-11 22:34
hotspot lkropman Wi-Fi 2 26-02-09 15:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:22.